Autor Wątek: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]  (Przeczytany 249344 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #615 dnia: Czerwca 10, 2011, 12:21:27 »
Kamera to pół biedy.Ale warunki do lądowania i startu niesamowite. I jakoś to samolotom i pilotom nie przeszkadzało.A u Nas pas czarny ,kołowanki "wypastowane " i ciągle się coś urywa albo wpada do s-ków.

Czesio

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #616 dnia: Czerwca 11, 2011, 21:21:37 »
PS. Co za sowiecka kamera wytrzymuje takie warunki  :020:
W 5:55 pada odpowiedź - "Nawiasem mówiąc te kadry są filmowane z kabiny samochodu - japońska technika nie wytrzymuje takich temperatur, a nasi wykołowali - to znaczy wszystko działa jak należy."  :002:
Przelot grupy Su-27 należącej do PWO na wyspę Grahama Bella na Ziemi Franciszka Józefa z Moskwy miał miejsce w 1987 roku. O ile to nie wada nagrania wideo to wydaje się, że samoloty jednomiejscowe mają białą obwódkę tuż za osłoną dielektryczną radiolokatora. Jednak najciekawszym samolotem w grupie jest Su-27UB o numerze burtowym 02. Rzucające się w oczy pasy kontrolne wymalowane na kadłubie i stożku oraz komentarz lektora świadczą o tym, że to słynny T10U-2. W przelocie na biegun za sterami samolotu usiedli piloci doświadczalni - W. Pugaczow oraz Je. Dończenko (szturman). Według informacji jakie znalazłem przelot na wyspę tym samolotem wykonali również I. Wotnicew oraz I. Sadowienko. Co ciekawe to właśnie T10U-2 posłużył Wotnicewowi i Sadowience do wykonania przelotu na trasie Moskwa - Komsomolsk nad Amurem - Moskwa o długości 13440 km z czterema tankowaniami w powietrzu bez międzylądowań. Jeśli chodzi o sam T10U-2 to został on przebudowany w 1986 roku przez dodanie sondy do tankowania. Jednak to nie był koniec ciężkiej pracy T10U-2. W marcu 1987 roku kolejny raz przebudowany przez dodanie instalacji haka hamującego samolot posłużył do prób w kompleksie Nitka na Krymie. W całym przedsięwzięciu dalekich przelotów na północ jest ciekawostka - inercyjne systemy nawigacyjne ówczesnych liniowych Su-27 pracowały do szerokości geograficznej 89 natomiast na przelot opracowano nowy system oprzyrządowania działający i na biegunie. Przebudowano tak w Komsomolsku jeszcze T10U-5 i 6. Podsumowując - doświadczenia z tej eksperymentalnej eksploatacji wykorzystano przy rozwoju Su-27PU czyli późniejszym Su-30.
Poniżej T10U-2 (02-10) w kompleksie NITKA

i w innym ujęciu



Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #617 dnia: Czerwca 12, 2011, 14:13:14 »
W 5:55 pada odpowiedź - "Nawiasem mówiąc te kadry są filmowane z kabiny samochodu - japońska technika nie wytrzymuje takich temperatur, a nasi wykołowali - to znaczy wszystko działa jak należy."  :002:
Dzięki za wyjaśnienie (nie dosłyszałem ;-) albo nie chciałem słyszeć wzniecony tym widokiem hehe) i pozostałe info. Przy okazji, urlop udany?

Czesio

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #618 dnia: Czerwca 12, 2011, 17:17:02 »
Udany ino krótki. Stwierdziłem, że mógłbym zostać takim bieszczadzkim dziadem i węgiel drzewny wypalać na łonie przyrody :-)

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #619 dnia: Czerwca 12, 2011, 21:52:56 »
MiGi-29 z dawnego 115 IAP, jednostki obecnie pozostającej pod kontrolą Uzbekistanu:










John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #620 dnia: Lipca 19, 2011, 09:33:42 »
Krymsk?


John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #621 dnia: Września 16, 2011, 21:17:35 »
Rosyjsko-Białoruskie ćwiczenia "Боевое содружество 2011":

http://www.youtube.com/watch?v=nS0YKq0o0IE

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #622 dnia: Września 17, 2011, 19:29:29 »
Odżyła informacja sprzed paru lat odnośnie sprzedaży indyjskich 18 egzemplarzy Su-30K. Potwierdza się, że samoloty te znajdą się najprawdopodobniej na wyposażeniu Białorusi. Najpierw przejdą remont (modernizację ?) w lotniczym zakładzie remontowym nr 558 w Baranowicach na Białorusi, gdzie zostaną doprowadzone do wersji Su-30KN a następnie przekazane siłom powietrznym. Wg. informacji prasowych pierwszych 10 sztuk już znalazło się w Baranowicach (a 8 ostatnich pojawić się ma w listopadzie 2011). Cena za 1 egz. to ok. 10 mln $ a modernizacja 1 samolotu to kolejne 5 mln $.

http://kommersant.ru/doc/1774277
http://lenta.ru/news/2011/09/16/su/


http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/2/8/0876827.jpg

PS. Ciekawie będą wyglądały nasze "zmodernizowane" MiG-29 na tle tych białoruskich suczek. :608:

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #623 dnia: Września 17, 2011, 19:39:59 »
Ja myślę że doprowadzone zostaną do standardu Su-27UBM1, przy czym ten wariant praktycznie opiera się na technologiach opracowanych przez IAPO w Irkucie i "Russkaja Awionika" dla Su-30KN, więc mimo różnych oznaczeń praktycznie mowa o bardzo podobnych samolotach. A może zostaną też użyte technologie dla Su-27UBM2 jakie trafiają do wojsk lotniczych Kazachstanu, kto to wie.

