Autor Wątek: Technologia obcych :D  (Przeczytany 7395 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 21, 2007, 22:34:15 »
Z drugiej strony – jak już „mgła tajemnicy” opadnie … toż te wszystkie cudeńka poruszają się dzięki prawom odkrytym na początku XX wieku.
To że trochę je lepiej poznaliśmy  :004: … Phi .. a gdzie antygrawitacja, komunikacja podprzestrzenna, lewitacja i mast ….. ops, przepraszam zapędziłem się
Składający najniższe ukłony dla postępu techniki, Banan.

P.S. Patrząc jak docieramy do granic (??) „uszlachetniania starych myśli”, łapię się nadziei, że dawniej (idąc z myślą Schmeissera) ludzie dostrzegali „cud techniki” tak jak ja dzisiaj. Mam nadzieję, że dożyję jeszcze wspanialszych „cudów”.
Mam nadzieję, że za mojego życia ludzie wylądują na Marsie.
Urodziłem się jak ludzie lecieli na księżyc, chciałbym "umrzeć" gdy LUDZIE polecą do gwiazd.
"Banany na twoim skrzydle to samo zdrowie" - Banan :)

BigMac

  • Gość
Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 21, 2007, 23:44:00 »
Urodziłem się jak ludzie lecieli na księżyc, chciałbym "umrzeć" gdy LUDZIE polecą do gwiazd.


Ja tam bym wolał wtedy jeszcze żyć ;)

Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 22, 2007, 12:52:02 »
No cóż... są rożne sposoby na "odlot"  :banan
Nie koniecznie drogie...

Sufler

  • Gość
Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 22, 2007, 14:57:28 »
Hmm... moze i nikiel topnieje w 1200 ale niekoniecznie jego stopy.
A co do silnikow...jak niemieckie silniki nie mogly byc zaawasowane gdy robila je moja ulubiona firma BMW:) he he he
Faktem jest natomiast, ze to co dzialo sie w technice lotniczej, nie mialo przejscia na silniki uwczesnych aut, ale nie ma sie co dziwic, kto by wpadl na pomysl wlozenia turbodoladowanego silnika do Opelka... gdy nie bylo autostrad (A4 powstawala w latach 30 i byla jedna z pierwszych autostrad w Europie) no i kogo bylo by stac na autko drozsze o iles tam setek % tylko po to aby miec 200KM? A opel przeciez sprzedawal autka masowo (jak na uwczesne czasy).

Zupelnie inna sprawa, to podejscie ludzi do samolotow i ich silnikow... chyba wtedy po prostu zwykly czlowiek nie za bardzo interesowal sie co jest w srodku, ot lata i juz...

Schmeisser

  • Gość
Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 22, 2007, 19:46:46 »
E tam,  dyskretny napis 'kompressor' zagościł w Mercedesach w latach 30 - Szef się woził 230 konnym na ten przykład

Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 22, 2007, 21:46:10 »
E tam,  dyskretny napis 'kompressor' zagościł w Mercedesach w latach 30 - Szef się woził 230 konnym na ten przykład

A ilu szefów miało takie cacko  :121:, a taki pilot po treningu na dzień dobry dostawał tysiąc koni pod maską  :020:
Gdyby nie rozwój silników wysokoprężnych, do dzisiaj doładowanie występowałoby głównie w samochodach mocno sportowych. Kto wie, może za 60 lat w antygrawitacyjnym Poldku będzie jakiś RD-33 czy PW-229  :002:
Cytat: Sir Fred Hoyle
Space isn't remote at all. It's only an hour's drive away, if your car could go straight upwards

Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 22, 2007, 22:06:02 »

Gdyby nie rozwój silników wysokoprężnych, do dzisiaj doładowanie występowałoby głównie w samochodach mocno sportowych.


Eeee, tam niekoniecznie mocno sportowe. Takie gabloty z gwiazdą w kółku na masce miały motory z kompresorem ;) i to w wersjach cywilnych od dość długiego czasu. 
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Schmeisser

  • Gość
Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 23, 2007, 09:43:52 »
Cytuj
Gdyby nie rozwój silników wysokoprężnych, do dzisiaj doładowanie występowałoby głównie w samochodach mocno sportowych.

Zważywszy na fakt iż pierwszy doładowany diesel to ....1985 rok - w produkcie firmy która od zawsze przoduje w dziedzinie najnowocześniejszych rozwiązań a jej nazwa jest synonimem czegoś niezwykle trwałego i solidnego. Mowa oczywiście o firmie FIAT :D
Fiat Croma JTD - ewenement testów bezpieczeństwa - 60 na godzinę, uderzenie 1/3 powierzchni czołowej , 4 manekiny 'martwe', wynik testu utrzymał stabilność wartości w następnych próbach :D

Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 23, 2007, 11:19:38 »
Ale kogo obchodzi bezpieczeństwo w samochodzie  :118:. Za to na prospektach można było napisać te kilka KM więcej  :021:
Cytat: Sir Fred Hoyle
Space isn't remote at all. It's only an hour's drive away, if your car could go straight upwards

Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 23, 2007, 16:09:57 »
... w produkcie firmy która od zawsze przoduje w dziedzinie najnowocześniejszych rozwiązań a jej nazwa jest synonimem czegoś niezwykle trwałego i solidnego. Mowa oczywiście o firmie FIAT :D


Nieee, nooo, czysta prowokacja ...  :karpik
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

meryphillia

  • Gość
Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 24, 2007, 20:18:08 »
MI sie przypomina czytany niegdyś artykuł o próbach nad pierwszym Brytyjskim odrzutowcem w którym autor napisał, jak to podczas awaryjnego lądowania na jamiś lotnisku pilot usłyszał od kogoś: "Ale miał pan szczęście! Śmigło się panu urwało!"  :020:

Grzegorz2107

  • Gość
Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 22, 2007, 20:19:09 »
Gdyby nie rozwój silników wysokoprężnych, do dzisiaj doładowanie występowałoby głównie w samochodach mocno sportowych.


SAAB sprzedawał benzynowe turbo od 1978 roku w modelu 99. Nie był to jakiś supersportowy samochód, raczej rodzinny.


, że nie wspomnę o 4 zaworach

Austro-Daimler już w 1916 mial 4 zawory na cylinder. Niemcy nie używali chyba wcale tego rozwiązania w PWŚ.

Schmeisser

  • Gość
Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 23, 2007, 07:30:36 »
Panowie... nie śmiejcie się teraz :D Ale pierwszy silnik z 4 zaworami i dwoma wałkami w głowicy zrobił w 1912 roku .... a teraz najlepsze BUHAHAHA

Fiat
Cytuj
The first DOHC engines were two or four valve per cylinder designs from companies like Fiat (1912), Peugeot Grand Prix (1913,4 valve), Alfa Romeo GP - (1914, 4 valve), 6C- 1925, Maserati (Tipo 26, 1926) and Bugatti (Type 51, 1931) and Audi. Most Ferraris used two valve per cylinder DOHC engines as well.

 :020: :021: :118:

Nie wiem na ile można ufać tej informacji , bo została wywyikipediowana :), niemniej jednak temat jest ciekawy - kiedy osoągnięto szczyt ewolucyjny konstrukcji silników tłokowych od strony mechanicznej
Wychodzi mniej więcej na to iż stało się to przed pierwszą wojną , jakkolwiek nie cieszyły się chyba zbyt dużą popularnością ze względu na koszty :D

Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 24, 2007, 09:19:21 »
Słyszy się wiele razy twierdzenie że szczyt możliwości technologicznych w kwestii rozwoju silników tłokowych  nastąpił gdzieś w czasie drugiej wojny światowej. Trochę mi tu coś nie pasuje. Gdzies kiedyś czytałem ,że stworzenie silnika o mocach ponad 2000 KM wymagałoby stworzenia czegoś co ważyoby nieproporcjonalnie dużó. Każde dodatklowe konie mechaniczne w takim silniku równały się dodatkowym kilogramom - tak przynajmniej wynikało z ówczenych empirycznych wyliczeń. Niektóre z nich  mówiły o masach rzędu 5 ton dla silników których moce oscylowały w przybliżeniu mocom współcześnie stosowanych np w wyścigach lotniczych. A te zapewne 5 ton nie ważą co dowodzi że wcale szczyt technologiczny w kwestii silników tłokowych wcale nie przypadał moim skromnym zdaniem na czas II WŚ. Jeszcze w latach 42-43 w Focke Wulfie w czasie prac nad "Hohenjagerem" :020: "wygłówkowano" że stworzenie silnika ze sprężarką mogącego generować na 10 000  moc 1000 koni mechanicznych musiałoby wymagać takiego samego nakładu pracy jak stworzenie motoru bez sprężarki , który na poziomie morza wytworzyłby moc 3500 KM.
Taka mała poranna dygresja z mojej strony.
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

hellkitty

  • Gość
Odp: Technologia obcych :D
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 24, 2007, 11:15:04 »
Drobne spostrzeżenie Edelman. Ta moc na poziomie morza, miała chyba wynosic o 100 KM więcej tj. 3600.