Autor Wątek: Wieczny konkurs  (Przeczytany 143272 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1485 dnia: Lutego 26, 2007, 23:15:27 »
Dobra tak na szybko co to za maszyna
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Agadam

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1486 dnia: Lutego 26, 2007, 23:57:48 »
Wygląda trochę jak Vickers Wellesley...

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1487 dnia: Lutego 27, 2007, 00:05:49 »
Tylko dlatego bo to jest Wellesley :004:
zadajesz
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Agadam

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1488 dnia: Lutego 27, 2007, 00:35:34 »
No to teraz  Zack :001: umowa...  :005:
A co to ze wersja tego Vickersa? Bo Mk I ma inną kabinę?

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1489 dnia: Lutego 27, 2007, 00:41:49 »
Podobno waśnie Mk.I :003:
http://avia.russian.ee/air/england/vickers_wellesley.php
No to Zack prosimy
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Agadam

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1490 dnia: Lutego 27, 2007, 14:17:13 »

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1491 dnia: Lutego 27, 2007, 14:32:22 »
Wygląda na to że tak

"...Wellesley MK.I wszedł do służby w kwietniu 1937 roku, do maja 1938 wyprodukowano łącznie 176 tych maszyn. Większość z późniejszych egzemplarzy( znana pod nieoficjalnym oznaczeniem Wellesley Mk.II) posiadała długą przeszkloną owiewkę łączącą przednią kabinę z tylną.
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Offline zack

  • *
  • Moonhunter.
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1492 dnia: Lutego 28, 2007, 12:37:59 »
Panowie,
Przepraszam za zwłokę, ale byłem kilka dni poza granicami III (!) RP, z marnym dostępem do netu.

Moje pytanie będzie związane z samolotem który wszyscy znamy: B 29 Superfortress. Jak wiemy zastosowano w nim wiele innowacyjnych rozwiązań: ciśnieniową kabinę, sterowane wieżyczki strzeleckie etc....

W początkowym okresie produkcji ptaszek ów cierpiał jednakże na poważną przypadłość, której efektem były częste i bliskie kontakty z Matką Ziemią, poprzedzone fajerwerkami na pokładzie. Pytanie brzmi:

1. Na czym polegał problem?
2. Dlaczego miało to wpływ na technikę startu?
3. Jak wyglądała taka technika?

Dziękuję.

« Ostatnia zmiana: Lutego 28, 2007, 12:43:07 wysłana przez zack »

Bis zum bitteren Ende.

Offline Lewy

  • *
  • Prowadzę, nie piję
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1493 dnia: Lutego 28, 2007, 13:09:19 »
Pewnie chodzi o częste przegrzewanie się silników, co doprowadziło min. do katastrofy drugiego prototypu XB29, ale niestety tylko tyle wiem na ten temat.

Schmeisser

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1494 dnia: Lutego 28, 2007, 13:13:09 »
Problem polegał na zbyt ciasnym okaptowaniu silnika nie zapewniającego odpowiedniego przepływu powietrza nawet na maksymalnie otwartych żaluzjach, co owocowało permanentnym przegrzaniem silnika. W wyniku tego zawory wylotowe zaczynały świecić, szczególnie w tylnej gwieździe, przestawały być szczelne , etc. Silnik wypluwał języki ognia , które potrafiły zapalić magnezowe stopy wchodzące w skład konstrukcji skrzydła. A wtedy się robiło 3500 stopni Celsiusza i generalnie kto nie zdarzył wysiąść jego strata.
Jedyne możliwe przeciwdziałanie temu to osiągnięcie jak największej prędkości i to jak najszybciej, by zintensyfikować przepływ powietrza chłodzącego silniki. Technika startu była prosta - gaz do dechy po wkołowaniu na pas , sprawdzenie stanu silników w czasie rozbiegu i start, i długie przetrzymanie samolotu na małej wysokości celem rozgonienia.
jeśli ktoś próbował najpierw wejść na pułap a potem się rozpędzać to wracał na piechotę do domu.

Offline zack

  • *
  • Moonhunter.
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1495 dnia: Lutego 28, 2007, 13:44:23 »
Sehr Gut Herr Schmeisser. :001:
Czyńcie honory.

Bis zum bitteren Ende.

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1496 dnia: Lutego 28, 2007, 19:39:10 »
Dobiliśmy do solidnej setki i teraz porządkowo w celu dbanie o kondycję....
kontynuacja w Wieczny konkurs odc. II

Czekamy na pytanie Schmeissera
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...