Wygląda cokolwiek niejednoznacznie, z jednej strony pewne kryteria wyboru faworyzowały konstrukcję Eurocoptera, z drugiej strony, wszystkie te kryteria są sensowne i całość trzyma sie jakoś kupy. Ogólnie osobiście jestem zwykle za konstrukcjami konsorcjum Agusta-Westland, jednak tutaj trzeba docenić EC-135, który pod wieloma względami jest lepszą maszyną HEMS... został wręcz zaprojektowany do tego celu.
Ogólnie Agusta może sobie pluć w brodę, bo wyraźnie nie jest przygotowana nigdy do takich przetargów - proszę zwrócić uwagę na Bella, który by konkurować z zalewającymi amerykański rynek europejskimi maszynami ma kompletną ofertę, cokolwiek klient sobie zażyczy - to sie znajdzie. Maszyna dwusilnikowa - żaden problem, jest 412, 430, 429, na płozach, czy na kołach - wszystkie mają takie opcje, potem tylko dostosowuje sie maszynę do reszty kryteriów.
Szkoda, że Bell i MDD nie startowały do przetargu - byłby znacznie ciekawszy
