Autor Wątek: Pierwsza Polska F-16.  (Przeczytany 320372 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1200 dnia: Grudnia 30, 2009, 22:23:30 »
Cześć.

Jaki jest stosunek ciągu do masy naszego F-16 block 52 ?
Masa jaka jest brana pod uwagę to samolot + paliwo (bez dodatkowych zbiorników) + uzbrojenie ?

Offline czarnyolek

  • *
  • gg 9176114
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1201 dnia: Grudnia 31, 2009, 08:27:42 »
Cześć.

Jaki jest stosunek ciągu do masy naszego F-16 block 52 ?
Masa jaka jest brana pod uwagę to samolot + paliwo (bez dodatkowych zbiorników) + uzbrojenie ?

Dokłądnie tak, jak piszesz, wszystko zależy od tego, jaka masa jest brana pod uwagę, bo ciąg się nie zmienia. Podpowiedzieć tylko mogę, że nasz efy zawsze latają zatankowane do pełna. Nawet wówczas jednak inny masz stosunek ciągu do masy zaraz po starcie, niż po godzinie lotu. Silniki w polskiej wersji to F100-PW-229 o ciągu 129,4kN, masa własna 8300 kg a masa maksymalna to 21772 kg, dane wg, MON.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1202 dnia: Grudnia 31, 2009, 09:37:09 »
Hej.

Tu masz ładną specyfikację blk52.
http://www.f-16.net/f-16_versions_article9.html

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1203 dnia: Grudnia 31, 2009, 11:30:11 »
Dzięki.
Dane z f-16.net chyba będą najpewniejsze (na pewno bardziej niż z Wikipedii)

Znalałem w necie wyliczenia "thrust to weight ratio" dla wielu typów samolotów, ciekawe tylko czy sposób wyliczenia masy jest prawidłowy.

Cytuj
T/W ratio = Max Thrust of Engine(s) / (Empty Weight + (3.505 tonnes of fuel & weapons, or only internal Fuel))

1.37 - F-22
1.30 - Su-35BM
1.29 - F-15K
1.26 - Su-27S
1.25 - Eurofighter
1.23 - Su-27SK & J-11A
1.19 - F-15C
1.19 - Rafale C
1.18 - Mig-29M/M2
1.16 - Su-30MKK

1.15 - F/A-18E/F
1.15 - Mig-29B (9-12)
1.14 - Su-30MKI
1.13 - Rafale M
1.13 - Mig-29 (9-13), S & SM
1.10 - Mig-29 BM & SMT
1.09 - F-16E Block 60
1.09 - F-18C
1.09 - J-8III(or J-8C)
1.08 - F-35A

1.08 - Mig-29K
1.08 - F-14 B & D
1.06 - F-16C Block 52 (Block 50: T/W = 1.055)
1.05 - J-8IIm
1.04 - AV-8B+ Harrier II
1.03 - F-2A (F-2B: 1.02)
1.03 - JH-7
1.02 - F-16A Block 10
1.01 - J-8II & J-8IIb & J-8IId
1.00 - F-35B

1.00 - Harrier GR7A
0.99 - Su-34 & Su-32FN & Su-27IB
0.99 - Sea Harrier FA2 & FRS51
0.99 - F-16A Block 20
0.98 - J-10
0.97 - Su-15T
0.95 - MiG-23 ML, MLA & MLD
0.95 - Mig-23P
0.94 - F-35C
0.94 - Gripen NG

0.94 - F-4E
0.94 - J-8
0.93 - Mirage 2000-5
0.93 - Su-15TM
0.93 - F-101B
0.92 - Harrier GR7
0.92 - E E Lightning F6
0.91 - F-16C Block 25
0.91 - Yak-28 I & P
0.91 - F-111F

0.91 - Su-24
0.90 - Su-15
0.88 - Mirage-2000 C & H
0.88 - LCA
0.87 - F-14A
0.87 - Mig-23 MF & MS
0.87 - Su-24 M, MK & M2
0.86 - FCK-1
0.86 - JF-17
0.86 - Su-9

0.84 - Su-11
0.84 - Su-17M
0.83 - Tornado F3 Air Defence Variant
0.83 - Tornado GR1
0.83 - Su-20
0.82 - Su-22
0.81 - Gripen A
0.81 - Su-7B
0.81 - F-20
0.80 - Gripen C

0.80 - Mig-27K
0.80 - Su-7BM
0.79 - Mig-21 Bis (T/W = 1.11 in emergency thrust mode)
0.79 - JA-37 Viggen
0.79 - Mig-27
0.79 - Su-17M2
0.78 - Mig-23BN
0.78 - Su-7 BKL & BMK
0.78 - Javelin FAW MK9
0.77 - Mig-23S

0.77 - J-7IIIa
0.76 - Mig-27 D & ML
0.76 - Mig-23M(E)
0.76 - F-106A
0.76 - F-7MG & F-7BG & F-7PG & J-7E & J-7G (WP-7N: T/W = 0.69)
0.76 - Q-5D
0.75 - Kfir C.7
0.75 - Kfir C.2
0.75 - AJ-37 Viggen
0.75 - J-7III

0.74 - Mig-21SM
0.73 - Su-17
0.73 - Mig-21MF
0.73 - Su-17M3
0.73 - Mig-19S** (MTOW T/W = 0.86)
0.72 - Yak-27K
0.72 - Su-17M4
0.72 - F-104G
0.71 - Mig-19P** (MTOW T/W = 0.84)
0.71 - Mig-21PF

0.71 - Supermarine Scimitar F.1
0.71 - Cheetah C
0.70 - Mig-21M
0.70 - Su-25SM
0.69 - Jaguar GR1
0.69 - J-35F Draken
0.69 - Mig-21F
0.69 - Mig-21 F-13
0.69 - J-7II
0.69 - Su-25 or Su-25T

0.68 - F-105F/G
0.68 - Mirage 50
0.68 - F-7M(or F-7MP or F-7MB) & F-7P
0.67 - F-1
0.67 - F4D-1/F-6 Skyray
0.66 - Mirage F-1
0.66 - F-8P
0.64 - F-102A
0.63 - Sea Vixen FAW.2
0.63 - Su-25TM or Su-39

0.62 - Yak-27
0.61 - Yak38M (TWR during takeoff: 1.20)
0.61 - Mirage-5A
0.61 - J-32B Lansen
0.60 - A-4S1
0.59 - Mirage-III E & D
0.58 - Yak-38 (TWR during takeoff: 1.16)
0.58 - IAI Nesher
0.58 - F-5E Tiger-II
0.56 - F-100D

0.56 - A-6E
0.55 - A-7E
0.51 - Super Étendard
0.50 - F3H-2 Demon
0.49 - A-10A
0.49 - F-11A
0.49 - AMX
0.47 - Étendard-IV M
0.46 - F-89D
0.46 - Super Mystère B.2

0.46 - Hunter F 6
0.45 - Marut Mk.1
0.43 - Yak-25
0.43 - F-94C/F-97A
0.43 - F9F-8/F-9J Cougar
0.41 - A-37B
0.37 - Mystère IVA
0.37 - FJ-4 Fury
0.36 - F7U-3M
0.34 - F-84F

0.33 - J-29F Tunnan
0.33 - P-80C
0.32 - Supermarine Attacker F.1
0.31 - F2H-3 Banshee
0.30 - Ouragan M.D.450B
0.30 - F3D-2 Sky Night
0.29 - Venom FB.1
0.29 - F-84G


Pure Interceptors
1.30 - Mig-31M
1.30 - Mig-31BM
1.28 - Mig-31B
1.27 - Mig-31FE
1.27 - Mig-31E
1.22 - Mig-31
1.21 - Mig-25M
1.00 - Mig-25 P & PD
0.93 - Mig-25BM
0.74 - Tu-128


Empty Weight - Thrust - Fighter

43,340 - 35,000 X 2 - F-22
41,447 - 31,967 X 2 - Su-35BM
37,500 - 29,160 X 2 - F-15K
36,111 - 27,557 X 2 - Su-27S
24,250 - 20,000 X 2 - Eurofighter
37,192 - 27,557 X 2 - Su-27SK & J-11A
20,948 - 17,000 X 2 - Rafale C
31,700 - 23,450 X 2 - F-15C
25,573 - 19,580 X 2 - Mig-29M/M2
39,903 - 27,557 X 2 - Su-30MKK

30,600 - 22,000 X 2 - F/A-18E/F
24,030 - 18,300 X 2 - Mig-29B (9-12)
40,565 - 27,557 X 2 - Su-30MKI
22,478 - 17,000 X 2 - Rafale M
24,692 - 18,300 X 2 - Mig-29 (9-13), S & SM
25,573 - 18,300 X 2 - Mig-29 BM & SMT
22,000 - 32,500 X 1 - F-16E Block 60
24,700 - 17,700 X 2 - F-18C
22,509 - 16,535 X 2 - J-8III(or J-8C)
29,300 - 39,900 X 1 - F-35A

28,550 - 19,580 X 2 - Mig-29K
43,600 - 27,800 X 2 - F-14 B & D
19,700 - 29,160 X 1 - F-16C Block 52(Block 50: 420lb & 240lbf more)
21,671 - 15,422 X 2 - J-8IIm
14,865 - 23,400 X 1 - AV-8B+ Harrier II
21,000 - 29,600 X 1 - F-2A (F-2B: 21,235)
31,967 - 20,515 X 2 - JH-7
15,600 - 23,830 X 1 - F-16A Block 10
21,671 - 14,815 X 2 - J-8II & J-8IIb & J-8IId
32,000 - 39,900 X 1 - F-35B

15,708 - 23,400 X 1 - Harrier GR7A
49,163 - 28,219 X 2 - Su-34 & Su-32FN & Su-27IB
14,052 - 21,450 X 1 - Sea Harrier FA2 & FRS51
16,285 - 23,830 X 1 - F-16A Block 20
20,394 - 27,557 X 1 - J-10
22,818 - 14,770 X 2 - Su-15T
22,553 - 28,660 X 1 - MiG-23 ML, MLA & MLD
22,520 - 28,660 X 1 - Mig-23P
34,800 - 39,900 X 1 - F-35C
15,653 - 22,000 X 1 - Gripen NG

30,328 - 17,845 X 2 - F-4E
20,470 - 13,219 X 2 - J-8
16,000 - 22,045 X 1 - Mirage 2000-5
23,970 - 14,770 X 2 - Su-15TM
28,495 - 16,900 X 2 - F-101B
15,708 - 21,450 X 1 - Harrier GR7
28,042 - 16,360 X 2 - E E Lightning F6
18,238 - 23,770 X 1 - F-16C Block 25
21,980 - 13,448 X 2 - Yak-28 I & P
47,481 - 25,100 X 2 - F-111F

46,738 - 24,692 X 2 - Su-24
22,531 - 13,669 X 2 - Su-15
16,538 - 21,384 X 1 - Mirage 2000 C & H
14,100 - 19,100 X 1 - LCA
40,104 - 20,900 X 2 - F-14A
24,008 - 27,558 X 1 - Mig-23 MF & MS
49,163 - 24,801 X 2 - Su-24 M, MK & M2
14,300 - 09,500 X 2 - FCK-1
14,520 - 19,200 X 1 - JF-17
16,920 - 21,164 X 1 - Su-9

