Autor Wątek: Meta Quest 3  (Przeczytany 22386 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #120 dnia: Czerwca 14, 2024, 13:06:49 »
No właśnie chodzi mi o monitorowanie na bieżąco (aktualna wartość). A ustawienia ODT mają pierwszeństwo przed tym co ustawię w aplikacji Meta Link i co w goglach, tak?

Tak. To jest główne ustawienie, aczkolwiek równie ważne jest ustawienie w Meta Link, chociaż to jest tylko powiedzmy - preset dla idioto odpornych ;), czyli suwak i częstotliwość.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #121 dnia: Czerwca 15, 2024, 10:47:38 »
Testowałem wczoraj i przywrócenie domyślnych ustawień ODT nie pomogło. Jedynym sposobem na umożliwienie ponownego połączenia przez Air Link był reset ustawień i sparowanie zestawu na nowo zgodnie z tym poradnikiem z Reddita (wszystkie ustawienia aplikacji Meta Link na szczęście zostały):

Close the Oculus App on your PC

Open up Run (Win + R) and type services.msc or open up Start Menu and type Services and open the app

Stop the Oculus VR Runtime Service

In Windows Explorer, navigate to C:\Users\<user>\AppData\Local and delete the Oculus folder (or rename/move it)

Restart the Meta Quest 2

Open the Oculus App on your PC (this should start the required service automatically)

Re-add your Meta Quest 2 to the Oculus App

This should require re-pairing

The problem should be resolved

If still not resolved, consider deleting the C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Oculus folder too

Dopiero to rozwiązało sprawę.

Testowałem też te 960 Mbps po kablu. Faktycznie działa bez problemu. Co do jakości, to sam nie wiem... Jeśli mam być szczery to nie widzę wielkiej różnicy w stosunku do 500 Mbps. O wiele więcej daje w odbiorze ustawienie wyższego skalowania rozdzielczości. Ale biorę też poprawkę na to, że coś pomieszałem i nadal miałem 500 Mbps, skoro zdarza się, że ODT nie trzyma ustawień.

W każdym razie, później jeszcze ponowne testy Air Linka na 200 Mbps (nie wiem czy da się ustawić więcej, teoretycznie 5 GHz to przepustowość na poziomie ponad 800 Mbps). I jasne, jakąś różnicę w stosunku do tych ustawień po kablu widać (przy czym nadal będę upierał się, że to nie ustawienia tekstur, ale stopień kompresji wideo). Może nie jest wszystko aż tak ostre, ale naprawdę dla mnie wygląda jak najbardziej ok. I znowu, będąc szczerym, bardziej mnie irytuje kabel, niż ten spadek na jakości przy wireless. Testowałem co prawda nadal tylko IL2BOS. Nie wiem na ile to ma znaczenie. Wszystkie instrumenty są czytelne i wyraziste. Czasem połączenie lekko zetnie i nie wiem jak ze stabilnością na dłuższy dystans, ale nadal mogę zapewnić, że bezprzewodowe VR działa lepiej niż byłem to sobie w stanie wyobrazić przed zakupem. Rozumiem, że purystów VR to nie zadowoli, ale mnie tak. ;D A najlepsze jest to, że jeszcze się nawet nie zabrałem za testowanie Virtual Desktop, który podobno jest jeszcze lepszy. Nie znaczy to, że nie zamierzam grać po kablu, po prostu nadal wszystko testuję. Ale do gier "na stojąco" - super.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #122 dnia: Czerwca 17, 2024, 15:54:12 »
Poszedł mi dziś ten update v65 w goglach. Zobaczymy, czy u mnie coś się pojawi niechcianego :P.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #123 dnia: Czerwca 17, 2024, 16:45:09 »
A sprawdź z ciekawości czy działa Tobie Air Link. Bo ta opisana przeze mnie solucja jednak działa tylko do ponownego restartu gogli. Zestaw nie pamięta danych parowania i trzeba je potwierdzać za każdym razem.

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #124 dnia: Czerwca 17, 2024, 17:14:39 »
U mnie wszystko już w normie ;) Powodzenia.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #125 dnia: Czerwca 18, 2024, 18:45:41 »
Z tym v65 wszystko ok u mnie, po około 1h grania spadło mi ze 100 na 92% - teraz latałem, więc bez przygód.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #126 dnia: Czerwca 19, 2024, 12:51:02 »
Ok, w nawiązaniu do pierwszych wrażeń, to musiałem się zreflektować jeśli chodzi o ten domyślny pasek. To jednak szajs. ;D

Zdecydowałem się na coś takiego:

BOBOVR M3 Pro- https://www.amazon.pl/gp/product/B0CJLG9SBR/
https://www.bobovr.com/products/bobovr-m3-pro

Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Łatwa instalacja. Dobrze się trzyma na głowie jak znajdzie się właściwe dla nas ustawienie. W zestawie jest wymienna bateria, która znacznie wydłuża możliwość korzystania z gogli w wariancie bez kabla. Można sobie dokupić stację ładującą z dodatkową baterią. Da się je wymieniać nawet bez zdejmowania zestawu (wskakują na magnes). Dodatkowo ciekawa jest możliwość korzystania z MQ3 ze zdjętą osłoną twarzy. Dla początkującego w VR, to dobre rozwiązanie, bo można bez problemu spojrzeć na klawiaturę czy myszkę. No i do mixed reality w połączeniu z passthrough, takie rozwiązanie to rewelacja. Choć docelowo chcę też kupić tą skórzaną osłonę od AMVR.

Przy okazji zmieniłem kabel VR. Wcześniej miałem ten:

Tiergrade Kabel łączący 5 m - https://www.amazon.pl/dp/B0CNKHLJJK

Kabel dobry, zapewniający dodatkowo ładowanie, dający 2.4 Gbps w teście. Jednak dla mnie problemem była długość i mała elastyczność. Dlatego zwróciłem.

Kupiłem teraz coś takiego (nawet nie szukałem w dedykowanych kablach VR):

Fasgear kabel USB-C 3m - https://www.amazon.pl/dp/B0B1J6CTL5/

Kabel ma 3m. Dla mnie długość idealna. Do grania przy biurku więcej nie potrzebuję. USB C 3.2 Gen 2x2 20 Gbps i wsparcie ładowania do 100 W. Więc za 1/4 ceny, kabel o lepszych parametrach niż od Meta. W oplocie. Lekki i elastyczny.

Natomiast (teoretyczna) obsługa ładowania do 100W przez kabel to jedno, ale znaczenie ma jeszcze do czego jest podłączony. I tutaj mam problem, bo mimo podłączenia do portu USB-C 3 na płycie głównej, nadal mam komunikat o wolnym ładowaniu (czyli w trakcie PCVR bateria nadal się rozładowuje). Nie wiem jak sprawdzić jaką moc wyjściową ma to gniazdo. Niestety nie mam takiego miernika. Niby Super Charge mam uruchomiony w MSI Center, ale wydaje mi się aby to działało.

Od tego gdzie są podłączone. Wcześniej podłączałem bezpośrednio do plyty głównej, to się powoli rozładowywały. Teraz mam ten sam kabel wpięty w hub usb-c z Power Delivery, to trzymają cały czas pełne naładowanie a miernik potrafi pokazać nawet i 20W poboru mocy.

A możesz podać jaki masz hub? Bo zastanawiam się nad zmianą mojego.

