Autor Wątek: Samoloty i śmigłowce z FS2004 - działające w FSX - wymiana spostrzeżeń i porad.  (Przeczytany 18412 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Samoloty i śmigłowce z FS2004 - działające w FSX - wymiana spostrzeżeń i po
« Odpowiedź #15 dnia: Października 15, 2007, 19:11:42 »
Co może być przyczyną niedziałającego oświetlenia panelu w tym mustangu? Niezależnie od tego czy używam klawiatury, czy klikam przełącznik w kabinie tablica przyrządów pozostaje nieoświetlona. Cała reszta modelu jest ok.

Odp: Samoloty i śmigłowce z FS2004 - działające w FSX - wymiana spostrzeżeń i po
« Odpowiedź #16 dnia: Października 17, 2007, 06:25:52 »
Co może być przyczyną niedziałającego oświetlenia panelu w tym mustangu? Niezależnie od tego czy używam klawiatury, czy klikam przełącznik w kabinie tablica przyrządów pozostaje nieoświetlona. Cała reszta modelu jest ok.

Zapewne niezgodność lub brak jakiegoś pliku "effect" (fx_...), który pracuje nieprawidłowo pod FSX. Co prawda nie używam juz tego darmowego Mustanga, bo przerzuciłem się płatne dodatki od Shockwave, ale tak na szybko wrzuciłem go do gry i zrobiłem mały eksperyment:

Wstawiłem defaultowe oświetlenie z FSX - czyli wpis fx_vclight_MUST zamieniłem na fx_vclight (+ zmiana numeru z 10 na 4 jak w defaulcie):

Wpis pliku aircraft.cfg przed ...

[liGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit
light.0 =  10, -1.4, 0, 1.73,  fx_vclight_MUST
light.1 =  8, 5.3, 0, 0,  fx_must_exhaust
light.2 =  9, -2.00, -17.9, 0, fx_Must_vapour
light.3 =  9, -2.00, 17.9, 0, fx_Must_vapour

... i po zmianach:

[liGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit
light.0 =  4, -1.4, 0, 1.73,  fx_vclight
light.1 =  8, 5.3, 0, 0,  fx_must_exhaust
light.2 =  9, -2.00, -17.9, 0, fx_Must_vapour
light.3 =  9, -2.00, 17.9, 0, fx_Must_vapour

W efekcie mam tak:

1. Światła wyłączone:



2. Podświetlone tylko zegary (włącznik na panelu Mustanga)



3. Włączone oświetlenie całej kabiny (czynności obsługowe na lotnisku  :002:) - tylko z klawiatury.



Możesz pokombinować z innymi światłami, dając lepsze od FSX - wszystko jest w pliku aircraft.cfg w "grupie" [ LIGHTS ]. Można dodawać światła, zmieniać efekty itd.

Nie mam czasu na dłuższe kombinacje bo lecę do pracy, sorry!

Odp: Samoloty i śmigłowce z FS2004 - działające w FSX - wymiana spostrzeżeń i po
« Odpowiedź #17 dnia: Października 17, 2007, 20:36:06 »
Skoro już zamontowałem ponownie tego darmowego Mustanga do mojego FSX - to jeszcze jedna sugestia. Można sobie "zamontować" w nim defaultowe światła z FSX.

Przy takiej kombinacji ...

[liGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit
light.0 =  4, -1.4, 0, 1.73,  fx_vclight
light.1 =  3, -5.3, 0, 0,  fx_navwhi
light.2 =  3, 0.05, -18.4, -0.96, fx_navred
light.3 =  3, 0.05, 18.4, -0.97, fx_navgre
light.4 =  2, -0.15, -18.4, -0.96, fx_strobe
light.5 =  2, -0.15, 18.4, -0.97, fx_strobe

... osiągamy:

- czerwone i zielone światło na końcach skrzydeł (uruchamiane przełącznikiem NAV w VC)
- niebieskie światła mrugające na końcach skrzydeł, nieco za nawigacyjnymi (uruchamiane przełącznikiem STROBE)
- białe światło mrugające na ogonie (też pod STROBE, nie wiem czemu pomimo dania go jako "navigation" czyli 3?)
- oświetlenie zegarów (pod przełącznikiem PANEL w VC)
- oświetlenie całej kabiny (pod literą "L" na klawiaturze, który zapala wszystkie światła)



W ten sposób można sobie zmieniać prawie dowolnie oświetlenie samolotu. Przy czym zestaw liczb po znaku "=" oznacza:

- pierwsza cyfra to rodzaj światła (chyba nie zawsze działa wg naszych intencji)
- druga liczba to przesunięcie światła w przód lub w tył od ustalonego środka maszyny (decyduje znak - z minusem do tylu)
- trzecia liczba to wysunięcie w prawo lub w lewo (również decyduje znak)
- czwarta liczba to wysunięcie góra dół (z minusem w dół)

Po tym wpisujemy rodzaj efektu, który znajduje się w folderze "Effects". Co ciekawe przesuwajac śwaitło odnosimy sie do osi podłużnej samolotu, a nie do poziomu. Czy punkt świetlny przesuwa się po linii pod pewnym kątem, gdy mamy stojący samolot z kółkiem ogonowym.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Samoloty i śmigłowce z FS2004 - działające w FSX - wymiana spostrzeżeń i po
« Odpowiedź #18 dnia: Października 19, 2007, 20:43:29 »
Dzięki Razor, pomogło. Panel w Mustangu już świeci, muszę jeszcze pozostałe światła doprowadzić do porządku, ale już wiem gdzie grzebać.

Odp: Samoloty i śmigłowce z FS2004 - działające w FSX - wymiana spostrzeżeń i po
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 09, 2007, 22:34:25 »
Myślę, że warte odnotowania jest pojawienie się konwersji defaultowych samolotów z FS9 do FSX dokonanych przez Davida Grindele.

http://www.simviation.com/fsxvintage14.htm
http://www.simviation.com/fsxprops11.htm



Przekonwertowane zostały samoloty defaultowe:

-Curtis Jenny
-Ford Trimotor
-Lockheed Vega
-Spirit Of St.Louis
-DeHavilland Comet
-Ford Tri-Motor
-Piper Cub

... oraz darmowy dodatek opisywany przez nas w innym temacie Stearman PT-17 (Dave Eckert)

Dodatkowo dodano kilka nowych malowań samolotów.

Zmiany dotyczą tekstur zapisanych w takim formacie jak defaultowe w FSX, zmianach w Modelu lotu i kosmetyce. Samolociki sprawują się nieźle (choć są drobne błędy przy PT17 co zapewne nieuniknione). W sumie mnie osobiście to ucieszyło bo lubiłem Vegę i Cub z Fs9, a ponadto przy odwzorowaniu środowiska w FSX warto się przelecieć znowu Spirit of St.Louis.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Samoloty i śmigłowce z FS2004 - działające w FSX - wymiana spostrzeżeń i po
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 11, 2007, 22:20:52 »
Ten Stearman fajny samolocik, latałem nim już przed konwersją, niestety kiepsko dopracowany pod FSX. Wszystkie dostępne modele mają ten sam błąd w kokpicie, który miałem również przy wersji FS9 (pod FSX):



Po uniesieniu się z fotela widać niestety, że w przedniej kabinie brak przyrządów (jednak mniej to przeszkadza, niż ten błąd powyżej):



Dodatkowo wersje "Kadet Civilian Gold" oraz "Red Baron" są skaszanione dokumentnie. U mnie wygląda to tak:



Oprócz tego nie można latać z włączonym light bloom, bo samoloty znikają, jednak to akurat norma dla wszystkich bez wyjątku samolotów spod FS9 i specjalnie nie przeszkadza.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Samoloty i śmigłowce z FS2004 - działające w FSX - wymiana spostrzeżeń i po
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 11, 2007, 23:44:23 »
Cytuj
Dlatego, że samolot ten, podobnie jak cały FS2004, powstał co najmniej rok wcześniej zanim na rynku pojawiły się TrackIR'y z 6DOF i nikogo wtedy nie obchodziło co widać po wychyleniu się z okna.

W sumie masz tutaj rację, chociaż w tej sytuacji lądowanie tym samolotem musiało wyglądać raczej zabawnie :-)

Cytuj
Nowe samoloty w FSX nie mają już dziur.

Pobożne życzenie. Jak do tej pory chyba jedynym pozbawionym dziur, jakim było dane mi latać, jest Lublin RXIII Empecka, można mu nawet pod "maskę" zajrzeć, model jest perfekcyjnie dopracowany. Niestety poza nim, to wszystkie bez wyjątku defaultowe samoloty FSX mają dziury (dotyczy również tych z acceleration), i nie trzeba wcale wykonywać karkołomnych ewolucji, żeby je zobaczyć, wystarczy unieść się w fotelu, lub wychylić w bok. Również zdecydowana większość dostępnych addonów nie jest na tym polu lepsza, choć zdarzają się chlubne wyjątki.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Serio?

Ja jakoś nie zauważyłem żeby w Maule, Extrze czy Cessnach były gdzieś dziury.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

empeck

  • Gość
Lublin ma dziury. Brakuje mu całego poszycia na spodzie kadłuba  :021:

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
U mnie Stearman wyglada ok, choc faktycznie w tym "red baron" brak jednej tekstury, mozna ja przerzucic z innego modelu. Widac zapomnieli (brak tekstury wnetrza). Za to budziki w 1ej kabinie widac jak najbardziej:

Model generuje lepsze FPSy niz ten znany mi z Fs9
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Avia BH-5 czyli szmaciano-drewniane paskudztwo popełnione przez naszych południowych sąsiadów. Dokładnie wykonany model, przyzwoite VC (ale Empecka lepszy :D ), pilot, dźwięki. Ponieważ nie jest to natywny samolot dla FSX a maszyna pod FS9 z poprawionym instalatorem i konfiguracją, to ląduje tutaj. ;)



http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=113601&CatID=fsxac
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Warte odnotowanie jest pojawienie się nowej wersji samolotu Fletcher Fu-24 autorstwa Deane Baunton

Dodatek po raz pierwszy pojawił się w lipcu 2007, ale 15 lutego na Avsim pojawiła się poprawiona wersja dodatku dostosowana do FSX SP2 oraz wzbogacona o odmianę z silnikiem turbośmigłowym. Sam dodatek był tworzony do FS9 ale ukończony dla FSX więc ląduje tutaj.

Samolocik ma obecnie 2 wersje:

1. Z silnikiem tłokowym 400 KM - http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fsxac&DLID=117511




2. Z Silnikiem turbośmigłowym 550 KM - http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fsxac&DLID=117510




Mało jest niestety darmowych dodatków z dobrym VC, ale kokpit FU24 jest zrobiony na tle innych bardzo dobrze. Do dość prostego wnętrza (w końcu to typowy "koń roboczy") dobrze dobrano teksturowanie co dało ładny efekt wizualny wnętrza. Szkoda, że takie dopasowanie kształtu wnętrza i odpowiednich tekstur jest tak rzadkie w darmowych dodatkach.



Dodatek nie posiada kokpitu 2D, ale moim zdaniem obecnie taki kokpit to już przeżytek i nie warto sobie nim zawracać głowy. W pliku są dwie wersje paneli dla FS9 i FSX. Samolot ma też nieźle zrobiony model lotu. Na tle innych darmowych dodatków ta produkcja zasługuje na pewno na uwagę i wyróżnienie "z tłumu".
« Ostatnia zmiana: Lutego 17, 2008, 12:27:31 wysłana przez Razorblade1967 »

Razorblade - jak u ciebie (jeśli instalowałeś) zachowuje się podwozie tego samolotu w FSXie?
U mnie cały czas jest wysunięte, ale wciskanie "G" powoduje słyszalne efekty chowania, i podczas lądowania ślizg na brzuchu ze snopem iskier, czyli niby schowane , ale widać je stale  ???
wersji na FS2004 jeszcze nie testowałem

PZDR
MJoy16.googlepages.com
... in the air.

Razorblade - jak u ciebie (jeśli instalowałeś) zachowuje się podwozie tego samolotu w FSXie?
U mnie cały czas jest wysunięte, ale wciskanie "G" powoduje słyszalne efekty chowania, i podczas lądowania ślizg na brzuchu ze snopem iskier, czyli niby schowane , ale widać je stale

Hehehe faktycznie, przed chwilą sprawdziłem  :003:

Nie wpadłem wcześniej na to aby próbować chować podwozie w samolocie ze stałym podwoziem. Efekt jest taki jak opisał noker. Ale to żaden problem trzeba po prostu w pliku Aircraft.cfg w grupie [contact points] dokonać małej zmiany dotyczącej podwozia:

gear_system_type=0 zamienić na gear_system_type=1

Wszystko wraca do normy czyli samolot nie reaguje na naciskanie przycisku chowania podwozia.

Samolot testowałem pod FSX (mam obecnie tylko FSX bo FS2004 odinstalowałem z komputera już dość dawno), ale efekt ten będzie zapewne taki sam w starej wersji FS-a, bo ten wpis dotyczący podwozia jest przecież taki sam. Rozwiązanie tego problemu będzie też takie samo dla FS2004 jak i dla FSX.

Samolocik, na który chciałbym zwrócić uwagę to darmowy Sopwith Camel stworzony do FS2004 i dostosowany niedawno do działania w FSX (również działa prawidłowo SP2/Acc i Vista64). Autorem samolotu jest David Eckert (modyfikacja do FSX Mark Rooks), a dostępny jest tutaj - http://www.simviation.com/simviation/?ID=66&page=1000



Jakość jak na samolot darmowy, dostosowany ze starszej wersji gry jest nawet niezła (oczywiście nie umywa się on do rodzimych Lublinów, Czapli czy RWD-8), ale pomimo faktu, że jestem marudny to oceniam samolocik na nieco powyżej dolnej granicy akceptacji.




Model wizualnie ładny, z imitacja obracającego sie silnika rotacyjnego - choć temu elementowi daleko do jakości Dr.1.

Samolot ma dość przyzwoity VC ...



... choć niestety nie jest on w pełni dostosowany do Track IR pracującego w 6DOF i widać braki blach w dolnej przedniej części kadłuba:



Widok do tyłu jest OK:



Tak samo zresztą jak można się unieść w fotelu i nie powoduje to widocznych "dziur".

Ogólnie samolocik przyjemny do latania "nisko i powoli" ...



... niestety choć autor wyraźnie próbował oddać FM samolotu z PWS to brakuje mi dopracowania tego elementu, a największą wadą modelu lotu jest brak znanej asymetryczności samolotu.


Samolot pasuje do znanego w FSX znacznie wcześniej Bristola F2B - http://www.simviation.com/simviation/static.php?ID=66&page=4






Mamy więc dwusamolotowy darmowy zestaw do zabawy brytyjskimi "szmatolotami" w akceptowalnej chyba jakości.