Autor Wątek: MiG-25  (Przeczytany 88877 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #180 dnia: Grudnia 09, 2011, 01:50:16 »
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #181 dnia: Grudnia 10, 2011, 23:02:06 »
P czy PD? Przydało by się zbliżenie z czytelnym opisem sterowania stacją radiolokacyjną.

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #182 dnia: Grudnia 11, 2011, 00:38:36 »
Cytuj
P czy PD?
Piszą że PD ale kto wie?
Wyświetlacz radiolokatora:

Źródło :
http://forum.keypublishing.com/showthread.php?t=54716
.
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #183 dnia: Grudnia 11, 2011, 12:49:27 »
Ciekawe, a czy to nie aby tubus z Szafir-25 z PD? Prośba. Poszperajcie w starych numerach "Lotnictwa wojskowego" jest tam monografia MiG-25 autorstwa ś.p. pana Mikołajczuka. Autor zawarł w niej rysunek z pełną indykacją tego wskaźnika. Proszę o skan to sobie porównamy. Wskazania były bodajże w trzech kolorach. Co ciekawe autor podaje, że stacja śledziła do 8 celów jednocześnie.
PS. Zdjęcie to zrzut z filmu archiwalnego, którego fragmenty zawarto kiedyś w cyklu Discovery "Eskadry z czerwoną gwiazdą". Kiedyś też zrobiłem sobie zrzut tego tubusa sądząc, że to ekran stacji Tajfun z Su-15TM będący zresztą odmianą stacji RP-25 Smiercz-A.

Ponury

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #184 dnia: Grudnia 11, 2011, 13:04:22 »
Podepnę się pod wątek, czy ktoś zna szczegóły wizyty Su-15 u nas poza tym że się odbyła?

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #185 dnia: Grudnia 11, 2011, 13:40:29 »
Cytuj
Ciekawe, a czy to nie aby tubus z Szafir-25 z PD? Prośba. Poszperajcie w starych numerach "Lotnictwa wojskowego" jest tam monografia MiG-25 autorstwa ś.p. pana Mikołajczuka. Autor zawarł w niej rysunek z pełną indykacją tego wskaźnika. Proszę o skan to sobie porównamy. Wskazania były bodajże w trzech kolorach. Co ciekawe autor podaje, że stacja śledziła do 8 celów jednocześnie.
Zapewne chodzi o  to :

.
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #186 dnia: Grudnia 11, 2011, 14:36:20 »
Kabina jest zdecydowanie z wersji PD/PDS. Można to poznać po dwóch rzeczach: pulpit sterowania radiolokatorem znajdujący się pod NPP oraz poniżej panelu zmiany kodów SRO widać pulpit 5Y15K czyli układu wymiany informacji takiego jak w MiG-23P. W samolocie wariantu P był tam pulpit zwykłego Lazura. Zresztą na poprzedniej stronie tego wątku zamieściłem zdjęcie tablicy przedstawiającej kabinę P oraz rysunki tejże kabiny pochodzące z instrukcji pilota. W moim przekonaniu ciekawe jest zupełnie co innego. Mianowicie wiadomo, że wszystkie myśliwskie P/PD/PDS poza kilkunastoma samolotami na eksport były wyposażone w SPO-10/SPO-10M, problem polega na tym że na żadnym znanym mi zdjęciu nie widać charakterystycznego wskażnika tego układu, czy to znaczy że rozwiązano to jakoś inaczej np. inny typ wskażnika czy też pokazywanie tych komunikatów ostrzegawczych na wskażniku radiolokatora?.

Zdjęcie wskażnika przedstawia obraz jaki jest wyświetlany przez radiolokator Smiercz czyli jest to P. Zdjęcie to kadr z filmu propagandowego z początku lat 70-tych.

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #187 dnia: Grudnia 11, 2011, 19:56:43 »
Dzięki za skan. W taki razie w wątku nie mamy jeszcze zdjęcia kabiny MiG-25P bo te co są przedstawiają chyba ten sam egzemplarz PD lub PDS.
Zdjęcie wskażnika przedstawia obraz jaki jest wyświetlany przez radiolokator Smiercz czyli jest to P. Zdjęcie to kadr z filmu propagandowego z początku lat 70-tych.
Trochę dziwne bo znacznik celu z termonamiernika którego w MiG-25P nie ma jest właśnie punktem jak na zdjęciu tubusa. Może macie więcej danych o indykacji w starszej wersji?

Offline CRC

  • *
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #188 dnia: Grudnia 14, 2011, 19:25:46 »


Sądze że zdjecie powyżej to kabina PD. Róznice ? na pierwszy ogień brak ,,wybieraka guziczkowego ,, kanałow ARK na prawej burcie.

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #189 dnia: Grudnia 14, 2011, 20:43:12 »
Kadr z filmu :

http://www.youtube.com/watch?v=4zltvrlDjwE&feature=related
inny film deska w 17stej sekundzie, jakość jak zwykle fatalna  :005: :
http://www.youtube.com/watch?v=rKkRzKKAyI0
.
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #190 dnia: Grudnia 14, 2011, 21:42:19 »
Przepraszam, że wyprowadzam temat z kabiny , ale zajrzyjmy do wlotu powietrza białoruskiego MiG-a z muzeum Linii Stalina.
 
Co to za "ustrojstwo" w środku? Dysze podawania mieszanki wodno- spirytusowej?

Ponury

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #191 dnia: Grudnia 14, 2011, 22:05:01 »
To kierownice strug są, po prostu.

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #192 dnia: Sierpnia 19, 2012, 01:09:00 »
Trochę rysuneczków z kwitów na Foxbata:


Kabina samolotu "produkt 02W" czyli RBW:

           

Ostatnie dwie strony to spis zmian w wyposażeniu kabiny w trakcie produkcji. Tutaj rozwiązało się pytanie które postawiłem parę stron wcześniej w tym wątku. Otóż od pewnego momentu w trakcie produkcji seryjnej na samolotach w wersji RB zrezygnowano z instalowania systemu ostrzegawczego SPO-10. Wynika z tego że posiadały go jedynie MiG-25R i wczesne RB, prawdopodobnie dotyczy to też wersji myśliwskich. Tak więc samoloty RBW, RBS, RBK nie posiadały systemu ostrzegawczego w ogóle ( poza kilkoma ostatnimi seryjnymi RBK i RBS na których zamontowano SPO-15 ). System ostrzegawczy powrócił dopiero w odmianach z przełomu lat 70 i 80-tych czyli RBT, RBF, RBSz i BM. Nasuwa się pytanie co stało u podstaw podjęcia takiej decyzji, czy Rosjanie byli tak pewni możliwości nowego samolotu?, czy stacja SPO-10 była tak marna?, czy układ walki elektronicznej miał funkcje zastępujące Syrenę? ( w miejsce wskażnika SPO-10 pojawiły się kontrolki SPS-141 ).

Instalacja OCP:

 

Instalacja tlenowa pilota:

       

Wyposażenie fotograficzne samolotu:

                        

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #193 dnia: Sierpnia 26, 2012, 17:29:35 »
Znalazłem zdjęcie kokpitu libijskiego MiG-25RB:



Wynika z niego ciekawa rzecz. Otóż jak widać w miejscach zaznaczonych strzałkami brakuje pulpitu sterowania podwieszeniami i tabliczki sygnalizacyjnej która z nią korespondowała. Można z tego wyciągnąć wniosek, że libijskie samoloty nie miały możliwości przenoszenia i zrzutu bomb. Kokpit jest dokładnie z tego samolotu:



Jak widać maszyna prezentuje póżny standard tj. przedłużone krawędzie wlotów powietrza, które pomagały utrzymać pułap samolotu przy 5 tonach podwieszeń. Ciekawe jak wyglądał komputer pokładowy, wszystkie modyfikacje Orbity-155 miały na celu zwiększenie dokładności bombardowania, ale jak bomb brak......?. Czyżby komputerek był taki jak w MiG-25R?. Swoją drogą ciekawe czym podpadł Kadafii, że otrzymał samoloty w zubożonej wersji w stosunku np. do lotnictwa irackiego. Zawsze wydawało mi się że Libia była uprzywilejowana wśród krajów arabskich, jako jedyna dostała oryginalne  MiG-25P wprost z radzieckich zapasów zanim jeszcze powstała eksportowa wersja PD.

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #194 dnia: Września 17, 2012, 19:45:38 »
MO FR rozważa... modernizację pozostałych w linii MiGów-25RB w AwB nr 7000 w Woroneżu oraz AwB nr 6964 w Monczegorsku: http://www.ruaviation.com/news/2012/9/17/1211/