Autor Wątek: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych  (Przeczytany 161520 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #105 dnia: Października 05, 2005, 14:04:28 »
Pomysł na scenariusz ciekawy i pozwala na wykorzystanie oryginalnego terenu można by nad tym pomyśleć.

Cytat: kaa
Osobiście niezbyt podoba mi się pomysł "symulowania" terenu Polski (czy np. Bliskiego Wschodu) przez Krym.


No niestety wstawienie mapy jest poza naszymi możliwościami - a co do tego co się komu podoba czy nie to uważam, że należy to pozostawić wyborowi graczy. Osobiście np. nie lubię i nie latam "hybrydami" w stylu F-16 czy Su-17 z kabiną Su-27, ale ponieważ niektórzy to lubią i tolerują - wstawiliśmy to do moda jako opcję. Podobnie jak z misjami imitującymi teren Polski czy Bliskiego wschodu przez Krym - sam fakt, że ktoś stworzył pustynne tekstury świadczy o tym, że są zwolennicy takich rozwiązań. Moim osobistym zdaniem sam teren w przypadku walki lotniczej ma mniejsze znaczenie (inaczej gdyby była to gra strategiczna).

Cytat: kaa
jeszcze jedno - skoro dodaliście nasze F-16, których jeszcze nie ma to może i C-130 dorzucie?


Dorzucić to można wszystko co lata w LO, tylko że jeżeli z jednej strony upieramy się na realizm to o ile się nie mylę sprawa C-130 upadła (chyba, że ktoś ma jakieś nowe informację) - te które chcieli sprowadzić miały ponad 20 lat eksploatacji w RAF i były niezdatne do lotu, a i po remoncie praktycznie długo by sobie juz nie polatały.
Ale jeżeli uważasz, że może sobie w przyszłości takie kupimy lub Wielki Brat nam "sprezentuje" to nie ma sprawy - jak ktoś zrobi polskiego skina to wrzuci się C-130 (myślałem zresztą o tym wcześniej i są dwie linie skinów w USA, można jedną przenieść i dać do Polski).

Cytat: kaa
Możnaby dodać misje na ukraińskich Su-25 (jeśli latają na takowych) użyczonych Polakom. Taka zajawka.


Jeżeli taki scenariusz to Su-25 mogą pozostać Ukraińskie w końcu w Twoim scenariuszu działamy jako sojusznicy. Ale jeżeli chciałbyś coś "dla zajawki" i puszczasz wodzę fantazji to może lepszy byłby A-10 - w USA już wychodzą z linii - część wylądowała w Gwardii Narodowej, a trochę jako FAC (Forward Air Control) - reszta zakonserwowana. Wielki Brat mógłby w takiej sytuacji je "użyczyć" w celu prowadzenia walki "do ostatniego żołnierza - państw sojuszniczych"  :twisted:

kaa

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #106 dnia: Października 05, 2005, 14:07:27 »
Cytat: Razorblade1967
a co do tego co się komu podoba czy nie to uważam, że należy to pozostawić wyborowi graczy

spoko - jestem graczem i wyrażam tylko swoją opinię. :)

[ Dodano: Sro 05 Paź, 2005 14:08 ]
Cytat: Razorblade1967
Osobiście np. nie lubię i nie latam "hybrydami" w stylu F-16 czy Su-17 z kabiną Su-27

ja też - dlatego zaproponawałem Su-25, gdyby oprócz "myśliwskiej" miała powstać kampania "szturmowa"

[ Dodano: Sro 05 Paź, 2005 14:10 ]
Cytuj
sprawa C-130 upadła

tego nie wiedziałem

Ajti

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #107 dnia: Października 05, 2005, 17:21:54 »
A ja z zupelnie innej beczki
Czy mozliwe jest zrobienie czterocyfrowych numerow suk22... tak jak jest w polskiej armii?
No zeby juz calkiem bylo realnie :D

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #108 dnia: Października 05, 2005, 17:43:59 »
Zrobic to żaden problem, z tym, że jako integralny element skina: plusy to to, że będzie ładnie wyglądało i realne, minus to to, że możesz miec 2-3 skiny na tą maszynę, więc jesteś ogranicznony tylko do tych 2-3 numerów.

Problemem poważnym natomiast jest to, że gra sama wstawia swoje numerki, które delikatkie mówiąc są brzydkie jak !$#%!%!, więc pytanie powinno brzmiec, czy Razorblade & co. znajdą sposób na ich wyłączenie, czy nie?

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #109 dnia: Października 05, 2005, 17:50:09 »
Cytat: Ajti
Czy mozliwe jest zrobienie czterocyfrowych numerow suk22... tak jak jest w polskiej armii?
No zeby juz calkiem bylo realnie


Podobno tak jednak wymaga to sporych zmian, które mają wpływ na wszystkie inne samoloty używające dwucyfrowych numerów w kolorze żółtym. Trzeba przerobić plik Nomera-yellow w Bazar/World ... itd. Plik jest w TGA - można by to zrobić w programem graficznym, który umożliwia pracę nad plikami TGA bez zmiany ich formatu.
Próbowałem to zrobić w przypadku niemieckich numerów w kolorze czarnym i zamienić je czerwone czterocyfrowe tak jak w 41 elt, ale nie dysponując takim programem musiałem zmieniać format pliku i ponownie zapisywać go w TGA - co spowodowało błędy w działaniu.
Ale pytanie dobre - może ktoś się zna na plikach typu TGA i podpowie jak to wykonać - wiem co należy zrobić i gdzie, ale nie wiem jak technicznie to wykonać. Będziemy próbować

kaa

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #110 dnia: Października 05, 2005, 17:52:27 »
możesz opisać jakie konkretnie błędy się pojawiały? pliki tga zawierające numery na pewno używają kanału alpha tzn.  część obrazu (tło) jest przezroczysta.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #111 dnia: Października 05, 2005, 17:58:17 »
z tym, że to nie rozwiąże do końca problemu, gdyż unas występują dwa typy numerów, dla przykładu - Suki z 7 elt. mają cyfry żółte, a te z 8 elt. mają czerwone.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #112 dnia: Października 05, 2005, 19:39:10 »
Cytat: kaa
możesz opisać jakie konkretnie błędy się pojawiały?


Po zmianie formatu na BMP, dokonaniu zmian i zapisaniu tego na TGA - w przypadku numerów nie pojawiał się żaden numer.
W przypadku stopni wojskowych, odznaczeń i godeł jednostek (też są w TGA) pojawiał się pagon, medal czy godło na czarnym tle - z tym akurat poradziliśmy sobie zamieniając kolor czarny na kolor tła w Pilot Log Book (93;116;123).

Cytat: kaa
pliki tga zawierające numery na pewno używają kanału alpha tzn. część obrazu (tło) jest przezroczysta.


No właśnie po ingerencji w plik tracił on ową przeźroczystość

Cytat: Sundowner
Suki z 7 elt. mają cyfry żółte, a te z 8 elt. mają czerwone


Między innymi ze względu na takie różnice zrezygnowałem z kombinacji nad numerami samolotów i śmigłowców AI. Dlatego dodałem sobie (dla prywatnego użytku) w oczekiwaniu na nowe skiny SU-22 godło 7 elt do skina Skopro

kaa

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #113 dnia: Października 05, 2005, 19:43:23 »
Cytat: Razorblade1967
No właśnie po ingerencji w plik tracił on ową przeźroczystość

nic dziwnego skoro został po drodze zmieniony na bmp które kanału alpha nie obsługuje - zapisanie pliku tga jako bmp powoduje utratę informacji o przezroczystości, zostają tylko kolorki.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #114 dnia: Października 05, 2005, 19:45:07 »
W wypadku gdy zmieniamy bmp na tga i nie dodajemy do niego alpha chanell, to gra dobiera go sobie automatycznie - w wypadku FS'a jest to kolor czarny - nieprzezroczysty, najwyraźniej w Locku jest na odwrót. Do eksportowania i importowania alpha chanel z plików TGA polecam program DXTBMP.

Ogólnie jestem za tym, by usunąc z Suk automatyczne nadawanie oznaczeń i wykonac je ręcznie na skinach.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #115 dnia: Października 05, 2005, 19:52:22 »
Cytat: Sundowner
Ogólnie jestem za tym, by usunąc z Suk automatyczne nadawanie oznaczeń i wykonac je ręcznie na skinach.


Można, to proste z tym że usuniesz wszystkie żołte numery na samolotach, a i tak w tym przypadku można zastosować tylko jeden lub dwa skiny. Ogólnie w LO są trzy ścieżki skinów. Gdyby pozostawić jeden dla innych państw. Numerowana mogłaby być tylko 1 para maszyn. Lepiej było w przypadku MiG-29G gdzie było do dyspozycji (po usunięciu go z Niemiec) 5,5 skina - pół bo jeden korzystał z połówki innego, dlatego pozostał niewykorzystany. Niestety ścieżki skina w LO dodać się chyba nie da. Nawet te niewykorzystane np. przy MiG-29K, którego nie ma w grze a w pliku MEInit jest prowadzą "do nikąd".

Co do tego TGA, BMP to niech sie Schmeisser wypowie - on próbował rozwiązać to chyba Photoshop'em - o ile się nie mylę. Ja panowie z grafiki to tylko paint itp. Grzebię w bebechach LO - wiem co gdzie i jak trzeba pozmieniać, ale co do kwestii graficznych to jestem ciemny.

PS. Jak chcecie popróbować to mogę wam podać co i gdzie trzeba zmienić - dajcie znać na PW

kaa

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #116 dnia: Października 05, 2005, 23:30:52 »
Chyba zapomnieliście dać teksturkę Mi-24W. Oto zawartość pliku PL-MOD PAF Mi-24W.zip:

Są dwa "obrazki poglądowe", tekstury brak.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #117 dnia: Października 05, 2005, 23:54:12 »
Postanowiłem sie tym zająć, jeśli nie macie nic przeciwko takie skiny moge wam zrobić bo textura jest lustrzana dla obu połówek kadłuba i nie bedzie widać ale skiny w malowaniu  kamo trójkolorowym bedą wyglądały dziwnie.

tak wygląda textura do Mi-8 więc cudów nie oczekujcie :) rozmiar orginalny(bez komentarza)

śmigłowce są malowane kolorem RAL 6031 (brązowozielony)

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #118 dnia: Października 06, 2005, 10:45:45 »
Cytat: Loku
Postanowiłem sie tym zająć, jeśli nie macie nic przeciwko


Brawo im nas więcej tym lepiej - pracy starczy dla wszystkich :lol:

Cytat: Loku
tak wygląda textura do Mi-8 więc cudów nie oczekujcie


No cóż to wiadome, że tekstury śmigłowców nie są w LO rewelacyjne. "Lustrzaność" też powoduje problem z szachownicą - tylko z jednej strony jest prawidłowa (podobnie jak napisy). Może byś pomyślał nad MI-8 z 36SPLT w "rządowym malowaniu" przydałby się do tworzenia kompleksowych misji (oczywiście napisy będą prawidłowe tylko z jednej strony) - w następnym wydaniu moda zrobię tak żeby można było jednocześnie mieć dwa skiny Mi-8 w Polsce (to możliwe bo są trzy ścieżki skinu tej maszyny).
Jeślibyś chciał popracować też nad innymi skinami daj znać - pomysłów mamy wiele np. mod nt. Bliskiego Wschodu (tam też będą potrzebne skiny śmigłowców) - chętnie "przyjmiemy do ekipy" bo prace są zbiorowe, a w kupie siła :lol:.
PS. Czy możesz lekko cofnąć szachownice, są zgodne z rysunkiem, który zamieściłeś ale w LO lekko na lewej burcie zachodzą na wyrzutnie pułapek termicznych. Możesz mi przysłać te skiny ?

[ Dodano: Czw 06 Paź, 2005 10:50 ]
Cytat: kaa
Chyba zapomnieliście dać teksturkę Mi-24W.


Ups... :oops:
Błąd musiał nastapić podczas podmiany plików po problemach z uszkodzeniem pliku podczas przesyłania na serwer. Jak tylko Schmeisser będzie dostępny skorygujemy.
Dzięki za informację.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #119 dnia: Października 06, 2005, 13:03:10 »
Zrobi sie, nie posiadam LOCKA więc nie mam jak tego sprawdzić czy skin dobrze leży.To co tu pokazalem wyżej to tylko wersja próbna,jak go skończe to dam znać. Już mam wzór malowania  Irackiego to go zrobie w nastepnej kolejności.