Autor Wątek: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...  (Przeczytany 144563 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #645 dnia: Grudnia 17, 2010, 21:03:19 »
Idź do manuala (w manualu OF temat jest opisany jeśli dobrze pamiętam dość wyczerpująco) i jeśli już, to wróć z konkretnymi pytaniami.

Offline Otton

  • 13 WELT
  • *
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #646 dnia: Grudnia 17, 2010, 21:38:03 »
odnośnie Linka trochę :001: teorii
Link 16 – podstawowe informacje
Cyfrowy taktyczny system wymiany danych Link 16 służący do komunikacji i wymiany informacji
między poszczególnymi terminalami wykorzystuje zaawansowane techniki, szczegółowo opisane w dokumencie standaryzacyjnym STANAG
5516 Tactical Data Exchange – Link 16.
Do komunikacji między poszczególnymi użytkownikami, są wykorzystywane dwie grupy terminali
Link 16 – starszego typu JTIDS (Joint Tactical Informaton Distribution System) oraz nowsze
MIDS.
W standardzie Link 16 informacje są transmitowane z wykorzystaniem multipleksacji z podziałem
czasu TDMA (Time Division Mulitple Access). Dzięki temu każdemu terminalowi Link 16 przydziela się określone szczeliny czasowe (time slots), w których może on nadawać informacje.
W standardzie Link 16 szczelina czasowa, o czasie trwania 7,8125 ms, została podzielona na pięć
następujących podstawowych części składowych
(rys. 1):
– jitter – zmienny czas opóźnienia startu transmisji;
– informacje synchronizacyjne – paczkę impulsów pozwalającą na zsynchronizowanie terminali Link 16 z właściwą siecią;
– nagłówek – 35-bitowe słowo, zawierające dane na temat typu nadawanej informacji;
– dane – przesyłana informacja (najczęściej serii J3);
– propagację – czas na propagację informacji od nadajnika do odbiornika4.

W ramach pojedynczej szczeliny czasowej informacja jest przesyłana w formie pulsów (paczki impulsów) trwających 6,4 μs (rys. 2), przedzielanych
przerwą trwającą 6,6 μs, co łącznie daje odstęp 13 μs między kolejnymi pulsami.
Każdy nadawany puls przenosi 32 bity informacji,które modulują falę nośną z wykorzystaniem
kluczowania fazy (Phase Shift Modulation).
Ponadto Link 16 wykorzystuje technikę skokowej zmiany częstotliwości FH (Frequency Hopping).
W praktyce oznacza to, że każdy puls jest nadawany na innej częstotliwości nośnej. Standard Link 16 przewiduje wykorzystanie 51 częstotliwości nośnych przy czym zmiany następują w tempie ponad 76 tys. skoków na sekundę. Jest to znacznie większa wartość niż w innych systemach wykorzystujących technikę FH.
Algorytm wykonywania skoków częstotliwości (hopping pattern) przez terminal, w połączeniu
z mechanizmami kryptograficznymi oraz wskazaniem czasu, wyznacza pojedynczą sieć Link 16.
Stosując w ramach jednego teatru działań różne algorytmy zmian częstotliwości można wyodrębnić
kilka równoległych sieci Link 16 , które
– w zależności od przyjętej organizacji sieci –mogą służyć zarówno do wyodrębnienia grup
użytkowników, jak i różnego typu informacji.
W zależności od wyboru sposobu dostępu użytkowników do sieci Link 16 wyróżnia się następujące
tryby pracy5:
– dedykowany (dedicated) – w danym czasie nadaje tylko i wyłącznie jedna jednostka (jeden terminal
Link 16), pozostałe zaś, znajdujące się w zasięgu widoczności anten, odbierają informacje;
– wyboru sieci (stacked nets) – użytkownicy wykorzystują te same funkcje, korzystają z tych
samych szczelin czasowych, ale stosują różne algorytmy zmian częstotliwości (sieci Link 16);
– wielosieciowy (multi-net) – użytkownicy wykorzystują różne funkcje, korzystają z tych samych
szczelin czasowych, ale stosują różne algorytmy skoków częstotliwości (pracują w różnych sieciach
Link 16);
– sporny (contention) – wielu użytkowników wykorzystuje te same szczeliny czasowe w tej samej
sieci Link 16. Inni użytkownicy odbierają informacje tylko i wyłącznie od najbliższego nadajnika,
co umożliwia realizację tzw. grupowania geograficznego.itd...
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2010, 21:43:04 wysłana przez Otton »

Offline Otton

  • 13 WELT
  • *
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #647 dnia: Grudnia 17, 2010, 21:55:59 »
 i jeszcze rysunki


Rysunek poglądowy

 :001:
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2010, 22:02:36 wysłana przez Otton »

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #648 dnia: Grudnia 17, 2010, 22:55:30 »
Pięknie !!! :D
Ale w OF nie ma Link 16 tylko IDM (Improved Data Modem) ;)

Offline Otton

  • 13 WELT
  • *
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #649 dnia: Grudnia 17, 2010, 23:13:46 »
Terminale IDM służą do wymiany informacji w systemie NATO Link 16 (JTIDS)

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #650 dnia: Grudnia 17, 2010, 23:24:04 »
Niech zgadnę, informacje brałeś z tej strony ?
http://www.militarium.net/viewart.php?aid=21

To powiem Ci że tam jest błąd, zresztą na kilku innych stronach jest to samo.

Sam też się nad tym głowiłem tutaj ;)
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=12773.msg219373#msg219373

 

Offline Otton

  • 13 WELT
  • *
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #651 dnia: Grudnia 17, 2010, 23:39:14 »
Nie
informacje brałem z miesięcznika "Przegląd sił powietrznych" SIERPIEŃ 2010 | NR 8 (038)
 :001:


Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #652 dnia: Grudnia 18, 2010, 22:45:27 »
BEZ SZANS!
Mój angielski jest zbyt słaby do tematu DATALINK. W ogóle nie mam pojęcia o co w tym wszystkim chodzi.
Miło by było gdyby ktoś przetłumaczył Dash-34 IMPROVED DADA MODEM. Bez waszej pomocy nie dam rady i będę grał po prostu bez tego.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #653 dnia: Grudnia 21, 2010, 21:59:02 »
Część o ustawianiu datalinka pochodząca z noob guide'a, przetłumaczona na szybko, więc wybaczcie, jeśli gdzieś zakradł się ortograf, stylistyczny, czy inny babolek  :003:

5) Ulepszony modem przesyłania danych (IDM)

Datalink w OF-ie jest odwzorowany bardzo realistycznie, jest bardzo mocnym atutem w odpowiednich rękach.
Jest odrobinę bardziej kompleksowy niż w Allied Force'u czy Red Viperze. Jeśli wiesz jak obchodzić się
z IDM, datalink jest o wiele bardziej użyteczny niż w innych wersjach.
Po pierwsze, dodaj do pliku ze skrótami klawiszowymi (keystrokes), jeśli jescze ich tam nie ma.

SimCommsSwitchLeft -1 0 0X18 2 0 0 1 "Comms Switch Left"
SimCommsSwitchRight -1 0 0X19 2 0 0 1 "Comms Switch Right"

Dla użytkowników joysticków zaleca się mieć owe skróty przypisane do joysticka, aby pozwolić na łatwą kontrolę
bez konieczności odrywania rąk od kontrolera. Jeśli nie chcesz przypisywać tych skrótów do joysticka, CTRL + O
jest lewym przełącznikiem komunikacji (Comm switch left) a CTRL + P prawym (Comm switch right)

5.1 Ustawianie datalinka

W OF'ie jest możliwy podgląd innych lotów przez twój datalink, jeśli należą do twojego package'u. Jeśli jesteś
częścią package'u złożonego z wielu lotów (multiflight package), sprawdź którym numerem jesteś. Wykonujesz misję BAI
a twój lot to Avenger1. Dlatego twój samolot ma numer 11, ponieważ jesteś liderem pierwszego lotu w package'u.
Twój Elementlead(???) ma numer 13, gdyż jest 3 samolotem pierwszego lotu w package'u. Kolejno, lider lotu Mongo1
ma numer 21, ponieważ jest pierwszym samolotem drugiego lotu w package'u. A teraz pytanie, jaki numer ma lider lotu
Lobo2? - Tak, 31. Jeśli jeszcze tego nie zrozumiałeś, przeczytaj ponownie.

Ok, teraz wiemy, jakie numery mają poszczególne samoloty naszego lotu. Ponieważ jesteś liderem misji BAI, powinieneś mieć
4 samoloty w swoim datalinku. Do tego, chcesz aby misja FAC i lider eskorty był wyświetlany.
Ok, zacznijmy ustawiać nasz datalink. Na ICP naciśnij przycisk LIST. Następnie naciśnij ENTR, jak jest pokazane na rysunku 23.
Teraz powinieneś ujrzeć obraz podobny do tego na rysunku 24. Teraz powinieneś nacisnąć SEQ. Gdy już to zrobisz na wyświetlaczu DED
Powinieneś ujrzeć coś podobnego, do pokazanego na rysunku 25. Teraz naciśnij DCS Down, aż dojdziesz do slotu numer 5
Pierwsze 4 numery są zarezerwowane dla twojego lotu i powinny zostać podane do innych lotów twojego package'u.

Teraz wpisz numery samolotów, i potwierdź ENTR-em (patrz obr. 26). Chcemy wpisać numery 21 i 31 (liderzy lotów FAC i ESCORT).
Potwierdź ostatni numer i naciśnij RTN aby dostać się do standardowego trybu DED'a (obr. 27). Gdy już to zrobisz, wciąż musisz
ustawić datalink w locie (???). Gdy tylko wzbijesz się w powietrze przyciśnij OSB 6 na lewym MFD i zmień ASGN na CONT tak jak
pokazane na rysunku 28. Następnie naciśnij Comms Switch Left (CTRL + O) przez dłużej niż 1 sekundę. Robiąc tak, ustawiłeś swój datalink
i powinieneś zobaczyć trochę dodatkowych informacji na radarze oraz HSD. Na obrazku 29 możesz zobaczyć typowe symbole datalinku
Zielone symbole to sojusznicze samoloty, a cyjanowe symbole to samoloty z twojego lotu. Powyżej tych symboli jest liczba
samolotów a poniżej jest wyświetlana wysokość w tysiącach stóp.


Mam nadzieję, że Ci to pomoże elgyd. Jeślibyś chciał, abym przetłumaczył coś jeszcze, pisz w tym wątku. Może będę mógł znaleźć trochę czasu, by Ci pomóc :P

Ach i tak swoją drogą, pochwalę się swym filmikiem nagranym w OF-ie  :118:. - http://w733.wrzuta.pl/film/6bciKA2h6ui/open_falcon_4.7

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #654 dnia: Grudnia 22, 2010, 18:58:53 »
Czyli DATALINK służy tylko i wyłącznie do podglądu własnych samolotów?

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #655 dnia: Grudnia 22, 2010, 19:30:22 »
Wyżej masz opisane jak poprawnie konfigurować DL i dodawać inne maszyny do podglądu.

DL służy jeszcze do przesyłania celów naziemnych, powietrznych.
I to też masz opisane w OF noob Guide.
A konkretniej to:

Cytuj
5.3.1
Setting up the Datalink

Setting up the Datalink is very similar to Singleplayer.
The flightlead of each flight dials in the numbers he wants to have in the DL and tells these
numbers to his flightmembers. Those dial the numbers in as well. Then the flightlead
switches to CONT mode and establishes the DL via CTRL + O.
In multiflight packages every flightlead has to establish his own DL. Datalink between
two or more packages is not possible.

5.3.2
Using the Datalink in Air-Ground-Combat

Using the Datalink in Air-Ground-Combat is almost the same to Singleplayer. If you
want to transmit a Air-Ground target, put the Radar cursor right above it and press
CTRL + P to transmit the target. The symbology on MFDs and HUD is similar to the
one in Single Player(see 5.2.3 on page 21).

5.3.3
Using the Datalink in Air-Air-Combat

Using the Datalink in Air-Air-Combat is similar to Singleplayer as written in 5.2.2 on
page 20. But another feature is added in OF which helps sorting targets.
You as a flightlead see two targets inbound on radar, AWACS has declared them as hostile
and you switched to MRM modus and the RADAR to TWS. Then you switch to EXP
mode to make sorting easier as shown in figure 34. After doing so switch via TMS-Right
to the contact your wingman should engage and press OSB 8(figure 35).This will transmit
the target to your flight. The "2" next to OSB 8 will change to "XMT". This shows you
that you transmit the target. On your HUD the message "ASSIGN" will appear. Your wingman gets the ASSIGN message on his HUD as well, and he will get a symbol on his
FCR where his target is. This symbol will show on the HSD as well. These steps are to be repeated for number 3 and 4 as well. You can assign a target yourself, that your
flightmembers which target will be engaged by yourself.


Masz tu łopatologicznie opisane co i jak trzeba klikać.



Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #656 dnia: Grudnia 22, 2010, 19:48:31 »
Dzięki Panowie. Naprawdę :001:
Zaczyna mi to wychodzić :001:

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #657 dnia: Grudnia 27, 2010, 16:31:58 »
Ja mam problem innej natury, to znaczy problem z AI. Bo śrenio co druga misja w kampanii kończy się na dwóch lub więcej samolotach stojących w odległości 0,5 m od siebie, machających usterzeniem, jakby próbowały w ten sposób odlecieć. Da się jakoś załatwić te bugi przy kołowaniu?

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #658 dnia: Grudnia 27, 2010, 19:06:11 »
I się udało :002:
Pierwszy raz zrobiłem misję w kampanii tak jak ją dokładnie zaplanowałem. Misja typu SEAD. Zniszczyłem LOW BLOW, jedno SA3
i dwa MIGI po drodze. Musiałem tylko lądować na zapasowym lotnisku. Ale miałem adrenalinkę podczas tej misji!
Pierwszy raz tak zaplanowałem trasę. Wpisałem steerpointy i targets oraz naniosłem Preplanned Threat. Super się leciało!!! :001:
Dużo zawdzięczam temu forum i pomocy Szanownym kolegom, którzy odpowiadają na moje nie kiedy męczące pytania, które głównie wynikają z mojej nieznajomości angielskiego :002:
Naprawdę dziękuję :001:
Ta gra jest BOSKA :001:
A mam pytanie co do LOKBOOK?
Stworzyłem własnego pilota i chciałem zapytać czy to normalne, że jak latam i na przykład ginę podczas misji to dalej mogę nim latać?
Czy nie powinien on zginąć? Jak to jest?

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #659 dnia: Grudnia 27, 2010, 19:13:48 »
Możesz latać, zwiększa Ci się jedynie cyferka w "Deaths".

Gratulacje wykonania misji.