Kolejny samolocik, który sobie zafundowałem do FSX.
T-6 Texan IITen samolot nie jest produkcja typowo pod FSX (jest też wersja instalacji pod FS2004), ale ponieważ działa prawidłowo z FSX Acc więc moim zdaniem zasługuje na umieszczenie w tym temacie.
Producentem jest IRIS -
http://www.irissimulations.com/Już przy instalacji ujawnia się pozytywna cecha, bo oprócz wyboru instalacji mamy wybór jakości tekstur wysokiej lub średniej, co pozytywnie wpływa na ilość FPS na słabszym sprzęcie.

W pierwszej wydanej wersji był tylko samolot szkolny T-6 Texan II, natomiast od pewnego czasu w sprzedaży jest wersja z service pack 1 zawierająca dodatkowo wersję AT-6 czyli "lekki samolot bojowy".
Samolot występuje w kilku wersjach malowań i to zarówno rzeczywistych jak i fikcyjnych.
np. T-6 w malowaniu US Navy i Kanadyjskich Sił Powietrznych:


... oraz w fikcyjnym falowaniu bojowym i jako maszyna patrolowa USCG


Samolot komponuje się ciekawie z FA-18 z Acceleration szczególnie, że Ulimate Terrain USA i Kanady, już wydano, a Europy jeszcze nie. Choć wolałbym zestaw Orlik-Iskra-F-16 - ale na to przyjdzie jeszcze poczekać (MiG-29 i T-38 - do kompletu sie nie zapowiada

)
Kokpit 2DDodatek posiada klasyczny kokpit 2D
Kokpit 3DWystępują dwie odmiany VC dla samolotów T-6 i AT-6, przy czym w obu wersjach są w pełni funkcjonalne obie kabiny przednia i tylna.
T-6


AT-6


Przy czym przednia kabina w wersji AT-6 jest wyposażona w HUD zapożyczony z samolotu F-18 dodanego w Acceleration

W związku z tym HUD ten nie działa bez tego dodatku bo potrzebuje pliku
FA-18.dll, a ponadto chyba też SP2. Tak sądzę bo przed wgraniem przy ostatniej reinstalce FSX Acceleration, zainstalowałem ten dodatek i wkleiłem ten plik
FA-18.dll do "gauges" - nie spowodowało to jednak pojawienia czegokolwiek na wyświetlaczu się HUD. Można natomiast pokombinować z HUD-ami od innych samolotów (np. dostępnych freeware), sądzę, że da się dopasować jakiś wyświetlacz i AT-6 bedzie miał ten przyrząd bez dodatku FSX Acc. Ale nie sprawdzałem.
Każda odmiana samolotu posiada ponadto kokpit w dwóch wersjach - jedna z przyrządem nawigacyjnym zaczerpniętym z "realu", a druga z "klasycznym", defaultowym GPS.


Wykonanie kokpitu jest jakościowo gorsze od produktów Shocwave (szczególnie tekstury nie są za ciekawe - choć i tak SP1 do T-6 nieco je poprawił), ale kokpit nie ma "dziur" i jest w pełni przystosowany do Track z 6DOF.




W ciekawy sposób rozwiązano nakładanie na ekran paneli 2D. Pod GPS znajduje się mały schemat kabiny (widać ten element na screenach przedstawiających zbliżenie GPS), który po kliknięciu powiększa się i umożliwia wybór poszczególnych paneli w kokpicie. Kokpit 3D jest w pełni klikalny co umożliwia przeprowadzenia procedury rozruchu silnika i sterowanie zdecydowaną większością urządzeń w kabinie myszką.
Ciekawie zrobione jest też nocne oświetlenie kabin w obu wersjach samolotu:
Model zewnętrznyModel zewnętrzny jest wykonany dobrze i jest parę elementów, które "cieszą oko" jak np. obracająca się głowica pod kadłubem w wersji AT-6.
Model lotuO ile wizualna strona tego dodatku, jeżeli chodzi i VC pozostawia nieco do życzenia to model lotu zrobiony jest bardzo dobrze (na ile oczywiście potrafię to ocenić). Samolot zachowuje się tak jak powinien (w grze oczywiście

), potrafi wpaść w korkociąg, posiada podwozie o ograniczonej wytrzymałości (łatwo je uszkodzić podczas twardego lądowania), wyraźnie odczuwalna jest nieco opóźniona reakcja silnika na przesunięcie przepustnicy itp.
Główne cechy
1. Dodatek płatny
2. Kompatybilny z FSX Acc (niecałkowicie z SP1 i SP2? - kwestia HUD w AT-6)
3. W pełni współpracuje z Track IR 6DOF
4. Spadek FPS w porównaniu z samolotami defaultowymi:
- mały przy teksturach "medium quality" (u mnie ok. 15-20%)
- średni przy teksturach "high quality" (u mnie o ponad 1/3 - ale mam słabą kartę)