Autor Wątek: 1.2 "Black Shark"  (Przeczytany 141519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #720 dnia: Maja 25, 2007, 13:45:31 »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #721 dnia: Maja 25, 2007, 14:26:16 »
Ja jestem ciekaw jak oni odzwierciedla charakterystykę lotu pocisków Hellfire, bo jest ona, odrobinę... skomplikowana ;)

No i jestem ciekaw, czy celowo zapomną o paru ciekawych rzeczach:




;)

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #722 dnia: Maja 25, 2007, 14:41:23 »
Wiesz już zapowiedzieli, że nie będzie R-73 dla Hokuma, to niby dlaczego mieliby dawać AIM-9 dla Apacza, skoro to rozwiązania jedynie rozważane (choć przetestowane) i w normalnej służbie nie stosowane  :004: poza tym nie sądze by lot ''Ognia Piekielnego'' był bardziej skomplikowany od lotu Wicherka  :004:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #723 dnia: Maja 25, 2007, 15:02:12 »
Wicherek leci po prostej do czołgu, bo tak jest naprowadzany, Hellfire już nie, zaczynając od tego, że masz dwa podstawowe tryby odpalania - LOAL i LOBL (Lock on After Launch, Lock on Before Launch) to jeszcze zależnie od odległości do celu rakieta przybiera inny profil lotu (jeżeli dobrze pamiętam 4 rożne profile, ale to muszę sprawdzić) - do tego AGM-114L ma jeszcze dwa swoje tryby do ataku z góry.

AH-1W latają z Sidewinderami kiedy muszą - bardzo często na ćwiczeniach, bo w Iraku i A-stanie za bardzo zagrożone z powietrza to one nie są. Widuje sie też SH-60 z ćwiczebnymi pociskami. Armia nie zakupiła wyrzutni - przeszła na Stingery, ale adapter ADU-299 z wyrzutnią szynową LAU-7 można podczepić, bo mocowanie jest uniwersalne i cały system jest bliźniaczy z ATAS.

Tak swoją drogą ten system powstał dla maszyn A-6 Intruder, chociaż chyba nigdy nie został na nich nawet przetestowany.

swier

  • Gość
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #724 dnia: Maja 25, 2007, 15:09:50 »
Już w EECH hellfire miał 2 tryby 'pracy' i odpowiednio wymodelowane charakterystyki lotu, więc czemu w BS miałoby tego zabraknąć?

Poza tym faktycznie po Wichrze nie powinni z tym mieć problemu  :)


Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #725 dnia: Maja 25, 2007, 15:13:00 »
Charakterystyka lotu nie była poprawna ani w EECH, ani w EEAH, ani w Longowach Janesa. We wszystkich pocisk przy wystrzeleniu w trybie LOAL wznosił się na tą samą wysokość i potem kierował w stronę celu. W rzeczywistości jest to bardziej skomplikowane ;)

John Cool

  • Gość
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #726 dnia: Maja 25, 2007, 15:26:44 »
Sundi, akurat profil lotu Wicherka jest chyba najdzikszy jaki można wymyśleć i jaki można wymodelować ;) choć LOAL w przypadku "Piekielnego Płomyczka" to rzeczywiście też ciekawa sprawa z tym całym wznoszeniem itd :D Jak wiemy, jest on prowadzony w wiązce laserowej (o której charakterystyce akurat jest mało danych), a takowy osobliwy sposób kierowania wymusza na ogół na latadle ciągłe korekty kursu lotu. Wicherek bywa miotany wtedy niemiłosiernie wiatrem i turbulencjami. Rezultat jest taki że co chwila schodzi z wiązki która go prowadzi i suma sumarum czujnik poszukuje jej na nowo. Nie muszę chyba tłumaczyć że prowadzenie w wiązce laserowej, czy też prowadzenie w wiązce radiowej (jak choćby drogą półautomatyczną radiokomendową, o ręcznym trybie, pochłaniającym mocno uwagę pilota, np. w rakiecie Ch-23, już strach wspomnieć :)) to chyba najbardziej chore metody kierowania rakietami. Dodajmy jeszcze do tego ciekawe powierzchnie sterowe rakietki i fakt, że obraca się w czasie lotu. Podobnie osobliwie wyglądają odpalenia rakiet Ch-23, np. z MiGów-23BN na starych filmikach ze ćwiczeń UW.