18,876 - 22,267 X 1 - Su-11
21,605 - 24,692 X 1 - Su-17M
31,970 - 16,410 X 2 - Tornado F3 Air Defence Variant
31,065 - 16,005 X 2 - Tornado GR1
21,936 - 24,692 X 1 - Su-20
23,027 - 25,353 X 1 - Su-22
14,595 - 18,097 X 1 - Gripen A
18,453 - 21,164 X 1 - Su-7B
13,150 - 17,000 X 1 - F-20
14,991 - 18,097 X 1 - Gripen C

26,252 - 27,558 X 1 - Mig-27K
18,629 - 21,164 X 1 - Su-7BM
12,037 - 15,654 X 1 - Mig-21 Bis (21,829 - emergency thrust*)
27,866 - 28,100 X 1 - JA-37 Viggen
24,317 - 25,336 X 1 - Mig-27
23,369 - 24,692 X 1 - Su-17M2
24,692 - 25,336 X 1 - Mig-23BN
19,599 - 21,164 X 1 - Su-7 BKL & BMK
23,955 - 12,300 X 2 - Javelin FAW MK9
21,583 - 22,487 X 1 - Mig-23S

11,629 - 14,815 X 1 - J-7IIIa
25,573 - 25,336 X 1 - Mig-27 D & ML
22,046 - 22,487 X 1 - Mig-23M(E)
24,420 - 24,500 X 1 - F-106A
11,667 - 14,650 X 1 - F-7MG & F-7BG & F-7PG & J-7E & J-7G (WP-7N: 13,450lbf)
14,054 - 08,269 X 2 - Q-5D
17,130 - 18,750 X 1 - Kfir C.7
16,061 - 17,901 X 1 - Kfir C.2
27,006 - 25,970 X 1 - AJ-37 Viggen
11,861 - 14,650 X 1 - J-7III

11,574 - 14,308 X 1 - Mig-21SM
21,164 - 21,164 X 1 - Su-17
11,795 - 14,308 X 1 - Mig-21MF
26,014 - 24,692 X 1 - Su-17M3
12,009 - 07,165 X 2 - Mig-19S** (MTOW: 16,667)
15,443 - 08,318 X 2 - Yak-27K
26,810 - 24,692 X 1 - Su-17M4
14,082 - 15,600 X 1 - F-104G
12,507 - 07,165 X 2 - Mig-19P** (MTOW: 17,042)
11,354 - 13,492 X 1 - Mig-21PF

23,962 - 11,250 X 2 - Supermarine Scimitar F.1
14,550 - 15,900 X 1 - Cheetah C
11,795 - 13,613 X 1 - Mig-21M
20,723 - 09,921 X 2 - Su-25SM
15,432 - 08,040 X 2 - Jaguar GR1
17,339 - 17,262 X 1 - J-35F Draken
10,624 - 12,654 X 1 - Mig-21F
10,739 - 12,654 X 1 - Mig-21 F-13
11,850 - 13,219 X 1 - J-7II
20,944 - 09,921 X 2 - Su-25 or Su-25T

28,393 - 24,500 X 1 - F-105F/G
15,763 - 15,870 X 1 - Mirage 50
11,629 - 13,219 X 1 - F-7M(or F-7MP or F-7MB) & F-7P
14,017 - 07,305 X 2 - F-1
16,024 - 16,000 X 1 - F4D-1/F-6 Skyray
16,314 - 15,873 X 1 - Mirage F-1
19,700 - 18,000 X 1 - F-8P
19,350 - 17,200 X 1 - F-102A
27,954 - 11,240 X 2 - Sea Vixen FAW.2
23,677 - 09,921 X 2 - Su-25TM or Su-39

15,395 - 07,165 X 2 - Yak-27
16,535 - 14,770 X 1 - Yak38M (Lift engines: 07,165 X 2)
14,550 - 13,669 X 1 - Mirage-5A
16,535 - 14,680 X 1 - J-32B Lansen
10,250 - 10,800 X 1 - A-4S1
15,540 - 13,669 X 1 - Mirage-III E & D
15,476 - 13,448 X 1 - Yak-38 (Lift engines: 06,724 X 2)
16,061 - 13,669 X 1 - IAI Nesher
09,558 - 05,000 X 2 - F-5E Tiger-II
20,638 - 16,000 X 1 - F-100D

