Autor Wątek: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)  (Przeczytany 136089 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #315 dnia: Grudnia 01, 2015, 18:47:06 »
Podobnie (kwestia szczelności) było z Mig-25. Paliwem były napełniane w ostatniej chwili przed wylotem.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep,
może się nie przyjąć.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #316 dnia: Grudnia 01, 2015, 19:24:55 »
To nie ze względu na szczelność, ale żeby wcześniej nie ukradli.  :evil:

Wycieki są z tzw. drenaży, nie opiszę tego dokładnie co one łączą, ale mają swoje ujście na dole w postaci rurki ze ściętym końcem (piszę tak na "zaś", gdyby kiedyś padło pytanie "a co to za rurki?"), odprowadzany jest nimi nadmiar paliwa, które zbiera się podczas uruchomienia i wyłączenia silnika. Nie ma tego wiele, ale dla silnika odrzutowego to i tona niewiele znaczy, więc ten literk czy dwa to co to jest? Jednak odprowadzić trzeba, żeby nie zalegało gdzieś w zakamarkach.
Wycieków oleju nie ma prawa być, ani z instalacji silnikowej, ani z amortyzatorów. Instalacja chłodzenia z "chłodziwem", też nie może być mowy o podciekach, gdyż strata to ogromna, a naród w trzeźwości ma być chowany. Zostaje więc paliwo.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #317 dnia: Grudnia 01, 2015, 23:54:35 »
Kusch, Kosi coś cie się tak Żuka i Nysy czepili  :icon_mad:? Jeździłem kilkoma różnych roczników i jakoś nie ciekły. Za to zjeść lubiały...
"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #318 dnia: Stycznia 09, 2016, 22:10:01 »
O , na 29 nic nie ma prawa ciec , a na zachodniej technice 100 kropli na minute nie robi wrażenia :)  Czy to fiuel czy to olio ...

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #319 dnia: Stycznia 10, 2016, 10:40:57 »
"Wyciek" kontrolowany, jak u Sowy.
Racja, może nie wyciek, a usunięcie nadmiaru.
Kiedyś kolega źle zinterpretował cieniutką białą smużkę za moim samolotem, sądząc, że było to właśnie z drenaży, a w rzeczywistości okazało się być wyciekiem z przewodu dostarczającego paliwo do pompy. W tym przypadku paliwo było jako ciecz robocza i odpowiadało za sterowanie wydatkiem pompy.
W powietrzu nic nie czułem, gdyż pompa przeszła na zwiększony wydatek i zapewniła normalną pracę silnika, dopiero po wylądowaniu gdy skołowywałem z pasa, pojawiło się przeciążenie boczne i przewód nie wytrzymał, co sprawiło, że silnik wyłączył się.
Komisja nie chciała mi uwierzyć, takie to były komisje" i wmawiała mi, że sam sobie wyłączyłem, a lepiej będzie, gdy się do tego przyznam. Upierałem się jednak przy swoim, na szczęście któryś z "komisjantów" nie mylić z komediantami, choć czasami byłoby to uzasadnione, wpadł na pomysł przeprowadzenia próby na ziemi. Po zdjęciu osłon silnika i włączeniu pomp naszym oczom ukazał się piękny kilkumetrowy strumień paliwa z urwanego przewodu. Nie triumfowałem nadto, gdyż ówcześnie było przede mną sprawdzenie mojej osobistej dokumentacji, a tam wiadomo, zawsze się coś znajdzie.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #320 dnia: Stycznia 11, 2016, 14:06:23 »
Zawiało grozą. Co to znaczy osobista dokumentacja ? Co w niej można znaleźć ? Dokumentacja zdrowotna ?

To takie metody jeszcze są ?

Sory za offtop.

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #321 dnia: Stycznia 11, 2016, 14:22:58 »
Wydaje mi się, że chodzi o to czy dany "osobnik" jest bardziej upierdliwy ponad normę niż reszta. Coś mi się wydaje, że w tamtych czasach było (a teraz ?) więcej "polityki i dyplomacji" w wojsku niż "wojska" w wojsku, że tak sparafrazuję.
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #322 dnia: Stycznia 11, 2016, 19:50:14 »
Dokumentacja osobista:
- Osobisty Dziennik Lotów;
- Dziennik Zastosowania Bojowego;
- Roczny grafik szkolenia;
- Długofalowy grafik szkolenia;
- Zeszyt szkolenia teoretycznego;
- inne dokumenty wymagane na zajmowanym stanowisku.

Nazewnictwo dokumentów nie podlega dyskusji, w tej firmie tak to nazwano i... i już.
Dodam, że w każdej z wymienionych pozycji było coś do wypełnienia, więc łatwo można było się na tym wyłożyć, sam dziennik osobisty stanowi zapis każdego lotu, czyli: co, na czym, w jakich warunkach, czy były wykonywane dodatkowe elementy, to zaś można było porównać z dokumentacją eskadrowa, wystarczyło pomylić minuty, przez co "badacze pisma" mieli się do czego doczepić i we wnioskach napisać: źle prowadzona dokumentacja osobista.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #323 dnia: Stycznia 11, 2016, 20:14:19 »
A czym to skutkowało ? Przecież chyba nie wydaleniem z lotnictwa ?

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #324 dnia: Stycznia 11, 2016, 22:33:19 »
A jakie ma to znaczenie?
OK, nie widzę powodu dla którego należy drążyć temat, w moim przypadku, było minęło i już.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #325 dnia: Marca 30, 2016, 18:05:38 »
Slepe katy stacji 29. Tak to wygladało?

 
« Ostatnia zmiana: Marca 30, 2016, 21:54:46 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #326 dnia: Maja 14, 2016, 13:14:33 »

Cytuj
Ukraińska służba graniczna (oddział w Lwowie) poinformowała wczoraj o zatrzymaniu poprzedniego dnia 46-letnigo obywatela Ukrainy z obwodu kijowskiego, który usiłował przemycić do Polski części do myśliwców MiG-29. Do incydentu doszło w punkcie granicznym w Rawie Ruskiej. Przemytnik został zatrzymany i jest obecnie przesłuchiwany.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=19415
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #327 dnia: Sierpnia 19, 2016, 13:54:12 »
Pojawiła się informacja o wypadku MiG-a w Malborku
Cytuj
Na lotnisku 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego spłonął samolot - poinformował nas jeden z mieszkańców Malborka. Na terenie obiektu w Krasnołęce stacjonują malborskie MiG-29. Miało dojść do pożaru właśnie jednego z nich - na ziemi, rzekomo w trakcie próby silnikowej przeprowadzanej przez techników.
Czytaj więcej: http://www.dziennikbaltycki.pl/wiadomosci/a/jest-sledztwo-w-sprawie-pozaru-mig29-na-malborskim-lotnisku,10520827/
Jeszcze tu: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=20166
Do zdarzenia miało dojść 2016.06.11 czyli przez dwa miesiące nie wypłynęła żadna informacja; ach ta nasza wojskowa tajność (wiadomo: wróg czuwa!!!).

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #328 dnia: Sierpnia 19, 2016, 20:57:39 »
A czym się mieli chwalić?
Właśnie mnie cieszy, że przez dwa miesiące było o incydencie cicho, to znaczy, że informacje w 22 BLT są należycie chronione. Poza tym co taka informacja miałaby dać? Żółty pasek w TVN24? Nikt nie został poszkodowany, a blacharkę się wyklepie.

Piszę to w kontekście rożnych historii znanych mi z życia, że nim samolot wylądował z jakąś usterką, zawsze znalazł się ktoś kto przekazywał tę informację do mediów, Radio Zet płaciło chyba tysiąc złotych za taki... donos. Czasami trzeba było się więcej tłumaczyć za jakiegoś barana, niż za sam incydent. Nie dało się tego ukrócić, było to jak plaga, w Malborku widać poradzono sobie z tym, zresztą nie tylko w Malborku ;)

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #329 dnia: Sierpnia 20, 2016, 15:30:14 »
Toyo w sumie masz rację. Ale tu akurat jest to wiadomość którą należało po prostu podać oficjalnie (z kronikarskiego obowiązku) i nikt by nie robił taniej sensacji. Po co utajniać tego typu zdarzenie? Wydaje mi się, że to armia robi sama trochę z tego incydentu zamieszanie. Trzy wypowiedzi z różnych szczebli hierarchi wojskowej:
1.
Cytuj
W odpowiedzi na pana pytania informuję, iż dotyczą one funkcjonowania jednostki wojskowej i nie mogę udzielić na nie w obecnym czasie odpowiedzi - wyjaśnił nam mjr Tomasz Basarab, rzecznik prasowy 22 BLT.
czyli nic nie powiem.
2.
Cytuj
Płk pil. Leszek Błach, dowódca bazy, tłumaczył z kolei, że do momentu, kiedy trwają pewne czynności, nie może się wypowiadać w tej sprawie.
czyli wiem, że sprawa jest, ale nic nie powiem.
3.
Cytuj
- To śledztwo w sprawie sprowadzenia 11 czerwca 2016 roku na terenie lotniska w Krasnołęce pożaru samolotu wojskowego MiG-29, które to zdarzenie zagrażało życiu i zdrowiu wielu osób oraz mieniu wielkich rozmiarów - odpowiada kpt. Wojciech Skrzypek, zastępca prokuratora okręgowego ds. wojskowych Prokuratury Okręgowej w Poznaniu.
czyli wiadomo, że pożar samolotu był, kiedy był i jest prowadzone śledztwo. I wszystko w temacie. A nie kluczenie. Po co? Nawet jak podano by nr tego samolotu czy ucierpiała by na tym obronność Polski? Jestem cywilem i nie rozumiem tego "tajne przez poufne". Dla mnie zajmującego się hobbystycznie lotnictwem wojskowym niuanse co wolno publikować w tej materii a co już nie są nie do ogarnięcia  :583:.
PS. To zna może ktoś nr burtowym tego egzemplarza MiG-a? :021:

Pozdrawiam