Trzeba dodać że to wszystko to i tak pół biedy jak ogień prowadzi śmigłowiec w zawisie. Gdyby wyobrazić sobie hipotetyczną sytuację że mamy wóz bojowy poruszający się z prędkością około 50km/h, oraz nosiciel rakiety latający z prędkością rzędu 700km/h, no to cóż, strzelaj i módl się :D

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #727 dnia: Maja 25, 2007, 15:50:50 »
Problemem nie jest to czy się da, tylko czy ta sprawa ma u ED dostatecznie wysoki priorytet i czy jest sens to robić dla maszyny AI. Moim skromnym zdaniem nie ma :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #728 dnia: Maja 25, 2007, 15:51:06 »
Hellfire nie jest naprowadzany w wiązce laserowej, ale odbitą wiązką laserową od celu - dlatego rakieta może lecieć poza linią widoku (z angielska LOS - Line of sight).

Ale zacznijmy od trybu LOBL, Hellfire jest rakietą jak każda inna, co oznacza, ze jej silnik działa przez ograniczony czas, więc aby dotrzeć na odległość 7-8 kilometrów musi najpierw nabrać wysokości. We wszystkich symulacjach do tej pory w trybie LOBL Hellfire leciał, prosto jak po sznurku do celu, kiedy w RL leci po krzywej balistycznej:


Teraz w trybie LOAL mamy 3 pod-tryby: LOAL-HI, LOAL-LO i LOAL-DIR. Zaczynając od końca czyli od trybu DIRect - po odpaleniu rakieta wznosi się aż nie nastąpi jedno z dwóch możliwych zdarzeń:
1. nie skończy sie paliwo
2. zostanie wychwycony odbity promień lasera
Tryb Direct pozwala na ograniczenie wysokości na jaką wznosi się pocisk - zmniejszając szanse jego zestrzelenia przez nowoczesne systemy p-lot. Jednakże ze względu na bardzo płaska trajektorię nie nadaje sie do odpalania zza zasłony:


Tryb LOAL-HI i LOAL-LO pozawalają na odpalanie pocisku zza zasłony, jeden większej, drugi mniejszej - ale oczywiście mają swoje wady - jeden uniknie tylko małej zasłony, a drugi może spowodować, że rakieta wleci w chmury zanim przechwycie wiązkę lasera:


słowniczek:
LOBL -> Lock On Before Launch -> Odpalenie po namierzeniu celu
LOAL -> Lock On After Launch -> Odpalenie przed namierzeniem celu
LOAL-DIR -> Lock On After Launch - DIRect  -> ^ trajektoria "bezpośrednia"
LOAL-LO -> Lock On After Launch - LOw  -> ^ trajektoria "niska"
LOAL-HI -> Lock On After Launch - HIgh  -> ^ trajektoria "wysoka"

John Cool

  • Gość
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #729 dnia: Maja 25, 2007, 16:00:14 »
Hellfire nie jest naprowadzany w wiązce laserowej, ale odbitą wiązką laserową od celu [...]

Odnośnie wiązki laserowej, miałem na myśli Wicherka :)

swier

  • Gość
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #730 dnia: Maja 25, 2007, 16:38:30 »
Może nie było w EECH zróznicowania na high-low, ale znowuż aż tak źle nie było jak na ówczesne standardy ...



Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #731 dnia: Maja 25, 2007, 17:11:58 »
Źle nie było, tylko, że dzisiaj to za mało ;)

Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #732 dnia: Maja 31, 2007, 17:44:43 »
Na temat lotu Vikhr`a sa filmy na youtube.

Poszukam jak bede w domu.


Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #733 dnia: Maja 31, 2007, 18:57:47 »
Już je tutaj dawaliśmy, omawialiśmy też model lotu:

http://www.il2forum.pl/index.php/topic,5624.0.html
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #734 dnia: Czerwca 01, 2007, 20:25:16 »
Się wygrzebało:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"