Autor Wątek: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...  (Przeczytany 75712 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #270 dnia: Sierpnia 22, 2013, 15:36:57 »
ale  jak wiecie wielu z nas zamiast latać buduje i buduje, i buduje ...

Zgadza się :(

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #271 dnia: Września 17, 2013, 07:49:53 »
Witam

Z racji mojego pierwszego postu na forum pragnę wszystkich serdecznie przywitać. Postanowiłem poprosić Was o pomoc, ponieważ moja wiedza dotycząca elektroniki i programowania jest bardzo uboga.
W ubiegłym roku wykonałem projekt biurkowego kokpitu, gdzie elektronikę oparem na mJoy16 oraz płytki SimOut XL. Dużą pomoc otrzymałem od „codeking’a”, szczególnie w pisaniu skryptów. To dzięki niemu udało się uruchomić płytkę SimOut.
Poniżej zamieszczam link do zdjęć mojego biurkowego kokpitu. Był to mój pierwszy projekt, do którego zmobilizowała mnie uszkodzona elektronika wolantu. Najpierw wykorzystałem mJoy16 do istniejących styków i osi aż w końcu naszło mnie do budowy coś takiego:





W wolancie nie działają wyświetlacze 7 segmentowe. Są zamontowane jako atrapy ale postanowiłem, że kolejny projekt będzie pobierał dane z komputera i wyświetlał je na wyświetlaczach. Tak powstał moduł radio – komunikacyjny oparty na wyglądzie 737NGX.



Tu wszystko ładnie gra.   
Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem budowy kokpitu Boing’a 737 nowej generacji. ( na platformie PMDG 737 NGX ), a dokładnie jej poszczególnych komponentów.
Z tego powodu powoli przygotowuje pomieszczenie ( warsztacik ), w którym mam zamiar dłubać poszczególne paneliki. Myślę, że na początku przyszłego roku ukończę pomieszczenie i przejdę do budowy. Obecnie prowadzę testy na biurku i to w dodatku w pokoju gościnnym. Wyobrażacie sobie jak „patrzy” na mnie żona, a nie wspomnę już o dwójce dzieci i ich zainteresowaniu tym co się dzieje przed komputerem. 
Tyle wstępu, przejdźmy do konkretów.  Mam kilka pytań, również takich banalnych :

Pytanie nr 1:
Czy można podłączyć 2 płytki SimOut pod jeden komputer ? Jak to wpływa na programowanie i prace w aplikacji Domowy Kokpit ?

Pytanie nr 2:
Co trzeba zrobić i gdzie aby móc zmienić nazwę mJoy16 ?
Chodzi o podłączenie 2-uch lub więcej takich urządzeń. Próbowałem w PonyPong zmieić nazwę i się udało, ale komputer raz widzi urządzenie jako mJoy15 ( na taką zmieniłem ) a raz jako mJoy16 ( czyli orginał ). Dodam, że tylko nazwę zmieniłem. Nie wiem gdzie jest ID i Vendor ani jak się go zmienia.

Pytanie nr 3:
Czy ktoś z Was może mi z powiedzieć coś na temat DmJoy i dmkeys ?
Na stronce Damosa byłem i poczytałem. Chce się dowiedzieć jaka jest różnica między w/w urządzeniami.
Gdzie mogę zakupić elementy potrzebne do wykonania w/w urządzeń ?
Skąd wziąć schematy podłączeń itp.
Czytałem wątek o następcy Mjoy16 ale nie znalazłem informacji, które pomogły by mi w poskładaniu płytki. Brakuje strony podobnej jak dla Mjoy16. Tam jest wszystko jasno napisane. Mozę warto by było taką przygotować o ile Damos nie ma żadnych przeciwwskazań.

Pytanie nr 4:
Czy ktoś z Was zlecał komuś wytrawienie płytki SimIN ?
Wykonałem ją na uniwersalnej płytce ale mi się nie podoba a w dodatku raz na 10 podłączeń do komputera SimOut jej nie widzi. Nie wiem czemu.
W pewnej firmie za wytrawienie w/w płytki ( chyba każdy wie w jakiej ) padła kolosalna cena. Chodziło o zrobienie dokumentacji itp. Nie podjąłem się wytrawienia u nich z tego powodu ponieważ szacuje że same wykonanie płytki będzie w granicy 15-25 zł / szt. No ale dokumentacja……..

Pytanie nr 5:
Skrypty. Mam duży problem w ogarnięciu pisania skryptów. Problem polega na tym, że obecnie tworze skrypt wysyłający dany skrót klawiaturowy ( uruchamiany od danego WE z płytki mJoy16 ) a w FSUPIC robię Macros i przypisuje ten skrót do danej funkcji. Tak najogólniej steruje przełącznikami itp. Ale przecież są jeszcze offsety. Niestety nie potrafię ich uruchomić. 
I tu jest bardzo dziwna sytuacja.
Weźmy np. „Parking Brakes”, offset w PMDG jak i w deuflatowych samolotach działa ale już przykładowo offset dla  „AT Arm” w deuflatowych samolotach działa a w PMDG nie. I co tu jest grane ?
Jest dużo różnych funkcji, które w podstawowych samolotach działają a w PMDG nie.
Ogólnie dążę do wyeliminowania jak najwięcej nie potrzebnych przypisań klawiaturowych. Gdyby offsety działały prawidłowo, nie musiałbym korzystać z funkcji Macros w FSUIPC, przynajmniej bym je ograniczył. W końcu zbraknie mi skrótów klawiaturowych :).  I tu moje pytanie ?
Czy możemy po kolei ( oczywiście w trakcie budowy poszczególnych paneli ) zamieszczać tu różne gotowe skrypty, które by działy pod platformą FSX - PMDG ?
Od razu piszę, że nie mam pojęcia jak to oprogramować wykorzystując offsety. 
Obecnie jestem na etapie testowania hebelków dla EFIS ( korzystam z skrótów klawiaturowych i funkcji Macros ) i najprawdopodobniej właśnie to urządzenie będzie pierwszym moim panelikiem choć z powodu trudności wykonania niektórych przełączników jeszcze się zastanawiam.
Jeśli Macie pewne gotowe skryty dla FSX, proszę zapodajcie je poniżej. Jak znajdę czas to bym trochę po testował a zarazem poćwiczył pisanie skryptów.

Poniżej skrypt oparty na offsecie obsługujący podwozie :

variable $_0892
{
   module = "FSDataOutput";
   id = "0892";
   type = int;
   direct = out;
}
variable $MJ16_przycisk_057
{
   module = "GameControllersInput";
   id = "MJ16:przycisk_057";
   type = bool;
   direct = in;
}
variable_changed $MJ16_przycisk_057
{
   if ( $MJ16_przycisk_057 == true )
   {            
      Log("Parking brake ON");
      SetWithSignal( $control , MakeDouble( 0 , 65752 ) );
   }
   else
   {
      Log("Parking brake OFF");
      SetWithSignal( $control , MakeDouble( 0 , 65752 ) );
   }
}

Ten sam skrypt może być wykonany z użyciem wysyłania skrótu klawiaturowego.

variable $MJ16_przycisk_047
{
   module = "GameControllersInput";
   id = "MJ16:przycisk_047";
   type = bool;
   direct = in;
}
variable_changed $MJ16_przycisk_047
{
   if ( $MJ16_przycisk_047 == true )
   {            
      Log("Parking brake ON");
      KeyboardOutput:SendShortcut( "G" );
   }
   else
   {
      Log("Parking brake OFF");
      KeyboardOutput:SendShortcut( "G" );
   }   
}

Analogicznie jak w/w rozwiązałem przełącznik 2 pozycyjny ADF1 i VOR1 ( EFIS ) przypisując później w FSUIPC do ma robić dany skrót.

variable_changed $MJ16_przycisk_041
{
   if ( $MJ16_przycisk_041 == true )
   {            
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^+d" );
   Log("VOR1 ON");
   }
   else
   {
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^d" );
   Log("VOR1 OFF");
   }
}
variable $MJ16_przycisk_042
{
   module = "GameControllersInput";
   id = "MJ16:przycisk_042";
   type = bool;
   direct = in;
}

variable_changed $MJ16_przycisk_042
{
   if ( $MJ16_przycisk_042 == true )
   {   
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^d" );      
   Log("ADF1 ON");
   }

   else
   {
   Log("ADF1 OFF");
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^+d" );
   }
}

skrót "^+d" służy do przełączenia przełącznika w górę
skrót "^d" służy do przełączenia przełącznika w dół

Zwróćcie uwagę, że wykorzystałem dwa WE Mjoy16 i tylko 2 skróty klawiaturowe a przełącznik jest 3 pozycyjny ( VOR1 / OFF / ADF1 ).
Może ktoś z Was jest w posiadaniu skryptu jak wyżej ale opartego na offsetach. Byłbym wdzięczny.

Z racji dość zróżnicowanego zagadnienia, nie za bardzo wiedziałem w którym dziale umieścić /w/ post.
Mam również sugestie do moderatora. Warto by się zastanowić czy nie przenieść tematu do nowego wątku, który dotyczył by budowy poszczególnych paneli Boinga 737. W wątku zostały by zawarte poszczególne skrypty i doświadczenia w budowie paneli dotyczące w/w tematu, co w przyszłości pomoże innym w konstruowaniu własnych urządzeń kokpitu.

Na razie tyle pytań, wracam do testów ( w wolnych chwilach  :)  )

Jakub

Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #272 dnia: Września 17, 2013, 09:23:25 »
Witamy na forum. Poruszyłeś kilka zagadnień. Postaram się ogólnie na niektóre odpowiedzieć, ponieważ temat jest zbyt obszerny i trzeba trochę poszukać w innych wątkach. Zacznę od pytania 5. Tutaj może Tobie pomóc Lechtej, który buduje podobny kokpit i korzysta z FSUPIC.
Pytanie 2.
Można zmienić w MJoy16 name, vendor ID oraz product ID w EEPROM
bytes 4000-4003 name
bytes 4004-4005 vendor ID
bytes 4006-4007 product ID
Są z tym pewne problemy, pisałem o tym tutaj http://il2forum.pl/index.php/topic,13149.270.html   #270
Pytanie 3.
Z tym pytaniem jest związane pytanie z p.2. Czy jest sens stosowania więcej niż jeden MJoy w kokpicie. Nie ma sensu, ponieważ mogą się pojawić problemy, które wystąpiły u mnie. Po to powstał DMKeys8 oraz DMJoy aby poprawić działanie MJoy16. Z tego co wiem to można zamówić u Damosa gotowy sterownik. Dokumentacja na jego stronie wystarczy do programowania oraz konfigurowania sterownika. Najlepiej napisać do niego na pw.
Pytanie 1.
Myślę, że nie ma problemu z podłączeniem większej liczby SimOut, HSC będzie je widział. Można zapytać Codeking.
Pytanie 4.
Cytuj
raz na 10 podłączeń do komputera SimOut jej nie widzi. Nie wiem czemu.
Jest to trochę dziwne ponieważ SimIN działa na podobnej zasadzie jak pozostałe moduły (komunikacja), ale może Codeking coś doradzi.
Tyle moich ogólnych uwag. Może koledzy z forum uzupełnią.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #273 dnia: Września 17, 2013, 18:47:19 »
Tak na marginesie bardzo ładne wykonanie w oparciu o znane kontrolery.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #274 dnia: Września 17, 2013, 19:21:18 »
Dzięki YoYo

chodziło o to, aby po skończonej zabawie szybko posprzątać i przywrócić ład :)

vito_zm, co do kilku mJoy, jeden czy dwa paneliki podłączy się do jednego mJoy'a ale jak będzie ich „n” to sam wiesz ile wejść będzie potrzebnych. Poza tym są one dla mnie proste w budowie i się nadają do rozpoczęcia przygody z budową kokpitu.

Nie ukrywam, że płytki od Damosa już wcześniej chciałem wykonać, nie ze względu na osie ale ze względu na wejścia ( i inną nazwę urządzenia ). Muszę z nim zagadać.
Z tego co zrozumiałem, to DMKEYS jest wirtualną klawiaturą ( wysyła gotowe zaprogramowane  skróty klawiaturowe ). DMJOY to urządzenie WE ( tak jak np. mJoy16 tyle, że bardziej rozbudowany )

Gdzie dokładnie się zmienia ID oraz Vendor mJoy16 ?. Możesz to trochę przybliżyć ?
(mam dwa kpl mJoy. Jeden jest zabudowany w wolancie a drugi służy do testów )

Natomiast jeśli chodzi o płytkę SimIn i jej objawy które wcześniej opisywałem, to myślę, że przyczyna jest po stronie mojego wykonania. Dlatego chciałem złożyć jeszcze raz od nowa całą płytkę na gotowej wytrawionej pod tym kątem podstawie. Na razie tym się nie przejmuje, ponieważ przy budowie nowych paneli wykonam nowe płytki SimIn i SimOut.

Mam też inny problem. Czytałem twój wątek i przeglądałem zdjęcia, więc myślę że jesteś wstanie mi pomóc. Mianowice, chodzi o przełącznik wielopozycycjy, mowa cały czas o EFIS. Dokładnie chodzi o zmianę skali wyświetlania na EADI. Przełącznik ma kilka pozycji ( 5,10,20,40,80,160...itp ). 

Problem polega na skrypcie i wcale nie jest taki łatwy do opanowania. Ważna jest też budowa przełącznika. U mnie przełącznik ma wspólny sygnał zadający. W dodatku jest jedno torowy. Muszę wykorzystać kilka wejść a i tak nie umiem poradzić sobie w zaprogramowaniu.
Mając skrypt ( napisze tylko wycinek )

variable_changed $MJ16_przycisk_032 ( analogicznie dla WE 33, 34, 35 itp. )
{         
   if ( $MJ16_przycisk_032 == true )
   {
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^x" );
   Log("WIDOK_+");
   }
   else
   {
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^+x" );
   Log("WIDOK_-");      
   }
}

przy dalszym przełączaniu sygnał „Widok +” nanosi się na sygnał „Widok -” a w efekcie nic się nie dzieje.

Rozwiązałem ten problem ale nie profesjonalnie :

variable_changed $MJ16_przycisk_032
{         
   if ( $MJ16_przycisk_032 == true )
   {
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^x" );
   Log("WIDOK_+");
   }
   else
   {
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^+x" );
   Log("WIDOK_-");
   }
}
variable_changed $MJ16_przycisk_033
{
   if ( $MJ16_przycisk_033 == true )
   {
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^x" );
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^x" );
   Log("WIDOK_+");
   }
   else
   {
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^+x" );
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^+x" );
   Log("WIDOK_-");
   }   
}
variable_changed $MJ16_przycisk_034
{   
   if ( $MJ16_przycisk_034 == true )
   {            
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^x" );
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^x" );
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^x" );
   Log("WIDOK_+");
   }
   else
   {
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^+x" );
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^+x" );
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^+x" );
   Log("WIDOK_-");
   }   
}
variable_changed $MJ16_przycisk_035
{
   if ( $MJ16_przycisk_035 == true )
   {            
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^x" );
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^x" );
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^x" );
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^x" );
   Log("WIDOK_+");
   }
   else
   {
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^+x" );
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^+x" );
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^+x" );
   KeyboardOutput:SendShortcut( "^+x" );
   Log("WIDOK_-");   
   }      
}
i tak dalej.
Banalnie ale działa, z tym tylko że prawidłowo do 5 generacji skrótowych jednocześnie.

Jak u Ciebie to rozwiązałeś ?
Miałeś jakiś specjalny przełącznik?
Mój typ przełącznika : 11P1NPM  III/88 – jest trochę wiekowy ale ma aż 11 pozycji.


Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #275 dnia: Września 17, 2013, 22:38:44 »
Odpowiedziałem na Twoje pytania resztę musisz sam znaleźć. Wszystko jest opisane na tym forum. Nie mam w chwili obecnej czasu aby tym się zajmować. Zajmowałem się tymi sprawami dawno temu. Jeśli chodzi o pisanie skryptów to jest to opisane tutaj http://il2forum.pl/index.php/topic,12641.0.html Jest tam dużo przykładów. Na stronie Codeking są także przykłady.
Co do zmiany ID oraz nazwy to trzeba to zrobić w PonyProg2000 w pamięci EEPROM. Adresy podałem, musisz znaleźć opis tego programu i wpisać pod wskazany adres nowe wartości w postaci hex lub dec.
Z MJoy nie jest problemem zmiana jego nazwy lub ID. Problem polega na tym, że z jakiegoś powodu pc potrafi co jakiś czas przekłamywać nazwę. Ten problem nie został rozwiązany, dlatego o tym wspomniałem. Ja już się tym nie zajmuję, szukaj pomocy u innych kolegów. Jeśli masz problemy z pisaniem skryptów zawsze można korzystać z SVMapper.

Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #276 dnia: Września 18, 2013, 01:55:01 »
Obecnie prowadzę testy na biurku i to w dodatku w pokoju gościnnym. Wyobrażacie sobie jak „patrzy” na mnie żona, a nie wspomnę już o dwójce dzieci i ich zainteresowaniu tym co się dzieje przed komputerem. 

Witaj,
Ja postawiłem cały kokpit w salonie - wyobraź sobie, jak patrzy moja żona na mnie ;) Nie jesteś sam!!

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #277 dnia: Września 18, 2013, 08:25:08 »
Witaj,
Ja postawiłem cały kokpit w salonie - wyobraź sobie, jak patrzy moja żona na mnie ;) Nie jesteś sam!!

Lechtej, to jest nas dwóch ;D

Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #278 dnia: Września 18, 2013, 09:11:45 »
Może ten przykład pomoże zrozumieć jak pisać skrypt dla przełącznika obrotowego 4 pozycyjnego.
Przyklad
variable_changed $MP71_przycisk_064
//EWS PRGM poz.1
  {
    if ( $MP71_przycisk_064 )
{
         KeyboardOutput:SendShortcut("{F5}");
}
  }
variable_changed $MP71_przycisk_065
//EWS PRGM poz.2
  {
    if ( $MP71_przycisk_065 )
{
         KeyboardOutput:SendShortcut("{F6}");
}
  }
variable_changed $MP71_przycisk_066
//EWS PRGM poz.3
  {
    if ( $MP71_przycisk_066 )
{
         KeyboardOutput:SendShortcut("{F7}");
}
  }
variable_changed $MP71_przycisk_067
//EWS PRGM poz.4
  {
    if ( $MP71_przycisk_067 )
{
         KeyboardOutput:SendShortcut("{F8}");
}
  }
   
Tutaj mała uwaga dotycząca MJoy oraz przełączników obrotowych. MJoy ma mapę podzieloną na 13 wierszy (A....K) oraz 8 kolumn . Jeśli potrzeba pozycji w przełączniku obrotowym więcej niż 8 np.11 to trzeba zastosować przełącznik dwu sekcyjny i pierwsze 8 pozycji realizuje sekcja pierwsza a pozostałe 3 sekcja druga. U mnie to nie wystąpiło ale myślę, że ta metoda jest dobra, można to sprawdzić.
Tyle mogę pomóc, dalej musisz pytać innych kolegów, ja u siebie wymieniłem wszystkie MJoye na DMKeys, gdzie nie ma potrzeby pisania skryptów.

Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #279 dnia: Września 18, 2013, 12:02:26 »
Kod który podałeś, to też dobry pomysł, ale potrzebnych jest kilka skrótów klawiaturowych. Ja chcę wykorzystać tylko dwa :
- załącz 1 pozycję w prawo
- załącz 1 pozycję w lewo

Przełącznik do wyboru skali widoku ma chyba z 8 pozycji. Obok jest przełącznik 4 pozycyjny do wyboru trybu wyświetlania. W sumie jest już potrzebnych 12 skrótów i 12 wejść.
Gdy napisałem podobny kod, jaki zaproponowałeś ( ale przy wykorzystaniu tylko 2 we ) to problem polegał na tym, że komputer nie wiedział kiedy wartość się zmniejsza kiedy zwiększa ( chodzi o we 32……36 w poście wyżej ).

Udało mi się wykonać przełączanie przełączika na dwóch zmiennych wejściowych ale jest to nieprofesjonalnie i mogą się pokazywać przekłamania ( trzeba to jeszcze w testach sprawdzić ).

Wczoraj wieczorem wpadłem na inny pomysł. Wykorzystałem enkoder. Działa ładnie, dodatkowo ma wbudowany przycisk czołowy. Dla bardzo wymagających jest jedynie problem taki, że nie posiada blokady po „n” przełączeniach, jak to mają zwykłe przełączniki obrotowe. Mój enkoder ma dużo impulsów przy pełnym obrocie ( nie pamiętam ile, chyba 16 ). Jeśli zastosuje o mniejszej ilości styków, to prawdopodobnie zniweluje mały kąt przełączenia.

Co do DMkeys8 i DMjoy - muszę pogadać z Damos'em.

Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #280 dnia: Września 18, 2013, 14:55:28 »
Znalazłem jeszcze przykłady tutaj http://il2forum.pl/index.php/topic,12641.300.html odpowiedź #311, może to coś pomoże. Ja już zdążyłem o tym zapomnieć.

Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #281 dnia: Września 18, 2013, 17:58:06 »
Jeszcze jeden przykład z enkoderami. Dotyczy łączności radiowej zwiększania lub zmniejszanie zakresu.
variable_changed $MP71_przycisk_107
//Audio1 Com1 inc
  {
   if ( $MP71_przycisk_107 )
{
         KeyboardOutput:SendShortcut("^%]");
}
  }
variable_changed $MP71_przycisk_106
//Audio1 Com1 dec
  {
   if ( $MP71_przycisk_106 )
{
         KeyboardOutput:SendShortcut("^%[");
}
  }
variable_changed $MP71_przycisk_099
//Audio1 Com1 inc
  {
   if ( $MP71_przycisk_099 )
{
         KeyboardOutput:SendShortcut("^%]");
}
  }
variable_changed $MP71_przycisk_098
//Audio1 Com1 dec
  {
   if ( $MP71_przycisk_098 )
{
         KeyboardOutput:SendShortcut("^%[");
}
  }
Tak miałem u siebie z starymi MJoy16.

Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #282 dnia: Września 19, 2013, 08:50:05 »
vito_zm, wszystkie przykłady które podałeś są oparte na wysyłaniu skrótu klawiaturowego a w innej aplikacji zapewne te skróty są przypisane pod dane funkcje.
Staram się wykorzystać jak najmniej takich przypisań, ponieważ trzeba uważać czy dany skrót klawiaturowy już nie jest wykorzystany do innej funkcji ( domyślnie przez program – aplikacje ).
Po za tym piszemy skrypty w jednej aplikacji. Potem wystarczy ją tylko uruchomić.
Przy korzystaniu z skrótów trzeba najpierw i tak ten skrypt zapisać, uruchomić HSC, a dodatkowo trzeba skonfigurować program / aplikacje której występuje ten skrót, np. FSUIPC.
Dlatego większość kodu chce oprzeć na offsetach. Wczoraj odnalazłem listę offsetów (Offset Mapping for PMDG 737NGX ) dla PMDG 737 opartego na platformie FSX. Niestety pierwsze próby się nie powiodły. Mimo offsetów oraz wykonania instrukcji ( w celu uruchomienia komunikacji między FSX – PMDG – a HSC ) nie udało mi się nic uruchomić.
Nie mam teraz czasu aby dalej kombinować. Jednak jak uda mi się uruchomić offsety to nie będę musiał korzystać z skrótów klawiaturowych i funkcj mause macros w FSUIPC.
Offsety, które znalazłem ingerują chyba w wszystkie elementy, które można przełączyć, odczytać z PMDG.
Wiesz co to oznacza ?
Jeśli je uruchomię to będę w domu.

Poniżej przykład :

651C   2   BYTE      EFIS_ModeSel[2]      0: APP
                                                              1: VOR
                                                              2: MAP
                                                              3: PLAN

albo

652E   2   WORD   MCP_Altiude


Obecnie wiem tyle, że tych offsetów nie ma w HSC. Trzeba je najpierw tam dodać. Dodaje się je w pliku FSdata.xml ( z pamięci pisze ).
W wolnym czasie będę próbował dalej. 

Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #283 dnia: Września 19, 2013, 09:38:15 »
Cytuj
Staram się wykorzystać jak najmniej takich przypisań, ponieważ trzeba uważać czy dany skrót klawiaturowy już nie jest wykorzystany do innej funkcji ( domyślnie przez program – aplikacje ).

Jestem w tym szczęśliwym położeniu, że mam program, który to kontroluje, ale to dotyczy tylko symulatora BMS oraz starszych jego wersji.
Cytuj
Dlatego większość kodu chce oprzeć na offsetach.
Mam wrażenie, że ktoś już na naszym forum to już zrobił, ale nie potrafię sobie przypomnieć. Zapytaj może w wątku HSC, może ktoś zareaguje. Zajac może się z tym problemem spotkał, możesz także popytać na pw.

Odp: Kokpit własnej roboty - ful wypas ...
« Odpowiedź #284 dnia: Września 19, 2013, 16:40:49 »
Tak jak wspomniałem jest kilku kolegów na tym forum, którzy stosują SimOut i zrealizowali lub realizują podobne projekty. Kolega adym zrealizował przy pomocy FSUIPC i Home Sim Cockpit symulator Cessny 172R. Tutaj jest link http://il2forum.pl/index.php/topic,15602.0.html
Kolejny projekt Lechteja oparty na tym sterowniku jest opisany tutaj http://il2forum.pl/index.php/topic,15835.0.html
Największe doświadczenie w pisaniu skryptów dla HSC ma Zajac, który także zbudował symulator. Nie mogę znaleźć linka do jego projektu.
Jest jeszcze możliwość zastosowania rozwiązań OpenCockpits oraz programu SIOC. Są oni wyspecjalizowani w tego typu projektach. Tutaj jest trochę na ten temat http://www.lekseecon.nl/howto.html
Jeśli nie chcesz stosować skrótów klawiaturowych to nie ma sensu używania sterownika Damosa DMKeys8, ponieważ ten sterownik udaje klawiaturę.
Przy okazji tego tematu. Kolega Raider robi postępy http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=9108.45 reply #47