Autor Wątek: Armed Assault (ARMA i ARMA 2)  (Przeczytany 95872 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kpa

  • *
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #525 dnia: Grudnia 27, 2011, 20:19:46 »
Moim zdaniem jednym z problemów serii Arma jest totalny brak konkurencji na rynku przez co BIS nie musi się zbytnio wysilać. Gram w tą serie od Operation Flashpoint i od tamtej pory (sporo to już lat) tak naprawdę wiele się nie zmieniło. Nie było żadnej rewolucji a powolna ewolucja i przypuszczam że tak samo będzie z Arma 3.

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #526 dnia: Grudnia 27, 2011, 23:51:49 »
Dokładnie tak! Nieco szkoda. Chociaż myślę, że pewnych rzeczy BIS nie robi, bo moderzy i tak zadziałają. Z tego co wiem, mała rewolucja już się wydarzyła dzięki implementacji Javy - nie jestem programistą, więc nie wiem co to dokładnie oznacza w praktyce, ale podobno otwiera spore możliwości.

Tak ogólnie problemem Army jest to, czym ta gra jest. Symulator pola bitwy, to brzmi dumnie. A w praktyce? Myślę, że cały bajer polega na możliwościach AI - w końcu nie ma chyba żadnej gry, gdzie komputer sam potrafi zaplanować ofensywę z masą autonomicznych jednostek i graczem dowodzącym jedną z nich - dynamiczne pole walki, to coś czym nikt inny nie może się pochwalić. Dostajemy więc aplikację do symulowania starć militarnych z masą różnorodnych jednostek i to wszystko jako tako się trzyma kupy. Problem w tym, że gracz woli coś robić w tym bałaganie, a nie tylko podziwiać jak AI sobie radzi, albo i nie. Jak dla mnie Arma z powodzeniem, przy kilku drobnych modyfikacjach mogłaby stać się ostatecznym tanksimem. Infantrysim to w zasadzie prawie jest, tylko ten toporny interfejs i sterowanie, blisko też jest do helisima. Wszystkie te 3 opcje są bardzo realne do osiągnięcia i gdyby developrzy bardziej się na nich skupili, zostawiliby konkurencję daleko w tyle, właśnie ze względu na AI, które zapewnia żywe pole walki i jeszcze cywilów, ale niestety BIS robi grę do wszystkiego, więc nic nie jest tak naprawdę dopięte na ostatni guzik.

Mnie by te czołgi najbardziej ucieszyły, bo mamy takie opcje jak możliwość grania z kumplami jako załoga jednego pojazdu w multi, no i wrażenie kiedy taki pluton czołgów przetacza się przez wiochę okupowaną przez arabusów bije na głowę wszystkie Balkans on Fire i podobne (zwłaszcza, że z tego co widzę po gameplayach z Blaze of War, to gdzieś zgubili symulację czołgu w tej strategii).

Niestety, jak patrzę po ich forum, to nie ma tu żadnego focusu, każdy chce co innego, bo każdy gra po swojemu, propozycji są miliony i wątpię, żeby BIS słuchało, bo to ciężko ogarnąć. Moje przewidywania są takie, że znów dostaniemy idealny symulator strzelanki airsoftowej, gdzie w multi jest godzina srania po gałęziach (wybaczcie fachowe określenie żargonowe, tak w moich stronach zwiemy odprawe typu "w dwuszerugu zbiórka, nie łamać linii i zrobimy sobie odprawę przy tym kamieniu, albo przy tamtym, bo jest większy, a w ogóle to Jasiu, zapodaj szluga"), potem godzina czekania i 5 minut wymiany ognia na oślep, zakończonej wycofaniem się, bo ciężko skoordynować jakiś sensowny atak z flankowaniem, bez 15 minut ustalania, kto ma granat dymny...

Ach... Arma! Jak tu jej nie kochać? Ponawiam pytanie, są jacyś chętni do gry?

Offline kpa

  • *
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #527 dnia: Grudnia 28, 2011, 00:02:51 »
Ja gram prawie codziennie ale od wyjścia pacza 1.60  tylko Project Reality, wreszcie można pobiegać bez warpów.

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #528 dnia: Grudnia 28, 2011, 00:11:32 »
A jak ludziska na serwach? Bo odkąd PR do BF2 stało się trendy, to trafiałem na samych matołów...

