Autor Wątek: F/A-18E Super Horror - ?  (Przeczytany 29084 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwca 21, 2017, 22:11:44 »
Jak to możliwe że nie trafił?
Przecież ani flary mu nie dadzą rady bo ma jeden z najlepszych IRCCM dzięki sensorowi FPA.
A manewr przeciwrakietowy jak pisze altair to też podejrzane. Su-22 nie posiada systemu MWS i chyba widoczność do tyłu też słaba. Do tego AIM-9X posiada wektorowanie ciągu oraz silnik z ograniczonym dymieniem.
Su-22 nie powinien być w stanie wymanewrować nawet AIM-9M. Pewnie nawet P nie.
Ponadto 10 clicków (jakieś 6nm) jak pisze altair to mało czasu na manewr.

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwca 22, 2017, 16:48:21 »
A może to po prostu zmyłka  8) . Czasem nie warto chwalić się sukcesami i wystawiać asy z rękawa przedwcześnie. Albo być może była to wada ukryta danego egzemplarza.  Lub tez z innych nieprzewidzianych dotąd przyczyn nie miał szansy trafić. Tego się nie dowiemy jak sądzę.
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwca 22, 2017, 16:49:20 »
Witam

Na Defence24 http://www.defence24.pl/615825,rakiety-super-horneta-przeciwko-su-22 piszą że poszedł jeden AIM-9 który chybił i jeden AIM-120 który trafił.

Pozdrawiam

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwca 23, 2017, 15:48:36 »
Czyli najpierw Sidewinder a potem AMRAAM?
Przecież to przeczy logice.
Normalnie to najpierw strzela się długą a potem krótką...

Może dziewiątka trafiła, ale maszyna dalej leciała więc trzeba ją było dobić?

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwca 23, 2017, 19:26:58 »
Możliwe, że strzelali na kursie spotkaniowym. A jeśli dystans był niewielki rzędu jednej mili (gdzieś było napisane 500m) to Sidewinder mógł nie trafić. A zapewne był to AIM-9M. Jak Su-22 dał w palnik to szybko mógł zwiększyć dystans do zakręcającego Horneta, który prawdopodobnie by go nie dogonił, nie mówiąc już o ponownym strzelaniu AIM-9M. Dlatego pewnie walnął AMRAAMa bo ma większy zasięg i prędkość.

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwca 23, 2017, 19:42:25 »
No właśnie o tyle ciekawe, że to był AIM-9X. Więc praktycznie najnowsza generacja tej rakiety. Trochę dziwne, że wysoko manewrowy, "uodporniony" na przeciwdziałanie pasywne pocisk Suczka oszukała, a radarowy, dosyć ciężki średniego zasięgu już nie ;)

Teraz powstaje pytanie, skoro "dziadek" dał radę oszukać nową technikę, to jak Sidewinder poradziłby sobie z samolotami myśliwskimi/przewagi powietrznej.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwca 23, 2017, 19:50:27 »
A skąd wiadomo, że był to AIM-9X ? Super Hornety używają jednych i drugich. Widać to nawet na licznych zdjęciach.

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwca 23, 2017, 19:54:39 »
Większość, jeśli nie wszystkie źródła piszą właśnie o AIM-9X.

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwca 23, 2017, 20:23:33 »
http://www.defence24.pl/615825,rakiety-super-horneta-przeciwko-su-22

Cytuj
CNN zaznacza, że uzbrojony samolot lecący w kierunku zagrożonego obszaru był obserwowany już wcześniej, wykonywano też manewry, które miały na celu zmuszenie tego pilota do zaniechania ataku.

Wynikałoby z tego, że po zabawach rodem z filmu Top Gun farmer posłał Sidewindera z dystansu 0,5 mili, a po braku efektu wybrał sprawdzone rozwiązanie w postaci AMRAAM-a (ten pocisk podobno jest jak wściekły pies i nie odpuszcza).

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwca 23, 2017, 21:29:49 »
USMC musi wydać oświadczenie, a najlepiej niech wydadzą wideo z recordera. Dopiero wtedy będziemy pewni bo te wszystkie agencje (chciałoby się powiedzieć agencje towarzyskie :evil: ) to wszystko informacje niepewne.

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwca 24, 2017, 13:53:23 »
A może w rachubę wchodzić przy tym pierwszym strzale z AIM-9 niespełnienie warunków ataku (nie wiem czy to się tak fachowo określa)? Pewnie żeby odpalić taki pocisk musi być kilka punktów wypełnionych (i nie chodzi mi o te formalne). Np. niewielka odległość od celu, manewrujący obiekt ataku i rakieta nie zdążyła się "uzbroić" i poprostu przeleciała obok Su-22? Choć z drugiej strony trudno sobie wyobrazić, że wyszkolony za grube miliony dolarów pilot F-18 strzelał na zasadzie "a nuż się uda". Ale tak jak pisze macieksoft trzeba by mieć dostęp do oficjalnych zapisów USMC żeby cokolwiek być pewnym.

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwca 24, 2017, 14:03:29 »
Super Hornet był z US Navy, nie USMC.

Sidewinder jest stworzony do strzelań na bardzo krótkie dystanse w manewrowych walkach powietrznych, więc nieuzbrojenie raczej w grę nie wchodzi. Jest uzbrojony w momencie zejścia z wyrzutni. Patrząc po fotkach samolotów nad Syrią to F-15, czy F-16 zabierają więcej ARMAAM'ów niż Sidewinderów. Piloci im nie ufają? Tak się tez zastanawiam, czy pilot może sam sobie skonfigurować co i ile zabiera, czy jest to narzucone z góry rozkazem?

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #87 dnia: Czerwca 24, 2017, 15:50:10 »
To normalne że zabiera się więcej AMRAAMów.
W BMS też zawsze tak się robi :-) Ja osobiście zwykle biorę 3MRM i 1HOB.

Zwyczajnie mają one większy zasięg co czyni je bardziej praktycznymi w wielu sytuacjach.
Jeśli masz możliwość odpalenia z większej odległości (jak ROE nie wymusza identyfikacji na wzrok albo TGP) to tak robisz.
AIM-9 jest dobry do walki kołowej, ale nie sprawdza się na dystansie bo brak mu zasięgu.

Wiem że kiedyś A-10 (jeszcze w wersji A) zabierały standardowe payloady. Była lista kilku payloadów i tyle.
W przypadku F-16 to jest masa możliwości bo jest wiele rodzajów uzbrojenia. Więc pewnie to flight leader albo ktoś kto kieruje całym package decyduje.

Ja obstawiam że dostał ale leciał dalej. Ta kierunkowa głowica odłamkowa to też taka trochę loteria. Jak walnie trochę zbyt daleko od silnika i uszkodzi jedynie dyszę i ster kierunku to pewnie da się jakoś dalej lecieć. AMRAAM ma odłamkowo-burzącą która chyba nie jest kierunkowa. A stary AIM-7 to dopiero miał głowicę. Tak zwany expanding ring, czy jakoś tak.


qrdl_logos

  • Gość
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #89 dnia: Czerwca 24, 2017, 18:00:16 »
Może pilot się zesrał w gacie, też przecież człowiek, i walił wszystkim czym mógł i co łapało loka? To tylko na filmach wygląda tak pięknie, w rzeczywistości nie zdziwiłbym się jakby ten Hornet się teraz wietrzył gdzieś na obrzeżach lotniska.