Autor Wątek: Trochę ciekawych fotek  (Przeczytany 2695 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Trochę ciekawych fotek
« dnia: Listopada 25, 2005, 16:49:44 »
We'll come in low, out of the rising sun, and about a mile out, we'll put on the music...

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 25, 2005, 17:38:01 »
Niestety nie można linkować zdjęć z tej strony.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 25, 2005, 20:31:28 »
Jezu, a z tym eksplodującym F-14 co się stało?  :015: Przeżyli piloci chociaż?

tomek1988

  • Gość
Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 25, 2005, 22:04:42 »
To znany film, piloci przeżyli. Tomcat eksplodował przy przekraczaniu prędkości dźwięku (co zresztą widać), niestety ,nic więcej nie pamiętam, pewnie Sunny dopowie  :icon_wink:.
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2005, 22:08:24 wysłana przez tomek1988 »

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 25, 2005, 22:55:27 »
To znany film, piloci przeżyli. Tomcat eksplodował przy przekraczaniu prędkości dźwięku (co zresztą widać), niestety ,nic więcej nie pamiętam, pewnie Sunny dopowie  :icon_wink:.
:090: ja ci zaraz dam bariere dźwięku  :002:

Ten filmik to piękny pokaz możliwości silników TF30-P-212 który marynarka wstawiła do myśliwca mimo iż powstał dla bombowca... USAF żeby było śmieszniej.
Przy za bardzo zaburzonym przepływie powietrza następowało przeciągnięcie sprężarki i zwykle kończyło sie to zgaśnięciem silnika, czasami jednak paliwo nadal było wtłaczane do silnika, a gdy w końcu trochę tlenu przepchnęło się przez działający już na jałowych obrotach silnik następował jego zapłon - co oczywiście kończyło się rozerwaniem jednostki napędowej i siatkowaniem całego płatowca sporą ilością tytanowych szrapneli, które kiedyś były łopatkami turbin.

Tak, członkowie załogi tego pechowego kotka przeżyli.

tomek1988

  • Gość
Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 25, 2005, 23:39:38 »
No cóż, po prostu taką wersję czytałem, ewentualnie mogły to być tylko czyjeś przypuszczenia, które mi się zbyt dobrze utrwaliły...
 :icon_smile: :icon_redface:
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2005, 23:43:10 wysłana przez tomek1988 »

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 26, 2005, 00:39:09 »
No niektóre z tych filmików i zdjęć to zbyt ciekawe nie są, mogłyby mieć troche mniej "zabawne" opisy, zważywszy na to jak prze%%#ne mają piloci w wyniku niektórych z tych wydarzeń.
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Schmeisser

  • Gość
Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 26, 2005, 08:54:16 »

ROFL
to jest doskonałe
Równoczesnie jest to doskonały przykład dlaczego cywilni pracownicy stoczni są przekleństwem atomowych admirałów :D

« Ostatnia zmiana: Listopada 26, 2005, 08:59:06 wysłana przez Schmeisser »

Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 26, 2005, 14:44:20 »
Ja mam następujace pytanka:

1. Filmik F18killA4 - czy ktoś może mi wyjaśnić o co tam chodzi? Bo lecą sobie 2 samoloty i nagle buuum jeden eksploduje... Coś tam widać, że spod Horneta się... urwało? Bo to chyba rakieta nie była?

2. Jak się nazywa ten efekt, który można zobaczyć na filmiku z eksplodującym F-14 (bo zwykle takie filmiki mają nazwę np. F-14 high speed effect)? I w jakich warunkach powstaje? [kiedyś też myślałem, że to wizualny skutek przekraczania bariery dźwieku  :003:]

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 26, 2005, 15:14:24 »
W powietrzu jest wilgoć i jak potraktrujesz je wysokim ciśnieniem to woda się wytrąci tutaaj w postaci pary wodnej. Podobny efekt jest w kompresorach z których raz na jakiś czas wypuszcza się wodę.

I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Schmeisser

  • Gość
Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 26, 2005, 16:12:45 »
spadek predkości opływu następuje na skośnych falach uderzeniowych generowanych przez na przykład  krawędzie natarcia. Spadek ten nastepuje na drodze równej grubości fali czyli 0.000025 m. Im wyższe prędkość tym niższe cisnienie, tak więc temu spadkowi towarzyszy kompresja ośrodka. Efektem spręzania gazu jest wzrost jego temperatury i w efekcie odparowanie wilgoci w powietrzu wraz z natychmiastową kondensacją ( bo samolot odlatuje sobie) . Sterfe tą widzimy jako powerzchnię otaczająca samolot

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 26, 2005, 16:38:12 »
Im wyższe prędkość tym niższe cisnienie, tak więc temu spadkowi towarzyszy kompresja ośrodka. Efektem spręzania gazu jest wzrost jego temperatury i w efekcie odparowanie wilgoci w powietrzu wraz z natychmiastową kondensacją ( bo samolot odlatuje sobie) . Sterfe tą widzimy jako powerzchnię otaczająca samolot
Boże, Schmeiss jeżeli jest niższe ciśnienie to jak można mówic o kompresji gazu !? Tam masz faktycznie strefę niższego ciśnienia, co w cale nie powoduje kompresji gazu, wręcz na odwrót, jako, że panuje tam niższe ciśnienie, to temperatura wrzenia gazu/cieczy obniża się, a gdy osiągnie ona taką wartośc co temperatura otoczenia lub niższą, to zawarta w powietrzu woda wrze i praktycznie od razu kondensuje się na granicy obszaru tego obniżonego ciśnienia. Oczywiscie by nastapił ten efekt musi byc w powietrzu odpowiednia ilośc wody.

Tylko nie karz mi tego pokazywac na wykresie h-x, bo po ostatnim semestrze mam dośc termodynamiki na najbliższe lata.

Schmeisser

  • Gość
Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 26, 2005, 16:41:53 »
str 44 rozdział 2.10.5


Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 26, 2005, 17:05:07 »
str 44 rozdział 2.10.5 opisuje loty z prędkością transoniczną i naddźwiękową, a nas interesuje zaburzony przepływ przy wysokim AOA.

Schmeisser

  • Gość
Odp: Trochę ciekawych fotek
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 26, 2005, 17:12:16 »
Mea Culpa :P nie  spojrzałem na to zdjęcie przyznam się i załozyłem że chodzi o kieliszek wokoło samolotu przy przekraczaniu prędkości dzwięku.
Juz po 30 minutach ostrego sporu z Farmerem na gg doszlismy do wniosku że mówimy od róznych zjawiskach :D

Moje  'explanation' pasuje do znanych zdjęc maszyn przekraczających prędkośc dzwięku.

Cytuj
Jak się nazywa ten efekt, który można zobaczyć na filmiku z eksplodującym F-14 (bo zwykle takie filmiki mają nazwę np. F-14 high speed effect)? I w jakich warunkach powstaje? [kiedyś też myślałem, że to wizualny skutek przekraczania bariery dźwieku  003]

sądziłem iż chodzi o filmik gdzie f-14 leci sobie nad morzem a ludzie sie mu przyglądają i on im robi dowcip w postaci przekroczenia bariery dzwięku.