Autor Wątek: FSX kontra komputer: testy, testy.  (Przeczytany 64579 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rafgath

  • *
  • Lok'tar Ogar
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #135 dnia: Lipca 29, 2015, 16:40:06 »
Prawde powiedziawszy to trudno powiedziec. Wiekszosc ludzi ktora lata na 10 to na wersii beta w ktorej wiele rzeczy kuleje, miedzy innymi wydajnosc,  zawiera tez wiele bledow, tak naprawde to nigdzie nie znalazlem zadnego komentarza odnosnie pelnej wersii 10. Z tego co wyczytalem na forach FSx steam dziala bez problemow, dodatki wiekszych firm rowinez sa kompatybine z 10. Ja zarezerwowalem swoja wersje i na pewno jak tylko bede mial taka mozliwosc ta ja zainstaluje. Wiekszosc starszych dodatkow ktore zreszta i pod 8.1 nie dzialaly poprawnie i tak juz nie uzywam. Inna sprawa ze i tak pewnie troche poczekamy zanim bedziemy mieli mozliwosc upgrad-u wiec wiele rzeczy sie wyjasni w miedzyczasie.
System: Intel Core I-7 7700K CPU @ 4.8GHz, Corsair H100i v2, EVGA Z270 FTW-K, Kingston HyperX Fury Black 16GB PC 21300, EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 , Windows 10 64 bit

Prepar 3D v4 / X-Plane 11


Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #136 dnia: Lipca 29, 2015, 21:13:22 »
To nawet nie kwestia tego, że był w wersji "technical preview", potem był w wersji "RTM". Problemem raczej był brak oficjalnego wsparcia ze strony producentów sterowników. Wydawali betę i tyle albo w grę wchodziły sterowniki z repozytorium FS. Obstawiam, że jeśli coś działało na Win7/8/8.1 to będzie równie dobrze działało na Win10. Teraz trzeba tylko poczekać aż ludki skorzystają z Windows Update.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #137 dnia: Lipca 31, 2015, 14:44:48 »
No i jestem już po aktualizacji prawie dobę, ogólnie bardzo zadowolony z produktu, oczywiście nie ze wszystkiego.
Testowałem chwilę FSX, nie widzę różnicy, ale też i dodatków nie mam za wiele. AMD wczoraj wypuścił nowy sterownik dla W10 i za to poprawiło mi się w innych grach, w tym sensie, że nie zawiesza mi się laptop ;)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #138 dnia: Lipca 31, 2015, 16:25:58 »
A ja zdradziłem redsów :(. Zamówiłem dziś GF 980Ti OC pod FSX'a, DCS jeden i pół i BoS/BoM. Zobaczymy czy wyjdzie na zdrowie :>.
Przesiadka z R9 290X. Mocno zastanawiałem się nad Fury X, na którego napalałem się od pół roku ale jednak ta nowość po wszelkich analizach przegrywa jednak jak dla mnie z 980Ti w testach, a wciąż jest praktycznie niedostępna i o wiele droższa niż 980Ti.
Bye bye czerwoni na kolejne 2 lata....
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #139 dnia: Lipca 31, 2015, 16:37:12 »
A co Ciebie tak ciągnie to Radeonów? Ja się z nimi pożegnałem 6 lat temu i nie tęsknię.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #140 dnia: Lipca 31, 2015, 16:59:17 »
Trzeba brać to co daje najwięcej i nie przywiązywać się do marki, bo niestety w dzisiejszych czasach to nie działa w drugą stronę. Poza tym proponuję nie zaśmiecać tematu takimi dyskusjami tylko wrzucać konkretne dane z testów w FSX :).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #141 dnia: Grudnia 13, 2015, 10:58:11 »
Wrzuciłem dziś FSX pod 4K (w opcji DSR: http://international.download.nvidia.com/geforce-com/international/images/dynamic-super-resolution/dsr-nvidia-control-panel-scaling-factors-640px.jpg ). Teraz za wiele nie latam, ale może być, że warto zainteresować się ta podziałką (3620x2036). Plamka tutaj jest już tak mała, że można zejść z wygładzania. Tutaj screen na 8x16x i nic więcej (bez supersamplingu). Działa - 60 klateczek na 60, ale przyznam się, też, że testowałem na prostszych maszynach i sceneriach. Może być za to tak, że FSX będzie sobie radził i wyglądał lepiej na 4K niż na niższych podziałkach ale z wyśrubowanym wygładzaniem (a mnie akurat wnerwiają schodki w tytułach). Akurat ten Bell 47 jest bardzo wrażliwy na wygładzanie (sporo elementów i prostych linii) i prezentuje się całkiem ok.





Co prawda trzeba mieć dobre oczy bo jak widać tekst menu/zakładek jest już mega mały ;).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #142 dnia: Grudnia 26, 2015, 13:44:53 »
U mnie działa to bardzo ładnie, jedyne zastrzeżenie to, że po zmianie na 4K mam teraz efekt pływających oznaczeń i linii wymalowanych na drogach kołowania i pasach startowych.
Wymusiłem w Nvidia Inspectorze filtrowanie Anizotropowe x16 ale nie pomogło. Może trzeba dodać jednak tego AA trochę - w tej chwili mam wyłączony AA całkowicie.
i5 6600K @ 4.4GHz, AsRock Z170 Gaming K4, CM Fortis 3, 2x8GB DDR 4 Corsair Vengeance LPX 3200MHz, Gainward Phoenix 1080 GS 8GB, XFX TS Core 550W, Crucial BX200 SSD 240GB, Crucial MX300 SSD 275GB, Seagate Barracuda 1TB, Win 10 x64 Pro

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #143 dnia: Grudnia 26, 2015, 21:24:48 »
U mnie działa to bardzo ładnie, jedyne zastrzeżenie to, że po zmianie na 4K mam teraz efekt pływających oznaczeń i linii wymalowanych na drogach kołowania i pasach startowych.
Wymusiłem w Nvidia Inspectorze filtrowanie Anizotropowe x16 ale nie pomogło. Może trzeba dodać jednak tego AA trochę - w tej chwili mam wyłączony AA całkowicie.

Co masz na myśli pisząc "pływające"? Możesz dać screena? Ja w Inspektorze mam tak:



Pod FSX:



Więc anizotrop. jest ważne jak najbardziej, tym bardziej, że wyostrza nam teksty gleby, a poza tym wpływa na poziome elementy na malowaniu.

Zauważyłem tylko obecnie jeden zonk z tym DSR i 4K. Przy drugim załadowaniu (end flight, inna maszyna i lot na nowo), nie idzie nic kliknąć myszką. Właśnie z tym walczę i szukam czegoś w necie. Możliwe, że chodzi o to, że jakby po wyjściu z lotu, ale nie z aplikacji, on wraca do normalnej rozdzielczości, a myszka po załadowaniu już nie i nie idzie nic klikać.

Dobra mam: 40 minut wystarczyło i doszedłem metoda prób i błędów. W takiej sytuacji należny wrzucić sobie tryb okienkowy (Alt+Enter) i powrócić nim do trybu pełno ekranowanego. Myszka prawidłowo znów działa :). Jakieś tam skalowanie kursora DPI, ustawienia cienia pod myszką, śladów itp. co piszą nie działało u mnie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #144 dnia: Grudnia 26, 2015, 23:26:56 »
Ustawienie AA x8 w Inspektorze wyleczyło te "pływające" linie, jednak sam DSR to za mało, jakiś* AA musi być włączony.
Widzę, że masz ustawione Filtrowanie Trillinear w FSX, czemu nie Anizotropowe?



*w opcjach FSX albo w NVI.
i5 6600K @ 4.4GHz, AsRock Z170 Gaming K4, CM Fortis 3, 2x8GB DDR 4 Corsair Vengeance LPX 3200MHz, Gainward Phoenix 1080 GS 8GB, XFX TS Core 550W, Crucial BX200 SSD 240GB, Crucial MX300 SSD 275GB, Seagate Barracuda 1TB, Win 10 x64 Pro

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #145 dnia: Grudnia 27, 2015, 00:01:59 »
Ustawienie AA x8 w Inspektorze wyleczyło te "pływające" linie, jednak sam DSR to za mało, jakiś* AA musi być włączony.
Widzę, że masz ustawione Filtrowanie Trillinear w FSX, czemu nie Anizotropowe?



*w opcjach FSX albo w NVI.

Anizotropowe nie ponieważ mam pod sterami do karty, druga sprawa to wygł. anizotropowe pod FSX gryzie się z moim SweetFX bez którego ani rusz.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #146 dnia: Grudnia 27, 2015, 15:35:20 »
Takie buty, byłem przekonany, że w FSX ma być ustawione Anizotropowe i w NVI też mam ustawić Anizotropowe x16.
W każdym razie DSR poprawia humor, nawet efekt "wyskakujących" drzew, domów itp na horyzoncie przestał być tak dokuczliwy jak w rozdzielczości 1920x1080.
W Ił2-BOS wyleczyło to praktycznie do zera efekt pływającego horyzontu..
i5 6600K @ 4.4GHz, AsRock Z170 Gaming K4, CM Fortis 3, 2x8GB DDR 4 Corsair Vengeance LPX 3200MHz, Gainward Phoenix 1080 GS 8GB, XFX TS Core 550W, Crucial BX200 SSD 240GB, Crucial MX300 SSD 275GB, Seagate Barracuda 1TB, Win 10 x64 Pro

Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #147 dnia: Grudnia 29, 2015, 21:07:36 »
Czy opłaca mi się przesiadka na W10 i FSX:SE czy pozostać przy W7 i FSX Deluxe? Przesiadka podyktowana będzie jedynie chęcią wzrostu wydajności FSXa, nie wiem czy jest sens - jak Wy to widzicie?

Docelowo chcę zrobić przesiadkę na W10 + FSX:SE + FTX Global Base + FTX VECTOR + FTX OPEN LC Europe +Active Sky Next + REX 4 Texture Direct. Powiedzmy, że będzie to taka podstawa dodatków, nie będę wypisywał poszczególnych scenerii itp.
i5 6600K @ 4.4GHz, AsRock Z170 Gaming K4, CM Fortis 3, 2x8GB DDR 4 Corsair Vengeance LPX 3200MHz, Gainward Phoenix 1080 GS 8GB, XFX TS Core 550W, Crucial BX200 SSD 240GB, Crucial MX300 SSD 275GB, Seagate Barracuda 1TB, Win 10 x64 Pro

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #148 dnia: Grudnia 29, 2015, 22:47:47 »
Przesiadka na W10 nic nie da pod względem FPS, a i niektóre dodatki nie działają poprawnie. Raczej daruj sobie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline RPM

  • *
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #149 dnia: Grudnia 30, 2015, 08:37:04 »
Dla 1 fps więcej, skomplikowania sobie życia nowym interfejsem, brakiem wstecznej kompatybilności i wieloma innymi wadami? Hm..