25,630 - 09,300 X 2 - A-6E
19,781 - 15,000 X 1 - A-7E
14,220 - 11,265 X 1 - Super Étendard
21,287 - 14,400 X 1 - F3H-2 Demon
29,000 - 09,065 X 2 - A-10A
12,610 - 04,409 X 2 - Yak-25
13,810 - 10,500 X 1 - F-11A
14,837 - 11,030 X 1 - AMX
13,007 - 09,703 X 1 - Étendard-IV M
24,200 - 07,400 X 2 - F-89D

14,087 - 09,920 X 1 - Super Mystère B.2
14,121 - 10,146 X 1 - Hunter F 6
13,658 - 04,856 X 2 - Marut Mk.1
12,708 - 08,750 X 1 - F-94C/F-97A
11,866 - 08,500 X 1 - F9F-8/F-9J Cougar
06,211 - 02,850 X 2 - A-37B
12,941 - 07,734 X 1 - Mystère IVA
13,210 - 07,700 X 1 - FJ-4 Fury
18,210 - 04,600 X 2 - F7U-3M
13,830 - 07,220 X 1 - F-84F

10,681 - 06,070 X 1 - J-29F Tunnan
08,420 - 05,400 X 1 - P-80C
08,426 - 05,100 X 1 - Supermarine Attacker F.1
13,183 - 03,250 X 2 - F2H-3 Banshee
09,132 - 04,991 X 1 - Ouragan M.D.450B
14,989 - 03,400 X 2 - F3D-2 Sky Night
09,200 - 04,856 X 1 - Venom FB.1
11,470 - 05,560 X 1 - F-84G



Pure Interceptors
48,281 - 36,376 X 2 - Mig-31M
48,115 - 36,376 X 2 - Mig-31BM
45,569 - 34,171 X 2 - Mig-31B
49,383 - 36,376 X 2 - Mig-31FE
46,297 - 34,171 X 2 - Mig-31E
48,104 - 34,171 X 2 - Mig-31
41,667 - 29,762 X 2 - Mig-25M
41,447 - 24,684 X 2 - Mig-25 P & PD
45,415 - 24,684 X 2 - Mig-25BM
54,013 - 22,706 X 2 - Tu-128



Data from Official company & military sites, Aerospaceweb.org, Airwar.ru, Globalsecurity.org, Fas.org, Warfare.ru, Wikipedia.org & its references, and Other sources.
Not all of them are fighters.
Weight in lb, and Thrust in lbf.
3505 kg = 7727 lb
* 21,829 extra thrust for 3 min & alt less than 4000m.
** Empty weight + 7727 lb exceeds max takeoff weight. Except Mig-19 all other fighters are omitted.


http://www.defence.pk/forums/india-defence/41352-iaf-mikoyan-mig-29-fulcrum-vs-paf-f-16-falcon-2.html

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1204 dnia: Stycznia 01, 2010, 13:31:39 »
Te dane są raczej poprawne, tyle że sposób w jaki wzięto pod uwagę bazową wagę samolotu jest zły. Obliczanie stosunku T/W poprzez podanie masy własnej samolotu + 3,5 tony faworyzuje większe konstrukcje. Na przykład taki lekki jednosilnikowy F-16 z 3,5 tonami paliwa na pokładzie zaleci o wiele dalej niż ciężki F-15 z dwoma takimi silnikami. Dlatego najlepiej byłoby liczyć masę własną samolotu + (na przykład) standardowy zestaw rakiet powietrze-powietrze + wagę paliwa pozwalającą na przelecenie 1000 km. O ile pierwsze dwie rzeczy da się określić dokładnie to z ostatnią mogą być problemy. Po prostu ciężko by było znaleźć dokładne dane na temat efektywności silników i tego ile dokładnie palą. Dlatego można trochę uprościć i do każdego samolotu doliczać na przykład po 10 litrów na każdy 1 kN ciągu. Takie wyliczanie będzie moim zdaniem trochę bardziej uczciwe.

Można też liczyć innym sposobem - wychodząc z założenia (mocno uproszczonego), że samoloty są podobnie 'efektywne' aerodynamicznie i że do przemieszczenia danej masy potrzebujemy konkretnej ilości paliwa można liczyć masę własną samolotu + 20% masy własnej jako ilość paliwa + uzbrojenie. Licząc w ten sposób podam T/W kilku samolotów:
Su-35BM (4xR-77, 2xR-73)     - 1,25
F-16C (4xAIM-120, 2xAIM-9)  - 1,17
F-22 (6xAIM-120)                -  >1,29 (ale w tym przypadku nie znamy maksymalnego ciągu)
F-35A (4xAIM-120)                - 1,17
MiG-29 (4xR-27, 2xR-73)        - 1,15
EF2000 (4xAIM-120, 2xIRIS-T) - 1,31

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1205 dnia: Stycznia 04, 2010, 23:16:45 »
http://wiadomosci.onet.pl/5937243,40,1,1,relacjetv.html
Rozpoczęcie dyżurów bojowych przez F-16 z 32blot.
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1206 dnia: Stycznia 05, 2010, 07:46:38 »
Dorzucę jeszcze jeden link z "oneta"
http://wiadomosci.onet.pl/2105203,11,polskie_f-16_w_pelnej_gotowosci_bojowej,item.html

Zazwyczaj nie czytam komentarzy pod artykułami, ale coś mnie podkusiło i to zrobiłem, wprawdzie Lem pisał, że nie zdawał sobie sprawy z ilości głupców na świecie póki nie zajrzał do internetu, ale aż tylu w jednym miejscu?! Żenada, wynika z tego, że przeważająca część odbiorców słowa pisanego na onecie nie jest w stanie zrozumieć czytanego tekstu. szkoda słów. To tyle OT w temacie F-16.

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1207 dnia: Stycznia 05, 2010, 22:12:44 »
A gdy zabraknie paliwa - system zwiększający długotrwałość lotu  :118:


Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1208 dnia: Lutego 05, 2010, 08:21:22 »
Wczoraj nasze ELFY były tankowane w powietrzu z francuskiego KC-135:
Cytuj
Tankowanie wykonywane jest średnio raz na pół roku. Ostatnio Jastrzębie były tankowane 26 sierpnia 2009roku.
..bardzo dobry wynik spalania  :002:
http://www.epoznan.pl/index.php?section=news&subsection=news&id=17886



Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1210 dnia: Lutego 09, 2010, 18:27:13 »
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1211 dnia: Lutego 09, 2010, 18:38:56 »
Kurde że też nie schylił trochę głowy, żeby pokazać coś na MFD bo jak dotąd jest tylko jedno zdjęcie kokpitu naszych F-16 z pracującą awioniką. :006:
Ale i tak film jest zajebiaszczy :118:

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1212 dnia: Lutego 12, 2010, 16:02:06 »
Miło się oglądało, to fakt. Na jakiej wysokości było przeprowadzane tankowanie ?

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1213 dnia: Lutego 12, 2010, 22:57:56 »
Świetne. Nie miałem wyobrażenia, że tak ciasnawo jest w F - 16... Klaustrofobiczne  :002: Byłem przekonany, że trochę więcej miejsca. Myślę, jednak, że nie jest tak źle w porównaniu z Mieczysławem (miałem okazję posiedzieć). Ale jedno zjawisko mnie niepokoiło podczas oglądania - chciałem się rozejrzeć myszką na boki, a potem skorygować kurs po swojemu. Takie zboczenie  :021:
L'ordre règne à Varsovie!

Colt

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1214 dnia: Lutego 16, 2010, 21:41:46 »
Świetny filmik, nic tak nie podnieca przed spaniem ^^