Autor Wątek: BAE Hawk is dead (RIP).  (Przeczytany 10307 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poko

  • Gość
Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #30 dnia: Grudnia 18, 2018, 14:34:30 »
Ciekawe co następne wypadnie.
Póki co chyba nie zapowiada się, by coś innego wypadło. Podobno nawet AvioDev obiecali jakieś update'y do C-101CC (AFM).

qrdl_logos

  • Gość
Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #31 dnia: Grudnia 18, 2018, 14:59:18 »
Trochę to dziwne, bo pamiętam jak dziś, kiedy jeszcze wszystkie systemy uzależniające użycie softu od dostępu do netu raczkowały i ludzie bali się, że "padnie", to ED solennie zapewniało, że jeśli coś padnie i się skończy babci s., to uwolnią grę i będzie można grać do woli. Nagle się okazuje, że coś co jednak firmowali, bo było w ich produkcie i na ich stronie do kupienia, przestaje działać i być dostępne. WTF? To jakby producent samochodu przestał produkować części serwisowe do danego modelu i zażądał jego zwrotu? A może ja chcę to dalej mieć w stanie, w którym jest obecnie? A tak zapłaciłem u nich za coś do czego stracę dostęp. Pomyślmy co się stanie jak Belsimtek zabierze kredki (wiem, że to niby ED, ale jednak Belsimtek), albo np. Razbam zmieni orientację. I co, zostaniemy z Su-25T za setki usd? Moim zdaniem, to poważna sprawa i niezbyt dobrze wróży.

Tako rzecze,
Zaratustra

Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #32 dnia: Grudnia 18, 2018, 15:05:15 »
Na szczęście nie mam tego samolotu, ale ci którzy go mają (mieli), powinni w takiej sytuacji dostać jakąś rekompensatę.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

sunrrrise

  • Gość
Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #33 dnia: Grudnia 18, 2018, 15:12:53 »
Nie znoszę ED, uważam ich za rak branży, a także za leniwych i kłamliwych s...synów (przypadek z Black Sharkiem 1 i 2 przelał czarę goryczy z jawnym kłamstwem w manualu do tego pierwszego), ale w tym wypadku nie można mieć do nich pretensji. Analogia z samochodem jest średnia, bardziej adekwatnie byłoby porównać to do sytuacji w której kupujesz BMW z salonu, instalujesz hardware od jakiegoś innego vendora, który ma dodać kucyków a po jakimś czasie ten producent zwija interes. Chyba nie miałbyś pretensji do BMW, że nie będzie wspierać, utrzymywać i rozwijać sprzętu firmy trzeciej?

Chyba, że ED zastrzegło wprost w licencji, że bez względu na wszystko będzie utrzymywać software firm trzecich nawet po zaprzestaniu przez nie działalności - wtedy to jest zupełnie inna dyskusja i kolejne kłamstwo ED.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #34 dnia: Grudnia 18, 2018, 15:36:19 »
ED był sprzedawcą Hawka. Zgodnie z dobrym obyczajem w handlu (i prawie) powinien zapewniać, choćby jako sprzedawca, rękojmię. Ja nie kupiłem produktu od producenta od Vale-w-kulki, tylko od ED, więc to oni są odpowiedzialni za sprzedany produkt. Dobrą praktyką jest także to, że jeśli coś przestaje być rozwijane, to zostaje w formie, którą osiągnęło, może niech wstawią sobie zakładkę `legacy`, albo coś podobnego. Jedynym uczciwym rozwiązaniem, o czym wspomniał Padonis, byłoby oddanie kasy za Hawka, bo jest tak, że go kupiłem a mieć nie będę. W umowie nie było nic, że go kupuję czasowo. Może, podobnie jak parówka, niech zmienią sobie regulamin, że moduły tak naprawdę się wypożycza na określony czas, a nie kupuje i będzie wszystko jasne.

Poko

  • Gość
Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #35 dnia: Grudnia 18, 2018, 16:24:58 »
Tylko że ten moduł nie jest czasowy - nie będzie jedynie działał w najnowszych wersjach sima. Jeśli posiadacz tego modułu będzie chciał sobie nim polatać, to zawsze może zrobić rollback do starszych wersji. Wiem, wiem! :evil: Straszna chamówa, ale taka pewnie będzie linia obrony do zarzutu o "wypożyczeniu".

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #36 dnia: Grudnia 18, 2018, 16:30:15 »
Po pierwsze to Hawka dalej będzie można używać w wersji DCS 2.5.3, więc jak ktoś ma duże ciśnienie, może zrobić sobie drugą instalkę albo wycofać się do poprzedniej wersji za pomocą DCS_updater. Prawie jak zakładka "legacy".
Umowę każdy może sobie przeczytać, EULA długa nie jest i tradycyjnie nikt nie kupuje produktu tylko licencję, bez żadnej gwarancji "dożywotności". Do tego Hawk był cały czas w early access, bez żadnych gwarancji na ukończenie. ED jest pewnie w takim samym stopniu odpowiedzialne za Hawka jak Steam za te wszystkie badziewia które nigdy nie opuściły Early Access czy Greenlight. Nawet jeśli sprzedają to w swoim sklepie i pobierają prowizję, nie są w żaden sposób zobowiązani do dokończenia Hawka ani jego utrzymania jeśli dev nie chce tego robić.
I tu jest pewnie problem: DCS to nie FSX/P3D, nowa wersja symulatora wymaga nowych wersji modułów (wystarczy popatrzeć co się ściąga przy każdym update), a jeśli ED nie ma kodów źródłowych, a VEAO nie istnieje, to nie ma technicznych możliwości żeby przygotować nową wersję Hawka.
Oczywiście takie rzeczy ED powinno wytłumaczyć, a nie dawać lakoniczną informację, bo robi się z tego jak zwykle gównoburza. Ale to już radziecka szkoła komunikacji z klientami.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Poko

  • Gość
Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #37 dnia: Grudnia 18, 2018, 17:10:06 »
Po pierwsze to Hawka dalej będzie można używać w wersji DCS 2.5.3, więc jak ktoś ma duże ciśnienie, może zrobić sobie drugą instalkę albo wycofać się do poprzedniej wersji za pomocą DCS_updater. Prawie jak zakładka "legacy".
Umowę każdy może sobie przeczytać, EULA długa nie jest i tradycyjnie nikt nie kupuje produktu tylko licencję, bez żadnej gwarancji "dożywotności". Do tego Hawk był cały czas w early access, bez żadnych gwarancji na ukończenie. ED jest pewnie w takim samym stopniu odpowiedzialne za Hawka jak Steam za te wszystkie badziewia które nigdy nie opuściły Early Access czy Greenlight. Nawet jeśli sprzedają to w swoim sklepie i pobierają prowizję, nie są w żaden sposób zobowiązani do dokończenia Hawka ani jego utrzymania jeśli dev nie chce tego robić.
I tu jest pewnie problem: DCS to nie FSX/P3D, nowa wersja symulatora wymaga nowych wersji modułów (wystarczy popatrzeć co się ściąga przy każdym update), a jeśli ED nie ma kodów źródłowych, a VEAO nie istnieje, to nie ma technicznych możliwości żeby przygotować nową wersję Hawka.
Oczywiście takie rzeczy ED powinno wytłumaczyć, a nie dawać lakoniczną informację, bo robi się z tego jak zwykle gównoburza. Ale to już radziecka szkoła komunikacji z klientami.

^ Racja. Dobry post.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #38 dnia: Grudnia 28, 2018, 18:28:05 »
Nie wiem czy ktoś odnotował ale w dzisiejszym newsletterze taka wzmianka:

Cytuj
DCS: BAE Hawk Update
We regret to inform you that VEAO is no longer a developer for DCS World. As such, they have also ceased support of their Hawk. Although we offered to support their product, they declined making the files available to do so.
Given this unfortunate situation, we will fully refund all Hawk customers that purchased the module starting from 1 October 2018. If you wish a full refund, please enter a support request here.
For those that purchased the Hawk prior to 1 October 2018, will continue to make DCS World 2.5.3 available, such that you can still fly the Hawk.
To avoid such issues in the future, all future 3rd party agreements are now required to make the game files available in case they are no longer able to support their product.


W skrócie jak ktoś kupił po 1 października 2018 roku to może dostać starać się o zwrot kasy, a reszta spadówa i co najwyżej zabawa nim w wersji DCS 2.5.3.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #39 dnia: Grudnia 28, 2018, 18:33:01 »
VAEO przystąpił do Brexitu wcześniej niż zakładano  :evil:

Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #40 dnia: Grudnia 28, 2018, 18:35:33 »
Więc ED jest niewinne, chcieli dobrze.
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Poko

  • Gość
Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #41 dnia: Grudnia 28, 2018, 19:04:40 »
A czemu ten "1 październik" jest taki magiczny? Generalnie ED wyszło z kiepskiej sytuacji z twarzą.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #42 dnia: Grudnia 28, 2018, 19:13:36 »
Może to data ogłoszenia upadku VAEO...
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #43 dnia: Grudnia 28, 2018, 23:50:10 »
Mogę coś napisać? Magnitude 3 LLC, Polychop-Simulations, MilTech-5, następni w kolejce, natomiast kolejność losowa. Dziękuję.

Odp: BAE Hawk is dead (RIP).
« Odpowiedź #44 dnia: Grudnia 29, 2018, 12:22:18 »
Niestety tak może być, jednak Gazelki to by było troszkę szkoda, ma zdecydowanie więcej fanów niż Hawk.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)