Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX  (Przeczytany 294154 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #105 dnia: Kwietnia 09, 2008, 15:55:47 »
Zack,
Landclass to tylko rozłożenie właściwych typów terenu na właściwym miejscu. Do tego dochodzi druga sprawa, czyli mesh. A to już jest siatka geologiczna, odpowiedzialna za większy detal podłoża i jego ukształtowanie. Najlepszy i najbardziej kompletny jest FSGlobal 2008, recenzowany przez Yoya: http://acn.waw.pl/sturm/FSX_FSGlobal2008.html Można go kupić w pilots.pl za niewiele ponad 200 zł (ale to jest ponad 30gb danych na dysku, jeżeli zainstalujesz cały świat!)
Defaultowy FSX zawiera niezły, 76 metrowy mesh dla Europy, Japonii, Australii, a 38 metrowy dla USA. Więc spokojnie, na sam początek, wstrzymaj się z nim, i spróbuj kupić sam landclass. Bez niego, latanie nad Polską to porażka: brak lasów, a miasta są rodem z rejonów klimatu suchego (są "pustynne" na tle zielonych pól)
Pozdrawiam!

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #106 dnia: Kwietnia 09, 2008, 16:39:52 »
Do tego dochodzi druga sprawa, czyli mesh. [...] FSGlobal 2008[...]
Defaultowy FSX zawiera niezły, 76 metrowy mesh dla Europy, Japonii, Australii, a 38 metrowy dla USA. Więc spokojnie, na sam początek, wstrzymaj się z nim, i spróbuj kupić sam landclass.

Przy okazji mesh jest elementem, który ma spory wpływ na FPS. Tak więc decyzję co do zakupu dodatkowego (bardziej rozbudowanego i dokładniejszego niż defaultowy) mesh-a podjąłbym dopiero po sprawdzeniu płynności pracy FSX na Twoim sprzęcie.

Zresztą może wystarczą darmowe dodatki dotyczące mesh - dostępne np. tutaj http://www.simviation.com/fsx_terrainmesh.htm

Glebas

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #107 dnia: Kwietnia 10, 2008, 00:03:30 »
W FSX PL przetłumaczone są ....
Dzięki empeck !!! To wiele wyjaśnia.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #108 dnia: Kwietnia 21, 2008, 17:42:54 »
http://fsxmission.com/files/guides/howto/createmission/

Tam jest pokazane co należy zrobić aby mieć uruchomione narzędzia SDK w FSX. Od siebie dodam tylko, że jeżeli FSX masz zainstalowany na innej partycji niż SDK, to w tym pliku xml, który musisz edytować musisz też zmienić ścieżki do plików na pełne (normalnie ze zawierają litery dysku itp).

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #109 dnia: Kwietnia 21, 2008, 18:46:13 »
Mesh zawsze możesz pobrać. Tu aż takich skoków nie powinno być w klatkowaniu. Vector Europe oraz UTX Europe były szeroko dyskutowane wcześniej, a Razorblade opublikował sporo screenów porównawczych. Wybór należy do Ciebie.
Co do tej europejskiej siatki zrób tak:
-stwórz Sobie katalog "Mesh Europa"
-wewnątrz niego stwórz katalog "Scenery"
-do tego "Scenery" skopiuj pliki terenowe odpowiedzialne za siatkę (rozszerzenie .BGL)
-katalog "Mesh Europa" wrzuć do katalogu FSX/Addon Scenery
-następnie uruchom FSX i przez ustawienia/biblioteka scenerii dodaj ten obszar. Po wybraniu ścieżki dostępu, zobaczysz pasek ładujący/dodający siatkę do Twojej biblioteki.

Najlepiej jakiekolwiek siatki terenowe trzymać na samym dole, nad nimi dodatki z landclassem (czyli produkt cloud9), a wyżej nad nimi inne scenerie. Sceneria będąca wyżej w hierarchii nadpisze/zmodyfikuje scenerię która jest niżej od niej (o ile odnoszą się do tego samego). Zerknij na post o Ultimate Terrain X i naszych sposobach ustawienia scenerii tak, aby efekt był jak najlepszy.
Pozdrawiam!

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #110 dnia: Kwietnia 21, 2008, 20:02:27 »
Czy tzw. Tekstury Milsa warto instalować?

Zdecydowanie polecam - Europa i USA naprawdę wygląda lepiej! Ale ponieważ tekstury to kwestia gustu, a tekstury Millsa są darmowe to proponuję postąpić tak jak proponuje ich autor czyli zrobić sobie "backup" oryginalnych tekstur. Przetestuj "Millsa" mnie się podobają - ale Ty musisz sam ocenić czy Tobie przypadną do gustu. Wiesz jak to jest - o gustach się nie dyskutuje.  :001:

Co do najlepszego zestawu dodatków nt. Polski to moim zdaniem jest to zestaw:

- XClass 9Cloud - landclass
- Taburet Vector Europe - zbioniki wodne i rzeki
- UTX Europe - drogi i linie kolejowe
- VFR Poland 3D Landmarks - obiekty

Skoro masz UTX i XClass to jeżeli możliwości finansowe Ci pozwalają zainwestuj w Vectora - otrzymasz zadowalająco dokładne zbiorniki wodne, których prawidłowe kształty naprawdę przydają się w nawigacji VFR, a skoro piszesz o lotach do 1000m to zapewne z takiej właśnie nawigacji korzystasz (będziesz korzystał) często. Zbiornik wodny jest łatwiej rozpoznawalny niż droga - bo w drogach możesz się "pogubić", a akweny mają niepowtarzalne kształty łatwe do wyczytania z mapy. Zbiorniki wodne w UTX są uproszczone i zbyt kanciaste. Zresztą zerknij na wstawiane przeze mnie skiny porównawcze np. Zalewu Koronowskiego - zobaczysz różnicę.

PS. Może w weekend polatamy wspólnie online - też lubię loty do 1000 m?

empeck

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #111 dnia: Kwietnia 24, 2008, 14:49:38 »
Fototextury usuwają autogen ze scenerii w hierarchii poniżej.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #112 dnia: Kwietnia 24, 2008, 14:53:07 »
Tak, w samouczku niektóre artykuły są po angielsku.

Co do WPS - to zależy co masz na myśli. WPS wyrzuca cały autogen więc nie będzie budynków. Drzewa instaluje własne, ale w porównaniu z tym co oferuje FSX są dość rzadkie. Natomiast inne specyficzne obiekty 3D (z VFR landmarks) pozostają.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Glebas

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #113 dnia: Kwietnia 24, 2008, 16:11:11 »
- Jak uruchomić SDK, szczególnie chodzi o moduł pozwalający wstawiać obiekty na scenerie, nad którymi latami. Mi po zainstalowaniu tego dodatku pojawia się tylko folder SDK z kilkoma pod folderami, w których znajdują się bądź nie znajdują różne pliki exe. Niektóre coś uruchamiają inne nie, jednak nie udało mi się włączyć jakiegoś sensownego interfejsu, na którym można by coś modyfikować. W samym FSX nie pojawiły się żadne dodatkowe menu, podobnie w zakładce start Windowsa, tam również brak jakichkolwiek skrótów umożliwiających uruchamianie czegokolwiek. Oczywiście zainstalowałem Framework.
No i co? Udało Ci się Kibicc odpalić SDK? Mnie nie.  :005: I co ciekawsze, nie jest to odosobniony problem.
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?p=56768
Nasi koledzy próbowali pomóc, ale nikt nie wie, gdzie tkwi przyczyna. Ciekawe o co chodzi?  :002:

empeck

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #114 dnia: Kwietnia 24, 2008, 21:44:35 »
Małe sprostowanie, SDK się nie odpala, na SDK się składają help, przykłady, narzędzia i programy. Problem jest z uruchomieniem jednego z narzędzi, mianowicie Object Placement Tool. Jeśli chcecie tylko dodać nowe obiekty do scenerii (defaultowe, albo swoje), to polecam Whisplacer 0.9, program napisany w Javie, bardzo prosty w obsłudze i zostawiający defaultowe narzędzie daleko z tyłu:

http://lc0277.nerim.net/wiki/index.php?whisplacer

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #115 dnia: Kwietnia 25, 2008, 07:47:06 »
Powoli, powoli, wszystko pracuje jak należy. Tylko się trzeba przebić przez dokumentację.
SDK powinno się instalować w następujący sposób:
-SDK z DVD z FSX
-następnie instalujemy SDK SP-1a z DVD z Acceleration
-no i na koniec właściwy SDK dla SP-2 Acceleration, który jest obok

Gdy to wykonamy, idziemy do głównego folderu SDK, czyli .... Microsoft Flight Simulator X SDK/SDK  i odpalamy configSDK.exe, który nam rozpozna ścieżkę instalacyjną gry i "podlinkuje" narzędzia.

Obok folderu SDK, powinieneś mieć też folder Gmax. Gmaxa trzeba zarejestrować na stronie turbosquid.com. Następnie, żeby bydlę odpalić prawidłowo, musisz wejść do GMAX/gamepacks/FSX_GmaxGamePack i korzystać z  FSX_Gmax.exe jako aplikacji uruchamiającej.

Osobiście, pracując nad sceneriami, korzystam  w minimalnej ilości z Gmaxa (przewalenie obiektów z innego formatu 3D i nadanie nowych materiałów). Do tego obowiązkowy jest Autogen Annotator (powiedzenie FSX, w którym miejscu na Twojej fotoscenerii mają być takie i takie budynki, lub krzaki). Reszta programów jest spoza SDK: SbuilderX (podstawowa fotosceneria, wypłaszczenia, landclass), Whisplacer (narzędzie do ustawiania obiektów z bibliotek FSX) oraz ADE (narzędzie do budowy lotnisk).

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

empeck

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #116 dnia: Kwietnia 29, 2008, 21:11:21 »
Obawiam się, że tych programów jest zbyt dużo, a ludzi w Polsce pracujących nad addonami dla FSX jest zbyt mało, by pojawiły się tutoriale po polsku. Do tego większość programów nie ma supportu (wliczając programy z SDK - są one niejako bonusem, nie częścią FSXa), zatem jedyne na co można liczyć to społeczność użytkowników.

Po angielsku jest łatwiej, są dwa duże fora dyskusyjne - www.fsdeveloper.com i www.aerodynamika.com/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi, pierwsze poświęcone bardziej sceneriom, drugie samolotom. Tam można znaleźć odpowiedź na praktycznie każde pytanie.

Po polsku możesz zawsze pytać tu, w miarę możliwości postaramy się odpowiedzieć, ale na kompleksowe tutoriale raczej bym nie liczył, są zbyt czasochłonne do przygotowania. Jedyny tutorial jaki znam w naszym języku jest tu (tylko dla FS2004, a od tego czasu trochę narzędzi doszło i niestety zasady prac nad addonami 'trochę' się zmieniły):

http://www.drzewiecki-design.net/tutorialspl.htm

elgyd

  • Gość
cargo pilot
« Odpowiedź #117 dnia: Maja 03, 2008, 19:58:19 »
Witam.

Czy można jakoś zapisać stan gry podczas lotu używając cargo pilot a potem od niego zacząć?

Pozdrawiam.


Po raz kolejny zakładasz nowy wątek dla zadania jednego pytania - już raz stworzyłeś taki o tym samym tytule! Razorblade1967
« Ostatnia zmiana: Maja 03, 2008, 20:15:19 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #118 dnia: Maja 20, 2008, 14:57:10 »
Witam
Może  ktoś przedstwic krótki poradnik nawigacji  w/g GPS,a
Wiem  , ze  jest , ale po angielsku a  w tym temacie juz nie dam sobie rady :)
Z góry dziekuje

Glebas

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #119 dnia: Maja 21, 2008, 11:49:22 »
Wczoraj się zawziąłem i uruchomiłem SDK  :021: Problemem był plik dll.xml. O ile ConfigSDK.exe bardzo ładnie dopisuje ścieżki, to niestety nie modyfikuje tego pliku. Ja musiałem pozmieniać >True< na >False< Było o tyle łatwiej , że była to całkiem czysta wersja FSX-a bez dodatków i ServicePack-ów
Cytuj
<Name>Object Placement Tool</Name>
    <Disabled>False</Disabled>
    <ManualLoad>False</ManualLoad>
    <Path>..\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Mission Creation Kit\object_placement.dll</Path>
  </Launch.Addon>
  <Launch.Addon>
    <Name>Traffic Toolbox</Name>
    <Disabled>False</Disabled>
    <ManualLoad>False</ManualLoad>
    <Path>..\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\Traffic Toolbox SDK\traffictoolbox.dll</Path>
  </Launch.Addon>
  <Launch.Addon>
    <Name>Visual Effects Tool</Name>
    <Disabled>False</Disabled>
    <ManualLoad>False</ManualLoad>

Po dodaniu Acceleration wpisy w pliku pozostały niezmienione. Tym niemniej można to wykonać oczywiście również po zainstalowaniu Acc.

Jeżeli chodzi o Gmaxa to instalator jest dostępny w folderze SDK tylko po zainstalowaniu pierwszej wersji SDK (tej z płyty). Kolejne SP do SDK usuwają wcześniejsze wersje razem z katalogami, tracimy więc i instalatora. (Należy zainstalować Gmaxa przed instalacją SP1a)

Dla tych którzy mają w.w. operacje za sobą, wydadzą się być może banalne. Mam jednak nadzieję, że komuś się ten opis przyda.

Teraz zaczynam czytać Help-a do SDK i nie za bardzo wiem, co poeta miał na myśli, ale i do tego pewno powoli dojdziemy  :004:

Mój pasek w FSX wyglada teraz tak :

[załącznik usunięty przez administratora]