Coraz bardziej realne okazują się przedstawione wcześniej plany produkcyjne tego rewelacyjnego ciężkiego samolotu uderzeniowego, jakkolwiek cała faza przedprodukcyjna wlokła się wyjątkowo długo. Główną przyczynę takiego stanu należy upatrywać w niedostatecznym finansowaniu całego programu. Na tegorocznym MAKS gen. Aleksandr Zelin- Dowódca Sił Powietrznych Federacji Rosyjskiej zapowiedział, iż rosyjskie siły powietrzne zakupią docelowo aż 120 Su-34, przy czym mają być one rozmieszczone w pięciu bazach lotniczych. Pierwsza z nich to 7000 AB w Woroneżu. Aktualnie realizowane jest - z pewnym opóżnieniem zamówienie na 32 maszyny tego typu- złożone w 2008 roku, z dostawami w latach 2010-2013. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku kolejne sześć maszyn wyląduje w Woroneżu. Nie wiadomo kiedy pojawią się następne zamówienia, lecz dostawy mają trwać do 2020 roku. Docelowa wydajność producenta- 12 samolotów rocznie ma być osiągnięta w przyszłym roku. Samolot Su-34 nie ma aktualnie swego odpowiednika na zachodzie, i ciężko go wprost zakwalifikować do odpowiedniej kategorii samolotów bojowych. Wielu autorów tytułuje go jako bombowiec, co nie do końca jest zgodne z jego walorami, możliwościami i przeznaczeniem, zapominając o jego drugorzędnych zadaniach myśliwskich. W każdym bądż razie, jest to bezprzecznie najnowocześniejszy w swej klasie samolot bojowy ( chyba na świecie ).