Autor Wątek: Samoloty dla FSX  (Przeczytany 156198 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

empeck

  • Gość
Samoloty dla FSX
« dnia: Grudzień 22, 2007, 00:56:41 »
Wydaje mi się, że przyda się wątek, w którym zebralibyśmy samoloty natywne dla FSX (już wydane i nadchodzące).

Na pierwszy ogień samolot który jest w zapowiedziach, Hawk z warsztatu znanego w światku FSowym Ricka Pipera. Jak Hawk wyjdzie, będzie na czym poćwiczyć zanim się wsiądzie w F-16 którego ma wydać Aerosoft  :121:



Więcej tu:

http://www.cbfsim.org/cbfsim/cbfsBB/viewtopic.php?f=10&t=12349&st=0&sk=t&sd=a

Samolot ma być kompatybilny z SP2. Premiera jest przewidywana na okolice Świąt Wielkiej Nocy 2008.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2007, 08:35:30 »
Dzięki za cynk. Samolot piękny, a w dodatku niedługo będzie współdziałał z TS-11* i PZL-130* w polskim systemie szkolenia.


*
Podobno ktoś tworzy te samoloty pod FSX  :001:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 22, 2007, 12:10:26 »
Ja proponuję troszkę usystematyzować temat. Uważam, że może być fajnym żródłem dla osób zaczynających zabawe z FSXem, gubiących się w tych wszystkich dodatkach i wersjach FSXa. Więc jesli możecie to zamieszczajcie obrazek poglądowy oraz odrazu informacje czy działa z Acceleration czy z samym SP2 (najlepiej używając pogrubionej czcionki żeby się z tematem nie zlewało).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Poko

  • 13 WELT
  • *
    • 13 WELT
Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 22, 2007, 13:54:52 »
Dobry pomysł Kosi

Fajny model Hawka, nieskomplikowany VC więc przynajmniej będzie płynnie chodzić na słabszym sprzęcie. A jak z FM w poprzednich samolotach Ricka Pipera?
13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego / Capt Poko

13WELT YouTube Channel

Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 22, 2007, 14:03:03 »
Model tego Hawka wygląda ładnie, niestety właśnie najważniejszy element czyli VC przynajmniej na razie nie wygląda za ciekawie. Na tych kilku screenach przypomina bardziej tandetę rodem z Alphasim  :005:, niż produkty przyzwoitej jakości. Mam nadzieję że to poprawią skoro do wydanie pozostało jeszcze parę miesięcy.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 22, 2007, 14:10:53 »
Bądźmy dobrej myśli, autor pisze, że
Cytuj
every gauge,knob,button,switch & lever i have made so far does exactly what the flight manual says it should.

Co do wyglądu się zgodzę, ale to niestety problem szkoły robienia tekstur kokpitu w oparciu o fotografie. Mogłyby być chociaż w wyższej rozdzielczości.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 22, 2007, 22:09:08 »
Panowie, nie róbcie OT, to ma być informacyjny Topic :)

Dla miłośników latania nisko i powoli, chyba pierwszy samolot skompilowany przy użyciu SDK z FSX:

Bristol Fighter Mk.1, autor Robert Bruce. Samolot rozbity na 4x części. Całość można zassać z AVSIM i Simviation. Polecam też poszukać fajnych dźwięków z 1WŚ do CFS3. Tam będzie kilka rzędowych motorów. Bristol używa dźwięki Cessny 172, więc nie jest to najlepsze rozwiązanie :)

http://www.simviation.com/fsxvintage4.htm
http://www.simviation.com/fsxvintage5.htm


"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 23, 2007, 09:05:24 »
Panowie, nie róbcie OT, to ma być informacyjny Topic :)

Jeżeli ma być informacyjny to musi o czymś informować. Samo danie linku doprowadzi do takiego bezsensu jak na Aztec czyli: "Fajny samolot -http://www.costam" - co nie służy niczemu bo znalezienie linku do samolotów nie stanowi problemu, problemem jest właśnie czy warto ...

Temat ma wyławiać ciekawe samoloty pod FSX i dawać informację czy warto ściągać (darmowe) lub kupić (płatne). Powinien zawierać jak najwięcej informacji o istotnych elementach czyli jakości VC, FM itp. czy wpływie na FPS.

Proponuję to zrobić tak jak robiliśmy z maszynami do FS9 w kilku tematach - opis, screeny najważniejszych elementów i ewentualne problemy oraz błędy, które producenci płatnych dodatków ukrywają (z wiadomych przyczyn) na swoich stronach. Pomocna jest też właśnie wymiana opinii nt. danej produkcji przez użytkowników bo to daje obraz wartości dodatku.

PS. O zaśmiecanie się na razie nie przejmuj zawsze można nasze zbędne dyskusje wyczyścić i zastawić opisy samolotów i wartościowe uwagi.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2007, 09:13:56 wysłana przez Razorblade1967 »

empeck

  • Gość
Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 23, 2007, 09:51:48 »
Dobry pomysł Razorblade, szczerze mówiąc o czyms takim właśnie myślałem, ale chciałem też zaznaczyć istnienie samolotów które dopiero mają wyjść.

Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 23, 2007, 11:32:28 »
No to na początek samolot, którego chyba nie trzeba przedstawiać -  P40

Producent - http://www.shockwaveproductions.com/store/

Samolot otrzymujemy w 4 wersjach malowania (różniący się też drobnymi szczegółami konstrukcyjnymi) USAF (z początku wojny - ładnie pasuje do Hawajów), AVG, RAF oraz malowaniu radzieckim.



Kokpit 2D

W zasadzie nie ma takiego elementu, jak zresztą chyba we wszystkich ostatnich produkcjach Shockwave. I chyba słusznie bo kokpit 2D to zdecydowanie przeżytek w symulatorach. W P-40 został on zastąpiony możliwością rzutowania na ekran elementów 2D w postaci zegarów i GPS.



I tutaj muszę przyznać się, że się trochę rozczarowałem, bo o ile mógłbym przełknąć ten GPS (może niektórzy nie mogą bez tego latać) to "nowoczesne" radio w samolocie "z epoki" trochę mnie razi. I to odnotowuje jako "minus" tej produkcji.

Kokpit 3D

Jest wykonany w wysokiej jakości i jest w pełni "klikalny".



W zasadzie nie ma niedoróbek może za wyjątkiem jednego szczegółu - gdy patrzymy od dołu na blok celownika to pojawiają się braki elementów, ale w niczym to nie przeszkadza podczas normalnej eksploatacji samolotu, no chyba że przeprowadzamy symulację zawiązywania buta.  :002:



Na plus kokpitu 3D samolotu odnotowuję działające normalnie lusterko (rzecz w FSX jeszcze niezbyt popularna)



Niby drobiazg a cieszy  :001:

Kolejnym plusem tej produkcji (zresztą to charakterystyczne dla produktów Shockwave) jest widoczna zmiana ustawienia śmigła.



Samolot jest w pełni dostosowany do Track 6DOF.



Nie ma "niedoróbek" zarówno w sensownym zakresie ruchów Track IR, jak i z zakresach "haftu" czyli w wysiłkowym wychylaniu się poza kabinę maszyny.

Model zewnętrzny

Model zewnętrzny jest dobrze wykonany,co najważniejsze nie zachodzi tutaj zjawisko często niestety spotykane w innych dodatkach czyli przesadnej dokładności wykonanie tego elementu, z mniejszym naciskiem na VC. Tutaj wyraźnie główny nacisk podszedł na to jest najważniejsze w samolocie do sima czyli na VC.

Ale model jest prawidłowy np. dobrze oddano mechanizm chowania podwozia:






Model lotu

Moim osobistym zdaniem model lotu jest wykonany bardzo dobrze i szczerze mówiąc to właśnie zakup P-40 od Shockwave (oczywiście w połączeniu z możliwościami FSX) spowodował rezygnacje ze "Szturmowika", bo po "polataniu" tą maszyną w FSX w różnych warunkach pogodowych (ASX) model lotu w Ologierce stał się już dla mnie nie do przyjęcia.


Główne cechy:

1. Dodatek płatny
2. W pełni kompatybilny z FSX SP2
3. Znikomy wpływ na spadek FPS (u mnie spadek w porównaniu z samolotami defaultowymi wynosi ok. 10%)
4. VC - w pełni kompatybilny z Track 6DOF
« Ostatnia zmiana: Grudzień 24, 2007, 22:47:49 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2007, 17:17:23 »
Kolejny samolocik, który sobie zafundowałem do FSX.

T-6 Texan II

Ten samolot nie jest produkcja typowo pod FSX (jest też wersja instalacji pod FS2004), ale ponieważ działa prawidłowo z FSX Acc więc moim zdaniem zasługuje na umieszczenie w tym temacie.

Producentem jest IRIS  - http://www.irissimulations.com/

Już przy instalacji ujawnia się pozytywna cecha, bo oprócz wyboru instalacji mamy wybór jakości tekstur wysokiej lub średniej, co pozytywnie wpływa na ilość FPS na słabszym sprzęcie.



W pierwszej wydanej wersji był tylko samolot szkolny T-6 Texan II, natomiast od pewnego czasu w sprzedaży jest wersja z service pack 1 zawierająca dodatkowo wersję AT-6 czyli "lekki samolot bojowy".

Samolot występuje w kilku wersjach malowań i to zarówno rzeczywistych jak i fikcyjnych.

np. T-6 w malowaniu US Navy i Kanadyjskich Sił Powietrznych:



... oraz w fikcyjnym falowaniu bojowym i jako maszyna patrolowa USCG



Samolot komponuje się ciekawie z FA-18 z Acceleration szczególnie, że Ulimate Terrain USA i Kanady, już wydano, a Europy jeszcze nie. Choć wolałbym zestaw Orlik-Iskra-F-16 - ale na to przyjdzie jeszcze poczekać (MiG-29 i T-38 - do kompletu sie nie zapowiada  :005:)

Kokpit 2D

Dodatek posiada klasyczny kokpit 2D



Kokpit 3D

Występują dwie odmiany VC dla samolotów T-6 i AT-6, przy czym w obu wersjach są w pełni funkcjonalne obie kabiny przednia i tylna.

T-6



AT-6



Przy czym przednia kabina w wersji AT-6 jest wyposażona w HUD zapożyczony z samolotu F-18 dodanego w Acceleration



W związku z tym HUD ten nie działa bez tego dodatku bo potrzebuje pliku FA-18.dll, a ponadto chyba też SP2. Tak sądzę bo przed wgraniem przy ostatniej reinstalce FSX Acceleration, zainstalowałem ten dodatek i wkleiłem ten plik FA-18.dll do "gauges" - nie spowodowało to jednak pojawienia czegokolwiek na wyświetlaczu się HUD. Można natomiast pokombinować z HUD-ami od innych samolotów (np. dostępnych freeware), sądzę, że da się dopasować jakiś wyświetlacz i AT-6 bedzie miał ten przyrząd bez dodatku FSX Acc. Ale nie sprawdzałem.

Każda odmiana samolotu posiada ponadto kokpit w dwóch wersjach - jedna z przyrządem nawigacyjnym zaczerpniętym z "realu", a druga z "klasycznym", defaultowym GPS.



Wykonanie kokpitu jest jakościowo gorsze od produktów Shocwave (szczególnie tekstury nie są za ciekawe - choć i tak SP1 do T-6 nieco je poprawił), ale kokpit nie ma "dziur" i jest w pełni przystosowany do Track z 6DOF.



W ciekawy sposób rozwiązano nakładanie na ekran paneli 2D. Pod GPS znajduje się mały schemat kabiny (widać ten element na screenach przedstawiających zbliżenie GPS), który po kliknięciu powiększa się i umożliwia wybór poszczególnych paneli w kokpicie. Kokpit 3D jest w pełni klikalny co umożliwia przeprowadzenia procedury rozruchu silnika i sterowanie zdecydowaną większością urządzeń w kabinie myszką.

Ciekawie zrobione jest też nocne oświetlenie kabin w obu wersjach samolotu:



Model zewnętrzny

Model zewnętrzny jest wykonany dobrze i jest parę elementów, które "cieszą oko" jak np. obracająca się głowica pod kadłubem w wersji AT-6.



Model lotu

O ile wizualna strona tego dodatku, jeżeli chodzi i VC pozostawia nieco do życzenia to model lotu zrobiony jest bardzo dobrze (na ile oczywiście potrafię to ocenić). Samolot zachowuje się tak jak powinien (w grze oczywiście :003:), potrafi wpaść w korkociąg, posiada podwozie o ograniczonej wytrzymałości (łatwo je uszkodzić podczas twardego lądowania), wyraźnie odczuwalna jest nieco opóźniona reakcja silnika na przesunięcie przepustnicy itp.

Główne cechy

1. Dodatek płatny
2. Kompatybilny z FSX Acc (niecałkowicie z SP1 i SP2? - kwestia HUD w AT-6)
3. W pełni współpracuje z Track IR 6DOF
4. Spadek FPS w porównaniu z samolotami defaultowymi:
- mały przy teksturach "medium quality" (u mnie ok. 15-20%)
- średni przy teksturach "high quality" (u mnie o ponad 1/3 - ale mam słabą kartę)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2007, 17:32:10 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 28, 2008, 21:48:04 »
Nowy nabytek  :001:

Piper Cheyenne

Bardzo dobrze zrobiony płatny dodatek do FSX. Niewiele jeszcze polatałem, ale na pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne. Samolot oferowany jest w czterech wersjach I, IA, II i IIXL. Ma dobre modele zewnętrzne ...




... ale przede wszystkim świetnie wykonany, w pełni funkcjonalny kokpit wirtualny  :001:



Na górnym, też w pełni klikalnym panelu są takie bajery jak funkcjonujący włącznik oświetlenia podsufitowego czy działające przyciski "Zapiąć pasy" i "Nie palić".



Jakość wykonania i teksturowania jest bardzo dobra, można bez problemu odczytywać takie szczegóły jak checklisty



... z bliska:



Samolot ma nawet prosty kokpit 2D choć przy takiej jakości wykonania VC chyba zupełnie zbędny. W pełni wykonana jest też pasażerska część kabiny, nie ma żadnych dziur i niedoróbek:



Trudno mi coś więcej powiedzieć o modelu lotu bo nie bawiłem się jeszcze tym dodatkiem zbyt długo (w weekend nadrobię - to może uzupełnię), ale wydaje się być poprawny. Dodatek zdecydowanie godny polecenia - tutaj można poczytać więcej: http://www.aerosoft.com/cgi-local/us/iboshop.cgi?showd490!0,4808837920,D10283 lub tutaj http://secure.simmarket.com/product_info.php?products_id=2716

Główne cechy:

1. Dodatek płatny
2. W pełni kompatybilny z FSX SP2 (Acc)
3. Średni wpływ na spadek FPS (u mnie spadek w porównaniu z samolotami defaultowymi wynosi ok. 30-40%)
4. VC - w pełni kompatybilny z Track 6DOF
« Ostatnia zmiana: Luty 29, 2008, 16:21:19 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 29, 2008, 17:55:40 »
Ja jeszcze dodam, że Piper Cheyenne to jeden z najlepszych dodatków turboporpoów do FS9 (obok B200 produkcji Aeroworx, CS C130 oraz Flight1 ATR-72), a wersja do FSX odpowiada samolotowi z łatką SP3 do FS9.
Cytuj
Samolot ma nawet prosty kokpit 2D choć przy takiej jakości wykonania VC chyba zupełnie zbędny.
Ja panelu nie nazwałbym prostym - oferuje kilka widoków podstawowych (VFR, IFR, "zwykły" i zmniejszony do lądowania oraz perspektywę drugiego pilota), overhead i kilka sub-paneli, a graficznie jest bardzo dopracowany.
Jak dla mnie istotne są jeszcze dwie rzeczy o których Razor nie wspomniał - GPS z możliwością aktualizacji AIRACu (nawigacja RNAV pełną gębą ;)) i funkcjonujący radar pogodowy (choć częściej widać na nim echa ziemi niż chmury).

Offline Rosomak67

  • *
  • gg4075796
Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 01, 2008, 08:33:08 »
Tylko do używania tego GPS "pełną gębą" to trzeba mieć anielską cierpliwość .
Trochę to niewygodne w uzywaniu i potrafi w najmniej oczekiwanym momencie wywalić do windy całego FSX.
Za to radar pogodowy działa w/g mnie bez zastrzeżen.

tomek1988

  • Gość
Odp: Samoloty dla FSX
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 01, 2008, 12:17:46 »
Nowy nabytek  :001:

Piper Cheyenne

LOL, jeszcze trochę i kupisz 737 Razor ;)...