Autor Wątek: DCS w VR  (Przeczytany 26916 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #180 dnia: Stycznia 30, 2023, 14:56:03 »
Włączyłem lusterka i odwzorowałem dokładnie zakładkę z opcjami VR w DCS, nawet maskę.

Na samym starcie misji u niego:
appCPU:17, rdrCPU:15, appGPU:15,6.
U mnie:
appCPU:11, rdrCPU:10, appGPU:14,0.   

Jednak jest różnica. TO albo zwalony soft Vario albo jednak i7 13-tej generacji radzi sobie znacząco lepiej od AMD-ka. Przynajmniej w tej scenerii. 
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #181 dnia: Stycznia 30, 2023, 15:44:55 »
Podobny manewr jak tu http://il2forum.pl/index.php?topic=18175.msg413929#msg413929 zrobiłem z DCS (folder DCS World OpenBeta\bin). Niby ten DCS'owy OpenXR działa ciutek lepiej, ale to ten sam pies. Efekt - można włączyć Motion Reprojection = Always on i wszystko działa. Nie wiem zatem co oni z ED tam spaprali w tym swoim dll. Natomiast z DCS mam wciąż mieszane uczucia. Dałem dokładnie takie same ustawienia jak tam w iłku, czyli też rozdzielczość 3156pxt na oko itd. Wyjątkiem MR=on, bo DCS stałych 90 nie trzyma, wiec z zasady jest 45, a pomiędzy to już widać stutter. Z poziomu kabiny w zasadzie wszystko ok, ale w tym przypadku MR jakoś bardziej rozmazuje elementy, rozmiękcza obraz. Efekt jest taki w stosunku do ReShade, że trudniej optycznie zlokalizować cel niż do nawet niższej rozdzielczości ale SteamVR i ReShade. W DCS mam co prawa włączone wygładzanie, MSAA=2, zobaczę jeszcze jak bez tego. Ew. zostanę tu jednak przy większej rozdzielczości i ReShade. Nie mówię, obraz i tak jest ładny, to zmiękczenie obiektów też ma swoje zalety, bo dodaje to większy efekt wygładzania na brzegach. Z minusów, to na widoku flyby (F3) reprojekcja powoduje dość spory ghosting, nawet takie drgawki na szybko przemieszczającym się obiekcie, co jest słabe. SteamVR, akurat w przypadku DCS działał pod tym względem lepiej (ze zblokowanym MR na 45 klatek) i nie dawał aż takich opóźnień. Jak widać, ideału chyba wciąż nie ma i trzeba szukać ustawień idealnych pod siebie, przynajmniej w przypadku DCS'a.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2023, 23:37:04 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #182 dnia: Stycznia 30, 2023, 17:16:12 »
U mnie:
appCPU:11, rdrCPU:10, appGPU:14,0.   

Jednak jest różnica. TO albo zwalony soft Vario albo jednak i7 13-tej generacji radzi sobie znacząco lepiej od AMD-ka. Przynajmniej w tej scenerii. 

U mnie na 5800X3D podobnie, więc to raczej coś u niego z tym Varjo.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #183 dnia: Stycznia 30, 2023, 17:26:40 »
Ups... Dzięki za sprawdzenie.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #184 dnia: Stycznia 30, 2023, 18:17:23 »
Coś nie tak musi być z softem Vario
u mnie na 5800X3D + RTX 4080 :
FPS 56-60
app CPU: 8,3ms
rdr CPU: 7,88ms
app GPU: 17,8ms
10,1 GB VRAM

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #185 dnia: Stycznia 30, 2023, 22:51:30 »
Podobny manewr jak tu http://il2forum.pl/index.php?topic=18175.msg413929#msg413929 zrobiłem z DCS. Niby ten DCS'owy OpenXR działa ciutek lepiej, ale to ten sam pies. Efekt - można włączyć Motion Reprjection = Always on i wszystko działa. Nie wiem zatem co oni z ED tam spaprali w tym swoim dll. Natomiast z DCS mam wciąż mieszane uczucia. Dałem dokładnie takie same ustawienia jak tam w iłku, czyli też rozdzielczość 3156pxt na oko itd. Wyjątkiem MR=on, bo DCS stałych 90 nie trzyma, wiec z zasady jest 45, a pomiędzy to już widać stutter. Z poziomu kabiny w zasadzie wszystko ok, ale w tym przypadku MR jakoś bardziej rozmazuje elementy, rozmiękcza obraz. Efekt jest taki w stosunku do ReShade, że trudniej optycznie zlokalizować cel niż do nawet niższej rozdzielczości ale SteamVR i ReShade. W DCS mam co prawa włączone wygładzanie, MSAA=2, zobaczę jeszcze jak bez tego. Ew. zostanę tu jednak przy większej rozdzielczości i ReShade. Nie mówię, obraz i tak jest ładny, to zmiękczenie obiektów też ma swoje zalety, bo dodaje to większy efekt wygładzania na brzegach. Z minusów, to na widoku flyby (F3) reprojekcja powoduje dość spory ghosting, nawet takie drgawki na szybko przemieszczającym się obiekcie, co jest słabe. SteamVR, akurat w przypadku DCS działał pod tym względem lepiej (ze zblokowanym MR na 45 klatek) i nie dawał aż takich opóźnień. Jak widać, ideału chyba wciąż nie ma i trzeba szukać ustawień idealnych pod siebie, przynajmniej w przypadku DCS'a.

U mnie z włączona reprojekcją zawiesza DCS. Próbowałem podmieniać ten plik (openvr_api.dll) z linku od Yoyo - ale bez szans. Zachowuje się dokładnie tak jak z natywnym OpenXR. Działa tylko z MR na auto - ale wtedy reprojekcja nie działa.
F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #186 dnia: Stycznia 30, 2023, 23:38:12 »
U mnie z włączona reprojekcją zawiesza DCS. Próbowałem podmieniać ten plik (openvr_api.dll) z linku od Yoyo - ale bez szans. Zachowuje się dokładnie tak jak z natywnym OpenXR. Działa tylko z MR na auto - ale wtedy reprojekcja nie działa.

Na WMR i G2? Eee, to jest jedyna potwierdzona opcja, działająca właśnie dla "Always on" na Forum ED.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #187 dnia: Stycznia 31, 2023, 09:28:29 »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #188 dnia: Stycznia 31, 2023, 10:07:58 »
Na WMR i G2? Eee, to jest jedyna potwierdzona opcja, działająca właśnie dla "Always on" na Forum ED.

Tak WMR i G2. Ale widać, że powinni się z tym uporać niebawem to już chyba poczekam i nie będę kombinował. W BMS na SteamVR śmiga aż miło ;)
F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #189 dnia: Stycznia 31, 2023, 10:28:23 »
Nowy Toolkit, 1.2.4 ponoć rozwiązał bug'a od ED, już mbucchia go wydał i idzie latać z MR=Always On, jak i Turbo mode.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #190 dnia: Marca 10, 2023, 15:26:25 »
Pojawił się ciekawy mod który daje kilkanaście dodatkowych klatek:

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3329503/

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #191 dnia: Marca 10, 2023, 17:01:48 »
Pojawił się ciekawy mod który daje kilkanaście dodatkowych klatek:

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3329503/

Ciekawa sprawa, ale w obecnym patchu niby cos poprawili z cienami.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #192 dnia: Marca 10, 2023, 17:02:06 »
Ktos juz testowal MT z VR?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #193 dnia: Marca 10, 2023, 17:18:18 »
Ciekawa sprawa, ale w obecnym patchu niby cos poprawili z cienami.

Z obecnym patchem to ja z instalacją poczekam. Po ostatniej aktualizacji z natywnym openXR to mi system rozwaliło.
Ten mod dał u mie dodatkowe 20fps w miltiplayer.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #194 dnia: Marca 10, 2023, 17:35:18 »
Nie wiem jakim cudem rozwalilo ale mi nic nie rozwalilo. Potestowalem, wrocilem do Steam VR jednak. Zreszta teraz dziala jak default po staremu.

Cienie niby powinny byc ok od teraz:
Fixed excessive amount of triangles and objects when terrain objects shadows set to FLAT/OFF
Settings. Add item for Blur Flat Shadows to graphics options.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl