Autor Wątek: Meta Quest 3  (Przeczytany 22353 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 06, 2024, 10:01:01 »
Pytanie do użytkowników Q3. Mój znajomy posiada te gogle i skarży się na problem z ładowaniem. Podczas zabawy chyba wcale mu sie nie ładują, rozładowują się za to bardzo szybko. Raz podczas latania (mial podobno 60% na wstępie) to nawet mu padły po 1.5-2h latania online w trakcie zabawy (u mnie na QP w tym czasie spadło ze 100 do 87% zaledwie). Wydaje się to normą: link. Jakie są wasze doświadczenia w tej kwestii? Q3 mają dużo mniejsza baterię niż QP ale aż tak? ??? Kolejny temat, gdzie gościu pisze, że szybciej się rozładowują niż ładują.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 06, 2024, 10:14:27 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 06, 2024, 16:28:24 »
Można popróbować innych portów USB z tyłu komputera, albo nawet poprzez aktywnego huba. U mnie na porcie usb-c bateria wolniej schodzi niż na usb-a.
W ostateczności są też na rynku kabelki z odgałęzieniem do ładowarki.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 06, 2024, 19:25:42 »
Tu fajnie porównanie Questów, koleś jak zawsze wszystko dobrze pokazuje.

https://youtu.be/6gd_kEafeR0?si=GAUjNaqvA8w2L8pY
F-16C Block50 driver...

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 08, 2024, 14:53:13 »
Yoyo, jeśli chodzi o ładowanie Q3 to ja na oryginalnym kablu nie mam problemów. Trzyma baterie jak na QPro. Min. 80% i nie chce spaść nawet po 7h latania...

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 10, 2024, 15:01:21 »
Panowie, a jak ma się ilość miejsca w Q3 pod kątem okularów - w stosunku do HP G2? U mnie to niestety konieczność.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 10, 2024, 15:39:44 »
Mi sie wydaje ze jest tak samo pod tym wzgledem, te gaskety sa bardzo porownywalne ale z tego co pamietam jest w Q3 regulacja w pewnym zakresie oddalenia soczewek. Dosc duzo miejsca masz w QP na pelnym oddaleniu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 10, 2024, 16:33:56 »
Poza tym są nakładki na szkła do domówienia, co jest chyba najlepszym rozwiązaniem.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 11, 2024, 00:01:22 »
Faktycznie Meta dorabia soczewki stosownie do wady wzroku. Kupowaliście w ich sklepie? Cena jest z tego co widzę OK.

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 11, 2024, 08:01:21 »
Ja nie mam tego problemu także nie powiem Ci.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 11, 2024, 12:51:22 »
Tak czytam sobie o tym Meta Quest 3 i powiem szczerze, że pierwszy raz zacząłem się zastanawiać poważniej nad zakupem VR, przed czym generalnie wzbraniałem się zupełnie do tej pory.

Z tego co przeczytałem m.in. w tym wątku, rozumiem, że:
- Pojemność pamięci MQ3 nie ma znaczenia w przypadku korzystania z PC.
- W przypadku korzystania z PC mogę grać bezprzewodowo (mam blisko router z wifi na 5GHz) lub po kablu.
- Aby grać po kablu muszę dodatkowo zakupić dedykowany kabel od Meta.

Czy powyższe się zgadza?

Do tego jeszcze garść pytań do wyjaśnienia (przepraszam, ale  jestem zupełnie zielony w temacie VR):
- Czy grając po kablu bateria również się wyczerpuje? W sensie, jeśli mam podłączone to tylko do gniazda (chyba) USB-C czy wtedy muszę jeszcze i tak jakieś zewnętrzne zasilanie podłączyć?
- Czy w DCS też mogę korzystać normalnie z tej opcji widoku z kamer wbudowanych w goglach by np. skorzystać z klawiatury (bez ich zdejmowania)?
- Czy podchodzenie do tych gogli z 4070Ti ma w ogóle sens? Chodzi mi oczywiście o takie granie, żebym mógł odczytać bez problemu wskazania przyrządów w kokpicie.

Poza tym, jeśli dobrze rozumiem, te gogle mają wewnętrzny układ pozwalający na korzystanie z nich niezależnie od PC, na bazie zamkniętego systemu od Meta. A czy jest też wersja "lite" bez tych komponentów? Po prostu taka bez tej wewnętrznej pamięci, procesora i co tam jeszcze jest? Bo wydaje się, że przy korzystaniu z PC ta dodatkowa moc obliczenia jest i tak zbędna, czy nie?

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 11, 2024, 13:29:38 »
- Pojemność pamięci MQ3 nie ma znaczenia w przypadku korzystania z PC.
- W przypadku korzystania z PC mogę grać bezprzewodowo (mam blisko router z wifi na 5GHz) lub po kablu.
- Aby grać po kablu muszę dodatkowo zakupić dedykowany kabel od Meta.
Czy powyższe się zgadza?

3x tak, kabel może być każdy.
Ja używam tego:
https://allegro.pl/oferta/kabel-5m-do-oculus-link-steamvr-gogli-vr-meta-quest-3-gratisy-14495673703
Ważne aby port, do którego wpinasz go obsługiwał USB3 i miał odpowiednie zasilanie, np. z aktywnego huba USB (inaczej gogle będę się bardzo wolno ładowały)

- Czy grając po kablu bateria również się wyczerpuje? W sensie, jeśli mam podłączone to tylko do gniazda (chyba) USB-C czy wtedy muszę jeszcze i tak jakieś zewnętrzne zasilanie podłączyć?

Nie podłączasz żadnego kabla poza USB.
Ładują się ale bardzo wolno. Nie wiem od czego zależy ale czasem 40% starcza na kilka godzin grania, czasem 40% to 25 minut grania...
Czekam na aktywny HUB USB z obsługą USB3.0 (na razie mam wpięte w płytę główną) i wtedy zobaczę.
Do gogli mam oddzielną stację dokującą do ładowania ale nie polecam takiego rozwiązania.

- Czy w DCS też mogę korzystać normalnie z tej opcji widoku z kamer wbudowanych w goglach by np. skorzystać z klawiatury (bez ich zdejmowania)?

Można w opcjach gogli włączyć transparentność (tak aby widzieć oprócz obrazu gry obraz z kamer) ale to wkurzało mnie strasznie i szybko wyłączyłem. Teraz aby skorzystać z klawiatury muszę podnieść gogle.

- Czy podchodzenie do tych gogli z 4070Ti ma w ogóle sens? Chodzi mi oczywiście o takie granie, żebym mógł odczytać bez problemu wskazania przyrządów w kokpicie.

Ja gram na 3080 (konfiguracja w stopce) i da się fajnie pograć, oczywiście część suwaków poszła w lewo ale fun z gry jest wiele większy niż nawet z max grafiką ale w 2D z TrackIR na 32' monitorze. Jedynie ciągle dokucza mi choroba lokomocyjna po dłuższej grze.

Poza tym, jeśli dobrze rozumiem, te gogle mają wewnętrzny układ pozwalający na korzystanie z nich niezależnie od PC, na bazie zamkniętego systemu od Meta. A czy jest też wersja "lite" bez tych komponentów? Po prostu taka bez tej wewnętrznej pamięci, procesora i co tam jeszcze jest? Bo wydaje się, że przy korzystaniu z PC ta dodatkowa moc obliczenia jest i tak zbędna, czy nie?

Nie ma takiej wersji.
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 11, 2024, 14:11:37 »
Dzięki za przydatne informacje.

Nie podłączasz żadnego kabla poza USB.
Ładują się ale bardzo wolno. Nie wiem od czego zależy ale czasem 40% starcza na kilka godzin grania, czasem 40% to 25 minut grania...
Czekam na aktywny HUB USB z obsługą USB3.0 (na razie mam wpięte w płytę główną) i wtedy zobaczę.

Ok, czyli dobrze rozumiem, że w trakcie grania po kablu bez aktywnego huba USB też się rozładowuje bateria, tak? Mam akurat hub aktywny UGREEN z USB 3.0 (polecam).

https://allegro.pl/oferta/ugreen-hub-rozdzielacz-wielofunkcyjny-7w1-usb-c-pd-7x-usb-a-3-0-adapter-13251218877

Można w opcjach gogli włączyć transparentność (tak aby widzieć oprócz obrazu gry obraz z kamer) ale to wkurzało mnie strasznie i szybko wyłączyłem. Teraz aby skorzystać z klawiatury muszę podnieść gogle.

Nie chodziło o włącznie tego na stałe, tylko czy jest taka opcja że przypiszę sobie do joya przycisk, że klikam i wyłącza się w goglach obraz z gry i widzę to co mam na biurku. Klik i znowu widzę grę. Da się tak?

Aha, a jak z graniem bezprzewodowym przez ten cały AirLink? To wpływa jakoś na wydajność czy fps?

I jeszcze pytanie o żyroskop. Czy on daje pełne 6DOF w kokpicie tak jak TIR5?


Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 11, 2024, 14:24:26 »
6dof jest. Air link odpuść. Jakość obrazu marna. Jak chcesz bezprzewodowo to albo SteamLink, albo Virtual Desktop. Kabel ma dużo lepszy birate,  więc i jakość obrazu. Do gry bezprzewodowej na wyższym birate potrzebujesz dobry ruter wifi6. Do Q3 dedykowany jest 6e. To już dużo kasy a efekty średnie - sprawdziłem.   Na oryginalnym kablu z nowej płyty głównej gogle trzymają w nieskończoność.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 11, 2024, 15:31:32 »
Właśnie sprawdziłem, router przesyła bezprzewodowo plik z PC na telefon z prędkością 35-40 MB/s. Więc takie połączenie powinno ogarnąć praktycznie bezstratną jakość obrazu. A do braku kabelków mam słabość. Mam bezprzewodową myszkę, klawiaturę, słuchawki i nawet TrackIR (w sensie Clip). ;D Ale wtedy rozumiem, że i tak pozostaje problem baterii, która wystarcza max na 2 godziny. Szkoda, że nie jest na wymienne akumulatorki AA. ;)

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 11, 2024, 15:43:57 »
Są dodatkowe strapy z wymiennymi aku, np od Bobo VR. Możesz też zwykły battery pack trzymać w kieszeni. Bezprzewodowe granie tylko wtedy jeśli pogodzisz się z gorszą jakością.

Tu nie chodzi o ilość przesyłu, ale raczej kodowanie i jego prędkość. Ja ma taki ruter: Acer Predator Connect W6d (6000Mb/s a/b/g/n/ac/ax) i nie dał rady w DCS. Wybrałem kabel. Doprecyzuję że ten ruter jest tylko do Q3. Do reszty urządzeń mam inny ruter żeby tamtego nie obciążać.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2