Autor Wątek: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.  (Przeczytany 215218 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

hellkitty

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #105 dnia: Marca 17, 2008, 18:09:52 »
Jeszcze raz dziękuje za screeny :001: Właściwie poprosiłem o nie tylko z ciekawości, nie mniej, jako tubylec, z chęcią podzielę się swoją oceną.

Na początek zmodyfikowana mapka satelitarna, która będzie pomocna przy analizie zabudowy:


Kształt miasta wyszedł średnio. Szczególnie i w pierwszej kolejności razi mnie ta "wyrwa" pól w środku (chcieli chyba odwzorować to co zaznaczyłem na niebiesko). Widzimy zalew miejski (duże brawa dla twórców za ten obiekt, nie dośc, że to urokliwe miejsce to jeszcze pomaga w nawigacji, bardzo brakuje mi go w FS 9). W rzeczywistości północna plaża (ej Wy znad morza, nie śmiać się :118: ) styka się z ogrodzeniem za którym znajduje się fosa i Rotunda (hitlerowski obóz przejściowy*). Ta była działobitnia to jest już właściwe fragment Starego Miasta (czerwone kółeczko na mapie satelitarnej), które leży kilkaset metrów na północ- czyli jak widzimy na zdjęciu satelitarnym- niemalże w jednej osi z zalewem. Ze Starówki, dalej w kierunku północnym wychodzi jedna z ważniejszych ulic miasta (główna droga na Lublin), wokół której skupiona jest gęsta zabudowa (zielony obszar), w tym wieżowce i koszary (były TSWL).
Pozwolę sobię to zobrazować za pomocą zdjęcia ze strony www.zamosc.pl . Doskonale widac drogę o której mówię:


Do czego zmierzam. Otóż wg. FSXa lezą tam... pola (ta wyrwa właśnie). No cóż, wprawdzie tuż obok Starówki mamy park miejski i wodę, a kawałek na wschód zoo, więc trochę zieleni też jest, ale żeby od razu tak? :003:  Nie pasuje te "lewe skrzydło" zabudowań- najlepiej byłoby, gdyby ktoś przesunął je na wschód, zapełniło by wtedy dziurę tej wyrwy i połączyło się ze wschodnią stroną miasta. Zobaczcie sobie dokładnie mapkę satelitarną, owszem- jest w zachodniej części miasta widoczne skupisko zabudowan (osiedle Karolówka, zakładam, że właśnie je twórcy chcieli odwzorowac, zaznaczyłem je na zółto), ale nie jest ono tak rozciągnięte w linii północ- południe jak widac na screenach i leży wyraźnie na W od miasta, a nie NW. Wschodna cześć miasta, jeśli idzie o kształt wygląda mniej więcej OK. Tylko ten landclass... Zdecydowanie lepiej zamiast tych drzewek i małych domków pasowałby teren który jest w zachodniej części (+ jakas wyższa zabudowa). Leżą tu bowiem największe zamojskie osiedla, jest dużo bloków powyżej 9 pięter, mnóstwo supermarketów. Tak to wygląda w realu (zdjęcia z wikipedii):


(Mniej więcej białe kołko na mapie)


(Pomarańczowe kółko, dużo budynków zostało nie ujętych. W tym miejscu dodam też, że w tym bloku wysuniętym najbardziej w lewo mam przyjemność mieszkać :002: )

Tą wyższą zabudowę widać z dala:


Bardzo dobrze charakter tego obszaru oddaje fotka ze strony www.zamosc.pl (obszary pomarańczowy i biały których zdjęcia powyżej zamieściłem znajduje się w lewej górnej cwiartce)


Niskie zabudowania w lewej dolnej cwiartce zdjęcia to z kolei charakterystyczna cecha dla obszaru, który zaznaczyłem fioletowym kolorem. Przeważają tam jednorodzinne zabudowania (głównie na południu), aczkolwiek im bliżej starówki tym więcej urzędów, szkół, nowszych budynków itp. Myślę jednak, że obecne tekstury miasta nawet by tam uszły.

Północno wschodnia częśc miasta to obszar typowo przemysłowy- wysokie kominy, duże hale zakładowe, silosy zbożowe, hurtownie, dużo torów kolejowych. Tam też ten "drzewny i jednorodzinny" landclass nie pasuje za bardzo. No i nie widzę wschodniej obwodnicy (75% Polaków jedzie nią do Lwowa :001: )- to ważna arteria. Niedaleko niej jest też elektrociepłownia.

Zabiłbym, gdyby taki landclass dali w miejscu Starówki. Co prawda zdaje sobię sprawę, że odtworzenie takiego czegoś (www.zamosc.pl):


Byłoby raczej trudne do zrealizowania, ale mogliby zrobic przynajmniej jakiś symboliczny układ ( w końcu to ewenement na skalę całej środkowo- wschodniej Europy!). Ale dobra, dobra, już nie narzekam- jest OK. 

Tekstury terenów otaczających miasto są, jak wspomniał już Razorblade, dobrane poprawnie. Zresztą nawet na zamieszczonych przeze mnie zdjęciach widac, że miasto otaczają pola. Na screenie obrazującym wszystko w rzucie pionowym widać na południu zaczynające się gęstsze skupisko lasów- jeszcze kawałek na południe i zaczyna się rajskie Roztocze, i ten raj aż po Lwów :001: Ogólnie podoba mi się to.
Z takich terenów pozamiejskich ukręciłbym łeb jedynie za brak zalewu w Nieliszu (jest tam elektrownia wodna)- w tym rejonie to największy tego typu obiekt. Dobrze, że o tym wspomniałeś Razorblade.

No i w zasadzie to chyba wszystko. Nie wiem czy nie rozdrobniłem tego za bardzo bo w końcu kogo obchodzi jakieś zadupie pod ruską granicą? Chciałem jednak wydać rzetelną ocenę... no... i może troszkę, ale tylko troszkę, wypromować to miejsce :001:

*- z tą Rotundą to dziwne uczucie, kiedy biegasz w majtkach obok płotu za którymi stoi zielona fosa,  do której hitlerowcy wsypywali popiół z ludzkich zwłok, a kamienne mury opasane są rzędami białych krzyży i płaczącymi wierzbami...       

   
« Ostatnia zmiana: Marca 17, 2008, 18:17:55 wysłana przez hellkitty »

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #106 dnia: Marca 17, 2008, 23:23:35 »
Możecie zdradzić jak robicie, ze macie ładne drogi? U mnie mimo ruszania wszelkimi opcjami nadal są brzydkie i postrzępione.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #107 dnia: Marca 17, 2008, 23:31:02 »
W przypadku UTX trzeba zwiększyć rozdzielczość tekstur terenu w zakładce scenery. Tak z 60cm powinno wystarczyć.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #108 dnia: Marca 18, 2008, 10:42:51 »
Hellkitty nie łam się. Jeśli tak bardzo zależy ci na twoim mieście, to trzeba zabrać się do roboty. Wcale nie jest to tak dużo pracy jakby mogło się wydawać. Niestety jesteś w gorszej sytuacji, gdyż nie ma zdjęć Zamościa na google maps w dużej rozdzielczości (Nawet na zumi olali to miasto :( ). Musisz znaleźć dobrą mapę uwzględniającą "zarys" zabudowań, taką która dałaby się łatwo skalibrować względem współrzędnych geograficznych, a najlepiej fotomapę. Wrzucamy mapę/fotomapę/zdjęcie satelitarne do SBuilderX, robimy z tego teksturę w formacie bgl, następnie otwieramy ją w Autogen Annotator (załączonym w SDK od FSX) i sadzimy drzewka, krzaczki, domy i bloki. :D Narzędzie jest banalne w obsłudze. Jakbyś miał czas i chciał się zabrać za to chętnie pomogę. Obecnie od czasu do czasu robię co nieco z Pruszczem (EPPR) i okolicami. Może niedługo wrzucę kolejne fotki. ;)
Oczywiście w SBuilderX robisz sobie jeszcze drogi, lasy, rzeki itd. Ja z tego zrezygnowałem, gdyż posiadam tekstury Pruszcza w dobrej rozdzielczości (niestety zimowe, ale jak pojawią się kiedyś letnie to już większość autogenu będzie gotowa).
DCS/FSX/AC/pCARS

hellkitty

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #109 dnia: Marca 18, 2008, 15:09:08 »
Dzięki za zainteresowanie iq85. Jest tylko jeden mały problem... ja nie mam FSX :002:
Trudno, Zamość musi poczekac :004:

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #110 dnia: Marca 18, 2008, 18:33:28 »
Dzięki za zainteresowanie iq85. Jest tylko jeden mały problem... ja nie mam FSX :002:
Trudno, Zamość musi poczekac :004:
Szkoda, ale nowe fotki EPPR z autogenem i tak podlinkowałem :D, żeby nie być gołosłownym:
http://iq85.neostrada.pl/jpg/eppr_autogen01.jpg   
http://iq85.neostrada.pl/jpg/eppr_autogen02.jpg   
http://iq85.neostrada.pl/jpg/eppr_autogen03.jpg 
DCS/FSX/AC/pCARS

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #111 dnia: Marca 18, 2008, 18:52:25 »
iQ, wytłumaczyłbyś mi  kwestię tworzenia autogenu w fotoscenerii ? Warka i ja będziemy się przymierzali niedługo do wstawienia jego w Pucku, a w ogóle jeszcze nie rozpracowaliśmy tego programu do tworzenia.
GG- w moim profilu

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #112 dnia: Marca 29, 2008, 20:39:20 »
A tak u mnie wygląda Radom-Sadków:


Bardzo wczesna faza prac. ;) EPPR nie wzbudziło za dużego zainteresowania, więc wstrzymam na jakiś czas prace i zajmę się EPRA, którego jeśli dobrze widziałem w ogóle nie ma w standardowym FSX (poprawcie mnie jeśli się mylę).
Dopiero niedawno zmontowałem fototeksturę ~50cm/px i przed chwilą podłubałem nieco w FSX Planner. Niestety nie jest za dobrze skalibrowana fota, ale dopóki nie pojawi się fotka na google maps to nic lepszego nie zrobię.
Jeśli ktoś posiada zdjęcia EPRA z powietrza, lub chciałby pomóc to proszę o kontakt.  :121: Może ktoś chciałby zająć się obiektami 3D? Jakoś nie mogę się zabrać za tego nieszczęsnego Gmax'a. ;)
Niedługo może wrzucę jakąś próbkę z autogenem.
Orliki i Iskry będą miały gdzie latać. :D
DCS/FSX/AC/pCARS

empeck

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #113 dnia: Marca 29, 2008, 21:21:20 »
Świetnie wygląda! Z autogenem to będzie perełka.

Nie używasz textur Millsa w FSX?

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #114 dnia: Marca 29, 2008, 21:37:45 »
No iq, dajesz do pieca nie ma co :)
Co do zdjęć daj na priva lub na gg, może coś da się przemycić :)

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #115 dnia: Marca 29, 2008, 23:01:24 »
Mam tekstury Millsa, ale ostatnio już mam straszny śmietnik w sceneriach i może dlatego tak dziwnie wygląda. Zapomniałem dodać, że fotka, którą wykorzystałem jest posklejana z zumi.pl. Nie zrobiłem jeszcze blend-maski więc trochę brzydko komponuje się z otoczeniem.
Co do materiałów to zapomniałem powiedzieć, że będę potrzebował informacji na temat oświetlenia pasa i dróg kołowania (jeśli takowe jest w Radomiu). ;)
ILS pewnie nie mają?
DCS/FSX/AC/pCARS

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #116 dnia: Marca 30, 2008, 00:01:49 »
ILSa nie ma !! Oświetlenie tylko na progu i to z tego co pamiętam z jednej strony. Foty możemy chyba mieć, Orliki pomogą jeśli tylko przepisy nie zabronią

Empeck materiały prawie skompletowane niestety czekam na jeszcze jeden plik który mam obiecany- dam rade.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #117 dnia: Marca 30, 2008, 08:21:42 »
Właśnie, właśnie, Panowie!

Potrzeba zdjęć tego starego hangaru białego, wysuniętego najbardziej na północny zachód. To jest jeszcze przedwojenny obiekt i identyczne były (i chyba jeszcze są? ) w Dęblinie. Były by potrzebne do kilku lotnisk.

Świetna robota IQ!

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #118 dnia: Marca 30, 2008, 09:24:42 »
Gratulacje i trzymam kciuki za skończenie projektu! Można już wirtualnie robić sobie pokazy w EPGO, a teraz dojdzie Radom. Fototekstury wyglądają przednio. Czekam na dalsze newsy z projektu  :001:
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #119 dnia: Marca 30, 2008, 11:38:30 »
Można już wirtualnie robić sobie pokazy w EPGO,
Z EPGO stało się coś niedobrego po zainstalowaniu patcha do UTX. W połowie pasa znika tekstura ze sceneri i kiedy przejeżdża się tę granicę samilot spada z niewidzialnej skarpy i jest klops. Pojawiły się też jakieś białe kwadraty wokół drzew koło lotniska, które znikają dopiero po wzbiciu się w powietrze. Nie jestem też pewny czy poprzednio były takie wały ziemne wzdłuż pasa.