No to prawie trafiłem z tym transponderem sys. nawigacyjnego (
3), bo tak czy inaczej DME także jest przecież urządzeniem odzewowym

współpracującym z własnymi radiolatarniami naziemnymi. W każdym razie dzięki wielkie za korektę. Z tego co zasłyszałem raczej nie instaluje się takich urządzeń samodzielnie, prawdopodobnie tak jak mówisz, wraz z VOR'em może tworzyć coś na kształt hmm... systemu odległościowo - kątowego VOR/DME w sys. nawigacyjnym. Ponadto z tego co widzę po wyposażeniu kabiny, bułgarzy nie zrezygnowali z poprzednich urządzeń nawigacyjnych i pewnie są sprzężone z dodatkowym wyposażeniem. Swoją drogą, ciekawe jaką dokładność ma takie urządzenie i na ile przewyższa standardowy system radionawigacyjny bliskiej nawigacji RSBN, którego dokładność szacuje się, zależnie od wersji, na 1-1.5km.
Co do modyfikacji bułgarskich samolotów, znalazłem jeszcze taki skromny link poświęcony, oprócz Su-25K, także zmodernizowaniu systemów radionawigacyjnych samolotów Su-25UBK, L-410UVPE, An-26B i L-39ZA.
http://avionica-bg.hit.bg/ourprojects.htm