A nasze "zmodernizowane" MiGi - bo ten wariant z ukraińską stacją radiolokacyjną najwyraźniej upadł - wyglądają już wystarczająco źle na tle choćby ichniego MiGa-29BM a to w sumie też prostsza modernizacja niż te proponowane przez zakłady w FR i korporację RSK "MiG".

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #624 dnia: Października 01, 2011, 19:00:41 »
(...) przejdą remont (modernizację ?) w lotniczym zakładzie remontowym nr 558 w Baranowicach na Białorusi (...)

Oficjalna strona tego zakładu: http://www.558arp.by/ Ale niestety nie napisali o tej indyjskiej dostawie :015: A przecież my wiemy, że oni te samoloty mają  :021:

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #625 dnia: Października 12, 2011, 19:41:42 »
Ciekawe ujęcia z "Centr-2011". Zwracam uwagę na ujęcia 3:00-3-15 - jak widać "supertechnika" WWS FR czyli Su-34 również została chyba oddolnie "doposażona" w najzwyklejsze komercyjne odbiorniki GPS wzorem niektórych Su-24M ...

http://www.youtube.com/watch?v=V5C4G_Mcd1U&feature=player_embedded#

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #626 dnia: Października 12, 2011, 20:00:04 »
W przypadku Su-34 kompletnie dla mnie nie jest zrozumiałe takie doposażenie (przyjmując że to faktycznie 'samoróbka' na własną rękę z komercyjnym odbiornikiem GPS), tym bardziej że w samolotach rosyjskich - oczywiście tych nowo wyprodukowanych lub zmodernizowanych - od ponad dekady stosuje się bloki odbiornika izd. A-737 produkcji OAO MKB "Kompas" i jest to rozwiązanie stosowane seryjnie. 

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #627 dnia: Października 12, 2011, 20:14:39 »
No cóż - po coś tam jednak ten komercyjny odbiornik GPS (bo tak mi to ustrojstwo wygląda) robi. Być może seryjne wyposażenie nawigacyjne niestety niedomaga i trzeba sobie pomagać owym GPS-em. Trudno znaleźć inne wytłumaczenie.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #628 dnia: Października 12, 2011, 20:27:06 »
Cytuj
jak widać "supertechnika" WWS FR czyli Su-34 również została chyba oddolnie "doposażona" w najzwyklejsze komercyjne odbiorniki GPS

 :002: Haha mają już swojego Glonass przecież.

Cytuj
Być może seryjne wyposażenie nawigacyjne niestety niedomaga i trzeba sobie pomagać owym GPS-em. Trudno znaleźć inne wytłumaczenie.

Jeśli to prawda to porażka. Może jednak jest to w jakimś innym celu, może robią jakieś porównania itp ,bo aż nie chcę się wierzyć, że mocarstwo musi w swoich nowych maszynach pomagać sobie komercyjnym GPS.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #629 dnia: Października 12, 2011, 20:39:15 »
Może jednak jest to w jakimś innym celu, może robią jakieś porównania itp ,bo aż nie chcę się wierzyć, że mocarstwo musi w swoich nowych maszynach pomagać sobie komercyjnym GPS.

W dalszym ciągu nie jest to zrozumiałe, przynajmniej dla mnie - tym bardziej że aparaturę A-737, dostosowaną do norm lotnictwa wojskowego, można jak najbardziej przełączyć pod zakresy częstotliwości (zarówno kanału L1/ jak i L2 cywilnych i wojskowych) systemu NAVSTAR jeśli już koniecznie uprzeć się na 'obcy' system sputnikowej nawigacji.

W zasadzie ciężko mi sobie w ogóle wyobrazić rolę takiego dodatkowego gadżetu Garmina czy innego ustrojstwa w takiej maszynie jak Su-34 w roli innej niż... bo ja wiem, awaryjno-zapasowej bądź pomocniczej. On nie zastąpi pokładowych systemów nawigacyjnych, sprzężonych przecież z systemami bojowymi, pokładowym PrNK (kompleksem nawigacyjno-bojowym -> jakkolwiek się nazywa w Su-34), platformą C-061K czy INS-2000, bliskiej i dalekiej nawigacji radiotechnicznej i można by tak dalej wymieniać.

Nawet w Su-24M ciężko to sobie wyobrazić mi inaczej niż co najwyżej alternatywę dla... wskaźnika kartograficznego, aczkolwiek w maszynach starszej generacji to nie dziwi... w naszym lotnictwie zresztą również  :121: