Autor Wątek: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra  (Przeczytany 60898 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

empeck

  • Gość
Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #45 dnia: Listopada 04, 2007, 08:59:48 »
Ja znów powiem to samo, wspaniała robota. Aż się wierzyć nie chce, że to Twój pierwszy samolot.

Czy ilość nitów się zgadza? ;)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #46 dnia: Listopada 04, 2007, 10:34:29 »
Dzięki alte experten ROB i empeck  :002:

Tak na dobrą sprawę to pierwszy poważny model w ogóle, bo do tej pory zrobiłem tylko kilka prostych kształtów bez tekstur. Zobaczymy jak mi wyjdą pierwsze skiny.

Tylko na początku pracy założyłem sobie, że ma być albo dobrze, albo wcale.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

BigMac

  • Gość
Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #47 dnia: Listopada 04, 2007, 17:30:18 »
Genialne! :karpik

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #48 dnia: Listopada 04, 2007, 17:37:05 »
Takie sobie, można zrobić znacznie lepiej  :118:

Offline Marzen

  • *
  • Dzban Fan :)
Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #49 dnia: Listopada 04, 2007, 20:36:29 »
Some1 - speed up - ja już mam nałożone tekstury  :118:


Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #50 dnia: Listopada 04, 2007, 20:40:33 »
Noo, niezłe.

Zobaczymy jak Ci wyjdzie model lotu   :021:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Marzen

  • *
  • Dzban Fan :)
Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #51 dnia: Listopada 04, 2007, 20:46:23 »
Zobaczymy jak Ci wyjdzie model lotu   :021:

Model będzie przedstawiał "7"kę tuż po wycofaniu z czynnego latania :P

Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #52 dnia: Listopada 06, 2007, 00:15:30 »
Jak robisz normale ?
Jam mam wyrysowane linie podziałów i nity :
Robie w photoshopie blura a potem używam filtru od Nvidi (na oddzielnych warstwach)
Tylko nie wiem jak bawić się tym filtrem , jak go ustawić żeby podziały były zagłębieniami a nity wypukłościami.

empeck

  • Gość
Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #53 dnia: Listopada 06, 2007, 00:21:42 »
Nie używasz filtru na oddzielnych warstwach. Musisz wszystko połączyć z jedną warstwę, 50% szary jest 'pośrodku', to co jaśniejsze będzie wypukłe, to co ciemniejsze wklęsłe, następnie obrazek potraktuj filtrem NVidii, bądź jeszcze lepiej programem www.crazybump.com (polecam, soft jest genialny).

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #54 dnia: Listopada 06, 2007, 23:02:06 »
Tak wygląda heightmapa w skali szarości (u mnie większość nitów jest wklęsła, dlatego są czarne, te które mają być wypukłe są białe). Żadnego blura, tylko wektory z antyaliasingiem.


Tak ustawienia Crazybump:



A tak komenda dosowa dla Imagetool do kompresji normalmap do dds'ów używanych przez FSX
imagetool -nobeep -nomip -dxt5 -RedInAlpha -dds -nodither *bump.psd
Kolejność operacji:
1. maluję heightmapę
2. generuję z niej normalmapę w crazybump
3. kompresuję imagetoolem i wstawiam do FSX'a

Z photoshopem nie pomogę, bo nawet nie wiem jak on wygląda ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 06, 2007, 23:11:47 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #55 dnia: Grudnia 23, 2007, 15:57:32 »
Idą Święta, pora coś pokazać, a poza tym wątek już spadł mi na drugą stronę i zaczął się kurzyć. Wprawdzie nie wszystkie tekstury są skończone (trochę detalu wypadałoby dodać jeszcze na podwozie i całość lekko pobrudzić), ale sądzę że samolot z zewnątrz już się znacznie nie zmieni. Podoba mi się jak jest, jak na pierwsze w życiu tekstury nawet nieźle.  :004:




Szacuję, że jakieś 30% pracy mam za sobą. Więc nawet nie pytajcie "kiedy"  :118:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #56 dnia: Grudnia 23, 2007, 16:16:39 »
Już Ci mówiłem, że brzydki, ale ty się uparłeś żeby upubliczniać, no to teraz Ci się dostanie  :118:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #57 dnia: Grudnia 23, 2007, 16:19:22 »
Paskudny...  :004:

PS. A ten zamek to gdzie on ci ?
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #58 dnia: Grudnia 23, 2007, 16:23:16 »
Agent J-23 donosi, ze Salzburg :004:

empeck

  • Gość
Odp: Samolot dla FSX: TS-11 Iskra
« Odpowiedź #59 dnia: Grudnia 23, 2007, 17:03:49 »
Widzisz, zamek ich bardziej zainteresował  :118:

Jak już mówiłem - samolot rewelka, zamek też.