Autor Wątek: A moze polska instrukcja do Lock On?  (Przeczytany 15774 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
A moze polska instrukcja do Lock On?
« dnia: Stycznia 09, 2004, 17:05:58 »
Co rusz gdzies tam widzimy jak ludziska przygotowuja jakies manuale do sima itp. Tak sobie mysle moze stowrzyc by przez nas taki polski manul wlasnie do LOMACa? Potem wsadzic gdzies na serwer i kazdy zainteresowany by sobie zassysal, a co by nie odwalac roboty za Cenege mozna by sie spytac co oni na to i co moga nam dać  wzamian :mrgreen: (ale na kase nie liczcie, raczej jakies gifty+miejsce na serwerze)?
W takich opracowankach goruja francuzi, tutaj przyklad kolejnego, nowego opisu:
http://loacs.free.fr/LOCKON-Review-C6.pdf
potem, taką polską instrukcję zapisalo by sie w Acrobacie i byloby gicior ...  :D
Problem tylko w opisie, musialoby sie zgromadzic kilka, kilkanascie osob, kazdy opisalby jakis konkretny przypadek, dział np. CAC, ladowania itp. tak jak wygladac by mialy działy...
Oczywiscie 1-e pytanie to co o tym sadzi Cenega i co nam moze zaoferowac : D
Co o tym sądzicie towarzysze?  :lol:
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 09, 2004, 18:30:15 »
Pomysł bardzo dobry.

...

A właściwie to chodzi ci o pisanie nowego manuala od podstaw, czy tłumaczenia oryginału na nasz ojczysty (albo i nie) język ? :)

A od Cenegi najlepiej zarządać serwera stojącego 24/7 :D

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 09, 2004, 19:26:35 »
Chetnie bym się przyłączył ale mój angielski jest very very insufficient.Rozumiem tylko takie słówka jak:dogfight , check six i eject :D
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 09, 2004, 20:49:05 »
Jestem za. Mowimy o tłumaczeniu obecnej instrukcji tak? Tej np. z pdf z płytki?
Manual napisany jest dosc prostym jezykiem...wiec problemow nie bedzie. Gorzej z iloscią/objetoscią. Troche tego jest i musiałoby nas byc kilku, zeby to w miare sprawnie poszło. Potem trzaby to wszystko zebrac do kupy i w pdf dac.
Bartek
Aztec.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 09, 2004, 22:20:32 »
myslem o stworzeniu swojego manuala na pdst. ew. instrukcji ang. i innych zrodel, a nie tlumaczenie na zywca, ale dokladnie, musialoby sie zebrac co najmniej kilku smialkow bo tego nieco jest
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 09, 2004, 23:26:40 »
Tak sobie mysle,ze mozna by wykorzystac czesc polskiego manuala z Flanker2.5 gdyz w niektórych aspektach jest identyczny z Lock-On.A skupic sie raczej na F-15/A-10.Dosc fajne artykuly niestety w jezyku angielskim mozna znalezc tutaj http://www.simhq.com/_air/LOMAC_Week.html   Mozna pobrac je takze w postaci plików PDF .
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Ajti

  • Gość
A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 12, 2004, 17:54:27 »
No i co?
Zajal sie ktos tym?

Jacol

  • Gość
A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 12, 2004, 19:54:38 »
Kochani !!!!!!!!!!!!

Tłumaczcie, piszcie od podstaw - co tylko chcecie, byle była instrukcja.

Już się nie moge doczekać.

Pozdrawiam wszystkich zapaleńców.

raven

  • Gość
A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 13, 2004, 00:20:15 »
Jeśli coś ruszy to dajcie znać - zgłaszam się do roboty. Mój angielski jest całkiem sufficient :P

Ajti

  • Gość
A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 13, 2004, 19:40:15 »
moj angielski nie jest jeszcze na takim poziomie, zeby tlumaczyc takie teksty... ale bede probowal cos tlumaczyc: moze za pomoca ENGLISH TRANSLATOR 3? :P

trzeba sie zebrac na gg i dokladnie omowic kto jaki dzial bieze... zeby nie bylo tak ze dwie osoby tlumacza to samo... to byloby bez sensu!

pozdrawiam

ags

  • Gość
A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 13, 2004, 22:19:36 »
Proponuje umieścić to właśnie tu, na forum - ktoś mógłby w jednym poście zebrać info nt. kto co aktualnie tłumaczy, co jeszcze jest do przetłumaczenia (jakie działy) itd. Pytanie: z której instrukcji tłumaczymy? Normalna czy rozszerzona?

raven

  • Gość
A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 14, 2004, 13:05:45 »
oczywiście że rozszerszona - szkoda marnować taki materiał

Ajti

  • Gość
A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 27, 2004, 16:27:24 »
Przedstawiam Wam moje pierwsze efekty tłumaczenia ósmego działu manuala:


8.0 Teoria

Walka powietrza jest skomplikowanym zadaniem; wojskowi piloci uczą się latami, aby mogli latać. Symulowana walka powietrzna nie jest skomplikowana, ale teoria podstawowego lotu i sposoby walki są potrzebne, aby zapewnić zwycięstwo.

