Lead Pursuit wyprodukował AF gruntownie przerabiając starego Falcona 4.0, kładąc moim zdaniem słusznie nacisk na realizm awioniki, pola walki, stabilność i nowy engine do multiplayer. Gdyby jeszcze mieli upiększać grafikę tak, aby każdemu miłośnikowi FPSów gra się podobała to byśmy na nią czekali dodatkowe dwa lata. Jasne, jest FreeFalcon, jest BSM, tylko wyrabiały swoją markę przez wiele lat podczas gdy Lead Pursuit wypuśił AF w ciągu roku. I wielu sobie chwali nawet te badziewne chmury czy niestosowny twoim zdaniem odgłos dopalacza, pewnie dlatego, że skupiają się na sprawach naprawdę ważnych, z których Falcon słynął przez lata, a więc realizm jaki ten symulator oferuje. Możesz sobie mówić, że AF to krok w tył, natomiast ja proponuje spojrzeć na ogromne możliwości z zakresu symulacji systemów i pola walki zamiast narzekać na chmury, bo ten sim nie na tym się skupia.
Co do efektu dopplera, nie wiem czy mówimy o tym samym, ale w AF występuje jak najbardziej.