Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151484 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #645 dnia: Maja 27, 2012, 22:56:07 »
A jakie elementy musi posiadać panel ICP, że tyle jest z nim zachodu?
Na pierwszy rzut oka wygląda jak 31 przycisków i 4 enkodery lub potencjometry...

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #646 dnia: Maja 28, 2012, 06:16:29 »
Cytuj
A jakie elementy musi posiadać panel ICP, że tyle jest z nim zachodu?
Problemem jest raczej wykonanie w sensie technologi. Z tym są zwiazane problemy oświetlenia klawiszy. Problem przełącznika 4 pozycyjnego DCS będzie rozwiązany.
Z sterowaniem nie ma problemu. Każdy sterownik będzie nadmiarowy, dlatego tylko część z jego możliwości będzie przeznaczona na ICP. Pomysł Tomu aby umieścić uP na pcb ICP jest marnowaniem zasobów i niepotrzebną komplikacją pcb.
Sugeruję zastosowanie DMKeys między innymi ze względu na prostotę konfiguracji oraz użytkowanie (nie potrzeba wspomagającego programu). Pozostałe zasoby DMKeys będą do dyspozycji projektanta.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #647 dnia: Maja 28, 2012, 08:46:00 »
Cześć, ale tu się "napisało"  :banan

Nie widzę problemu aby użyć innej niż zaproponowałem elektroniki.
Czy ktoś może narysować schemat ideowy ICP bo muszę wiedzieć co ma być na pcb - Nie znam tych rozwiązań o których piszecie ( Jeszcze nie znam ). Może być odręczny długopisem. Płytki można zamówić u Kucnera w Poznaniu najlepszy zakład fotochemiczny jaki znam od lat robi dla mnie serie z solder-maskami.
Ostatnie kilka dni zeszły mi na budowie maszyny CNC bo widzę że bez tego się nie da. Maszyna jest przygotowana do złożenia, w simie jest tyle paneli, przełączników, pokręteł - że bez CNC to ja tego nie widzę. Może teraz zejdzie się trochę więcej czasu bo muszę ją skończyć, ale później to ułatwi tworzenie tych wszystkich drobnych części a właściwie matryc odlewowych. Będziemy mieli wszystko jak w oryginale.
Nie jesteśmy na torze wyścigowym - więc proponuje uzbroić się w cierpliwość i pomału ale bardzo solidnie dopracowywać każdy szczegół, tak aby "ci co po nas" mieli gotowe rozwiązania za niskie pieniądze - takie na polskie warunki.
Nadal nie dostałem żywicy Poliuretanowej ( transparentnej ) więc czekam, czekam.

Czy oryginalny ICP ma podświetlane napisy na płycie czołowej? Ktoś wie? Mi się nie wydaje żeby to świeciło no ja oczywiście mogę się mylić.
« Ostatnia zmiana: Maja 28, 2012, 09:06:56 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #648 dnia: Maja 28, 2012, 09:20:18 »
Cytuj
Nie jesteśmy na torze wyścigowym - więc proponuje uzbroić się w cierpliwość i pomału ale bardzo solidnie dopracowywać każdy szczegół
Dokładnie o to chodzi. Aby powstał schemat trzeba ustalić kilka spraw. Czekam na odpowiedź EGHI, ponieważ jego projekt jest najlepiej zrobiony i ma największe z nas doświadczenie. Trzeba zadecydować czy wyprowadzamy wszystkie 4 enkodery (jeden ma tylko implementację), czy wyprowadzamy RET DEPR jako enkoder, czy zastosujemy np. przycisk lub wyłącznik, który będzie pełnił inną funkcję (np.On HUD) od tej na płycie czołowej, co z przełącznikiem GAIN Auto, jak realizujemy przełączniki te z strzałkami OFF, Flir. To będzie decydowało o pcb. Tak jak wspomniał EGHI na tym forum najlepiej robi pcb Zajac. Wstępnie zrobię schemat uniwersalny pod starego MJoya i DMKeys pod dyskusję, ale najpierw trzeba odpowiedzieć na postawione pytania. Dobrze byłoby gdyby wypowiedzieli się piloci z 13 WELT na temat ICP np. tych brakujących implementacji.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #649 dnia: Maja 28, 2012, 19:54:54 »
SKQUAAA010
Własnie do mnie dotarły, sprawiają wrażenie znacznie odporniejszych na zużycie od tych "komórkowych", tylko ostrzegam - funkcja 5 przycisku działa tylko w pozycji neutralnej - nie można wykorzystać jako np "shift" by zmienić funkcje wychyleń kierunkowych.


[edit]
I taka moja luźna propozycja... jak już forumowo chcemy zagłębić się w projekt ICP zamawianego grupowo... czy może nie ciekawiej byłoby od razu pomyśleć o wariancie z modelu Block 60 ? Tzn ICP z DED w jednym.
Mi osobiście taki wariant by bardziej odpowiadał.

Offline mj

  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #650 dnia: Maja 28, 2012, 21:59:56 »
Też myślałem o ICP z block 60, ale ciężko będzie znaleźć odpowiedni LCD, który byłby w przystępnej cenie. Prościej zrobić DED na bazie wyświetlacza z np. G13, który będzie tylko minimalnie mniejszy od prawdziwego. Wyświetlacz w block 60 jest znacznie większy, ten z Logitecha wyglądałby śmiesznie. Często można dostać uszkodzoną "klawiaturę" G13 za niewielkie pieniądze. 

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #651 dnia: Maja 28, 2012, 22:14:49 »
A jakie elementy musi posiadać panel ICP, że tyle jest z nim zachodu?
Na pierwszy rzut oka wygląda jak 31 przycisków i 4 enkodery lub potencjometry...
W DMKeys nie można podpiąć enkoder pod przycisk? Mikrokontroler musi być odpowiednio zaprogramowany?
Mój stary panel ICP działa na http://www.leobodnar.com/products/BU0836/
Tam wystarczy odpowiednia konfiguracja w sofcie i gotowe, tak samo jest z Skalarki. W takim przypadku potrzeba 39 przycisków.

@Tomu
Chcesz zrobić formę i odlewać w żywicy panel czołowy?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #652 dnia: Maja 28, 2012, 23:23:59 »
W DMKeys nie można podpiąć enkoder pod przycisk? 
Oczywiście, że można. Działą to tak, że przy kręceniu w lewo wysyłana jest uprzednio skonfigurowana sekwencje klawiszy a przy kręceniu w prawo inna - też uprzednio zdefiniowana sekwencja klawiszy. 
Mikrokontroler musi być odpowiednio zaprogramowany? 
  Mikrokontroler jest zaprogramowany - ty jedynie zmieniasz konfigurację za pomocą specjalnego oprogramowania.
  Mój stary panel ICP działa na http://www.leobodnar.com/products/BU0836/
Tam wystarczy odpowiednia konfiguracja w sofcie i gotowe
W DMKeys8 podobnie - specjalny soft na PC, którym definiujesz, co gdzie jest podłączone i jak ma działać. DMKeys8 to połączenie Joysticka i SVMappera w jednym. Nie trzeba SVMappera na PC, bo płytka sama wysyła klawisze.

@Tomu
Chcesz zrobić formę i odlewać w żywicy panel czołowy?
Chyba raczej odlewać jakieś elementy a płytę czołową wyciąć maszynowo z plexi?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #653 dnia: Maja 29, 2012, 01:13:57 »
Damos.
Rozumie, że w "specjalnym sofcie" będzie można zrobić konfigurację pod wszystkie rodzaje enkoderów (2/4 bit?)  8/16/32 impulsy itd....
Miło by było, mieć wszystko pod jednym softem. Preferuję HSC Codekinga, ta aplikacja ma ogromne możliwości, właściwie to wystarczy do kontroli całej elektroniki w kokpicie.
Wracając do ICP, płyta czołowa jest już gotowa:

Ten egzemplarz wykonał dla mnie Skalarki, składa się z kilku warstw plexi mlecznej i bezbarwnej. Jak pisałem wcześniej, płyta jest gotowa (w sensie projekt wszystkich warstw), więc to nie stanowi problemu.
Moim zdaniem, trzeba zrobić listę elementów które będą użyte- przyciski, diody, enkodery, itd... Każdy element z dokładnym opisem i datasheet, to pozwoli zaprojektować PCB.
Zastanawiam się jak zrobić klawiaturę, czekam na efekty doświadczeń Tomu z odlewami, to może być dobre rozwiązanie.

PS. Ile osób jest zainteresowanych? Zbiorowe zamówienia znacząco obniżają koszty!

