Autor Wątek: Informacja o przestrzeni powietrznej  (Przeczytany 5410 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 12, 2005, 16:56:35 »
Jak już znajdziesz ochotnika co mu się joy akurat połamał buachaha

To tutaj znajdziesz  LockOn ATC  Mod
http://forum.lockon.ru/showthread.php?t=8493

Tylko nie pytaj sie mnie jak to działa bo nie zgłebiałem
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 12, 2005, 17:49:06 »
Też to znalazłem i jestem pod wrażeniem.

No i tez do końca nie wiem, jak to działa. Jedno jest pewne - ktoś to musi obsługiwać.

No a ja chcę być naprowadzany, a nie naprowadzać. Jak bedę miał czas, to napisze więcej na forum ang.

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 12, 2005, 18:59:50 »
OT
Pamieta ktos giere DID z F22 w roli glownej? Mozna bylo sie w niej bawic w operatora AWACS, a i samemu dostawac komendy, ba! przechwycona maszyne mozna bylo nawet prosic o zawrocenie, a jak nie... Fox 2!
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 12, 2005, 19:51:44 »
O właśnie!!!
Pamiętam, pamiętam :564:

Model lotu typu "lecęzadziobem", ale pole walki super.

A to było prawie 10 lat temu.
SHAME ON YOU EAGLE DYNAMICS!!!

Powinni zmienić nazwę na SPARROW STATICS :D

McHaron

  • Gość
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 21, 2005, 15:26:16 »
Kusch, a propos tego programiku ... ATC

Zainstalowałem i wstępnie przetestowałem ... fajna rzecz.

Jest to typowy program klient-serwer. Część serwerową należy odpalić na kompie, na którym znajduje się postawiona misja LO:FC (bo tylko na 1.1 to działa, póki co). Z racji tego sprawą oczywistą jest, że o ile osoba stawiająca Lock'a gra fair, to używanie tego soft'u nielegalnie (bez wiedzy grających) jest niemożliwe. Odpalenie samej części CLIENT i wskazanie jej IP postawionego LO:FC bez uruchomionego tam modułu SERVER jest bezcelowe.

Jeżeli chodzi o moduł Klienta (CLIENT) To w celu jego uruchomienia posiadanie LOCK'a jest zupełnie zbyteczne. Generalnie, nawigacją może zajmować się spokojnie osoba "trzecia" nie posiadająca zainstalowanego LOCK-ON'a:FC. W sumie zarówno moduł CLIENT jak i SERVER są niezależnymi programami i nie potrzebują LO:FC, ale odpalanie modułu serwera na innym kompie niż tan, na którym misja jest postawiona, z powodów opisanych wyżej jest bezsensowne.

Jeżeli chodzi o samą pracę programu, sprowadza się ona do prezentowania aktualnej sytuacji w zasięgu radaru naziemnego danego lotniska, które wybiera się wcześniej z listy (co można się było spodziewać). Maksymalne zasięgi radarów ustala się (w km) w module Serwer podczas jego uruchamiania. Można je też chyba wyłączać całkowicie. Osoba pracująca z danym radarem może natomiast zmieniać zasięg (skale) okna w którym pracuje .... nie może się po nim jednak przesuwać, radar zawsze jest w centrum (real).

Samoloty prezentowane są jako daszek (nieprzyjaciel) lub kwadracik (przyjaciel), do tego podawane są przy opisie każdego parametry lotu, oraz typ samolotu i (uwaga) nazwa Pilota :) - wywołanie - ale tylko w przypadku samolotu przyjacielskiego. Odświeżanie co mniej więcej 2 sekundy.

Za pomocą myszki można łączyć 2 punkty i otrzymywać kierunek oraz odległość podawaną w kilometrach. Fajnie by było gdyby można było wybierać 2 samoloty i otrzymywać Przybliżony czas przechwycenia, niestety nie zauważyłem takiej możliwości.

Samoloty wskazane na radarze są tylko samym wskazaniem, nie są obiektami, które można by opisywać wybierać do śledzenia szczególnego czy obliczać czasy wystąpienia danych sytuacji pomiędzy nimi.

Rakiety nie są śledzone. Teren jest przedstawiony tylko jako kontury, nie ma mapy terenu.

Dla samej osoby latającej mapa (F10) jest dużo wygodniejsza, zabawa z ATC ma sens tylko w przypadku chęci urealnienia akcji.

Samoloty mogą zakłócać ile wlezie, radar ziemny jest nieczuły, chyba nie da się też schować w dolinie.

Z punktu widzenia gry LO:FC, działanie programu jest raczej niewykrywalne, nie pojawia się ani dodatkowy gracz, ani nic. Jeżeli więc gralibyśmy grupa na grupę zdalnie, grupa, na której kompie stoi LOCK spokojnie może oszukiwać, wyłączając Mapę, a organizując sobie gościa z ATC i TS'em.

Co jeszcze? Można nanosić pismo na ekran radaru, robi się to jednak idiotycznie topornie, poprzez wskazywanie kolejnych punktów krzywej, co sprawia, że jest to całkowicie bezsensowne.

Radary chodzą domyślnie w trybie AWACS, możliwe jest przełączenie na tryb ATC, gdzie zasięg jest na stałe ustalony na 50 km i wynika z mocy radaru. co ciekawe, w Trybie ATC mamy również podgląd samolotów podchodzących do lądowania w wiązce ILS. Spokojnie można się zabawić w Wieżę Kontrolną i naprowadzać samoloty na właściwą ścieżkę podejścia.

Można też przełączać się na "dziko stojące" stacje radarowe Typu HAWK (i nie tylko), ale w przypadku takich stacji dostęp mamy tylko do tych, które aktualnie należą do naszej strony (BLUE or RED)

Tyle na razie, dodam tylko, że można ustawić hasła dla każdej ze stron (BLUE or RED) i w zależności od tego jakim hasłem posłuży się CLIENT podczas podłączania do SERVER'a, dostęp do tych, a nie innych danych będzie miał.

Pozdrawiam

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 21, 2005, 15:34:37 »
Wielkie dzięki.Fajnie,że ktoś się tym zajął   :564:  

Rozumiem,że zasięg radaru jest przypisany do konkretnego typu i np z E-2 będzie wynosić np 300km i jeżeli samolot nie wejdzie w jego zasieg to nie będzie wyswietlany w oknie ATC czy to także można naginać?
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 21, 2005, 15:42:13 »
McHaron, nie grzebałeś w najciekawszym :)

McHaron

  • Gość
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwca 21, 2005, 15:48:35 »
Z tego co widziałem, wszystkie radary w config'u modułu SERVER są ustawiane domyślnie na zasięg nieograniczony i w module CLIENT widzimy obszar  wokół radaru przy maksymalnej skali 300. Można jednak konfigurować zasięg każdego radaru samodzielnie i powinno to przynieść oczekiwane efekty w trybie AWACS.

[ Dodano: Wto 21 Cze, 2005 15:53 ]
Cytat: Bucic
McHaron, nie grzebałeś w najciekawszym :)


Tak wiem, za to pewnie ty grzebałeś, ale byłeś tym tak zajęty, że zapomniałeś o tym napisać na forum :).

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwca 21, 2005, 15:55:54 »
Cytat: McHaron
Tak wiem, za to pewnie ty grzebałeś, ale byłeś tym tak zajęty, że zapomniałeś o tym napisać na forum .


abschuss!!!®:D
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 21, 2005, 16:03:24 »
Ja nie grzebałem, ale na mój chłopski rozum wygląda to ciekawie (AWACS).

McHaron

  • Gość
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 22, 2005, 22:54:48 »
OK, właśnie skończyliśmy loty na serwerze u szanownego kolegi Qrdla ... niestety ludziska chyba grilują namiętnie przy dopalaczach, bo prócz nas to tylko wioter wioł. :)

Any way ... Tak jak Qurdel obiecał, tak zrobił i postawił ATC, wiec można było podziałać z tym programikiem w czasie walki on-line. Niestety, z powodów opisanych powyżej, czyli, jako że nikogo nie było prócz nas, nie byliśmy w stanie drogą losowania wybrać nieszczęsnych nawigatorów po obu drużynach i tak walka stała się baaardzo nierówna.
A to za sprawą tego, iż o ile Qurdl w celu korzystania z ATC musiałby co chwile przełączać się pomiędzy aplikacjami, a to jak wiadomo LO nie za bardzo na dobre wychodzi, o tyle ja byłem na daleko bardziej uprzywilejowanej pozycji, gdyż obok mego "kokpitu" stoi sobie, całkiem przypadkiem, drugi komputerek hiehiehieeee.

OK ... uganianie się za celem, gdy jest on widoczny na radarze jak na talerzu, bez konieczności włączania własnego radaru - czytaj: ujawniania się -  jest naprawdę miłe :) i owocne, choć z racji sposobu prezentacji danych - jakże skąpego - wcale nie takie łatwe jak z mapą (F10) ale precyzyjniejsze niż z AWACS'em.

Nie o to jednak chodziło, by w skutek zaistniałej sytuacji kolega Qrdl zaczął przegrywać, dla odmiany ... ale o to, by sprawdzić ewentualną przydatność systemiku ATC do umilenia zabawy w czasie DOG'a.

Reasumują... doszliśmy do wniosku, że zaiste, warto czasem skorzystać z owego programu, lecz tylko w przypadku kiedy obie drużyny mogą z niego korzystać na równych zasadach i to nie w sposób bezpośredni (każdy ma podgląd) ale tylko poprzez wyznaczone osoby, po jednej dla każdej ze stron, pełniące rolę dowódcy. Czy będą oni jednocześnie pilotami, to już kwestia możliwości technicznych i umowy.

Tak więc, radzę osobom zainteresowanym zapoznać się z ATC, gdyż będzie on czasami używany, a gdy ktoś zostanie wylosowany do koordynacji to wymówki nie będą uwzględniane :).

Poza tym rola dowódcy jest też przyjemna :). Pozdrawiam...

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 22, 2005, 23:03:52 »
Nie dowódca tylko nawigator naprowadzania, a to już jest mniej przyjemne.

Nawigator naprowadzania nie powinien jednocześnie pilotować maszyny, bo... w rzeczywistości to nie wchodzi w rachubę, ot co!

McHaron

  • Gość
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 22, 2005, 23:41:43 »
A ten poluje ...

Cytat: Bucic
Nie dowódca tylko nawigator naprowadzania, a to już jest mniej przyjemne.


A to czemu? Wszystko kwestia umowy i tego co kto lubi. Poza tym osoba koordynująca działania wcale nie musi udawać AWACS'a, wraz z jego nudnym "komentatorem sportowym". Może po prostu decydować o grupowej strategii, szczerze mówiąc, jeżeli ktokolwiek byłby w stanie podejmować decyzje strategiczne odnośnie zachowania całej grupy i każdego samolotu do niej należącego z osobna, to właśnie taka osoba, a "nawigator naprowadzania" zdaje się nie ma takich uprawnień, on tylko podaje wektor do najbliższego celu, tudzież tankowca czy bazy, no może jeszcze kilka informacji.

Cytat: Bucic
Nawigator naprowadzania nie powinien jednocześnie pilotować maszyny, bo... w rzeczywistości to nie wchodzi w rachubę, ot co!


W rzeczywistości, w rzeczywistości.
W rzeczywistości nie byłbym w stanie podlecieć do lotniska Qurdla tak blisko jak to robię w Lock'u, więc daj sobie spokój, Man.

Poza tym jeżeli w samolocie dowódcy jest bezpośrednie połączenie z AWACS'em i prezentacja sytuacji, tak jak to jest MIGo/SUkach to właśnie taki dowódca eskadry, lecący jednym z samolotów ma podgląd i decyduje, więc nie widzę sprzeczności z realiami.

Weźże Bucik, zawitaj na LOCK:FC na serwer Qurdla i sam zobaczysz ... jak się to latanie ma do realiów :). LockOn'owcy to nie modelarze (respect), no przynajmniej nie wszyscy i nie wariują z oburzenia na widok pomarańczowo-migdałowego MIGa z przyciemnianymi szybami (umieram :mrgreen: ) czy jakiegokolwiek innego odstępstwa od normy, o ile wszystko jest fair&cool dla całego latającego grona.

No, buźka i bez przesady.

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 22, 2005, 23:55:28 »
Nie wiem, jakie uprawnienia ma nawigator naprowadzania. Na stronie WSOSP nie napisali.

Aco do "przesadzania" - jestem tylko za urealnieniem tego, co się da, gdzie się da itd.
Nie uważam, żeby np. głupi skrzydłowy był usprawiedliwieniem korzystania z widoków zewnętrznych, a możliwość lądowania na lotnisku przeciwnika powodem, żeby to robić.

A propos AWACSA jeszcze. W LO jest na tyle prymitywny (pozdrowienia dla Sparrow Statics :P ), że nawet nie odróżnia celów naziemnych od powietrznych.  I jeszcze przy takim prymitywiźmie potrafi podać fałszywy namiar!

Szkoda nerwów. Wiatr boczny 20m/s i starty/lądowania - do tego LO się nadaje.

McHaron

  • Gość
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 23, 2005, 00:03:08 »
No tak, święta racja, dziur w LOMAC'u pełno. Pod takim "szanowaniem" realiów, o którym teraz piszesz podpisuje się rękami, nogami i ogonem.