Te dane są raczej poprawne, tyle że sposób w jaki wzięto pod uwagę bazową wagę samolotu jest zły. Obliczanie stosunku T/W poprzez podanie masy własnej samolotu + 3,5 tony faworyzuje większe konstrukcje. Na przykład taki lekki jednosilnikowy F-16 z 3,5 tonami paliwa na pokładzie zaleci o wiele dalej niż ciężki F-15 z dwoma takimi silnikami. Dlatego najlepiej byłoby liczyć masę własną samolotu + (na przykład) standardowy zestaw rakiet powietrze-powietrze + wagę paliwa pozwalającą na przelecenie 1000 km. O ile pierwsze dwie rzeczy da się określić dokładnie to z ostatnią mogą być problemy. Po prostu ciężko by było znaleźć dokładne dane na temat efektywności silników i tego ile dokładnie palą. Dlatego można trochę uprościć i do każdego samolotu doliczać na przykład po 10 litrów na każdy 1 kN ciągu. Takie wyliczanie będzie moim zdaniem trochę bardziej uczciwe.
Można też liczyć innym sposobem - wychodząc z założenia (mocno uproszczonego), że samoloty są podobnie 'efektywne' aerodynamicznie i że do przemieszczenia danej masy potrzebujemy konkretnej ilości paliwa można liczyć masę własną samolotu + 20% masy własnej jako ilość paliwa + uzbrojenie. Licząc w ten sposób podam T/W kilku samolotów:
Su-35BM (4xR-77, 2xR-73) - 1,25
F-16C (4xAIM-120, 2xAIM-9) - 1,17
F-22 (6xAIM-120) - >1,29 (ale w tym przypadku nie znamy maksymalnego ciągu)
F-35A (4xAIM-120) - 1,17
MiG-29 (4xR-27, 2xR-73) - 1,15
EF2000 (4xAIM-120, 2xIRIS-T) - 1,31