Autor Wątek: Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?  (Przeczytany 8288 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Labienus

  • *
  • Corsaires Fanaticus
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #30 dnia: Lutego 04, 2005, 12:24:32 »
To był samolot, który był zwrotny na dużych prędkościach. Na niewielkich był krowiasty i ociężały mocno. I faktycznie jest taki też w grze. Tym samolotem nie powinno się zwalniać poniżej 400km/h po prostu.

Blackmessiah

  • Gość
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #31 dnia: Lutego 04, 2005, 12:49:26 »
A ja powiem tak: zmniejsz koncowe parametry PITCH joysticka w ustawieniach INPUT do powiedzmy 80 i  zobacz jak sie teraz P-51 zachowuje.

303_Shpacoo

  • Gość
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #32 dnia: Lutego 04, 2005, 14:16:47 »
Ja bym nie polecał - kiedy nagle okaże się, że trzeba szybciej wyrwać nad ziemią, może zabraknąć tych 20% na osi hehe.

Blackmessiah

  • Gość
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #33 dnia: Lutego 04, 2005, 14:29:59 »
Ale wiesz Shpacoo, ze ustawienia PITCH na 100 powoduja wpadanie w stalle, bo gracz odruchowo szarpie joya. Sam mam ustawione bodajze na 85 (zalezy od samolotu) i nie ubolewam nad utrata tych 15. Troche latam juz w Ila, ale nie moge sie przyzwyczaic do tej wartosci 100. Rezultat - wpadam w stalle. Poza tym twierdze, ze ustawienie np. 80-85 jest granicznym ustawieniem stalla np. w Fw-190A-8. Grajac na 100-ke i wychylajac joya tak, aby samolot lecial na granicy stalla jest tym samym, co ustawienie na 80 i maksymalne "na chama" wychylenie joya do oporu. W obu przypadkach uzyskujemy optymalne wychylenie na granicy stalla, o ktore nam chodzi :))). Ale oczywiscie moge sie mylic.

Schmeisser

  • Gość
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #34 dnia: Lutego 04, 2005, 14:40:22 »
Cytat: exec

Czy to normalne zeby np. P-51D ktory z tego co wiem byl bardzo dobrym samolotem w FB przy kazdym prawie manewrze w walce zaczyna spadac (stall) i bardzo bardzo szybko wchodzi w korek? Inne samoloty tez latwo przeciagnac ale to co sie dzieje na amerykanach a szegolnie na P-51 to juz chyba przesada. Bo na tym samolocie trzeba caly czas robic super delikatne manewry ale w takim wypadku nie ma mowy o zrzuceniu kogos z ogona. Moze jestem w tym zielonym ale nie wydaje mi sie to normalne....


Pytanie pomocnicz nr 1
Czy mustang był myśliwcem?
Odpowiedz: Nie

Był eskortowcem przewagi powietrznej
A to oznacza że był groźny poniewaz latał w stadzie i zazwyczaj był dużo wyzej wspinających sie na pułap gebelsow

Pytanie pomocnicze 2
Czy laminarny plat jest typowym rozwiązaniem dla silnie manewrowych myśliwców okresu DWS ?

Nie - płat laminarny daje spektakularnie nizsze opory , ale w waskim zakresie parametrow eksploatacyjnych , w tym wypadku w wąskim zakresie wartośc kąta natarcia  ( Ukłony dla Leszka957)

Reasumując - w mojej opini model lotu mustanga jest jak najbardziej poprawny , z punktu widzenia realizmu FIZYCZNEGO - brak wzmianek w monografiach na temat tych przypadłości jest wynikiem tego iż zazwyczaj utrata wysokosci przez walącego się w kora mustanga nie wiązała się z kolacja przy swieczce w towarzystwie koscistego jegomościa dla farmerskiego pilota , a jedynie ze zmianą goniącego na ogonie szkopa

Cytuj

Ale wiesz Shpacoo, ze ustawienia PITCH na 100 powoduja wpadanie w stalle, bo gracz odruchowo szarpie joya

Ale to chyba nie w naszej lidze :D :)
Nie startowałbym osobiscie z ustawieniami ktore nie pozwalają mi przeciągnąc maszyny
Stall to nie zagrozenie , to taki sam element ekrobacji jak inne[/quote]

Blackmessiah

  • Gość
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #35 dnia: Lutego 04, 2005, 14:50:56 »
Cytat: Głos z sali 2
Nie startowałbym osobiscie z ustawieniami ktore nie pozwalają mi przeciągnąc maszyny
Stall to nie zagrozenie , to taki sam element ekrobacji jak inne


Zgoda, ale wg mnie to samo uzyskuje sie w konkretnym samolocie w przypadku obnizenia wartosci PITCH. Czyli lot na pograniczu stalla.

To, ze rzadziej wpadam w stalla przy tych ustawieniach, nie znaczy, ze w ogole w niego nie wpadam. Poza tym to jest tylko gra. Gdyby poczatek stalla byl w niej prawidlowo odwzorowany przez jakis ostrzegawczy ruch plata, byloby w porzadku. W Ile akcja dzieje sie na zasadzie: brak stalla - stall.

Osobiscie latam na joya bez FF, nie wiem jak to jest w przypadku joya z FF.

Schmeisser

  • Gość
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #36 dnia: Lutego 04, 2005, 15:08:50 »
Nieprawda - samolot daje conajmnie z 10 km wyprzedzeniem znać ze zaraz skonczy się radosna jazda
słuchaj powietrza, patrz na linie horyzontu i juz wszystko wiadomo

Ale co mnie zastanawia - wiele osob na to zwraca uwage że nie ma ostrzezenia o stallu w ile , a ja sie zawsze dziwie - i zawsze dokladnie wiem kiedy nastąpi przeciągnięcie

Aha jeszcze jedno pytanie :D jak wyprowadzasz z korkociągu w 85% zakresem ?

Blackmessiah

  • Gość
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #37 dnia: Lutego 04, 2005, 15:39:51 »
Cytat: Głos z sali 2
Aha jeszcze jedno pytanie  jak wyprowadzasz z korkociągu w 85% zakresem ?


Moze i jest trudniej, ale zapewniam, ze rzadziej w nie wpadam :)))

W ustawieniu na 85 przemawia do mnie fakt, ze odkad stosuje to ustawienie, wzrosla ilosc zestrzelen na moim koncie :). A w stalle wpadam, a jakze.

Ale oczywiscie przemysle swoje zycie na nowo i polatam znowu troche "na setke" :)

Nikt nie udzielil odpowiedzi, jak cala sprawa ma sie z joyami obslugujacymi FF.

P.S.: Poza tym smiesznie wyglada Foka w walce kolowej co chwila wpadajaca w stalle.

exec

  • Gość
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #38 dnia: Lutego 04, 2005, 16:28:02 »
Hehe dzieki a myslalem ze tylko ja na forum mam z tym problem  :mrgreen:
Ustawie sobie na poczatek na 90 a przy korku najwyzej sobie klawiatura pomoge. Poza tym moj joy (lodzitek attack 3) ma taka wlasciwosc ze jak juz kursor(w okienku testowym) dojedzie do konca ekranu to moge jeszcze troche joya wychylic i to jest problem bo nie czuje ze juz mam max wychylenia joya czy nie...

Blackmessiah

  • Gość
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #39 dnia: Lutego 04, 2005, 17:46:57 »
Hmm... Sprawdzilem PITCH 100. Oczywiscie da sie latac, latwiej sie ze stalli wychodzi, latwiej sie w nie wpada :) Rzeczywiscie dla wprawnego pilota nie sprawia to trudnosci. Musze to przecwiczyc.

Pytanie: dlaczego w starym Ile nie moge latac I-153. Juz nie pamietam - nie bylo takiej mozliwosci?

Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #40 dnia: Lutego 04, 2005, 18:23:32 »
Cytat: Głos z sali 2
Nieprawda - samolot daje conajmnie z 10 km wyprzedzeniem znać ze zaraz skonczy się radosna jazda
słuchaj powietrza, patrz na linie horyzontu i juz wszystko wiadomo...

I już wiadomo - to sie nazywa wyczucie maszyny w locie ( szybowcem ? , awionetką ? .....  ? ).
Cytat: Głos z sali 2
Ale co mnie zastanawia - wiele osob na to zwraca uwage że nie ma ostrzezenia o stallu w ile , a ja sie zawsze dziwie - i zawsze dokladnie wiem kiedy nastąpi przeciągnięcie

Z FF w joyu, to chyba daje się wyczuć - z podobnym (~~ 10 km/h ) wyprzedzeniem.
Leszek

kaa

  • Gość
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #41 dnia: Lutego 04, 2005, 19:04:54 »
Cytat: Blackmessiah
ustawienia PITCH na 100 powoduja wpadanie w stalle, bo gracz odruchowo szarpie joya


gracz ma bardzo złe odruchy. :shock:


Cytat: Blackmessiah
Grajac na 100-ke i wychylajac joya tak, aby samolot lecial na granicy stalla jest tym samym, co ustawienie na 80 i maksymalne "na chama" wychylenie joya do oporu. (...) Ale oczywiscie moge sie mylic.


oczywiście, że możesz i mylisz się - ograniczenie sobie zakresu czułości joya i latanie z wyczuciem to nie to samo.  :roll:

303_Shpacoo

  • Gość
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #42 dnia: Lutego 04, 2005, 20:32:58 »
Dodam jeszcze, że "stępienie" sobie joya poprzez ustawienie pitch'a na 80% powoduje mniejszą prędkość kątową w wychyleniach sterów - a to już nie jest cacy. I jak wyprowadzić Fafkulca z nurka przy 700 km/h mając tylko 4/5 nominalnego wychylenia steru? 100% jest absolutely must have, zwłaszcza, że czasem wrzucenie Foki w stalla jest jedynym sposobem na wypuszczenie Parcha na overshoot'a.

Blackmessiah

  • Gość
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #43 dnia: Lutego 04, 2005, 22:57:30 »
Cytat: 303_Shpacoo
czasem wrzucenie Foki w stalla jest jedynym sposobem na wypuszczenie Parcha na overshoot'a


Czasem. Bo jak w parchu siedzi Pan Swiadomy Pilot to pojdzie on w gore i ten stall mozna sobie potem na powtorce tylko zobaczyc.


Cytat: 303_Shpacoo
I jak wyprowadzić Fafkulca z nurka przy 700 km/h mając tylko 4/5 nominalnego wychylenia steru


Zapewniam, da sie. W koncu to tylko gra.

Cytat: 303_Shpacoo
Dodam jeszcze, że "stępienie" sobie joya poprzez ustawienie pitch'a na 80% powoduje mniejszą prędkość kątową w wychyleniach sterów - a to już nie jest cacy


Byc moze. Ale wprowadzenie samolot w stalla (nawet kontrolowanego), znacznie zniejsza wartosc wszystkich predkosci, co nie?:)))

Na powaznie. Pisze tak, poniewaz probuje (probowalem) latac na 100 i na 80. Na 100 nie zawsze opanuje maszyne. Czasem wyjscie na "clear shot" jest przerwane nieprzyjemnym zachwianiem sie maszyny i... zima. Przemawiaja do mnie statystyki zestrzelen i tutaj 80 wykazuje (oczywiscie w moim przypadku) znaczna przewage. :)))

Oczywiscie wszystko mozna zweryfikowac na niebie. Gdyby Schmeisser jeszcze zyl (Ilem 2), dalby pare pokazowek, to i czlowiek by sie czegos nauczyl. A tak Il 2 to dla mnie jeszcze temat do opracowania...

Ajatu

  • Gość
Samoloty w Il-2 FB AEP zbyt trudne w pilotażu?
« Odpowiedź #44 dnia: Lutego 06, 2005, 00:07:35 »
Witam
Zgadzam się ze Szpakiem 100% to 100%...
A-8 to mój ulubiony samolot, on  ciągle "szumi" i trzeba to wyczuć.
Pełen zakres przydaje sie w przewalaniu się i w reagowaniu na pierwsze oznaki korka.
Ograniczenie do np. 80% to ograniczenie możliwości maszyny.
pozdrawiam Ajatu