Autor Wątek: BF-109E-4 - jedziemy.  (Przeczytany 9872 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

BigMac

  • Gość
BF-109E-4 - jedziemy.
« dnia: Sierpnia 14, 2007, 19:08:31 »
Dobra, gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść, a gdzie dwóch Polaków, tam trzy zdania, wobec czego autorytarnie i bezprawnie niniejszym wybieram na pierwszy samolot "próbny" Mieczysława "E-4". Nie mam ku podjęciu takiego wyboru absolutnie żadnych uprawnień, ale najgłośniej krzyczę i pierwszy zakładam taki temat, w związku z czym należy się mnie słuchać. Uzasadnienie takiego wyboru - to maszyna znana, lubiana, nie-egzotyczna, relatywnie dobrze opisana i ponoć jedna z mniej zrąbanych przez Ola.

Panowie szlachta, wykopywać monografie, zestawienia i barwne wspomnienia pilotów, skanować wykresy, tabelki i cytować zabawne anegdotki, z których można wnioskować o właściwościach lotnych tej maszyny. Słowem, zbieramy materiały do robienia FM i charakterystyk uzbrojenia. Nie muszę przypominać, że dane powinny być tak obiektywne, jak tylko pozwalają źródła. W tej chwili nie poprawiamy ew. wad graficznych modelu 3d ani dźwięków silnika

Wprowadzam spontaniczny zamordyzm, w nadziei że przywykłe do reżimu forum odruchowo posłucha i weźmie się do roboty  :021: Dyskusje o słuszności wyboru tej maszyny proszę prowadzić w innych tematach, a najlepiej nie prowadzić w ogóle, bo to defetyzm, reakcjonizm i działania wywrotowe. Tutaj proponuję wrzucać dane przydatne do klepania FM stodziewiątki.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 14, 2007, 19:16:59 wysłana przez BigMac »

empeck

  • Gość

BigMac

  • Gość
Odp: BF-109E-4 - jedziemy.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 15, 2007, 13:00:09 »
Ok, proszę o informację o max prędkości 109E-4 na poziomie morza i kilku wyższych pułapach, z informacją przy jakiej konfiguracji to wyznaczono (ile paliwa, uzbrojenie itd.). Oprócz tego bardzo mile widziane byłby dane o przyspieszeniu - ile sekund zajmuje np. przyspieszenie od dwustu do czterystu na wysokości X.

Potem ktoś kto ma pfa (bo ja nie mam :D) sprawdziły, o ile BF stamtąd odbiega od danych źródłowych - to pierwszy krok do rozpoczęcia prac nad udoskonalaniem jego FM.

Iceboy

  • Gość
Odp: BF-109E-4 - jedziemy.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 17, 2007, 11:21:19 »
No więc jesli mozna pomoc to ...

Wg. Roberta Pęczkowskiego i Bellony Emilek posiada takie dane:
Powierzchnia nośna- 16,35m2
Masa własna- 2037kg
Masa całkowita (do startu)-2568kg
silnik DB 601Aa

A wg. AJ-pressu i panów Janusza Ledwocha i Adama Skupiewskiego:
Pow. nośna-16,35m2
ciężar własny - 2037kg
ciężar całkowity 2568kg
ciężar użyteczny (czyli to co można w niego zakapkowac i wlac) - 531kg
Prędkość maxymalna/pułap - 555km/h / 5960m
Prędkość przelotowa/pułap - 480km/h / 4000m
prędkośc lądowania - 130km/h (buahahahah a w Iłku to już się trawe gryzie heheeh)
Pułap operacyjny - 10500m
zasięg - 660km

Prędkosci od wysokosci :
455km/h / 0m
486km/h / 1524m
544km/h / 4572m
552km/h / 6096m
528km/h / 7690

Czas wznoszenia na 7600m 11'39'' przy wznoszeniu na pulapie 408,5m/minute
Czas wznoszenia na 9144m 17'12'' przy wznoszeniu na pulapie 225,5m/minute



uzbrojenie 2 MG17 i 2 MG FF

specyfikacja MG17:
kaliber -7,92mm
masa - 10,2kg
pojemnosc tasmy- 500sztuk
szybkostrzelnosc - 1200 pociskow na minute
predkosc poczatkowa pocisku - 905m/s

specyfikacja MG FF:
kaliber 20mm
masa- 35,7kg
pojemnosc tasmy - od 45 do 100 sztuk
szybkostrzelnosc - 540 pociskow na minute
predkosc poczatkowa pocisku 700 m/s

specyfikacja DB 601 A:
Moc startowa maksymalna - 1100 koni przy obrotach 2400 na pułapie 4500m
Moc ciagla uzyteczna maksymalna - 960 koni przy obrotach 2400 na pulapie 7450m


Mozliwe ze cos pomoglem ;) i czekam na zmodyfikowanego Emilka

Pozdrawiam

BigMac

  • Gość
Odp: BF-109E-4 - jedziemy.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 17, 2007, 12:47:08 »
Bardzo dobrze :)
Teraz proszę kogoś, kto ma PFa o zweryfikowanie FMa z tymi danymi - nie na zasadzie "jest do bani", tylko ile km/h za wolno/szybko na takiej a takiej wysokości oraz ile minut zajmuje wznoszenie. Ja PF nie mam i nigdy nie miałem, dlatego jestem jednopalczasty :D

No dalej, cóż prostszego niż odpalić Iłka, zrobić free flight i zapisać na kartce wyniki? :)

Bartolnikow

  • Gość
Odp: BF-109E-4 - jedziemy.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 17, 2007, 12:52:45 »
I wez tu czlowieku oblicz predkosc poczatkowa pocisku... :)

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: BF-109E-4 - jedziemy.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 17, 2007, 13:01:02 »
http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?t=8795
I popatrzcie jaką producent podał tolerancję błędu pomiaru...
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Offline TheWitch

  • *
  • IL-2 racer
Odp: BF-109E-4 - jedziemy.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 17, 2007, 19:38:18 »
Na wyścigach, bez amunicji, z 25% paliwa Bf-109 E4 wyciąga na poziomie 10m nad ziemią  480 km/h (+/- 5 km/h).
Wyżej się nie ścigałam ... :)

[Reszta postów nie na temat wydzielona do: metodyki testowania -Jos]
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 20, 2007, 23:10:52 wysłana przez Josiv »
************************************************************************

Idąc Doliną Śmierci zła się nie ulęknę ... albowiem to ja jestem najgorszą wiedźmą w tej dolinie !

Odp: BF-109E-4 - jedziemy.
« Odpowiedź #8 dnia: Września 09, 2007, 20:56:31 »
Wersja gry: 4.08, po spaczowaniu il2fb.exe, wgrane spolszczenie by Kelso (S!), wgrany sound mod v. 084 (excellent work Wasia).
Samolot: Bf-109 E4.

Wysokość    Vmax (paliwo 100%, uzbrojony)    Vmax (paliwo 25%, nieuzbrojony)
0-10m         450-460 km/h                            460 km/h
1520-30m    440-450 km/h                            450 km/h
4570 m        410-420 km/h                            420 km/h
6100 m        380 km/h                                  390 km/h
7700 m        350 km/h                                  340 km/h

W nurkowaniu (chyba stromym, jakieś 40st :002:) drgania pojawiły się przy prędkości ok. 630 km/h, skrzydła odeszły przy prędkości 790-800 km/h.

Może się komuś przyda powyższe, nie wiem czy na pewno dobrze testowałem (skoro TheWitch rozbujała się do 480), jak nie to wywalcie ten post.
Dziecku w kolebce kto łeb urwał chytrze...

BigMac

  • Gość
Odp: BF-109E-4 - jedziemy.
« Odpowiedź #9 dnia: Września 09, 2007, 23:17:32 »
Ot dowcip, przy ziemi prędkości w porządku, a im wyżej, tym gorzej. No nie wiem, czy będzie łatwo to zrobić dobrze - jeśli tylko się zwiększy moc silnika, to prędkość na wysokości wzrośnie do zakładanej, ale przy ziemi będzie zbyt duża.

Odp: BF-109E-4 - jedziemy.
« Odpowiedź #10 dnia: Września 10, 2007, 15:30:10 »
W wątku "Pliki SFS - otwarte" SG4_Rush wspominał o zmianie prędkości A8 przy ziemi i na 6000 metrów. Po mojemu znaczyłoby, że można to zrobić nie tylko poprzez podniesienie mocy silnika. Tylko że ja nie wiem jak...
Dziecku w kolebce kto łeb urwał chytrze...

Offline SG4_Rush

  • SG4
  • *
Odp: BF-109E-4 - jedziemy.
« Odpowiedź #11 dnia: Września 10, 2007, 19:54:58 »
W wątku "Pliki SFS - otwarte" SG4_Rush wspominał o zmianie prędkości A8 przy ziemi i na 6000 metrów. Po mojemu znaczyłoby, że można to zrobić nie tylko poprzez podniesienie mocy silnika. Tylko że ja nie wiem jak...

Chodzi tutaj o parametr Cx. Ale tak do końca to nie jestem pewny co do tego czy CxMin_0 i CxMin_1 (chyba współczynniki oporu) odpowiadają oporowi na poziomie morza i na pewnej ustalonej wysokości (np. HofVmax      = 6000.0). Tak po prostu sobie dyskutowaliśmy pewnego razu na ventylu o parametrach i taka sugestia padła. A że mi to jakoś zadziałało to nie musi oznaczać, że mam rację - po prostu tak wyszło (a tak po prawdzie to zerżnąłem te dwa parametry od La7  :118:)

Ja bym moc silnika i masy ustawił  takie jakie były w rzeczywistości a parametrami CxMin_0 i CxMin_1 wyregulował prędkości. Podczas testów w A-8 gdy zmieniłem Cx (na chyba mniejszy od tego co zastałem w pliku) to nagle Foczka zaczęła mi się bujać do 700 km/h w poziomie, więc na pewno to działa  :001:

Ale że na razie jestem pogrążony w robocie na amen  :005:  to do testów niestety nie zasiądę, przynajmniej nie przed końcem września.

Niemniej wątek śledzę na bieżąco  :004:.

Botras

  • Gość
Odp: BF-109E-4 - jedziemy.
« Odpowiedź #12 dnia: Września 11, 2007, 11:51:30 »
prędkośc lądowania - 130km/h (buahahahah a w Iłku to już się trawe gryzie heheeh)

Aha. A wszystkie samoloty latają tak samo...



Co zaś do danych, to bardzo przepraszam: http://kurfurst.allaboutwarfare.com/#Emil

bandyta

  • Gość
Odp: BF-109E-4 - jedziemy.
« Odpowiedź #13 dnia: Września 11, 2007, 15:46:43 »
Tylko czemu tam jest ALT 150  :021: ?

Bartolnikow

  • Gość
Odp: BF-109E-4 - jedziemy.
« Odpowiedź #14 dnia: Września 11, 2007, 15:49:51 »
A temu, ze jest to wysokosc npm :D Widocznie laduje na gorce  :020: