Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151297 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 17, 2008, 15:28:05 »
"Dodatek" do eCockpit F-16 :)
http://www.youtube.com/watch?v=TBD9Juqx7PI&feature=related

Ja nie mogę wyjść z podziwu.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 17, 2008, 19:42:38 »
Było, szkoda że beczki nie zrobił :D
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 17, 2008, 20:40:04 »
Czy do waszych kokpitów i paneli MFD nadałyby się ostatnio popularne cyfrowe ramki do zdjęć? Można na nich odtwarzać pliki video i mają połączenie USB, a cena ciągle spada (obecnie w granicach 250zł). Jeżeli brędzę to wybaczcie, po prostu nie znam się absolutnie, ot tak mnie natchnęło :)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 18, 2008, 18:29:58 »
Vito - dzięki za miłe słowa. Na mnie wrażenie zrobiła Twoja elektroniczna wiedza. Ja za laicyzm w tej dziedzinie musiałem zapłacić większym budżetem kokpitu. Ty masz szansę na lepsze rozwiązania. Trzymam kciuki za Twoją próbę, bo wnieść może nie tylko nową jakość, ale przede wszystkim otworzyć może szansę innym, znosząc pewne bariery.

Baski - widziałem :) Gdy rozpoczynałem budowę z góry wykluczyłem platformę 3-DOF ze względu na nieznajomość nośności stropu. Dlatego kokpit jest względnie lekki, kompozytowy, a panele i cały hardware są zamontowane raczej na "słowo honoru" niż w sposób gwarantujący zniesienie takiej trzęsiawki na dłuższą metę. Interfejs obsługujący serwa z OpenCockpits pozwoliłby zrobić coś takiego. Na ile znam SIOC i karty OpenCockpits - to nic trudnego. Niestety potrzebny jest dostęp do jakiegoś warsztatu, ze sprzętem ślusarskim, żeby wykonać ramę. Ja swój kokpit zrobiłem praktycznie w kuchni M-3;) No i ta biedna sąsiadka pod spodem, z latającym jej nad stropem prawie ćwierć-tonowym "zaawansowanym" joystickiem z przyklejonym do niego pilotem;)

Kush, ciekawy pomysł z tą multimedialną ramką. Chyba jeszcze nie eksplorowany. Chwilowo nie stać mnie jednak finansowo i czasowo na przeprowadzanie prób. Z całą pewnością potrzebny były hardware przekazujący sygnał karty graficznej z VGA na USB. Nie wiem czy to wogóle możliwe, czy przepustowość obu interfejsów jest zbliżona i czy oprogramowanie ramek pozwala czerpać sygnał video bezpośrednio z USB czy pobiera go z pamięci wewnętrznej ramki, co wykluczałoby to rozwiązanie imho. Ale dzięki za inspirację:)


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 18, 2008, 19:30:59 »
Ja też myślałem o tym zastosowaniu.Pisałem o tym tutaj
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,8494.msg144921.html#msg144921
Myślę,że to nie zadziała,ale można eksperymentować

bh91

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 19, 2008, 13:01:30 »
Platforma 3-DOF to byłoby bardzo ciekawe przedsiemwzięcie gdyby sie dało to zmontować tanim kosztem. Ja znalałem takie coś: http://buggies.builtforfun.co.uk/Sim/index.html niegłupie moim zdaniem. Jakby cały kokpit wyważyć to do poruszania nim wcale wielka moc nie byłaby potrzebna. Polecam także inne projekty z tej strony - ciekawe rozwiązania.

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 20, 2008, 12:59:36 »
Ramki nie zadziałają. W poprzedniej wersji kokpitu robiłem próby na karcie z wyjściem kompozytowym i tanim czarno-białym TV (50zł nowy), co pozwoliło uruchomić jeden mono-MFD. Niestety przekątna 5" to troszkę za mało, ale próba była udana z wersją FF 3 a MFD czytelne. Niezbędna była edycja pliku cokcpit.dat, uruchomienie Falcona w oknie, a nie pełnoekranowo, TV pracowało jako monitor 640x480. W obecnym kokpicie nie mam miejsca na głęboki monitorek i trochę teraz żałuję, że zrezygnowałem z tamtego rozwiązania na etapie projektowania konstrukcji. Byłoby najtańszym rozwiązaniem, ale działałoby wyłącznie w trybie 2D.
Dzięki za linki do motion platform. Gdyby nie to, że chcę sobie trochę polatać, a mam jeszcze drobne problemy z kokpitem, pewnie zapaliłbym się do zaimplementowania rozwiązania "tornadoblue" u siebie. I dygresja - zacząłem mówić o platformie 3-DOF co jest oczywistym nieporozumieniem. Rozwiązanie np. tornadoblue to platforma 2-DOF.
Z drugiej strony, sprzętowe ulepszenia zwiększające realizm takie jak właśnie motion-platform, TIR, FF w joyach, bass-shaker, g-suit (słyszał ktoś o spodniach wywołujących fizyczny efekt przeciążeń u gracza?:)) zwiększają realizm, ale zwykle obniżają efektywność w grze.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 21, 2008, 01:08:13 »
Z drugiej strony, sprzętowe ulepszenia zwiększające realizm takie jak właśnie motion-platform, TIR, FF w joyach, bass-shaker, g-suit (słyszał ktoś o spodniach wywołujących fizyczny efekt przeciążeń u gracza?:)) zwiększają realizm, ale zwykle obniżają efektywność w grze.

Hehe ja mam g-suit prawdziwy - brakuje tylko sprężarki  :004:
F-16C Block50 driver...

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 21, 2008, 10:36:44 »
Cytuj
W poprzedniej wersji kokpitu robiłem próby na karcie z wyjściem kompozytowym i tanim czarno-białym TV (50zł nowy), co pozwoliło uruchomić jeden mono-MFD.
Ja też o tym pomyślałem i do tego pomysłu wrócę.Obecnie zajmuję się analizą rozwiązań OpenCockpits i zajmuje mi to trochę czasu,ale jest to podstawa przyszłego nowego projektu kokpitu Falcona.Realizacja wyświetlania MFD będzie najtrudniejszym zadaniem i dlatego każdy pomysł trzeba sprawdzić pod kątem realizacji i możliwości zastosowania.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 21, 2008, 16:02:42 »
Przedstawiam zdjęcia mojego obecnego poligonu doświadczalnego.Jest to model (częściowy)karty Master z projektu OpenCockpits.Napiszę na temat karty później,teraz chcę tylko zasygnalizować,że realizuję prace przygotowawcze pod kątem sterowania przyszłego kokpitu,ale zrealizowanego na rozwiązaniach OpenCockpits.
Ponieważ Damos realizuje swoje rozwiązanie sterownika, Intruder kończy swój projekt ja próbuję poznać rozwiązania  OpenCockpits to jest nadzieja,że zdobędziemy jakieś doświadczenia w tej dziedzinie i będzie można to wykorzystać w przyszłości.


_Kylu_

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 21, 2008, 18:31:06 »
też fajny...Pozdro :004:

Zdania rozpoczynamy wielką literą. Dziadek Kos
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2008, 20:10:42 wysłana przez Kos »

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 25, 2008, 07:43:53 »
Zrobiłem montaż drugiej karty do sterowania wyświetlaczami 7 segmentowymi.Na zdjęciu widać 2 karty oraz układy wejścia i wyjścia tylko dla kilku funkcji,ponieważ jest to prototyp dla testów.Wstępne testy wypadły pozytywnie.Mam kłopoty z implementacją programów FAST oraz SIOC do przechwytywania danych z pamięci współdzielonej FalconaAF i bez pomocy Intrudera nie dam rady.Prawdopodobnie jest to do opanowania,ale wymaga czasu.Intruder możesz sprawdzić PW.

Projekt oparty na MJoy oraz SVMapper jest bardzo prosty w porównaniu do rozwiązań OpenCockpits,ale ma jedną wadę nie potrafi sterować lampkami,wskaźnikami itp.Mam nadzieję,że się nie poddam.

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 26, 2008, 14:48:40 »
Mój podziw wzrasta vito:)
Masz obszerne wyjaśnienia w kilku meilach na PW i na poczcie, byłem nieobecny.
Pozdrawiam:)

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 26, 2008, 17:39:01 »
Dziękuję Intruder za pomoc.Chciałbym krótko podsumować moje wstępne testy.W pierwszym etapie rozpocząłem testy z przyciskami i przełącznikami.Moja płyta Master jest połączona przez LPT do PC,ale są dostępne płyty Master z interfejsem USB.Płytę z opcją USB musiałbym zamówić w Hiszpanii i trochę poczekać,dlatego sam wykonałem prostszą wersję.Działanie Master opiera się na tzw.pollingu czyli przepytywaniu czy na wejściach nie nastąpiła zmiana stanu i to w zasadzie wszystko.Jest to multiplexer oraz diodowa matryca.Mamy do dyspozycji 38 wyjść 72 wejścia oraz dodatkowy port tzw.expansion bus.Jest to coś podobnego do MJoy,ale z większymi możliwościami oraz z możliwością współpracy z innymi kartami.Jedną z właściwości tej płyty jest podobnie jak MJoy możliwość odczytywania stanów przycisków chwilowych,przełączników oraz enkoderów.Uruchamiamy program iocard.exe odpowiednik SVMapper dla MJoy i program emuluje działanie klawiatury.Są różnice w przypisywaniu klawiszy lub ich kombinacji.W SVMapper wystarczy nacisnąć klawisz lub kombinację klawiszy i to zostanie przypisane odpowiedniemu przełącznikowi,który ma swój adres związany z matrycą.W iocard jest podobnie,ale jest też różnica,która dotyczy klawiszy specjalnych typu shift ctrl oraz alt.Programując skrót klawiszowy z tymi wyróżnionymi klawiszami trzeba uwzględnić dwa stany wciśnięcie oraz puszczenie tych klawiszy np.SHIFT_DN ozn.naciskanie a SHIFT_UP puszczenie.
Inna różnica polega na tym,że w SVMapper są dodatkowe opcje typu delay,repeat oraz continuos.Tę ostatnią opcję stosuję np.dla funkcji EJECT w AF.Tyle moich wstępnych uwag.Teraz chcę testować wyjścia i tutaj pomoc Intrudera jest niezbędna.

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #44 dnia: Stycznia 29, 2008, 19:13:43 »
Krótka dygresja vito: w SIOC opcje delay, repeat i continuos są dostępne przy pomocy odpowiednich operatorów lub prostego ciągu logicznego IF-THEN, coś w stylu: "jeśli obwód nie został otwarty wyślij ponownie skrót klawiaturowy". W SIOC ta ostatnia funkcja także jest potrzebna do Emergency Jettison i właśnie Eject.
Pozdrawiam:)