Autor Wątek: Su-34  (Przeczytany 80905 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #45 dnia: Października 20, 2011, 22:42:44 »
Dokładnie, nie ma się czym podniecać. Tym bardziej że na wspomnianych tzw. rosyjskojęzycznych forach można poczytać posty 1-2 osób związanych w taki czy inny sposób z zakładami NAPO w Nowosybirsku i mającymi akurat całkiem precyzyjne informacje, to tak propo wspomnianych 'insiderów'.

Warto dodać że akurat maszyna na zdjęciu na etapie montażu (n/s 03-01) docelowo będzie pierwszym egzemplarzem trzeciej serii produkcyjnej.

Zaś propo oblotów technicznych:







Co bardziej interesujące, prototypowy Su-34 n/b 48 od jakiegoś czasu lata z dodatkową sondą:


Odp: Su-34
« Odpowiedź #46 dnia: Listopada 11, 2011, 13:17:57 »
Coraz bardziej realne okazują się przedstawione wcześniej plany produkcyjne tego rewelacyjnego ciężkiego samolotu uderzeniowego, jakkolwiek cała faza przedprodukcyjna wlokła się wyjątkowo długo. Główną przyczynę takiego stanu należy upatrywać w niedostatecznym finansowaniu całego programu. Na tegorocznym MAKS gen. Aleksandr Zelin- Dowódca  Sił Powietrznych Federacji  Rosyjskiej  zapowiedział, iż rosyjskie siły powietrzne zakupią docelowo aż 120 Su-34, przy czym mają być one rozmieszczone w pięciu bazach lotniczych. Pierwsza z nich to 7000 AB w Woroneżu. Aktualnie realizowane jest - z pewnym opóżnieniem zamówienie na 32 maszyny tego typu- złożone w 2008 roku, z dostawami w latach 2010-2013. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku kolejne sześć maszyn wyląduje w Woroneżu. Nie wiadomo kiedy pojawią się następne zamówienia, lecz dostawy mają trwać do 2020 roku. Docelowa wydajność  producenta- 12 samolotów rocznie ma być osiągnięta w przyszłym roku. Samolot Su-34 nie ma aktualnie swego odpowiednika na zachodzie, i ciężko go wprost zakwalifikować do odpowiedniej kategorii samolotów bojowych. Wielu autorów tytułuje go jako bombowiec, co nie do końca jest zgodne z jego walorami, możliwościami i przeznaczeniem, zapominając o jego drugorzędnych zadaniach myśliwskich. W każdym bądż razie, jest to bezprzecznie najnowocześniejszy w swej klasie samolot bojowy ( chyba na świecie ).             
Wiesław D

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #47 dnia: Listopada 22, 2011, 14:36:13 »
Tymczasem w Awiabazie w Woroneżu mają trwać przygotowania personelu technicznego do sprowadzenia od producenta i przyjęcia na uzbrojenie 6 frontowych bombowców Su-34:
http://news.moe-online.ru/view/235379.html

Cytuj
Инженерно-технический состав Воронежской авиабазы вылетел в Новосибирск для приёма первых 6 самолётов Су-34. Об этом корреспондентам «МОЁ!» рассказали в пресс-службе Западного военного округа.

- В течение 10 дней специалисты и техники досконально изучат самолёты, техническую документацию, произведут тщательный осмотр каждого воздушного судна, - рассказал пресс-секретарь командующего округом Андрей Бобрун.

По его словам, после окончательного приёма авиационной техники наземным техническим составом на предприятие прибудет лётный состав авиабазы для перегона самолётов в Воронеж.

Сейчас на Воронежской авиационной базе подготовлены специально оборудованные стоянки авиационной техники, в том числе специальные сборно-разборные модули для хранения самолетов.

- Лётный и инженерно-технический состав, закрепленный за самолетами Су-34, прошёл качественную переподготовку в учебном центре и получил все необходимые сертификаты, - отмечает Андрей Бобрун.

Odp: Su-34
« Odpowiedź #48 dnia: Grudnia 10, 2011, 16:54:38 »
Su 34 staje się maszyną rozpoznawczą . "ОАО "ПО "Стрела" dostała kontrakt na zbudowanie 8 kontenerów rozpoznania taktycznego «Сыч» .Do rozpoznania radiotechnicznego-2 szt ,rozpoznania elektrooptycznego -3 szt i rozpoznania radiolokacyjnego- 3 sztuki.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #49 dnia: Grudnia 10, 2011, 17:00:31 »
Na prototypie dziobaka n/b "48" od jakiegoś czasu widoczne są dodatkowe grzebienie blisko końcówek skrzydeł:



Zbliżenie:




Odp: Su-34
« Odpowiedź #50 dnia: Grudnia 10, 2011, 22:12:05 »
i jeszcze takie "coś" dołożyli
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #51 dnia: Grudnia 10, 2011, 22:33:27 »
Idzie o te dwie rurki na krawędzi spływu? To standard, to są odgromniki, które pomagają w rozładowywaniu potencjału elektrostatycznego, gromadzącego się z różnych przyczyn w różnych miejscach w metalowych częściach konstrukcji płata podczas lotu.

Odp: Su-34
« Odpowiedź #52 dnia: Grudnia 10, 2011, 22:42:22 »
Mam pytanie odnośnie katapultowania z Su-34. W jakiej kolejności odpalane są k-36? I czy silnik rakietowy pierwszego odpalanego fotela nie uszkodzi pilota który katapultuje się jako drugi?

Czesio

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #53 dnia: Grudnia 10, 2011, 22:52:13 »
Drzewiej na Su-27IB też były zainstalowane różne rzeczy na kadłubie. Nieliczne zdjęcia owych elementów pojawiały się w kontekście opisu prac nad technologią plazmową, ale tak na prawdę nie wiadomo do czego były przeznaczone.

A tak przy okazji:




Odp: Su-34
« Odpowiedź #54 dnia: Grudnia 10, 2011, 23:44:14 »
To standard, to są odgromniki, ...
No i teraz widzę te plamki na każdym zdjęciu :) . Jakoś elektrostatyka przed wzrokiem umyka a człowiek nawet nie pomyśli, że coś z tym trza zrobić.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Ponury

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #55 dnia: Grudnia 11, 2011, 10:35:27 »
Masz to nawet na szybowcach.

Odp: Su-34
« Odpowiedź #56 dnia: Grudnia 11, 2011, 12:58:26 »
Cytuj
kontekście opisu prac nad technologią plazmową

Rosjanie prawdopodobnie już dali sobie spokój z jakimiś wymysłami typu plasma itp i sięgneli po sprawdzoną technologię a mianowicie kształy platowca w celu zmniejszenia RCS jak widać po przykładzie T-50.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #57 dnia: Grudnia 11, 2011, 13:20:20 »
Dalej są prowadzone, na przykład przez FSUE "KeRC", dawnym RNII / NIITP: http://www.kerc.msk.ru/ipg/index_e.shtml
Aczkolwiek badania bądź ich części mogą być publikowane pod patentami o.. jakby to delikatnie ująć by kogoś nie obrazić... no cóż, o nazwie niekoniecznie zrozumiałej dla szarego plebsu  :001:

Nie wspominając już o tym że Rosjanie nie są jedynymi którzy nad czymś takim prowadzą studium.

Odp: Su-34
« Odpowiedź #58 dnia: Grudnia 11, 2011, 21:43:32 »
Amerykanie prowadzili w latach 50. Z tym, że jonizowali gaz w w pobliżu samolotów poprzez pokrywanie ich jakąś radiacyjną farbą.
Tak więc sam pomysł jest już znany od dziesiątek lat. Zresztą nie wiem jak radiolokatory pokładowe mają jednocześnie działać z takim systemem  :001:

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #59 dnia: Grudnia 12, 2011, 19:39:01 »
Do AwB w Woroneżu przyszły pierwsze cztery maszyny Su-34 o n/b 01, 02, 03 oraz 04. Pozostałe dwa mają dolecieć później.
Filmik za telekanałem Zwiezda: http://www.tvzvezda.ru/news/forces/content/201112121820-q9oj.htm

Nowo dostarczone maszyny mają numery również na statecznikach pionowych.

Jakby ktoś pytał: tak, to są nowe maszyny i nie są to te same samoloty co dostarczone w latach wcześniejszych 01, 02, 03 oraz 04. Nie mają też jeszcze nadanych wojskowych numerów rejestracyjnych (np. "stary" n/b 04 nosi nr RF-92252).









"Stary" Su-34 n/b 04: