Autor Wątek: Valve Index  (Przeczytany 4965 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Valve Index
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 01, 2019, 20:36:16 »
No cóż, niektórzy może i mogą - ja po tym co zobaczyłem już za Chiny nie wrócę na niższą rozdzielczość.
F-16C Block50 driver...

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 02, 2019, 20:06:38 »
Uwierz mi, można :). Latają w Reverbie i tak używałem zooma w IL2 więc aż takiej przewagi nie ma jeśli chodzi o identyfikację samolotów. Obraz jest ładniejszy w sweet spocie i to wszystko jeśli chodzi o zalety Reverba.
Obczaj Pimaxa. Z tego co piszesz możesz być bardzo zadowolony. To jeśli chodzi o simy. Jak lubisz inne rozrywki VR to Index z jego kontrolerami może być dla Ciebie najlepszą opcją. Jednak w simach od częstotliwości 64Hz bez ghostingu, super FOV i dużego sweetspota nie da się odejść ;)

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Valve Index
« Odpowiedź #17 dnia: Grudnia 02, 2019, 22:21:39 »
Obczaj Pimaxa. Z tego co piszesz możesz być bardzo zadowolony. To jeśli chodzi o simy. Jak lubisz inne rozrywki VR to Index z jego kontrolerami może być dla Ciebie najlepszą opcją. Jednak w simach od częstotliwości 64Hz bez ghostingu, super FOV i dużego sweetspota nie da się odejść ;)

Da się :)
F-16C Block50 driver...

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 02, 2019, 22:40:17 »
;D
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 11, 2019, 15:13:50 »
Jak masz latarnie od Vive Pro to możesz brać, ja potrzebuję komplet. Poza tym nawet jak zamówisz teraz to przed końcem roku nie dostaniesz.

PS. Może ktoś przenieść tą dyskusję do tematu o Indexie?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Fakt komplet i tak wydaje się bardziej opłacalny, mógłbym sprzedać wtedy Vive w komplecie.  Wziąłem jednak to co jest.
Dlaczego przed końcem roku nie dostanę?  W Steam są na stanie akurat te komplety i czas dostawy podają 4-8 dni.

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 11, 2019, 15:17:54 »
Na r/ValveIndex ludziska narzekają że kupili Indexa tydzień temu i dalej mają status zamówienia "processing". Są obsuwy, ale może to dotyczy tylko niektórych rynków.

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 11, 2019, 15:23:12 »
Na r/ValveIndex ludziska narzekają że kupili Indexa tydzień temu i dalej mają status zamówienia "processing". Są obsuwy, ale może to dotyczy tylko niektórych rynków.

Trochę tego się obawiam. Czy czasem ten zestaw nie był dostępny tylko dlatego, że nie zdążyli zaktualizować sklepu.

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 11, 2019, 15:26:39 »
Możesz zamówić i czekać, nie masz nic do stracenia. Alternatywy za bardzo nie widzę. Ja nawet nie mogę zamówić całego zestawu bo link BUY jest nie aktywny.

Wczoraj na Steamie wyszła gra Boneworks (tylko VR) i ludzie wariują. Jeszcze bardziej nakręca to sprzedaż Indexa i innych gogli.

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 11, 2019, 15:30:09 »
Gdybym i tak musiał czekać na odnowienie zapasów, to pewnie brałbym same gogle. Chociaż teraz miałem pretekst, aby zakupić kontrolery ;-) Może dobrze się stało.

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #24 dnia: Grudnia 20, 2019, 22:55:14 »
No więc mam od kilku dni i takie pierwsze wrażenia:
Na początku był dramat i tutaj chciałbym uczulić innych bawiących się VR. Gogle działały strasznie niestabilnie w openvr. Motion smoothness szarpał, artefakty były nie do zaakceptowania. Już je pakowałem, ale jeszcze postanowiłem na koniec zresetować ustawienia SteamVR. Problem zniknął. Teraz mogę o wiele wyżej ustawić SS na wszystkich goglach. Nie przychodzi mi do głowy nic co mogłoby to spowodować, bo na pewno nie było to żadne ustawienie dostępne z menu.
Wracając do gogli. FOV w poziomie udało mi się osiągnąć na poziomie 110 stopni, FOV pionowy bardzo dobry. Duże pole klarownego widzenia, ale baardzo mały "sweet spot". Indexy trzeba idealnie wyregulować i najmniejsze przesunięcie bardzo mocno psuje obraz. FOV nie jest Pimaxowy, ale 6 odczuwalnie łatwiej oglądać w porównaniu z innymi modelami. Mi szczególnie podoba się FOV pionowy i bardzo dobre pole ostrego widzenia w dół. Można podczas lotu patrzeć na wprost i jednoczenie zerkać na przyrządy bez machania głową. W wielu samolotach można się rozglądać po konsolach bez wykręcania karku. Obraz jest klarowniejszy od tego w Samsungu O, ale nie jest to jakaś duża różnica. Kolory są bardzo dobre jak na LCD, lepsze od tych w Reverb. Niestety nie ma się co oszukiwać, kolory i kontrast nie mają żadnego startu do OLED, to nadal sprana, wyblakła szmata, tylko trochę mniej ;-)
Świetny dźwięk, to naprawdę poprawia immersję, nic nie naciska na uszy, po prostu dźwięk otacza. To chyba największy plus w Valve Index.
Gogle są komfortowe, ale dość ciężkie i wyraźnie ciążą na przód. Co dziwne, nie powoduje to żadnych odcisków na twarzy, problemów z krążeniem itp. Materiał maski jest wyjątkowo wygodny, po prostu czuć, że lecą do przodu.
Przewód ma przekrój okrągły, jest bardzo elastyczny, świetny. Przeciwległy biegun Reverba. Niestety nie ma się co czarować, nie ma żadnego porównania Valve Index z rozdzielczością HP Reverb.  Reverb po prostu go miażdży w tej konkurencji.
Największym minusem Index jest absurdalny wręcz glare. Tego nie da się porównać z żadnymi innymi goglami. Prawdopodobnie jest to spowodowane podwójnymi soczewkami fresnela. To kolejny powód dla którego trzeba idealnie ułożyć gogle. Przy dobrej regulacji glare jest mniejszy, ale nadal przeszkadza i jest widoczny w grach. Nie tylko przy dużym kontraście.
Dla mnie największy minus tych gogli to brak czerni. Nie wiem czy to zaakceptuję, na razie jest ciężko ;-)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Valve Index
« Odpowiedź #25 dnia: Grudnia 21, 2019, 01:09:22 »
Heh, nie wszystko zloto co sie swieci ;) (zwlaszcza na stronach Steam).
Za dwa lata beda gogle naszych marzen, a teraz trzeba z tym zyc co sie ma ;).
Dzieki za opis.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #26 dnia: Grudnia 21, 2019, 12:33:18 »
Duże pole klarownego widzenia, ale baardzo mały "sweet spot".

Tak mały jak w Reverbie?

Brak czerni to już chyba dzisiaj standard z ekranami LCD.

Kupiłeś gogle ze Steama? Ja cały czas widzę Out of Stock.

Za dwa lata beda gogle naszych marzen, a teraz trzeba z tym zyc co sie ma ;).

Dajcie mi CV1 z lepszą rozdzielczością i będę szczęśliwy :).
« Ostatnia zmiana: Grudnia 21, 2019, 12:42:16 wysłana przez Shaitan »

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #27 dnia: Grudnia 21, 2019, 15:12:17 »
Za dwa lata beda gogle naszych marzen, a teraz trzeba z tym zyc co sie ma ;).

Producenci odchodzą od OLED, więc mam wątpliwości, czy takie w najbliższych latach nadejdą. LCD to lipa w VR, jaka bym tam kosmiczna rozdzielczość nie była.
Rozdzielczość może zrekompensować częściowo brak OLED, ale to tylko kompromis.