8.001
Prędkości w powietrzu na różnych wysokościach nie są równe. Gęste powietrze w niższych wysokościach powoduje wzrost siły nośnej, którą tworzą skrzydła. Rzadkie powietrze w wyższych wysokościach zmniejsza siłę nośną, ale pozwala samolotowi łatwiej manewrować. A więc samolot lecący 3500 węzłów ma różne osiągi i cechy lotu na poziomie morza niż na 40,000 stóp. Nazywamy to prawdziwą prędkością samolotu (True Airspeed- TAS).

Większość nowoczesnych samolotów  pokazuje prędkość w powietrzu, by ocenić wysokość. Wskazywana prędkość (Indicated Airspeed- IAS) pokazuje szybkość w powietrzu, która zapewnia równowartość osiągów na poziomie morza. Na przykład samolot lecący z prędkością 350 węzłów IAS na wysokości 5,000 stóp ma te same osiągi jak lot z prędkością 350 węzłów IAS na wysokości 45,000 stóp; jednakże, TAS jest właściwie znacząco większe w wyższej wysokości. Pokazywanie ISA zwiększa uwagę pilota, zmniejszając ilość danych, które muszą zostać zapamiętane.


To na razie wszystko, bo mam wrażenie, że ktoś może tego nie zrozumieć, lub po prostu ja coś źle przetłumaczyłem.
Pozdrawiam

P.S. A Wy już coś zrobiliście? Jeśli tak, to pokażcie co :)

ags

  • Gość
A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 27, 2004, 16:54:26 »
Cytat: Ajti
8.0 Teoria
Walka powietrza jest skomplikowanym zadaniem; plioci wojskowi uczą się latami, nim pozwoli im się wziąć udział w rzeczywistym starciu. Symulowanie walki powietrznej nie jest aż tak skomplikowane, ale zrozumienie podstawowych zasad lotu i walki powietrznej jest konieczne dla zapewnienia zwycięstwa.

Różne prędkości w powietrzu nie oznaczają tego samego. Gęste powietrze na niższych pułapach zwiększa siłę nośną wytwarzaną przez skrzydła, jak również mocniej  przeciwdziała ruchowi samolotu. Rozrzedzone powietrze na wyższych wysokościach zmniejsza siłę nośną samolotu, ale także umożliwia łatwiejszy ruch samolotu. W rezultacie, samolot poruszający się ze stałą szybkością 350 węzłów ma inne osiągi i charakterystykę lotu na poziomie morza niż będąc na pułapie 40000 stóp. Ta szybkość określana jest mianem True Airspeed (TAS, prędkość względem ziemi). Większość nowoczesnych samolotów dostosowuje wskazywaną prędkość biorąc pod uwagę wysokość. Ta prędkość (Indicated Airspeed, IAS, prędkość względna) wskazuje szybkość, przy której samolot poruszający się na poziomie morza miałby podobne osiągi.

Dla przykładu, samolot lecący z szybkością 350 węzłów IAS ma takie same osiągi na pułapie 5000 i 45000 stóp, chociaż jego rzeczywista szybkość jest znacząco większa na wyszej wysokości. Wskazywanie IAS zmniejsza ilość danych jakie pilot musi przetworzyć.


To moja wersja, możecie ocenić też-również. Ech, gdyby nie ta matura, to i na LOMAC'a miałbym czas, a i przetłumaczyć bym zdążył znacznie więcej niż mam.

Ajti

  • Gość
A moze polska instrukcja do Lock On?
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 28, 2004, 14:08:04 »
ags:
Ty to pisałeś sam od poczatku, czy na podstawie mojego tlumaczenia?

Ja mogę Wam podsyłać, tu na forum, moje wersje tłumaczeń, a Wy będziecie je dopracowywac, ok? Albo na e-mail, jak wolicie...


Aha i jeszcze cos: kto będzie zbierał i układał te texty?

Dopisane:

8.002 Wektor prędkości
Wektor prędkości jest niezmiernie ważnym wskaźnikiem wyświetlanym na HUD.
Pokazuje on, gdzie właściwie jest skierowany pęd samolotu.
Na przykład, kiedy zmieniasz kurs, pęd samolotu utrzymuje się w tym samym kierunku,
dopiero pchnięcie silników pokonuje pęd i ustala nowy kurs.
Samoloty takie jak Su-27 czy MiG-29 słynące z wysokiego lotu AOA,
w przypadku których nos wskazuje dany kurs, tak naprawdę lecą w innym kierunku.
W tej sytuacji, wektor szybkości wskazuje, gdzie samolot rzeczywiście leci.


nastepna porcja, opracujcie to jakos, zeby bylo ladnie :)
pozdrawiam