Autor Wątek: Armed Assault (ARMA i ARMA 2)  (Przeczytany 95464 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #135 dnia: Grudnia 22, 2006, 20:14:50 »
Wreszcze wyszła ta gierka. Starego Flashpointa i Resistance przeszedłem 2 razy. Świetna gierka, jedyny minus to za bardzo uproszczone sterowanie śmigłowcami i czołgami.
Razorblade dał screeny z ArmA na których widać celowniki Abramsa. Czy tam dowódca może obsługiwać z wnętrza Browninga na dachu, albo wogóle z niego strzelać, albo czy jest jeszcze M240 ładowniczego na dachu? W Flashpoincie dało się obsługiwać tylko zsynchronizowany z armatą M240.  :banan
 

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #136 dnia: Grudnia 22, 2006, 20:16:32 »
Czy tam dowódca może obsługiwać z wnętrza Browninga na dachu,

Może  :001: - zarówno z wnętrza jak i po wychyleniu się z otwartego włazu.

albo czy jest jeszcze M240 ładowniczego na dachu?

Nie ma  :005: - podobnie jak samego ładowniczego  :021:

W Flashpoincie dało się obsługiwać tylko zsynchronizowany z armatą M240.

W OFP silnik gry pozwalał tylko na jedno "strzelające" stanowsko w pojeździe (czołgu, TO, śmigłowcu, łodzi itp.), natomiast w ArmA na pewno każdy pojazd może mieć dwa stanowiska, bo jest tak w czołgach, śmigłowcach i łodziach. Nie wiem - może gra pozwala na więcej stanowisk, ale o tym chyba przekonam się dopiero jak będą wychodzić addony pojazdów. No chyba, że ktoś doszukał się jakis informacji na jakimś Forum czy stronce o ArmA.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 22, 2006, 20:22:05 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #137 dnia: Grudnia 22, 2006, 21:29:10 »
Gram na grafice Low i mam pytanie -- czy tylko ja prawie nic nie widzę? Nawet przez lunetkę to wszystko jakieś takie dalekie że trafić niesposób?
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #138 dnia: Grudnia 22, 2006, 22:45:46 »
ja widzę, może, masz horyzont na 500metrów? z tym, że strzelamy do ok 200m
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #139 dnia: Grudnia 22, 2006, 23:09:09 »
Powoli zaczynam się znajdować w tej bitwie  ...  ale to jest hardkor....ginę co chwila... :118:
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #140 dnia: Grudnia 22, 2006, 23:15:31 »
Gram na grafice Low i mam pytanie -- czy tylko ja prawie nic nie widzę? Nawet przez lunetkę to wszystko jakieś takie dalekie że trafić niesposób?

No tak ... to się zastanówmy -> ArmA vs Real  :001:

Będę bazował na broni dobrze mi znanej czyli takiej, z którą mam spore doświadczenie strzeleckie: SWD i AK

Widok przez celownik SWD - pomiar odległości - cel jest około 500m od nas. Skala "dalmierza" SWD w ArmA jest trochę skopana i daje spore przekłamania, z tym że na 500m akurat jest OK



Broń wycelowana - na tym dystansie w realu przeciętny strzelec z SWD wyposażonym w celownik standardowy (PSO-1) o czterokrotnym powiększeniu zwykle trafia w nieruchomy cel bez problemu - i tak jest też w ArmA.



Ta sama odległość przy broni typu AK-74 ... i na 99% będzie pudło i w ArmA i w "realu"



Z karabinka AK da się strzelać celnie do pojedynczego człowieka maksymalnie na 300m (w miarę dobry strzelec i stabilna postawa), natomiast wielu zwykłych żołnierzy pudłuje do popiersia człowieka z odległości 100m. Tak to wygląda w ArmA 300, 200 i 100 m



... i pistolet (Makarow), który służy do strzelania maksymalnie na 50m, a na zwykłym strzelaniu niektórzy potrafią spudłować z odległości 25m



Używam takich ustawień gry:



... i też z dużej odległości cel jest słabo widoczny - to ma tak być  :021:

Wnioski mam takie, że ArmA w miarę dobrze (jak na grę komputerową oczywiście) odwzorowuje zachowanie się i celność broni.  

@traun - nie wiem jakie masz doświadczenie z bronią, ale w realu zauważyć przeciwnika też nie jest prosto, a trafić w cel wielkości człowieka z większej odległości wymaga sporej wprawy nawet jak masz celownik optyczny.




« Ostatnia zmiana: Grudnia 22, 2006, 23:46:15 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #141 dnia: Grudnia 22, 2006, 23:24:17 »
Trochę pograłem w demko po sieci i stwierdzam, że AI ma nadsensory i czujniki podczerwieni jak predator, a BRDM posiadają radar milimetrowy. W OFP nie było tak zabawnie.

Ps
Ale zabawa jest przednia :D
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #142 dnia: Grudnia 23, 2006, 00:01:56 »
Widok przez celownik SWD - pomiar odległości - cel jest około 500m od nas. Skala "dalmierza" SWD w ArmA jest trochę skopana i daje spore przekłamania, z tym że na 500m akurat jest OK


Razor, tylko według tego dalmierza powinno byc 700m :D już nie wspominając o tym, że przy broni i celowniku wyzerowanym na 100m (nastawa nr1.) pocisk na tym dystansie powinien trafic więcej niż metr poniżej punktu celowania i 19cm na prawo z powodu ruchu obrotowego pocisku.

Natomiast żeby było zabawniej, to według podziałki tysięcznych tego celownika to powinno byc 850m metrów, przyjmując wzrost tego celu jako te średnie 1.7m i podstawiając do wzoru: D=Wx1000/U gdzie:
D - odległość do celu w metrach
W - wielkość celu
U - wielkość kątowa celu w tys.

Ale broń wyborowa zawsze była piętą Achillesową OFP ;)

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #143 dnia: Grudnia 23, 2006, 00:22:13 »
Razor, tylko według tego dalmierza powinno byc 700m

Racja  :010: :001: - sprawdzałem "na szybko" i nie zwróciłem uwagi (odległość w grze dokładnie wynosi 583m - sprawdziłem, miałem to zapisane) - tak więc "dalmierz" jest skopany całkowicie, a nie nie tylko trochę  :021:

... już nie wspominając o tym, że przy broni i celowniku wyzerowanym na 100m (nastawa nr1.) pocisk na tym dystansie powinien trafic więcej niż metr poniżej punktu celowania i 19cm na prawo z powodu ruchu obrotowego pocisku.

No nie nie przesadzajmy - to w końcu tylko gra komputerowa  :002: Nie wymagajmy, żeby jeszcze wprowadzili obsługę bębenka nastaw kierunku i odległości - może byłoby fajnie, ale chyba troche przesadnie. Dlatego napisałem, że symulacja strzelania jest w miarę dobra - jak na grę komputerową  :001:

I tak dobrze, że ten celownik wygląda jak w SWD (choć siatka pomiaru odległości powinna być po prostu mniejsza), podobnie zresztą jak w M-24 jest celownik z siatką wyglądającą jak w realu siatka typu "Mil-dot Close Range".

Co do siatki w SWD to może da się to poprawić? Nie powinno być z tym większego problemu w końcu powstają addony broni, więc trzeba się przyjrzeć jak to jest zrobione i pomyśleć nad addonem, który by poprawił ten celownik.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #144 dnia: Grudnia 23, 2006, 00:26:17 »
w OFP była to bitmapa spakowana w jednym z plików danej broni, jak wyjdą narzędzia do grzebania w tych plikach, to zmiana tego nie powinna byc problemem, gorzej z samą balistyką :)

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #145 dnia: Grudnia 23, 2006, 00:37:08 »
... gorzej z samą balistyką :)

Osobiście uważam, że w grze komputerowej jak pociski nie "latają" po prostej i z prędkością światła to już jest dobrze  :021: - więc zboczenie pocisku chyba należało by sobie podarować  :003:

W końcu to tylko zabawa i nie wiem jak możnaby poprawić balistykę, nie bardzo intersowałem się tym jak się robiło addony do OFP (w sumie ograniczałem się do modyfikacji w plikach konfiguracyjnych zmieniając np. obsady pojazdów, strony konfliktu itd.) - czy te dane można wprowadzić (w takim układzie też można zmienić) czy przy tworzeniu nowej broni korzysta się z balistyki już istniejącej?Chyba jakieś możliwości ingerencji istnieją, bo przecież powstawały bronie o inne niż w grze podstawowej.

Ciekawe jak będzie z dostępnością narzędzi?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 23, 2006, 00:44:00 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #146 dnia: Grudnia 23, 2006, 10:30:49 »
Trochę i innej beczki (dlatego zostawię to jako osobny post), a do sprawy próby naprawy celowników optycznych zapewne z Sundownerem wrócimy później.

W OFP istniała możliwość dowodzenia grupą 12 żołnierzy (1+11) i ArmA można mieć "pod sobą" znacznie większą liczbę żołnierzy. To spory plus, bo nie ogranicza tak możliwości np. można ustawić dwunastoosobową drużynę desantu do tego śmigłowiec UH-60 (z 3 osobową załogą) i np. jakąś maszynę wsparcia. Występuje jednak pewien problem, bo w OFP można było używając polecenia ukrytego pod cyfrą "9" - przydzielić sobie poszczególnych żołnierzy do sekcji oznaczonych kolorami i usprawnić sobie w ten sposób dowodzenie. Standardową procedurą był np. podział drużyny piechoty na 2 sekcje czy plutonu czołgów na dwie grupy po dwa wozy itd.

Wg instrukcji taka możliwość istnieje też w ArmA, ale u mnie jakoś polecenia "Przydziel" (z cyfrą 9) nie ma  :005:

Czy jest to bug gry w tej wersji (1.02) czy jest jakiś "knyf" aby to uruchomić? Ktoś próbował i podpowie? Bo jakoś u mnie ostatnio trochę brak czasu na grzebanie (wiadomo koniec roku) i do gry siadam trochę z doskoku.

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #147 dnia: Grudnia 23, 2006, 10:57:09 »
Narazie mam tylko demo -- ale jestem zachwycony. Są tu lepsi znawcy odemnie ale mnie poziom AI przeciwników wystarcza na tyle że jeszcze misji mi się wykonać nie udało. Poziom dowodzenia, planowania i samej bitwy jest rewelacyjny. (nie grałem wcześniej w Flaszpointa)
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

qrdl

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #148 dnia: Grudnia 23, 2006, 18:24:08 »
Witam,

A ja sobie sprawiłem czeską wersję down... nawet nie pytajcie ile kosztowała  :karpik, w każdym razie po zainstalowaniu, sputchowaniu do 1.02 dalej wywalało podczas startu... czyli nic się nie zmieniło oprócz stanu mojego konta :015: Przemyślałem sytuację, poczytałem oficjalne forum i zrozumiałem, że problem leży w pliku konfiguracyjnym profilu gracza  .ARMAPROFILE. Problem wywołuje dzwiękówka albo jej stery. A kartę mam XiFi od Creativa. Okazało się, że sprawcą moich nerwów i kosztów jest:

soundEnableEAX=1;

zamiana na 0 rozwiązała problem i gra się nie wywala już przy starcie  :banan

soundEnableEAX=0;
soundEnableHW=1;

pozdrawiam świątecznie,
qrdl

ps. Wersja down wydaje być się przyjaźniejsza niż wersja cd, tzn. starsyf nie jest tak upierdliwy i jest nowocześniejszy niż np. w FC. Wymaga aktywacji przez net, ale nie ma potrzeby posiadania unikalnych kluczy. Wg opisu po reinstalce wystarczy podać imię, nazwisko (to co podaliśmy podczas zakupu) i wygenerowany nr referencyjny i podobno* to wystarczy.

* Nie miałem jeszcze okazji tego sprawdzić.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #149 dnia: Grudnia 23, 2006, 19:55:36 »
Czyli niepotrzebnie sprzedałeś mi swoją pudełkową wersję CD za pół darmo? Szkoda, ale pomyśl sobie, że zostałeś św Mikołajem, czasami takie gesty są ważniejsze od przyziemnego konsumpcjonizmu  :020:

Dzięki  :banan
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg