Autor Wątek: Cyberpunk 2077  (Przeczytany 62155 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #390 dnia: Grudnia 19, 2020, 14:11:46 »
Przypomniała mi się scena z Alternatywy 4 jak Kobuszewski chodził i namawiał mieszkańców świeżo wprowadzonych, żeby podpisali rezygnację z nowego mieszkania, w którym przecież roi się od usterek... tam chyba tylko dał się namówić na to docent.

Ale w sensie, że ja jako Kobuszewski? ;D Przecież ja nie namawiam do rezygnacji z zakupu tej gry. Przykro, że kolega wyżej doszedł do takiej konkluzji, pod wpływem moich uwag. Po prostu dzielę się swoimi spostrzeżeniami. Ostatnio skupiłem się akurat na tych negatywnych. Nie wszystko mi się podoba. CDPR to nie jest dla mnie święta krowa, ponad jakąkolwiek krytyką.

Natomiast ciekawa jest jeszcze sprawa całego tego zamieszania z Sony i wycofaniem gry z PS Store. Bo dopiero teraz doczytałem, że generalnie Sony ma bardzo rygorystyczną politykę zwrotów. Już samo rozpoczęcie pobierania, powoduje że traci się możliwość "refundacji". Więc chyba wychodzi na to, że jak CDPR ogłosił, że będzie zwracać konsolowcom za grę, to ktoś się w Kraju Kwitnącej Wiśni lekko wkur..... I stąd taka decyzja, by ukrócić dalsze możliwości zakupu i późniejszego wnioskowania o zwrot. Tak więc, oświadczenie CDPR, że to było w konsultacji z nimi zrobione brzmi trochę śmiesznie, bo wychodzi na to, że oni sami nie skonsultowali swojego wcześniejszego oświadczania z Sony. A Sony też wychodzi lekko średnio w całym tym zamieszaniu, bo nawet takiego babola jak Fallout 76 nie zablokowali. Nie wiem w ogóle czy jest jakaś gra AAA, którą to spotkało na PS Store. W przypadku Steam pamiętam, że przytrafiło się to Rocksteady (Batman Arkham Knight - który był tragicznym portem na początku).

W każdym razie jeśli Microsoft nie podejmie podobnej decyzji, to CDPR powinien się kiedyś odwdzięczyć Sony i wypuścić swoją grę na konsolach jako exclusive na Xbox. :evil: Zresztą CDPR jest w jakimś większym partnerstwie z Xboxem od paru lat, więc może to też jakoś zaważyło, że Sony się nie patyczkowało.

Tymczasem, pojawiło się przerzucanie winy:

https://www.cdaction.pl/news-62699/-cyberpunk-2077-redzi-krytykuja-zachowanie-zarzadu-cd-projektu.html

Ciężko stwierdzić, ile w tym prawdy, ale wydaje mi się, że w najbliższym czasie mogą pojawiać się podobne wrzutki, ze strony rozgoryczonych devów, którym dalej każe się orać w nadgodzinach, 6 dni w tygodniu. I końca nie widać.

Logiczne, że łatają konsole najpierw. To absolutny priorytet by jakoś ten shitstorm ogarnąć.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #391 dnia: Grudnia 19, 2020, 14:22:19 »
Sony ma bardzo rygorystyczną politykę zwrotów. Już samo rozpoczęcie pobierania, powoduje że traci się możliwość "refundacji". Więc chyba wychodzi na to, że jak CDPR ogłosił, że będzie zwracać konsolowcom za grę, to ktoś się w Kraju Kwitnącej Wiśni lekko wkur..... I stąd taka decyzja, by ukrócić dalsze możliwości zakupu i późniejszego wnioskowania o zwrot. Tak więc, oświadczenie CDPR, że to było w konsultacji z nimi zrobione brzmi trochę śmiesznie, bo wychodzi na to, że oni sami nie skonsultowali swojego wcześniejszego oświadczania z Sony.
No teraz rozumiem o co chodzi Sony.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #392 dnia: Grudnia 19, 2020, 14:33:46 »
Jascha, no jak, akurat Ty, jako jedna może z 3-4 osób piszących w tym wątku, piszesz z odrobiną sensu  :evil:.
Chodziło o to, że jest hyperpierdolamento, które co słabszych łamie i zmusza do oddania gry. Niestety, to tak działa. Wiadomo, CDRP dało powody do niezadowolenia, ale rozpętała się burza atomowa. Nawet ja odczuwam jej smród i na razie nie gram, bo jakoś tak mi się nie chce.... klimat się zepsuł, bo zewsząd wyziera jak to CDRP jest złe i w ogóle - to tak jakbyś się nastawił na miły wieczór w restauracji, a typy obok zaczęłyby się awanturować bez końca i głośno z obsługą, niby nas to nie dotyczy, ale nastrój poszedł w piz*u. Wczoraj nawet ich obsmarowywali na TVP Kultura, choć akurat nie za bugi.
Mnie interesuje do kogo będą mieć pretensje ci wszyscy ps4ówcy, którzy ulegając trendowi oddadzą swoje kopie, by później łakomie zerkać na poprawioną grę? Myślę, że też będzie to wina CDRP, bo po co pozwolił oddawać?! Mogli przecież poczekać, skoro mieli putha etc.
Tak więc dobrze z CP2077 już nie będzie, moim zdaniem to klątwa przenoszonej ciąży. Szkoda, że się z tego nie wycofali zaraz po Wieśku, wtedy przeszłoby z minimalnym bólem. A tak mamy co mamy i nawet jak się wyrówna, to będzie śmierdziało trupem.

Tako rzecze,
Zaratustra

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #393 dnia: Grudnia 19, 2020, 15:20:26 »
CDP na wielu konkurentów na świecie i ci mają trochę pieniędzy by zapłacić całkiem sporej rzeszy piszących w sieci i nie tylko jaki to crap ten CP77. A wielu z nich to wpływowi komentatorzy z dużym zasięgiem swego oddziaływania. To było dobrze widać przy walce Valve o HL, a było to  w innej epoce internetowej i jest to sporo większa firma od CDP, teraz jest jeszcze bardziej to rozwinięte. CDP ma jeszcze za mało doświadczenia w rzucaniu na rynek tak dużych produkcji. Przy wiedźminie nikt się z nimi nie liczył jeszcze, dziś są zagrożeniem, więc trza ich zdusić zanim urosną. Nie usprawiedliwiam ich, po prostu wystawili się na strzał to walą na razie do nich jak do kaczek. Oby się obronili.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #395 dnia: Grudnia 19, 2020, 15:55:41 »
CDP na wielu konkurentów na świecie i ci mają trochę pieniędzy by zapłacić całkiem sporej rzeszy piszących w sieci i nie tylko jaki to crap ten CP77. A wielu z nich to wpływowi komentatorzy z dużym zasięgiem swego oddziaływania. To było dobrze widać przy walce Valve o HL, a było to  w innej epoce internetowej i jest to sporo większa firma od CDP, teraz jest jeszcze bardziej to rozwinięte. CDP ma jeszcze za mało doświadczenia w rzucaniu na rynek tak dużych produkcji. Przy wiedźminie nikt się z nimi nie liczył jeszcze, dziś są zagrożeniem, więc trza ich zdusić zanim urosną. Nie usprawiedliwiam ich, po prostu wystawili się na strzał to walą na razie do nich jak do kaczek. Oby się obronili.

+1

Zgadza się, na koniec zostanie Fortnite - odmóżdżacz dla 10 latków.

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #396 dnia: Grudnia 19, 2020, 16:25:50 »
Biedny CDProjekt, wypuścili doskonałą, dopracowaną pod każdym względem grę i tylko międzynarodowy spisek wywołał kłopoty  :evil:
Skoro jak z tych podanych wyżej informacji wynika nawet pracownicy studia mają zastrzeżenia co do postawy i decyzji zarządu, to chyba jednak nie problem zewnętrzny, tylko wewnętrzny.

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #397 dnia: Grudnia 19, 2020, 16:35:22 »
Tak z innej beczki, 1.05 się wam pobiera? Czy to tylko ogłoszenia parafialne? Bo na GOG napisane, że już niby jest...

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #398 dnia: Grudnia 19, 2020, 16:37:03 »
Moim zdaniem trochę popłynęli na fali, słupki na giełdzie zaświeciły przed oczami. Sami się w to władowali i tyle. Pytanie, jak z tego finalnie wybrną, bo jak pisał Qrdl, jest smród.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #399 dnia: Grudnia 19, 2020, 16:46:02 »
Biedny CDProjekt, wypuścili doskonałą, dopracowaną pod każdym względem grę i tylko międzynarodowy spisek wywołał kłopoty  :evil:
Skoro jak z tych podanych wyżej informacji wynika nawet pracownicy studia mają zastrzeżenia co do postawy i decyzji zarządu, to chyba jednak nie problem zewnętrzny, tylko wewnętrzny.

Chyba nigdy nie pracowałeś w firmie, która ma więcej niż 10 pracowników, albo nie wiesz co to jest polityka. Tam nie pracują świstaki, co to z radością zawijają sreberka, żeby dzieci miały czekoladkę pod choinką, ale ludzie z ambicjami. Niektórzy może wyczuli krew i zaatakowali.

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #400 dnia: Grudnia 19, 2020, 16:49:00 »
Tu się zgodzę, to zdecydowanie wina zarządu (tego górnego, i inwestorów). Bo da się robić gry metodą "it's ready when it's ready", wiele firm to pokazuje raz za razem. Zrobili skok na kasę (której nie potrzebowali), nie słuchali nikogo kto im mówił że potrzebują więcej ludzi lub czasu (skąd ja to znam :)), wypuścili taką półbetę która porządnego QA nie widziała i tyle. Kasę na giełdzie mam nadzieje że zrobili, inwestorów i graczy mocno sparzyli, więc kurek na razie pewnie będzie przykręcony.
1.05 się nie pobiera, bo na PC jeszcze nie ma. Chyba pierwszy na świecie patch który wyszedł najpierw na konsole a potem na PC.
Qrdl, świstaków nie ma, ale naprawdę nie ma po co pomagać CDPR kopać grób - robią to bardzo umiejętnie sami. Najpierw to, później wycofanie Devotion z GoGa. Nie wiem czy jakaś firma zrobiła sobie taki speedrun "od bohatera do zera", ale CDPR chyba ma już rekord. :)

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #401 dnia: Grudnia 19, 2020, 16:53:29 »
Ok, ale żeby przypadkiem nie wylać dziecka z kąpielą (w interesie graczy)... bo faktycznie zostanie nam Fortnite dla ćwierć mózgowców. Dlatego moim zdaniem nieco dystansu i trochę cierpliwości. Zobaczcie jak zgnoili NMS... sam oddałem w pewnym momencie... a teraz mam na dysku, a niesmak został.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #402 dnia: Grudnia 19, 2020, 17:14:30 »
To do mojego tekstu Addi? Ja napisałem, że CDP nie potrafi sobie poradzić sprawnie (min. sprawa z Sony) z kryzysem wizerunkowym spowodowanym błędami produktu który sprzedają. Normalna sprawa w firmach produkujących dobra wszelakie. A nie potrafią sprawnie, bo nie przygotowali się do tego i bo nie mają doświadczenia w takich sytuacjach.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #403 dnia: Grudnia 19, 2020, 17:15:35 »
No nie, panowie, to nie tak, QA było na każdym kroku w tym projekcie, tylko w pewnym momencie, gdy deadline goni, ilość zmian w kodzie przekracza możliwości testowe zespołu. Od pewnego punktu większość zmian jest wrzucanych na szybko do bieżącej wersji i pobieżnie sprawdzana, a przy tym systemie pracy pojawia się wiele nowych błędów związanych z regresją. A tu nie było nawet sprintu związanego ze stabilizacją, a praca na 100% do końca ze zmianami...

Co oczywiście nie tłumaczy tak słabej wersji na PS4. Tu była decyzja czysto polityczna, że robimy release na wszystkich platformach. Nawet na tych, na których ewidentnie wydana być nie powinna. To decyzja szefostwa.

PS: Ciekawy filmik o Night City, w porównaniu do istniejących miast. Azjatyckie ujęcia mi się podobały.
https://www.youtube.com/watch?v=gHpv3OfUo1M
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #404 dnia: Grudnia 19, 2020, 18:43:13 »
Chyba nigdy nie pracowałeś w firmie, która ma więcej niż 10 pracowników, albo nie wiesz co to jest polityka. Tam nie pracują świstaki, co to z radością zawijają sreberka, żeby dzieci miały czekoladkę pod choinką, ale ludzie z ambicjami. Niektórzy może wyczuli krew i zaatakowali.

To trochę konsekwencji proszę, spisek międzynarodowy, przerost ambicji, czy złe zarządzanie i planowanie i brak umiejętności stworzenia atmosfery pracy zespołowej?
To tak jak z tą naszą reprezentacją "kopaczy w piłkę" i hasłem "nic się nie stało".
Skoro odbiorcy/użytkownicy bawią się w adwokatów i tłumaczą niedoróbki/potknięcia firm/reprezentacji to nie powinni oczekiwać wyników, bo po co wypuszczać dopracowany produkt/wylewać pot na treningu/meczu, skoro można wypuścić coś nieskończonego/pomarkować grę i też skasować.
A a`propos Twojego stwierdzenia, co ma piernik do wiatraka. Czy to że pracuję w zespole, ale również pracuję indywidualnie, ma mieć wpływ na mój odbiór całej sytuacji?
Nie ma, jako konsument chcę dostać skończony, dopracowany produkt i nie interesują mnie powody, dla których jest to niemożliwe.
Gra to taki sam produkt jak książka, czy samochód. Czy kupiłbyś i nie reklamował książki zadrukowanej w połowie, albo samochodu z niedziałającą klimatyzacją i tylko częścią biegów, nawet jakbyś usłyszał obietnicę dealera/producenta, że resztę biegów zamontują w przeciągu 3 miesięcy, a klimę uruchomią za pół roku, akurat na lato, bo zimą i tak nie jest potrzebna ;)