Offline kpa

  • *
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #529 dnia: Grudnia 28, 2011, 00:20:11 »
Gram w PR'a od samych początków (BF2 teraz Arma) i zawsze jak wychodzi nowa wersja to niestety pełno dzieciarni i team killerów na serwerach ale zazwyczaj po miesiącu się uspokaja i zostają tylko ci co lubią, ogarniają i wiedzą co to team work. Wtedy gra się elegancko. Jako że PR do Army miał premierę już jakiś czas temu to dzieciarnie odsiało i można spokojnie grać. Dzisiaj grałem (było ~80 osób na serwerze) i grało się całkiem przyjemnie. Polecam sprawdzić samemu.  :001:

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #530 dnia: Grudnia 28, 2011, 01:24:00 »
No to czas zapuścić kolejkę ściągania modów.

Dodam jeszcze, że znalazłem takie coś:

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=97879

Wygląda zaje... bardzo fajnie! :D Nie testowałem jeszcze, bo prawie mieszkam już w robocie, a święta były rodzinne, ale jak znajdę czas, to coś napiszę, chyba, że ktoś mnie ubiegnie.

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #531 dnia: Grudnia 28, 2011, 02:05:43 »
To ja wetnę się w dyskusję jak majtki w krok. PS. multiplayer'u: czemu gra wywala mnie do menu głównego po tym jak staram się dołączyć do rozgrywki? Arma2+OA oryginalna, zpatchowana, bez addonów (i dołączam do pokojów bez addonów).

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #532 dnia: Grudnia 28, 2011, 02:13:41 »
Testowałem tego PR i jakoś tak nie przypadł mi do gustu, wolę ACE ;) Przy okazji jeśli ktoś gra COOPy ze znajomymi, polecam addon ACRE http://www.armaholic.com/page.php?id=11339&highlight=ACRE jeśli by ktoś chciał mogę pomóc z obsługą.

Jakby jeszcze ktoś szukał grupy do grania to niech da znać, znam taką jedną fajną ;)

@WilkzPolski: a wyskakuje Ci jakiś komunikat?

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #533 dnia: Grudnia 28, 2011, 15:51:30 »
@WilkzPolski - Prawdopodobnie wywala z multi, bo właśnie jakichś addonów brakuje, ale generalnie dołączanie się z poziomu gry nie ma sensu - trzeba znaleźć jakieś community, ustawić się, pobrać addony i wklepać ipkę na sztywno - nie grywam zbytnio online, ale tak to drzewiej bywało.

@MastrixSTR - PR to jest to jeszcze bardzo wczesna wersja i autorom chodziło przede wszystkim o zrobienie jednolitego trybu MP nastawionego na rozgrywkę mniej więcej competitive. ACE to po protu mod zwiększający realizm, więc nie ma co jednego do drugiego porównywać.

ACRE ponoć nie działa na nowym patchu i trzeba poczekać na nową wersję. Czy ktoś może potwierdzić?

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #534 dnia: Grudnia 28, 2011, 16:14:20 »
I tak i nie. Na czystym patchu 1.60 działa, nie działa za to na hotfixie, który wyszedł zaraz po oficjalnej łatce. Po odpaleniu powinien się włączyć aktualizator i pobrać wersję pod 1.60.

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #535 dnia: Grudnia 28, 2011, 18:07:46 »
Oooo! A gdzie ten hotfix dają? Bo pobierałem 1.60 z oficjalnej stronki dla Combined Ops i tyle tam było (chyba, że ślepnę na starość).

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #536 dnia: Grudnia 28, 2011, 20:37:03 »
@WilkzPolski: a wyskakuje Ci jakiś komunikat?

Nie-e. Ładuje mi się gra, wybieram stronę konfliktu, klikam na rozpoczęcie rozgrywki i wraca mnie do listy serwerów. ;/

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #537 dnia: Grudnia 28, 2011, 21:27:05 »
Może antycheat jakiś Cię kopie?

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #538 dnia: Grudnia 30, 2011, 02:11:01 »
Myślę, że nie powinien, bo nie mam zainstalowanego jakiegokolwiek oprogramowania cheaterskiego. Gram na czystej Arma. Jako, że tutaj gdybamy, chyba daruję sobie dalsze dociekanie, bo nie widzę szansy na poprawę sytuacji. Poczekam na Arma3, o. ;)

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #539 dnia: Grudnia 30, 2011, 10:24:52 »
Nie ma na co czekać lepiej dalej pogdybać :P Zerknij sobie na ten i ten temat, może tam znajdziesz odpowiedź.