Autor Wątek: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)  (Przeczytany 133607 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #780 dnia: Października 15, 2008, 10:44:27 »
Zupełnie niepotrzebna opcja, jedyne uzasadnienie to potencjalnie większe zyski  (teoretycznie większe spektrum graczy to kupi). Rzecz w tym, że wszelkie "easy" "arcade" czy "game" mode i tak okaże się zbyt trudne do przeskoczenia dla zupełnego laika, a nie może on liczyć na pomoc bardziej doświadczonych graczy, bo ci z kolei omijają takie opcje szerokim łukiem. Z punktu widzenia najbardziej zainteresowanych (czyli chyba większości nas tutaj na forum i innych podobnych temu środowisk) ta opcja to marnotrawstwo czasu i pracy developerów, które mogliby wykorzystać w innych rejonach (eliminacja bugów, optymalizacja engine'u).

||**Boberros**||

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #781 dnia: Października 15, 2008, 10:57:32 »
Zgadzam się, ale zyski to zyski. A taki drobiazg może przyciągnąć młodych, którzy nie wywalą gry po jednym razie...

Dziś to chyba nawet do statków czy kółka i krzyżyka byłby tryb "arcade" :D

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #782 dnia: Października 15, 2008, 11:10:59 »
Zupełnie niepotrzebna opcja, jedyne uzasadnienie to potencjalnie większe zyski  (teoretycznie większe spektrum graczy to kupi). Rzecz w tym, że wszelkie "easy" "arcade" czy "game" mode i tak okaże się zbyt trudne do przeskoczenia dla zupełnego laika, a nie może on liczyć na pomoc bardziej doświadczonych graczy, bo ci z kolei omijają takie opcje szerokim łukiem. Z punktu widzenia najbardziej zainteresowanych (czyli chyba większości nas tutaj na forum i innych podobnych temu środowisk) ta opcja to marnotrawstwo czasu i pracy developerów, które mogliby wykorzystać w innych rejonach (eliminacja bugów, optymalizacja engine'u).

Gdyby było tak jak piszesz, wszelkie firmy robiące maksymalnie proste addony do FS'a (Alphasim, CLS) nie miałyby racji bytu. A żyją i mają się dobrze. Z naszego punktu widzenia jest to może nieprzydatne, ale na tym i podobnych forach świat się nie kończy. Przeliczając koszt wykonania na zyski, jest to moim zdaniem bardziej opłacalne niż klepanie realistycznego datalinku czy innych "hardkorowych ficzerów".
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #783 dnia: Października 15, 2008, 11:23:59 »
Gdyby było tak jak piszesz, wszelkie firmy robiące maksymalnie proste addony do FS'a (Alphasim, CLS) nie miałyby racji bytu. A żyją i mają się dobrze. Z naszego punktu widzenia jest to może nieprzydatne, ale na tym i podobnych forach świat się nie kończy. Przeliczając koszt wykonania na zyski, jest to moim zdaniem bardziej opłacalne niż klepanie realistycznego datalinku czy innych "hardkorowych ficzerów".

Miałem raczej na uwadze światek Falcona jako analogię (bo to combat sim). Nie sądzę, aby wielu graczy korzystało z ustawień typu "easy avionics" itp, a jeśli nawet, to do momentu pierwszego napotkanego problemu, kiedy trzeba poszukać rozwiązania na forach. Wtedy okazuje się, że nikt nie potrafi pomóc, bo wszyscy korzystają z ustawień "realistycznych". Nie rozumiem po co zwykły gracz miałby inwestować w zaawansowany symulator lotu i zaraz potem obcinać jego możliwości do poziomu Blazing Angels. No ale co kto lubi.

empeck

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #784 dnia: Października 15, 2008, 11:28:59 »
Zwróć uwagę na światek nie tylko Falcona, ale też lite-simów Thirdwire, czy takich gier jak Ace Combat i Tom Clancy's HAWX ;) Jest on o wiele większy niż ten Falcona.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #785 dnia: Października 15, 2008, 11:34:48 »
Oczywiście że jest większy. Ale te firmy adresują swoje produkty do innych użytkowników, niż czyni to (przynajmniej w deklaracjach) ED. Ja po prostu widzę dużą niekonsekwencję w nazywaniu czegoś najbardziej zaawansowaną symulacją, jaka powstała do tej pory na komputery osobiste, a zaraz potem dodawaniu obsługi pada.

empeck

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #786 dnia: Października 15, 2008, 12:31:07 »
Chcą wyrwać dla siebie tak dużą część rynku jak to możliwe. Mi to akurat nie przeszkadza, dopóki część symulacyjna będzie tak dobra jak zapewniają.

Offline krmichal

  • *
  • gg: 3008541
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #787 dnia: Października 15, 2008, 14:19:03 »
Przeprowadziłem test na koledze  :002:

- Zobacz, tu masz filmiki ze strzelaniem z DCS.
- Wow, niesamowite, ale ciężko będzie to opanować.
- Tu masz filmik z datalinkiem.
- O kurde, to chyba nie dla mnie. To trzeba być już pasjonatem.
- A tu popatrz, wypuścili klawiszologię.
- O nie, nie ma szans, przecież to praca a nie zabawa. Pewnie Ci z tego "twojego" forum już się nie mogą doczekać, ale normalny  :118: człowiek w to nie zagra.
- A tu masz filmik z game mode.
- No, w to mogę pograć!

Oczywiście, to może być odosobniony przypadek, ale jednak zgadzam się z opinią pod tym filmikiem na YT: wszystko co pomoże zwiększyć sprzedaż jest dobre, bo lepszy wynik finansowy korzystnie wpłynie na jakość symulatora.
"Każdy głupi umie latać z silnikiem."

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #788 dnia: Października 15, 2008, 17:04:05 »
Falconem 4.0 też można zarżnąć komputer jak się wie co ustawić :)

Wtrącę tylko trzy grosze, Falcon 4.0 OF z ustawieniami na maxa,filtrowaniem anizo i antyaliasingem x8  chodzi u mnie płynnie i bez zacięć (bez względu no to co dzieje się w powietrzu i na ziemi) na całkiem przeciętnym dzisiaj zestawie czyli: Core2Duo E6700, GF8600GTS i 2GB ramu.
 
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #789 dnia: Października 15, 2008, 18:06:23 »
Napisałem wyraźnie - jak się wie co ustawić.

Bodajże po dodaniu opcji -g5 do atrybutów, suwaki można przesunąć bardziej w prawo, tak ze 4 razy bardziej. Mamy wtedy jednocyfrowy FPS na każdym kompie. Piszę z pamięci, robiłem to z 1,5 roku temu i nawet nie pamiętam czy na OF czy na RV.

A o co mi chodzi z tym fetyszem suwaków? One w symulatorach nic nie znaczą. Większość z nich jest rozbijana w plikach konfiguracyjnych na masę opcji typu LOD'y, gęstość struktur, odległość widzenia struktur, ogólny zasięg widzenia terenu, rozdzielczość siatki, rozdzielczość tekstur, i inne, najczęściej płynnie regulowane. Więc zestaw ustawień to w rzeczywistości jakaś wizja developerów, którą można sobie dowolnie zmienić czy to w górę czy w dół. No tak - ale wtedy już nie będzie "full max" i można marudzić że gra się tnie na każdym sprzęcie.

Rozbrajają mnie też w simach (teraz piszę ogólnie) super tweaki które to co robią to przede wszystkim zmniejszają "po cichu" te wartości, w efekcie grafika jest nie wiele lepsza niż na ustawieniach średnich, ale w opcjach gracz widzi że ma maksymalne więc już jest zadowolony ;)

Oczywiście nie piszę tu o wszystkich tweakach, ani nie próbuję usprawiedliwiać LO, nie wszystko da się w ten sposób wytłumaczyć, choćby duże obciążenie w trybie multi. Ale mogę się założyć że co najmniej połowa nabywców DCS zaraz po instalacji włączy wszystko na maksa, a potem zacznie psioczyć na ED że znowu sp***** bo się tnie :D

Cytuj
Dopóki przesunięcie jakiegoś suwaka powoduje _zauważalną_ dla gracza różnicę w wyglądzie gry trudno się dziwić, że komuś przeszkadza, że się tego suwaka przesunąć nie da.

Ale dlaczego nie da? Da się da, tylko nie możesz przesunąć wszystkich naraz. Albo rybki albo akwarium. Jeden chce mieć cudne odbicia terenu w w wodzie, inny chce mieć gęsty las, a trzeci przede wszystkim chce mieć w powietrzu piećdziesiąt samolotów. Wolę taką sytuację jak jest teraz, że zależnie od potrzeb ustawiam sobie to lub to, niż gdyby grafika w simie była równana w dół po to tylko, żeby każdy w każdej sytuacji mógł sobie włączyć wszystko "na maxa".
« Ostatnia zmiana: Października 15, 2008, 20:07:29 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #790 dnia: Października 16, 2008, 00:58:09 »

    U Ruskich jest już cena  649 rubli  :001:, dla porównania Call of Duty 4 ok 400 rubli.


               


   

qrdl

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #791 dnia: Października 16, 2008, 01:19:49 »
Szkoda tylko, że do Polszy nie wysyłają  :015:

pozdrawiam,
qrdl

John Cool

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #792 dnia: Października 16, 2008, 01:29:55 »
Nie przejmujcie się logosie... Kurica nie ptica, Polsza nie zagranica jak mawiają Rosjanie :118:

Offline castor

  • *
  • Lonewolf

i5 12600K
27LG GL850-B
RTX 4080 Phantom GS
VR HP Reverb G2
TH Warthog
Lecimy z konkretami – rzekł dowódca skrzydła, patrząc na Mavericki

Struger

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #794 dnia: Października 22, 2008, 13:19:37 »
Właśnie jestem w trakcie instalowania gry. Zaraz zobacze jak poradzi sobie moj biedny Athlon 64 X2 3.8 3 gb ram i radek x1950 pro 256mb!