Znalazłem taki:

RSHTECH 11 port USB hub - https://www.amazon.pl/dp/B0CH842F6J/

Ma zasilacz 60W, ale z tego co wyczytałem w opiniach, to z tego 20W jest na gniazdo USB-C Power Delivery (tylko ładowanie, bez danych), 40W na pozostałe gniazda i z pojedynczego gniazda USB-A i USB-C można wyciągnąć max 7-8W (choć z USB-C powinno być 15W).
« Ostatnia zmiana: Czerwca 19, 2024, 12:58:25 wysłana przez Jascha »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #127 dnia: Czerwca 19, 2024, 13:08:35 »
Znajomy, co ma Q3 kupil kabel USB-C ale z dodatkowym wejsciem (wiec ma 3 koncowki), pod jedno wejscie jest wpiety zasilacz do telefonu i trzyma mu taki przedzial 90-100% podczas grania. Jak mial sam kabel wpiety w plyte to mu spadalo do 20% po ok. 2h grania. Ja mam za to tylko kabel podpiety pod plyte (i QP) i laduje jak dziki. To wszystko to iest wielka niewiadoma ;).

Co do Super Charge w MSI to jest to albo, albo z tego co pamietam. Jak dziala SC to nie ma przesylu danych.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #128 dnia: Czerwca 19, 2024, 13:11:14 »
A możesz podać jaki masz hub? Bo zastanawiam się nad zmianą mojego.

https://www.amazon.pl/dp/B0BS9C9RBZ/ref=pe_25095781_587319921_TE_SCE_dp_1

20W ma jedno, dolne gniazdko, ale do szczęścia wystarczy.

W kable 20Gb/s pod obecną generację VR nie ma się co pchać, właściwie to bywają grubsze i sztywniejsze niż 10Gb/s bo mają więcej żył. Ale tu oczywiście w grę wchodzi też oplot i jakość wykonania, więc jeśli trafił się elastyczny, to fajnie.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #129 dnia: Czerwca 19, 2024, 17:09:14 »
Znajomy, co ma Q3 kupil kabel USB-C ale z dodatkowym wejsciem (wiec ma 3 koncowki), pod jedno wejscie jest wpiety zasilacz do telefonu i trzyma mu taki przedzial 90-100% podczas grania. Jak mial sam kabel wpiety w plyte to mu spadalo do 20% po ok. 2h grania. Ja mam za to tylko kabel podpiety pod plyte (i QP) i laduje jak dziki. To wszystko to iest wielka niewiadoma ;).

No ja miałem właśnie taki z 3 końcówkami, podłączany do ładowarki niezależnie od PC. Ładowanie było spoko, ale jak napisałem - był mało elastyczny. Dlatego był dość irytujący w trakcie użytkowania.

I tak, to jest jakaś loteria z tym zasilaniem z gniazd USB. Producenci chyba nawet nie podają wartości (tylko standard USB). Nie wiem od czego to zależy. Tylko od modelu płyty, czy też może od zasilacza?
W każdym razie będę testować jeszcze pozostałe gniazda USB (mam też przejściówkę USB-A na USB-C). Może któreś ma więcej mocy...

https://www.amazon.pl/dp/B0BS9C9RBZ/ref=pe_25095781_587319921_TE_SCE_dp_1

20W ma jedno, dolne gniazdko, ale do szczęścia wystarczy.

Fajny, tylko kurde mało gniazd jak na moje potrzeby i bez wyłączników chyba. Chyba zamówię ten RSHTECH i przetestuję.

W kable 20Gb/s pod obecną generację VR nie ma się co pchać, właściwie to bywają grubsze i sztywniejsze niż 10Gb/s bo mają więcej żył. Ale tu oczywiście w grę wchodzi też oplot i jakość wykonania, więc jeśli trafił się elastyczny, to fajnie.

Jest bardzo elastyczny. Da się owinąć wokół palca. Nie denerwuje mnie w trakcie grania.

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #130 dnia: Czerwca 22, 2024, 13:17:48 »
U mnie już była aktualizacja do V66.

https://www.amazon.pl/dp/B0BS9C9RBZ/ref=pe_25095781_587319921_TE_SCE_dp_1

20W ma jedno, dolne gniazdko, ale do szczęścia wystarczy.

Kurde, to jest niesamowite, ale to jest chyba jedyny hub, który ma port wspierający transmisję danych na poziomie minimum 5 Gbps i jednocześnie power delivery (MQ3 chyba potrzebuje 18W). Większość ofert albo nie ma zupełnie nawet informacji na temat tego jaka jest moc wyjściowa portów USB (więc zakładam, że jest to <5W), a jeśli ma porty PD, to są dedykowane do ładowania (nie wspierają one transmisji danych).

Ja mam za to tylko kabel podpiety pod plyte (i QP) i laduje jak dziki. To wszystko to iest wielka niewiadoma ;).

A co Ty masz za płytę? Bo Quest Pro z tego co czytałem wymaga 45W. I Tobie trzyma bateria podłączona do samej płyty? :o

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #131 dnia: Lipca 04, 2024, 15:32:03 »
Czy orientujecie się może, jak ma się ustawienie mnożnika rozdzielczości w aplikacji Meta Link (w zakładce gdzie ustawia odświeżanie) do ustawienia  mnożnika "pixel density" w Oculus Debug Tool? Jeśli ustawię sobie na 72 Hz 1.3 w aplikacji i później jeszcze 1.2 w ODT, to to jest tak samo jakbym miał ustawione 1.0 w aplikacji i 1.56 w ODT? Czy te ustawienia inaczej wpływają na jakość i wydajność?


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #132 dnia: Lipca 04, 2024, 16:39:37 »
A co Ty masz za płytę? Bo Quest Pro z tego co czytałem wymaga 45W. I Tobie trzyma bateria podłączona do samej płyty? :o

MSI, zasilacz mam 1250W, więc może to też ma jakiś wpływ. Rzadko kiedy widzę wskaźnik naładowania poniżej 80% nawet po 2,5-3h grania non stop.

Czy orientujecie się może, jak ma się ustawienie mnożnika rozdzielczości w aplikacji Meta Link (w zakładce gdzie ustawia odświeżanie) do ustawienia  mnożnika "pixel density" w Oculus Debug Tool? Jeśli ustawię sobie na 72 Hz 1.3 w aplikacji i później jeszcze 1.2 w ODT, to to jest tak samo jakbym miał ustawione 1.0 w aplikacji i 1.56 w ODT? Czy te ustawienia inaczej wpływają na jakość i wydajność?

Mniej więcej tak, przy 72Hz, nie da się ustawić więcej niż 1.3 więc już trzeba kombinować dalej. Z moich doświadczeń nie ma to znaczenia jednak w wydajności.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #133 dnia: Lipca 04, 2024, 16:54:13 »
MSI, zasilacz mam 1250W, więc może to też ma jakiś wpływ. Rzadko kiedy widzę wskaźnik naładowania poniżej 80% nawet po 2,5-3h grania non stop.

A ładuje się później do 100% po sesji bo zostawiasz podłączone gogle? Czy cały czas masz 80%?

Mniej więcej tak, przy 72Hz, nie da się ustawić więcej niż 1.3 więc już trzeba kombinować dalej. Z moich doświadczeń nie ma to znaczenia jednak w wydajności.

No właśnie ciekawe dlaczego ograniczyli to do 1.3 w aplikacji. W ODT można ustalić więcej i to rozumiem działa na zasadzie skalowania (super samplingu). Ale przecież to w aplikacji chyba też. Ale zauważyłem, że domyślny overlay oculusa zawsze mi pokazuje rozdzielczość ustawiona w aplikacji. Czyli nie ma znaczenia co później ustawię w "pixel density" w ODT.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #134 dnia: Lipca 04, 2024, 17:03:39 »
A ładuje się później do 100% po sesji bo zostawiasz podłączone gogle? Czy cały czas masz 80%?

Tak, potem ładuje się do 100% (około 30 minut), akurat Pro mają podstawkę ładującą, kabla nigdy nie odłączam.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl