Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151729 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #330 dnia: Listopada 29, 2009, 19:14:26 »
Rozpocząłem uruchamiać aplikacje i pojawiły się niespodzianki.Pierwsza to zmiana położenia ikon na pulpicie.Jest to związane z zmianami rozdzielczości w OF (mam ustawione na 1600x1200).Normalnie używam 1024x768.Tutaj pomógł mi KosiMazaki podając link
http://www.searchengines.pl/Zapisywanie-ukladu-ikon-Pulpitu-t86561.html
gdzie można pobrać program Desktop Restore.Sprawdziłem działa.
Drugi problem kosztował mnie trochę czasu zanim znalazłem przyczynę nie działania jednej z aplikacji OpenCockpits Contralador.Zrobiłem reinstalację aplikacji OC i nadal nie mogłem otworzyć tej aplikacji.Okazało się,że jest otwarta tylko na monitorze nr5 (3.5'').Tego nie zauważyłem.W pracy z kilkoma monitorami pracującymi w opcji rozciągniętego obrazu takie niespodzianki mogą się zdarzyć.
Kolejny problem to ustawienie wskaźników w MFD tak aby były w prawidłowym wymiarze w OF,gdzie jest 1600x1200.Nie mam problemu z 1024x768.Myślę,że w końcu znajdę sposób.
Nadal liczę na pomoc kolegów posiadających OF dotyczącą ich ustawień setup w OF i wpływu na ich fps.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #331 dnia: Grudnia 11, 2009, 20:19:21 »
Witam,mały postęp w budowie mojego CP.Na zdjęciach jest przedstawiony przód oraz tył panelu.
[img=http://img64.imageshack.us/img64/4360/panelhsifront.jpg]http://

Moje kłopoty w realizacji tego panelu wynikały z tego,że zamiast LCD 3.5'' musiałem zastosować LCD 4.8''.Ukrycie enkoderów w ramce HSI jest także dosyć trudne.Sterowanie enkoderów jest realizowane przez MJoy a przełączniki steruje karta Master z OC.Panel jest podświetlany 2 LED-ami.Postaram się przedstawić w najbliższym czasie na zdjęciach CP razem z pozostałymi modułami .W chwili obecnej mam pracujące CP,HSI,RWR oraz LRMFD (na jednym CRT do testów)czyli 5 monitorów.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #332 dnia: Grudnia 12, 2009, 16:54:29 »
Witam ponownie.Zdążyłem zrealizować CP jeszcze w tym roku.Na zdjęciu widać moje moduły kokpitu.Prawdopodobnie w następnym roku rozpocznę dalsze prace.Jak widać na zdjęciu mam mało miejsca i muszę pomyśleć jak je optymalnie zagospodarować.Co do symulatora to OF jest właściwym symulatorem dla realizacji fizycznego kokpitu.Jest to związane z ludźmi,którzy realizują głównie programy wspierające ten symulator a nie AF.Mam na myśli realizację MFD oraz możliwości wyłączanie kokpitu oraz HUD w 3D.



BigMac

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #333 dnia: Grudnia 13, 2009, 17:20:33 »
Znalazłem takie coś, nie wiem czy było:
http://www.frazpc.pl/artykuly/800/Sparkle/XLink/SPF16/Monitor/na/USB

Mini-karta graficzna, monitor podłączany de facto przez USB :)

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #334 dnia: Grudnia 13, 2009, 21:20:12 »
Rozpatrywałem tę opcję,ale szczęśliwie dla mnie można kupić kartę pod PCI.W momencie zakupu nowego pc nie brałem pod uwagę możliwości zastosowania 6 monitorów (brak wyobraźni oraz wiary w swoje możliwości).Testując programy wspierające OF doszedłem do wniosku,że jestem w stanie na jednym pc sterować kilkoma LCD osiągając nienajgorsze fps.Podobne konwertery już są stosowane przy budowie kokpitów.Jest to jakaś alternatywa.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #335 dnia: Grudnia 23, 2009, 07:51:08 »
Dalszy postęp w pracach jest związany z aplikacjami wspomagającymi OF.Tak jak wspomniałem muszę dla obecnego rozwiązania kokpitu zmienić profile z AF na OC.Dodatkowe problemy są związane z różnicami pomiędzy tymi symulatorami.Przeanalizowałem profil Jagstanga dla OF oraz podstawowy profil Cockpitbuildres dla AF.Jest tego 10 stron A4.Porównałem funkcje,znalazłem różnice oraz uwzględniłem SIOC z OC.Wprowadziłem swoje korekty i testuję działanie przełączników oraz przycisków.
Jagstang tworząc profil do Cougara musiał zrobić swój plik do przypisania skrótów klawiaturowych w setup OF.
Nie udało mi się zdobyć informację na forum jak to zrobić,dlatego zrobiłem to po swojemu.W większości przypadków konstruktorzy kokpitów tworzą sami od podstaw swoje profile.Ja poszedłem na skróty stosując profil Jagstanga,dlatego mam problem z jego modyfikają.Jagstang tworzył swój profil dla Cougara nie myśląc o budowie kokpitu,gdzie potrzeba dużo nowych funkcji.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #336 dnia: Stycznia 14, 2010, 15:41:28 »

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #337 dnia: Stycznia 28, 2010, 17:35:50 »
A to mój chyba najfajniejszy projekt  :001:.
System wizualizacji dla ubogich...
Czego potrzebujemy????
1-Napisanie programu pozwalającego na nie przemieszczanie się obrazu poza kokpitem względem prawdziwego kokpitu.
2-zakupienie 2x120fps kamer
3-3D Glases
4-Blue box(dokładnie nie wiem Czy blue box by wystarczył sądzę że lepszy efekt uzyskali byśmy stosując 3 różne kolory.
co do owiewki kropelkowej takiej jak w f16 taki patent jest najlepszy ponieważ nie będziemy mieć widoku z jakiejś kosmicznej perspektywy.
5- napisanie programu umożliwiającego zmianę światła w kabinie
6-umieszczenie lampek w dyskretnych miejscach
7-najlepszy procesor jaki jest na rynku
Jak to działa??
A więc zakładamy okulary które mają zamocowane 2 kamery które są sprężone z komputerem.
System integruje obraz z realnego kokpitu i analizuje miejsca pokryte blue boxem
Obraz z blue boxu jest analizowany przez komputer i na jego miejsce zostaje podstawiony obraz z poza kabiny naszego samolotu.
Oto schemat.

przy pomocy okularów...

uzyskujemy piękny obraz


Co jest na plus a co na minus??
+No i mamy pełnowartościowy obraz (nawet 360 stopni który urealnia nam latanie)
+Dobra rzecz do ćwiczenia latu na .
+Łatwiejsze połączenie z platformą symulującą przechyły.
+Zajmuje zdecydowanie mniej  miejsca.

-Użądlenie nie jest tak uniwersalne jak symulator z wizualizacją konwencjonalna trzeba zawsze pamiętać, że po zdjęciu okularów mamy tylko działające systemy bez wizualizacji.
No i oczywiście trzeba pamiętać, że materiał musi bezpośrednio przylegać do owiewki.
-Nasze oczy zdecydowanie szybciej się męczą i do tego możemy sobie powiększyć wadę.

Dwa lata temu pisałem o moim pomyśle widać, że niedługo będzie to możliwe :P
Do szczęścia będziemy potrzebować jedynie nowych okularów vuzix z kamerką zieloną płachtę i jazda 360 stopni wizualizacji za 1000zł :P
http://www.youtube.com/watch?v=MOr_mtKYGQ8

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #338 dnia: Stycznia 28, 2010, 18:45:15 »
Galimex,życzę powodzenia w realizacji projektu.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #339 dnia: Stycznia 28, 2010, 21:55:50 »
Powodzenia i dobrego okulisty...

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #340 dnia: Lutego 06, 2010, 13:17:46 »
Witam,mały postęp w modernizacji mojego kokpitu.Kupiłem ramki MFD,widać je na zdjęciu.
[IMG=http://img38.imageshack.us/img38/7824/mfdch.th.jpg]http://[/img]
Na tym zdjęciu jest pokazane moje stanowisko do testów silniczków(serwo).
[IMG]http://img259.imageshack.us/img259/3154/

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #341 dnia: Lutego 19, 2010, 14:06:01 »
Witam,mały postęp w pracach.Modernizuję mój kokpit wprowadzając między innymi MFD zrealizowane na LCD 8''.Na załączonych zdjęciach widać metamorfozę czyli zamiana odbiornika TV na monitor.



Na ostatnim zdjęciu jest przymiarka do LH (model LH z tektury 3mm).



Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #342 dnia: Marca 10, 2010, 13:50:58 »
Mały postęp w pracach.LH wycięte z mdf.Stary panel MISC osadzony w nowym LH.Trochę zmieniłem wymiary LH tak aby osadzić MISC.


Teraz muszę zaprojektować mocowania pod LCD.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #343 dnia: Marca 10, 2010, 21:16:42 »
Wygląda dobrze, wystarczy trochę szpachli, pomalować i uzbroić w panele.
 Jednak mam małą uwagę, chodzi o część do której przykręcony jest panel MISC.
Jeśli chcesz przykręcić do centralnej konsoli w pionie to ok. Prawidłowo  jest tam lekki pochył około 12/14 stopni. Ma to znaczenie, kiedy będziesz chciał dopasować jakieś pudełko na LG panel. Miedzy LH i tym pudełkiem może powstać brzydka szpara.
 Na foto niżej przedstawiłem obrazkowo, o co mi chodzi. Oczywiście nie ma problemu dostosować, dopasować box na LG panel. :)


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #344 dnia: Marca 11, 2010, 06:40:41 »
Dzięki za uwagę,nie pomyślałem o tym.Wniosek jest jeden brak programu graficznego powoduje takie wpadki.Zastanowię się co z tym zrobić.