 



Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #654 dnia: Maja 29, 2012, 08:50:30 »
Włączę się do dyskusji, ponieważ znam większość stosowanych na tym forum sterowników.
Nie mam zamiaru po kolei omawiać ich wad i zalet, ponieważ jest to temat na odzielny wątek. Ponieważ Tomu ropoczął realizację kokpitu od podstaw to chcę go namówić na zastosowanie naszych polskich rozwiązań, mam na myśli Damosa oraz codeking. Mam do nich pełne zaufanie, dysponują naprawdę dużą wiedzą.
Do sterowania kokpitu można podejść na dwa sposoby centralne sterowanie lub dekompozycja. Mam na myśli zarówno soft jak i hardware. Z rozwiązań, które znam OC zaprojektowało bardzo elastyczny system zarówno softu jak i hardware.
Codeking zrobił bardzo dobrą platformę programową, która integruje jego karty simOUT, simIN jak i kontrolery gier np. MJoy.
Rozwiązanie DMKeys8 Damosa to coś więcej niż inne tego typu sterowniki. Nie pisaliśmy na forum o problemach, które się pojawiły w trakcie testów i które doprowadziły do udoskonalenia softu konfiguracyjnego. Wspomnę o kilku : drgania styków, zdeformowane przebiegi sygnałów z enkoderów czy przesłuch na długich przewodach. Program konfiguracyjny umożliwia korekcję tych wad.
Program konfiguracyjny jest intuicyjny i "głupio-odporny" tzn. zła akcja jest sygnalizowana. Po zrobieniu konfiguracji można zapomieć o DMKeys8, ponieważ jest widziany jako klawiatura.
Nie ma potrzeby pisania skryptów.
Rozpoczałem testy DMJoy8, który jest widziany w Windows jako kontroler gier. Konfiguracja będzie podobna jak w przypadku DMKeys. Dodatkowo będzie widziany w platformie HSC codeking.
SimOUT codeking rozwiązuje sterowanie LED, wyświetlaczy LCD ora 7 seg.LED. SimIN może uzupełnić jeśli będzie potrzeba DMKeys.
Jest też karta Skalarki, która pracuje pod HSC codeking. To rozwiązanie jest już sprawdzone, ma je EGHI.
Jeśli ktoś ma ambicję zrobić gaugesy to trzeba zainwestować w OC. Był pomysł sterowania serw z simOUT, można do tego wrócić.
Tak jak wspomniał EGHI płyta czołowa dla ICP jest gotowa. Przy zbiorczym zamówieniu cena jest niższa. Generalnie cena płyt czołowych u Skalarki jest o połowę niższa od konkurencji.
Zgadzam się z EGHI, że trzeba zrobić rozeznanie materiałowe aby pomyśleć o pcb. Istotne są eksperymenty Tomu z odlewem klawiszy. Można pomyśleć o modyfikacji przycisków z podświetlaniem z odlanymi z żywicy klawiszami. Tak jak wspomiał EGHI zrobienie podświetlania w klawiszu to syzyfowa praca. Podświetlany przycisk będzie miał inny wymiar klawisza, dlatego pomyślałem o klawiszu z żywicy.
 

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #655 dnia: Maja 29, 2012, 23:31:28 »
Może coś takiego się wam przyda.

To jest przycisk już z podświetleniem i do niego stosuje się różne nakładki. Można by do tego dorobić cały klawisz albo tylko adapter pod klawisz z plexi.

http://www.mec.dk/12-26847-Series-details.php?id=295


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #656 dnia: Maja 30, 2012, 06:32:29 »
To mamy kolejny link do tego typu elementów. EGHI podał taki link http://www.rapidonline.com/Electronic-Components/Tactile-switch-with-LED-71701/?sid=892aed5b-4298-4310-b702-57c520c2a485
Ja znalazłem w TEM PB6133FAL-3 jest tani.
http://www.tme.eu/dok/P/pb613.pdf
Można do niego dorobić klawisz jako odlew z żywicy.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #657 dnia: Maja 30, 2012, 08:43:56 »
Facet zrobił ADI dla Falcona. Jest na video #2. Sterowanie przez kartę z OC.
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=7848.0;topicseen

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #658 dnia: Maja 30, 2012, 09:13:23 »
Mam pytanie, czy możliwe jest wyłączenie wyświetlania kokpitu w Falconie?
Co prawda w najbliższej przyszłości nie zabieram się za budowę takowego, (najpierw odpowiednie pomieszczenie, czyli dom) ale rozpocząłbym to od zbudowania panoramicznego wyświetlania (co najmniej 180 stopni, najlepiej 270). Posiadając takie cudo wizualizacji oraz dysponując fizycznym kokpitem należałoby pozbyć się wszystkiego co widać w środku. Możliwe to?
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #659 dnia: Maja 30, 2012, 12:44:04 »
Jest to możliwe. Tak ma EGHI.