Brak czerni to już chyba dzisiaj standard z ekranami LCD.

Niestety, cięcie kosztów i widać użytkownicy nie mają na  OLEDy dużego ciśnienia, co mnie trochę smuci.

Tak mały jak w Reverbie?

Tutaj sprecyzuję, "sweet spot" w znaczeniu tolerancja gogli na umiejscowienie oczu, czyli jak bardzo mogą nam gogle przesuwać się na głowie, a obraz jest nadal ok.
Tutaj nie mam porównania do Reverb, bo tam miałem zerowy "sweet spot", w żadnym położeniu obraz nie był do końca dobry.

Natomiast jak już wyreguluje się dobrze Indexy, to można się praktycznie swobodnie rozglądać gałkami ocznymi, obraz dopiero mocniej rozmazuje się na samych krawędziach.
Tylko ta regulacje jest na tyle ciężka, że istotna jest też geometria głowy. Człowiek nie ma idealnie symetrycznej twarzy i to też odczuwam w Indexach, muszę je lekko pochylać i przesuwać na lewą stronę, aby uzyskać idealny efekt, a one i tak po czasie wracają do wyjściowej pozycji. Żadne gogle nie mają jeszcze regulacji, prawo/lewo i przechylenia ;-)

Gogle kupiłem na steam, bez stacji bazowych, chwilę potem były już "out of stock"
Kolejny wypust podobno dopiero w lutym.

W każdym razie szału nie ma i tylko do symulatorów nie ma się co na nie napalać. Oczywiście tracking i knucklesy to już inna bajka, ale to w symulacji ma marginalne znaczenie.
Jako gogle ogólnego zastosowania są dobre, a byłyby bardzo dobre, gdyby nie zaoszczędzili na OLEDach.
Ale może to tylko ja mam narąbane na tym punkcie ;-)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 21, 2019, 15:18:34 wysłana przez gcze »

Offline Versor

  • 13 WELT
  • *
  • 6 WELT
Odp: Valve Index
« Odpowiedź #28 dnia: Grudnia 21, 2019, 16:59:00 »
Nie wiem co się u Was dzieje z tą czernią. Czytam komentarze i większość osób opisuje ten problem. Posiadam tanie leciwe Lenovo explorer i w Dcs w nocy jest tak jak bym zamknął oczy. Czerń nie jest ani szara ani jasna jest poprostu czarno jak w du...

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #29 dnia: Grudnia 21, 2019, 17:33:48 »
W lcd podświetlenie jest aktywne cały czas, pomijając różne bajery z telewizorów jak strefowe podświetlenie. LCD nie jest w stanie w 100% zamaskować tego podświetlenia, czarny ekran nadal lekko świeci, więc nie może być czarny. Pewnie dociera do Twoich gogli sporo światła z zewnątrz bo to jedyna sytuacja, w jakiej można odebrać na LCD "prawdziwą" czerń. Ewentualnie też czarny jest czarny wtedy, gdy mamy gdzieś wyświetlony kontrastujący, np. biały napis.
Z monitorami na biurku jest zupełnie inaczej, wystarczy lampka z boku i już mamy odpowiedni kontrast, aby odbierać czerń jako czerń.
ps. Vive i Oculus CV1 pomimo, że to OLEDy też nie wyświetlają prawdziwej czerni, ekran nigdy nie wygasza się do zera, aby uniknąć ghostingu. Ten poziom jest jednak bardzo niski, ale i tak w całkowitej ciemności widać mrowie kolorowych kropeczek. W Samsungu O, czerń, to czerń.
W DCSie odczuwa się brak czerni w każdej misji nocnej, wszystko jest szare z bardzo małym kontrastem. Muszę wtedy non stop używać noktowizora. Oczywiście jak bardzo mocno ograniczy się poziom podświetlenia paneli, jest bardziej czarno, ale wtedy kontrast jest też zerowy.