Autor Wątek: 48 F-16 i co dalej?  (Przeczytany 18729 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Sobilak

  • *
  • Mały; 195cm/112kg reszta proporcjonalna:-)
Odp: 48 F-16 i co dalej?
« Odpowiedź #60 dnia: Września 15, 2008, 10:00:08 »
W wydaniu specjalnym "LOTNICTWA" z okazji 90 lat SP, jest trochę o planach na przyszłosć (zkupy, modernizacje itp. ).
Po pracy zabiorę się do czytania.
Na niebie są dwa typy maszyn "myśliwce i ich ofiary"

5891SAT

  • Gość
Odp: 48 F-16 i co dalej?
« Odpowiedź #61 dnia: Grudnia 17, 2008, 11:22:14 »
48 F-16 i co dalej?

Nic, przynajmniej w kwestii samolotów bojowych.

http://www.altair.com.pl/start-2235

Doprawdy imponuje mi dalekosiężne wizjonerstwo naszych decydentów i ich osobliwa umiejętność wzięcia odpowiedzialności na siebie... Najlepiej wszystko zaorać.

Odp: 48 F-16 i co dalej?
« Odpowiedź #62 dnia: Grudnia 17, 2008, 14:19:48 »
Cytuj
48 F-16 i co dalej?

Nic, przynajmniej w kwestii samolotów bojowych.

http://www.altair.com.pl/start-2235

Doprawdy imponuje mi dalekosiężne wizjonerstwo naszych decydentów i ich osobliwa umiejętność wzięcia odpowiedzialności na siebie... Najlepiej wszystko zaorać.
Nie dziwi mnie to, przecież u nas jest problem z pozyskaniem tych kilkunastu maszyn szkolnych a co dopiero zakupienie kolejnych partii nowych  F-16. Jeżeli nawet coś będzie kupione to pewnie 1-2 eskadry używek w rodzaju A/B mlu, ewentualnie modernizacja Migaczy. Teraz potrzeba kasy na euro2012, krus, zus, pomostówki, etc... 

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: 48 F-16 i co dalej?
« Odpowiedź #63 dnia: Grudnia 17, 2008, 15:13:34 »
O modernizacji MiGów - takiej jaka byłaby teraz wymagana, można zapomnieć. F-16 MLU, tez już teraz nie ma od kogo kupić i nie będzie takiej możliwości aż do 2018 - kiedy to plan modernizacji się kończy.

Odp: 48 F-16 i co dalej?
« Odpowiedź #64 dnia: Grudnia 17, 2008, 16:11:36 »
Czyli po wycofaniu Suczek zostajemy z 48 Viperami i 32(?) Migami. Czy do 2018 roku Migi dadzą radę przetrwać w obecnej postaci? Z tego co wiem to obecnie przechodzą/przechodziły remonty, a więc z 10 lat muszą jeszcze polatać. Pytanie tylko co wtedy, na F-35 dla nas raczej nie ma szans, czy Vipery do tego czasu będą jescze produkowane?...

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: 48 F-16 i co dalej?
« Odpowiedź #65 dnia: Grudnia 17, 2008, 16:30:33 »
Czy do 2018 roku Migi dadzą radę przetrwać w obecnej postaci?

Eksploatacja samolotu Mig-29 w Polskich Siłach Powietrzny, ma trwać do 2025 roku. Takie są założenia a co z tego wyjdzie, sami zobaczymy.

EDIT: Przepraszam, teraz sobie uświadomiłem, że masz na myśli ile MiGi pozostaną w PSP bez modyfikacji, tak ? Gdzieś kiedyś czytałem że po remoncie w WZL, resurs zwiększa się o 7 lat. Więc wygląda na to że granica dla samolotów remontowanych ostatnio będzie przypadała na lata 2014/2015.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2008, 16:36:15 wysłana przez Flanker »

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: 48 F-16 i co dalej?
« Odpowiedź #66 dnia: Grudnia 17, 2008, 16:58:11 »
Czyli po wycofaniu Suczek zostajemy z 48 Viperami i 32(?) Migami.
Wedłóg (Według) obecnych planów - tak

Czy do 2018 roku Migi dadzą radę przetrwać w obecnej postaci?
Raczej tak, ale do 2025 nie ma szans by przetrwały obie eskadry.

Pytanie tylko co wtedy, na F-35 dla nas raczej nie ma szans, czy Vipery do tego czasu będą jescze produkowane?...
F-35 nie jest dużym problemem wtedy - ceny będą znane, produkcja będzie szła na całego i będą poszukiwani kolejni kupcy. Co do F-16 - to wiele zależy od przetargów w Indiach.

// --------------------------------

Sun hilfe :P "Według" a nie "Wedłóg" :D John Cool.

Ale tak miało być  :003: - Sundowner
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2008, 19:44:49 wysłana przez Sundowner »

sky_fighter91

  • Gość
TS-11 i Su-22M4: co zamiast nich?
« Odpowiedź #67 dnia: Lutego 26, 2010, 12:54:45 »
Jak wiadomo samolot szkoleniowy TS-11 Iskra jest dość starą i wysłużoną konstrukcją. To samo można powiedzieć o SU-22. Wiecie może czy są jakieś plany modernizacji tych samolotów lub zastąpienia ich przez jakieś inne konstrukcje?? Jeśli tak to podajcie jak możecie jakieś dane tychże następców.

Nie wiem czy dobrze słyszałem ale TS-11 ma być zastąpiony na samolot "LIFT" (nie wiem czy tak się nazywa ale spotkałem się z taką nazwą) możecie mi trochę powiedzieć o tym statku powietrznym?? Aha podobno ten samolot ma wejść do służby w 2012 r.
« Ostatnia zmiana: Marca 01, 2010, 22:29:57 wysłana przez John Cool »

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: TS-11 SU-22 co zamiast nich??
« Odpowiedź #68 dnia: Lutego 26, 2010, 13:03:51 »
Ad.1

Nie.
Jest natomiast plan zaplanowania takiego planu. Ale mamy wybory, potem kolejne wybory, potem Euro 2012...  a potem pewnie coś innego wypadnie.

Ad.2

LIFT (Lead-in Fighter Trainer) - to klasa maszyn szkolenia zaawansowanego, wprowadzająca do maszyn bojowych. Zwykle o napędzie odrzutowym (T-38C, T-50, Hawk, L-15 itp.) Turbośmigłowy obecnie tylko Pilatus PC-21.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: TS-11 SU-22 co zamiast nich??
« Odpowiedź #69 dnia: Lutego 26, 2010, 13:11:24 »
Do tego trzeba dodać że bezpośredni następca Su-22 jest niepotrzebny gdyż jego rolę mogą z powodzeniem spełniać współczesne samoloty wielozadaniowe i uzbrojone samoloty szkolno-bojowe. T-50 na przykład.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

sky_fighter91

  • Gość
Odp: TS-11 SU-22 co zamiast nich??
« Odpowiedź #70 dnia: Lutego 26, 2010, 13:22:59 »
Cytuj
# Samoloty myśliwsko-bombowe Su-22M4/U3K - 44
# Samoloty szkolno-treningowe TS-11 Iskra - 54
Są to dane na temat spisu jednostek w siłach powietrznych.
Razem jak łatwo policzyć jest ich 98.
Wydaje mi się troszkę miałoby się z celem wykorzystywanie samolotów szkoleniowych do celów bojowych... myślę że byłoby to niepotrzebne wykorzystywanie resursu dla tych samolotów, które mają służyć do szkolenia pilotów.

Co do zastąpienia SU-22 przez wielozadaniowe to w końcu wyjdzie że polska flota powietrzna zubożeje o co najmniej 44 jednostki.
A i jeszcze sprawa pilotów przeszkolonych na SU-22 co z nimi?? Czy państwo będzie miało aż tyle pieniędzy aby zapewnić im szkolenie na innych samolotach typu MiG-29 lub F-16??

Może Wam się wydać że czepiam się szczegółów ale po prostu taki jestem  :003:

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: TS-11 SU-22 co zamiast nich??
« Odpowiedź #71 dnia: Lutego 26, 2010, 13:40:22 »
No ile ich tam jest dokładnie to chyba nawet główny admin nie wie:).
1.Jak się nie ma kasy trzeba kombinować. Jeśli taki T-50 może być całkiem sprawnym samolotem bojowym to czemu nie?

2.Wkrótce to wyjdzie że Polska zubożeje nie tylko o Su-22 ale i o MiGi. Przynajmniej będzie można tanio szafę w ogródku postawić(albo sukę co kto lubi).

3.  :banan
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

sky_fighter91

  • Gość
Odp: TS-11 SU-22 co zamiast nich??
« Odpowiedź #72 dnia: Lutego 26, 2010, 13:44:19 »
Cytuj
Wkrótce to wyjdzie że Polska zubożeje nie tylko o Su-22 ale i o MiGi.
Możesz to trochę rozwinąć (no chyba że pisałeś to ironicznie)??

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: TS-11 SU-22 co zamiast nich??
« Odpowiedź #73 dnia: Lutego 26, 2010, 13:48:29 »
Co tu rozwijać? Jakoś na dniach kończą się resursy suczkom, niewiele później MiGom, a u nas:
Jest natomiast plan zaplanowania takiego planu. Ale mamy wybory, potem kolejne wybory, potem Euro 2012...  a potem pewnie coś innego wypadnie.
I niestety władza ma w głowie co innego niż jakieś tam samolociki.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: TS-11 SU-22 co zamiast nich??
« Odpowiedź #74 dnia: Lutego 26, 2010, 13:52:28 »
Odpowiedzi na swoje pytania, możesz znaleźć na tym forum. O ile dobrze pamiętam to bardzo ładnie wszystko było rozpisane - jakie maszyny, do kiedy mniej więcej będą latały i propozycje czym by je zastąpić. Jeżeli lubisz szczegóły to pewnie zauważyłeś, że w regulaminie jest wspomniane o używaniu wyszukiwarki.
Ten post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.