Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Ka-50 Black Shark => Wątek zaczęty przez: Kusch w Października 12, 2008, 22:36:22

Tytuł: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 12, 2008, 22:36:22
Polska wersja klawiszologii do DCS (szturmowy wietoljet Ka-50 Black Shark) dostępna jest pod następującymi adresami:

Serwer 1 (http://www.zshare.net/download/501976406ea95aea/) / Serwer 2 (http://simhangar.com/temp/BlackShark/DCS%20Ka-50%20Manual%20-%20Keymap%20PL.pdf)


Źródło dokumentu w formacie .doc (MS Word 2000/XP):

Serwer 1 (http://www.zshare.net/download/5052713830cefaea/)




W oczekiwaniu na manual (najpierw rosyjski, który ukaże się na dniach) mamy już dostępną rosyjską klawiszologię dla ustawień realistycznych:

http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=541432&postcount=53

Ehhhh szkoda ze nie w eng.  .... można by przerabiac na pl.

Dziennie jedna linijka i coś z tego będzie :D

(http://images34.fotosik.pl/379/bc1349befd77377c.jpg) (http://www.fotosik.pl)


// -------------------------------------------

Pozwoliłem sobie dokonać małej reorganizacji i wydzielić ten temat z wątku o manualu do DCS. Ponieważ zaś manual będzie jeszcze powstawał i w tamtym topiku namnoży się szereg postów na ten temat to szkoda aby klawiatura zaginęła gdzieś w gąszczu. Dziękuję za uwagę. John Cool.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 13, 2008, 12:38:07
Dziennie jedna linijka i coś z tego będzie :D

Taaaa... i już strzeliliście pierwszego byka w tłumaczeniu :118: Po polskiemu to ARK - Automatyczny Radiokompas (od rosyjskiego AРK - Aвтоматический Радио-Kомпасс).
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: sniffer w Października 13, 2008, 13:20:59
Niech będzie:  :bananAutomatyczny Polski Kompas :banan
ewentualnie:  :bananAutomatyczne Pozycjonowanie wg Kompasu :banan
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 13, 2008, 13:50:31
Ugryzcie mnie w dupa  :118:
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: sniffer w Października 13, 2008, 14:03:47
Ugryzcie mnie w dupa  :118:

:002: A ja próbowałem jakoś wytłuymaczyć tę literówkę ;-)
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Szelma w Października 13, 2008, 15:01:32
Cytuj
Ugryzcie mnie w dupa  :118:
Chyba w "żopa"
Jak wam się nie podoba tłumaczenie Kuscha to zróbcie mu Jasiek konkurencję. Dla tego który pierwszy przetłumaczy wszystko, wysyłam załącznik 0,7 na mój koszt.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 13, 2008, 17:41:20
Jak wam się nie podoba tłumaczenie Kuscha to zróbcie mu Jasiek konkurencję.

Tego nigdzie nie napisałem, a poza tym zwrócenie uwagi na literówkę nie jest przecież niczym złym. Docinki docinkami ale zawsze to troska o jakość tłumaczenia :) Natomiast tłumaczenie klawiszologii DCS do Ka-50 nie jest złym pomysłem, pozwoliłem sobie nawet dopisać kilka pozycji: http://69.80.255.209/download/2048273312f09700/

Aczkolwiek, jak cygan słusznie zauważył, dobrze by było jakby opublikowali również wersję angielską - na pewno byłoby łatwiej się za to zabrać. Przydałby się też pełny manual - bo czasami ciężko coś na sucho przetłumaczyć nie mając opisu funkcjonalności danego urządzenia czy przycisku. Sam musiałem się wspomóc dostępnym mi opisem ARK-15M, więc nie jest to takie proste.

Dla tego który pierwszy przetłumaczy wszystko, wysyłam załącznik 0,7 na mój koszt.

To będę miał na uwadze :020:
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: ||**Boberros**|| w Października 13, 2008, 20:02:22
Czas na angielską klawiszologię:

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=32467 (http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=32467)

Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Jascha w Października 18, 2008, 11:53:39
Taka mała próbka:

Ładnie Kusch. Bardzo profesjonalnie. :)

To może z rozpędu pykniesz całość? Będziemy mieli polską wersję zanim wyjdzie angielska. :P
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 19, 2008, 20:14:52
Manual, manualem, ale najpierw trzeba skończyć tą klawiszologię. Będe tu wklejaj tekst, a Janek sprawdzi i wsadzi do swojego uberpedefa.



Po autopilocie jest:



Kontrolny panel pomocniczy

N - LShift - LCtrl - LAlt     Zasilanie, hydraulika, Ekran – Kontrola systemu - Zabezpieczenie przełącznika
N - LShift - LCtrl             Zasilanie, hydraulika, Ekran - Kontrola systemu - Przełącznik
N - LCtrl - LAlt                Urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu laserem L-140 przycisk systemu kontrolnego
 N - LCtrl                       Urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu laserem L-140 przycisk zasilania
L - RAlt – Rshift              Włączenie podświetlania panelu kontrolnego
C - LShift – Lalt              Wyrzutnik celów pozornych UV-26 Zabezpieczenie przełącznika zasilania 
C - LShift - LCtrl             Wyrzutnik celów pozornych UV-26 Przełącznik zasilania
C - LShift - LCtrl - LAlt     Wyrzutnik celów pozornych UV-26 BIT Zabezpieczenie przełącznika
C - LCtrl - LAlt                Wyrzutnik celów pozornych UV-26 BIT  przełącznik
I - RCtrl - RAlt                INU przełącznik zasilania
I - RShift - RAlt              INU podgrzewanie przełącznik
B - LAlt                         Dane balistyczne zasobników z działkami i rakietami przełącznik prawy
B - LCtrl                        Dane balistyczne zasobników z działkami i rakietami przełącznik lewy
V - RCtrl - RAlt               AłMAZ  głosowy system ostrzegawczy – przycisk kontrolny
E - RShift - RCtrl             Eject Obwód systemu przycisk kontrolny
B - LShift - LAlt               Eject  Blokada obwodu systemu przełącznik prawy
B - LShift - LCtrl              Eject Blokada obwodu systemu przełącznik lewy
G - RShift - RCtrl             EGT Przycisk prawego regulatora
G - RShift - RAlt              EGT Przycisk lewego regulatora
V - RShift - RCtrl - RAlt    Przycisk systemu kontroli wibracji silnika
K - LShift - LCtrl             Oświetlenie kokpitu dla gogli noktowizyjnych- pokrętło w dół
K - LCtrl - LAlt               Oświetlenie kokpitu dla gogli noktowizyjnych- pokrętło do góry
L - LShift - LCtrl             Oświetlenie kokpitu pokrętło w dół
L - LCtrl - LAlt               Oświetlenie kokpitu pokrętło do góry
J - LShift - LCtrl             Oświetlenie HSI i AdI pokrętło w dół
J - LCtrl - LAlt                Oświetlenie HSI i AdI pokrętło do góry
U - LShift - LCtrl - RAlt    Oświetlenie panelu pomocniczego pokrętło w dół
U - LShift - LCtrl - LAlt    Oświetlenie panelu pomocniczego pokrętło do góry




Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 19, 2008, 22:50:42
Już jest: http://www.zshare.net/download/500659501a6cd18f/ Z swojej strony pozwoliłem sobie przy okazji tegoż autopilota przetłumaczyć.

Może ustalmy przy tym jedną rzecz: skoro już mnie "wrobiono" w ten pedeef :004: to na jakiej wersji (angielskiej czy rosyjskiej) mam wzorować dokument i kolejność poszczególnych sekcji? Bowiem kolejność opisów poszczególnych paneli w każdej z wersji językowej różni się... i to jak zdążyłem już zauważyć dość znacznie. Może w przypadku kolejnej wersji językowej (czyt. polskiej) nie czyni to jakiejś wielkiej różnicy, choć osobiście wolałbym aby klawiszologia systemów mających cokolwiek wspólnego ze sobą była w miarę blisko siebie - pod tym względem z pewnością lepsza jest wersja rosyjska. I przede wszystkim - abyśmy się w tym nie pogubili i koniec końców nie pominęli tłumaczenia jakiegoś panelu Ka-50.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 20, 2008, 07:39:37
W tym autopilocie zmien tak:

Autopilot, kanał nachylenia
Autopilot, kanał pochylenia
Autopilot, kanał kursu
Autopilot, kanał wysokości
Autopilot, kanał automatycznego kierowania
Autopilot, zmiana trybu baro/radiowysokościomierza
Autopilot, zadany kurs - zadany kierunek


A w radiokompasie ostatni punkt zmien z samokontroli (bo się kojarzy z Andrzejem L) na "Test"


A tak poza tym, jeżeli zabraknie jakiegoś panelu to who cares  :118:   i tak trzeba będzie wprowadzać poprawki w trakcie eksploatacji  :020:
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 20, 2008, 11:57:09
Aktualna wersja: http://www.zshare.net/download/50082856f1cc42d8/
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 20, 2008, 16:43:26
Ciąg dalszy:


Dzwignia skoku ogólnego


Enter               Zalokowanie celu
=                    „Szkwał” Powiększenie x23
-                    „Szkwał” Powiększenie x7
]                    zwiększenie ramki obramowania celu na monitorze tv
[                    zmniejszenie  ramki obramowania celu na monitorze tv
R                    włączenie/wyłączenie trybu trasy
 D                   włączenie trybu schodzenia
, - RCtrl           Szperacz w lewo
 / - RCtrl          Szperacz w prawo
 ; - RCtrl          Szperacz w  górę
 . - RCtrl          Szperacz w  dół
Num+              drążek do góry
 Num-             drążek w  dół
 I                   wybór rodzaju broni – pylon wewnętrzny
 Y                  wybór rodzaju broni – pylon zewnętrzny
 U                  wybór rodzaju broni – wszystkie pylony
 U - LCtrl         wybór rodzaju broni – tryb powietrze-powietrze
 Num+ - RAlt    Nominalne obroty turbiny
Num- - RAlt     Niskie obroty turbiny
F                  dzwignia hamulca – dzwignia wysokości



Drążek sterowy


O                     Włączenie systemu optycznego „Szkwał” Zaznaczenie celu
;                      „Szkwał” kursor do góry
.                      „Szkwał” kursor w dół
,                      „Szkwał” kursor w lewo
/                     „Szkwał” kursor w prawo
I - RCtrl            „Szkwał” wycentrowanie
Space              Strzał z działka
Space - RAlt      Użycie wybranej broni
C                     Wybór działka
Up                   Drążek sterowy nos śmigłowca w dół
Down               Drążek sterowy nos śmigłowca do góry
Left                 Drążek sterowy przechył w lewo
Right               Drążek sterowy przechył w prawo
T                    trymer
T - LCtrl          Reset trymera
T - LAlt           Automatyczny zawis włączenie/wyłączenie
A - LAlt           wyłączenie awaryjnego autopilota
W                  Hamulce kół (nacisnąć i przytrzymać)
W - LShift        Hamulec postojowy
K - LShift        Podświetlenie zegarów w kokpicie



Wyrzutnik celów pozornych UV-26



 Insert UV-26          włączenie wyrzucania celów pozornych
Delete UV-26           wyłączenie wyrzucania celów pozornych
Insert - RShift         UV-26 liczba sekwencji wyrzucania
Insert - RAlt            UV-26   długość  przerwy pomiędzy sekwencjami wyrzucania
Insert - RCtrl          UV-26  liczba flar w  jednej sekwencji wyrzucania
Delete - RCtrl         UV-26  reset ustawień wyrzutnika
] - RAlt UV-26        zmiana wyrzutnika – Lewy - dwa jednocześnie - prawy       
] - RCtrl UV-26       licznik flar



Panel przesyłu danych (Datalink)



1 - LShift          cel nr 1/pojazd
2 – Lshift          cel nr 2/SAM
3 - LShift          cel nr 3 /pozostałe
4 - LShift           punkt odniesienia
1 - LCtrl           przesłanie pozycji celu do skrzydłowego nr 1
2 - LCtrl           przesłanie pozycji celu do skrzydłowego nr 2
3 - LCtrl          przesłanie pozycji celu do skrzydłowego nr 3
4 - LCtrl          przesłanie pozycji celu do skrzydłowego nr 4
5 - LCtrl          przesłanie pozycji celu do wszytskich
T - LShift        skasowanie wprowadzonych danych
Y - LShift        wejście do celu
U - LShift        wysłanie/zapamiętanie
I - LShift         unieważnienie
I - LCtrl          numer identyfikacyjny
M - LCtrl         tryb przesyłu danych (datalink)

Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 20, 2008, 18:47:26
Panel silnika i rozruch




Home                       rozruch silnika
Home - RAlt              przerwanie sekwencji rozruchu silnika
End                         Wyłączenie APU
E                            przełącznik silnika
E - LAlt                    włączenie silnika niezgodne z rzeczywistością
PageUp                    zwiększenie mocy silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageDown                zmniejszenie mocy silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageUp - RAlt           zwiększenie mocy lewego silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageDown - RAlt       zmniejszenie mocy lewego silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageUp - RShift        zwiększenie mocy prawego silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageDown – Rshift    zmniejszenie mocy prawego silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
 PageUp - RCtrl        odcięcie lewego silnika
PageDown - RCtrl     odcięcie prawego silnika
R - LShift                hamulec wirnika




Panel przedni i przyrządy



G                                  Wysuniecie/schowanie podwozia
G - LAlt                         Awaryjne wysuniecie podwozia
G - LCtrl                        Awaryjne otwarcie klap podwozia
C - RCtrl - RShift - RAlt    Zegar- lewa wskazówka w dół
M - RShift                      Zegar – lewa wskazówka do góry
. - LAlt                          Zegar lewa wskazówka obrót w prawo
, - LAlt                          Zegar lewa wskazówka obrót w lewo
C - RShift - RAlt              Zegar prawa wskazówka w dół
, - RCtrl - RShift              Zegar prawa wskazówka obrót w lewo
. - RCtrl - RShift              Zegar prawa wskazówka obrót w prawo
M                                  Główne ostrzeżenie- podświetlany przycisk
L - LShift                        Test oświetlenia
B                                   Obroty wirnika przycisk światła ostrzegawczego
L - LCtrl                         Urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu laserem, i wyrzutnik flar- Tryb bojowy
. - LCtrl - LAlt                 HSI wskazówka kursu obrót  w prawo
, - LCtrl - LAlt                 HSI wskazówka kursu obrót  w lewo
. - LCtrl - LShift              HSI  wskazówka kierunku obrót w prawo
, - LCtrl - LShift              HSI  wskazówka kierunku obrót w lewo
H - LCtrl - LAlt                HSI test
H - LCtrl                        HSI Kurs/kierunek – tryb ręczny-automat
. - LShift - LAlt               ADI trym pułapu- prawy
, - LShift - LAlt               ADI  trym pułapu-lewy
A - LShift - LAlt               ADI test
A - LCtrl - LShift - LAlt     ADI osłona przycisku
A - RShift                       SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle up
A - RShift - RCtrl              SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle right
A - RShift - RAlt              SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle left
. - LShift                        Wysokościomierz radarowy  ustawienie ostrzeżenia- obrót nastaw w prawo
, - LShift                        Wysokościomierz radarowy  ustawienie ostrzeżenia- obrót nastaw w lewo
R - LShift - LAlt                Wysokościomierz radarowy - test
= - RShift                        Wysokościomierz barometryczny pokrętło zwiększenia ćisnienia
- - RShift                         Wysokościomierz barometryczny pokrętło zmniejszenia ćisnienia
- - LShift                         Reset wskaznika przeciążeń
O - LShift - LAlt                Dalmierz/desygnator laserowy osłona przełącznika
O - LShift                        Dalmierz/desygnator laserowy-przełącznik
O - LCtrl - LAlt                 Dalmierz/desygnator laserowy- reset
P - LCtrl                          Czujnik temperatury gazów wylotowych z silnika /pracujące silinki - test
P - LAlt                           Czujnik temperatury gazów wylotowych z silnika /wyłączone silinki - test
P - LShift - LCtrl - LAlt      Czujnik paliwa - test





Wskaznik HUD



H - RShift                             zmniejszenie/zwiększenie koloru na HUD
8 – Rshift                             zmiana trybu dzień/noc
H - RCtrl - RShift                   zwiększenie jasności
H - RShift - RAlt                    zmniejszenie jasności
H - RCtrl - RShift - RAlt           test






Niestety ten fragment pozostawiłem w oryginale. Może ktoś potrafi to rozszyfrować (Some1, Sundowner) :011:


A - RShift                       SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle up
A - RShift - RCtrl              SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle right
A - RShift - RAlt              SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle left



Ps;
Tak poza tym, wszelkie korekty mile widziane ;)
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 20, 2008, 19:07:27
To SAI (Standby Attitude Indicator) to prawdopodobnie AGR-81 (Автономные авиагоризонт/Awtononicznyj Aviagorizont): http://www.temp-avia.ru/catalog/detail/49/. Chyba istotnie sztuczny horyzont.


Moja propozycja tłumaczenia jest taka:

A - RShift                       AGR-81 (SAI) Sztuczny horyzont blokada/przełącznik kontrolny - do góry
A - RShift - RCtrl             AGR-81 (SAI) Sztuczny horyzont blokada/przełącznik kontrolny - obrót w prawo
A - RShift - RAlt              AGR-81 (SAI) Sztuczny horyzont blokada/przełącznik kontrolny - obrót w lewo

Jeśli ktoś będzie miał lepszą to oczywiście się to skoryguje w moim na bieżąco tworzonym pedeefie.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 20, 2008, 19:43:49
Dzięki za fatygę i jednocześnie proszę o uważne czytanie wątku, ponieważ sznurek do tego był już podawany.

Natomiast co do propozycji Janka to myślę, że jest ok :)
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 20, 2008, 20:00:47
To dobrze... poczekamy jeszcze na kawałek od Szmiciska :)
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Schmicht w Października 20, 2008, 21:14:39
Etykiety   
F10 - LShift    Wszystkie etykiety
F2 - LShift    Etykiety statków powietrznych
F6 - LShift    Etykiety rakiet
F9 - LShift    Etykiety pojazdów i statków

Komunikacja radiowa   

\    Menu komend radiowych
E - LWin    Wypełnij misje i powróć do bazy
R - LWin    Wypełnij misje i przyłącz do formacji
T - LWin    Rozłącz formacje
Y - LWin    Przyłącz formacje
Q - LWin    Atakuj mój cel
W - LWin    Osłaniaj mnie
G - LWin    Atakuj cele naziemne
D - LWin    Atakuj obiekty obrony powietrznej

Systemy   
C - RCtrl                    Drzwiczki kokpitu (otwórz/zamknij)
E - LCtrl (3 razy)       Katapultowanie
/ - LCtrl - LAlt            Wybór komunikatora radiowego (SPU-9 ) ???

Widok   
Num4                        Widok w lewo (wolne)
Num6                        Widok w prawo (wolne)
Num8                        Widok w górę (wolne)
Num2                        Widok w dół (wolne)
Num9                        Widok po przekątnej, w górę i prawo (wolne)
Num3                        Widok po przekątnej, w dół i prawo (wolne)
Num1                        Widok po przekątnej, w dół i lewo (wolne)
Num7                        Widok po przekątnej, w górę i lewo (wolne)
Num5                        Wyśrodkowanie widoku
Num*                        Przybliżenie widoku (wolne)
Num/                        Oddalenie widoku (wolne)
NumEnter                         Domyślny widok na poziomie przybliżenia/oddalenia
Num* - RCtrl                 Przybliżenie zewnętrzne
Num/ - RCtrl                 Oddalenie zewnętrzne
NumEnter - RCtrl                 Domyślny widok zewnętrzny na poziomie przybliżenia/oddalenia
Num* - LAlt             Tryb kamery podążającej camera do przodu
Num/ - LAlt             Tryb kamery podążającej camera do tyłu
PageDown - LCtrl          Objects switching direction forwar ???
PageUp - LCtrl             Objects switching direction reverse ???
Delete - LAlt             Wyłączenie obiektów
Insert - LAlt             Załączenie/wyłączenie wszystkich obiektów
F1                            Widok kokpitu
F1 - LCtrl                     Widok kokpitu z naturalnymi ruchami głowy
F1 - LAlt                    Widok wyłącznie na HUD
F2                            Widok statków powietrznych
F2 - LCtrl                    Widok własnego statku powietrznego
F2 - RAlt                    Zmiana pozycji kamery
F2 - LAlt                    Zmiana kontroli lokalnej kamery
F3                            Widok podążający
F3 - LCtrl                    Widok podążający, niestabilny
F4                           Widok wyglądu tyłu
F4 - LCtrl                   Widok pościgu
F4 - LShift                  Widok „arcade”
F5                           Widok przestrzeni powietrznej przeciwnika
F5 - LCtrl                   Widok terenów przeciwnika
F6                           Widok wystrzelonej broni
F6 - LCtrl                  F6 Weapon to target view  ???
F7                           Widok jednostek naziemnych
F8                           Widok na cel
F8 - RAlt                    Filtr widoku: cele gracza/wszystkie cele
F9                          Widok statków (widok F9)
F9 - LAlt                   Widok kontrolera lotu




Tam gdzie nie miałem pewności co do tłumaczenie wstawiłem: " ??? ".
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 20, 2008, 21:23:24
Wielkie dzięki Schmicht. Dla wszystkich nie w temacie, Schmicht to taki słodki byt, który zamiast gadać o dupie maryni, bierze się za robotę kiedy potrzeba. Jeszcze raz dzięki  :banan
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 20, 2008, 21:51:03
Co do wątpliwości w tłumaczeniach u Schmichta. Oryginalnie jest tak:

/ - LCtrl - LAlt                      SPU-9 Radio communicator selector
PageDown - LCtrl                  Objects switching direction forward
PageUp - LCtrl                      Objects switching direction revers
F6 - LCtrl                            F6 Weapon to target view

Moja propozycja tłumaczenia (dość swobodna i niekoniecznie prawdziwa):


/ - LCtrl - LAlt                      SPU-9 Włącznik rozmównicy pokładowej
PageDown - LCtrl                  Przełączanie pomiędzy widokami kolejnych obiektów - w przód
PageUp - LCtrl                      Przełączanie pomiędzy widokami kolejnych obiektów - w tył
F6 - LCtrl                            F6 Widok wystrzelonej broni (widok skierowany w stronę celu)
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Jascha w Października 20, 2008, 23:04:56
Moja propozycja tłumaczenia (dość swobodna i niekoniecznie prawdziwa):

F6 - LCtrl                            F6 Widok wystrzelonej broni (widok skierowany w stronę celu)

Po co komplikować sobie życie. "Widok broń-cel", i tyle. ;) Dosłownie i jasno.

Słowo "rozmównica" miażdży suty Janek. :D Kojarzy mi się z pomieszczeniem. Nie lepiej po prostu komunikator pokładowy (tudzież radiostacja lub jakoś tak?)?

Luźne sugestie, rzecz jasna.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 20, 2008, 23:12:14
Słowo "rozmównica" miażdży suty Janek. :D Kojarzy mi się z pomieszczeniem. Nie lepiej po prostu komunikator pokładowy (tudzież radiostacja lub jakoś tak?)?

W zasadzie co do SPU to "rozmównica" stoi w dokumentacji (powaga), nieważne jakiej :118: Ale w sumie faktycznie coś innego będzie zdrowsze i mniej siermiężne... zwłaszcza dla kogoś kto pierwszy raz styka się z simem. Idąc za ciosem mam jeszcze inną propozycję - interkom :020: Więc niech będzie i tak:

/ - LCtrl - LAlt                      SPU-9 Wybór interkomu
PageDown - LCtrl                  Przełączanie pomiędzy widokami kolejnych obiektów - w przód
PageUp - LCtrl                      Przełączanie pomiędzy widokami kolejnych obiektów - w tył
F6 - LCtrl                            F6 Widok broń - cel

Może nawet i to "Wybór" albo "Włączenie" uwalić...
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Jascha w Października 20, 2008, 23:21:07
Idąc za ciosem mam jeszcze inną propozycję - interkom :020:

Brzmi ładnie. Swojsko. Prawie jak "domofon". :D

http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?lang=en&end_pos=950&scr=default

Tu też jest interkom. Tylko tak się zastanawiam (abstrahując już od tłumaczenia) - po co komu interkom w śmigłowcu jednoosobowym? Czy takie urządzenia nie służą do komunikacji np. pilot - operator uzbrojenia (czyli komunikacja wewnętrzna)? Do czego służy SPU-9? Komunikacja z personelem naziemnym np. w czasie przygotowania do startu?
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 20, 2008, 23:26:49
Do czego służy SPU-9? Komunikacja z personelem naziemnym np. w czasie przygotowania do startu?

Do tego co SPU w MiGu-29, Su-22M4 i innych mosolotach... oprócz komunikacji wewnętrznej (w przypadku załogi wieloosobowej) to we współpracy z radiostacjami UKF/KF służy również do komunikacji głosowej z pilotami innych maszyn w ugrupowaniu... operatorami GCI... KP (Kontrolą Przechwycenia) itd.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: ||**Boberros**|| w Października 20, 2008, 23:31:37
Bardzo ładnie panowie  :020: Tak trzymać :)
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 21, 2008, 17:11:08
Światła lądowania  i ostrzeganie głosowe



L - RShift                          światła lądowania włączenie/wyłączenie
L – Rctrl                           światła lądowania regulacja jasności
 = - LAlt                           światło ostrzegawcze (stroboskop)
V - LCtrl                           powiadamianie głosowe tryb awaryjny
V - LShift - LAlt                 powiadamianie głosowe-wstrzymanie komunikatu
V - LAlt                            powiadamianie głosowe-powtórzenie komunikatu




Panel nad głową



L - RAlt                            światła nawigacyjne 10%/30%/100%/wyłączone
L - LAlt                            światła nawigacyjne tryb kodowany
W - LCtrl - LAlt                  przełącznik wycieraczki
L                                     L-140 urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu laserem- reset
S - LShift - LAlt                 ogrzewanie rurki pilota – kąty natarcia (AoA) przełącznik
S - LShift - LCtrl                ogrzewanie rurki pilota - przełącznik
S - RShift - RCtrl                rurka pilota- test
S - LShift - LCtrl - LAlt        system przeciwoblodzeniowy łopat wirnika- przełącznik
I - LAlt                             system przeciwoblodzeniowy silnika/filtrów przeciwpyłowych- przełącznik




Panel radia R-800 VHF-2



1 - LCtrl - LShift                       R-800  pokrętło 1 do góry
1 - LCtrl - LAlt                          R-800 pokrętło 1 w dół
2 - LCtrl - LShift                       R-800 pokrętło 2 do góry
2 - LCtrl - LAlt                          R-800 pokrętło 2 w dół
3 - LCtrl - LShift                       R-800 pokrętło 3 do góry
3 - LCtrl - LAlt                          R-800 pokrętło 3 w dół
4 - LCtrl - LShift                       R-800 pokrętło 4 do góry
4 - LCtrl - LAlt                          R-800 pokrętło  4 w dół
R - LCtrl - LAlt                          R-800 Trzask (Squelch)
M - LShift - LCtrl - LAlt               R-800 tryb AM-FM
5 - LCtrl - LAlt                          szybkość przesyłu danych -przełącznik
A - LCtrl - LAlt                          ADF  przełącznik
E - LCtrl - LAlt                          odbiornik ratunkowy
T - LCtrl - LShift                       test
M - RCtrl - RAlt                         przełącznik kanałów – następny kanał
N - RCtrl - RAlt                          przełącznik kanałów – poprzedni kanał
R - RCtrl - RAlt                         R-828 trzask (Squelch)
T - RCtrl - RShift                      tuner radiowy
] - LCtrl - LShift                        zwiększenie głośnośći
[ - LCtrl - LShift                        zmniejszenie głośności


Ster kierunku

Z  ster w  lweo
X  ster w  prawo



Monitor tv systemu „Szkwał” i panel uzbrojenia




S – Rctrl                              wyłączenie skali z wyświetlacza HUD
[ - RCtrl - RAlt                      IT-23 zmniejszenie jasności
 ] - RCtrl - RAlt                     IT-23 zwiększenie jasności
 [ - RShift - RCtrl                   IT-23 zmniejszenie kontrastu
 ] - RShift - RCtrl                   IT-23  zwiększenie kontrastu
[ - RShift - RCtrl - RAlt            zmniejszenie jasności celownika nahełomwego
] - RShift - RCtrl - RAlt            zwiększenie jasności celownika nahełomwego
I - RShift - RCtrl - RAlt            kodowanie wiązki laserowej przełącznik w  lewo
O - RShift - RCtrl - RAlt           kodowanie wiązki laserowej przełącznik w  prawo
B - RShift - RCtrl IT-23            przełącznik skali czarno-biało
Back                                     tryb celowania - reset
H                                         wskaznik nahełmowy
O – Rshift                              laser przełącznik
P                                         automatyczne śledzenie/namierzanie działka
D - LShift                             zasilanie systemu celowania  K-041 - przełącznik
Q                                        zmiana celu
N                                        cel ruchomy
V                                        cel powietrzny
S - LAlt                                zbliżający się cel powietrzny
F - LAlt                                przełącznik trybu systemu uzbrojenia w prawo
 F - LCtrl                              przełącznik trybu systemu uzbrojenia w lewo
L - LShift - RCtrl                    tryb treningowy

Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: CF23-BoozerEX w Października 21, 2008, 19:52:08

R - LCtrl - LAlt                          R-800 Trzask (Squelch)

R - RCtrl - RAlt                         R-828 trzask (Squelch)


Squelch to obwód elektryczny, który wyłącza odbiornik kiedy odbierany sygnał staje się słabszy niż szum tła/zakłóceń. Nie wiem jak się prawidłowo po naszemu nazywa...

To tak intuicyjnie, bo pracowałem przez 3 dni pod rząd (24/12/24 >:() i nie bardzo pamiętam jak się nazywam, nie mówiąc już o połapaniu się w częściach manuala. Czy ktoś mógłby mi wrzucić moją "działkę" na PMa? Teraz mógłbym z przyjemnością przez jakieś 3 dni przy tym podłubać. Mógłbym tak realistycznie poświęcić temu tłumaczeniu dobrych parę godzin co tydzień.

~S~

Booze
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Schmicht w Października 21, 2008, 21:22:39
Wielkie dzięki Schmicht. Dla wszystkich nie w temacie, Schmicht to taki słodki byt, który zamiast gadać o dupie maryni, bierze się za robotę kiedy potrzeba. Jeszcze raz dzięki  :banan

Nie godojcie Kusch, to i tak nic w porównaniu jaką wielką cześć wyście zrobili z Zimnym Jankiem! Wielki szacun się wam za to należy!  8)


Widok (ciąg dalszy)
F10                     Widok mapy teatru działań
F10 - LCtrl             Przełączenie widoku mapy na widok mapy przez obecny punkt
F11                     Wolna kamera lotniska
F11 - LCtrl             Skok do wolnej kamery
F12                     Widok obiektów statycznych
F12 - LCtrl             Widok ruchu cywilnego
F12 - LShift     Przełączenie widoku na pociągi/samochody

Widok kokpitu   
Num0                  Widok na pulpit kokpitu
Num0 - RCtrl          Przełączenie na widok pulpitu
Num0 - RAlt          Zapisz ustawienia kątów widoku
Num8 - RShift          Widok w górę
Num2 - RShift          Widok w dół
Num4 - RShift          Widok w lewo
Num6 - RShift          Widok w prawo 
Num9 - RShift          Widok po przekątnej w górę i dół
Num3 - RShift          Widok po przekątnej w dół i prawo
Num1 - RShift          Widok po przekątnej w dół i lewo
Num7 - RShift          Widok po przekątnej w górę i lewo
] - LShift                  Fast cockpit keyboard  ???
] - LCtrl                  Slow cockpit keyboard  ???
] - LAlt                  Normal cockpit keyboard speed  ???
[ - LShift                  Fast cockpit mouse ???
[ - LCtrl                  Slow cockpit mouse
[ - LAlt                  Normal cockpit mouse speed
Num8 - RCtrl          Widok kamery w górę
Num2 - RCtrl          Widok kamery w dół
Num4 - RCtrl          Widok kamery w lewo
Num6 - RCtrl          Widok kamery w prawo
Num7 - RCtrl          Widok kamery po przekątnej w górę i lewo
Num1 - RCtrl          Widok kamery po przekątnej w dół i lewo
Num9 - RCtrl          Widok kamery po przekątnej w górę i prawo
Num3 - RCtrl          Widok kamery po przekątnej w dół i prawo
Num8 - RAlt          Widok kamery w górę (wolno)
Num2 - RAlt          Widok kamery w dół (wolno)
Num4 - RAlt          Widok kamery w lewo (wolno)
Num6 - RAlt          Widok kamery w prawo (wolno)
Num7 - RAlt          Widok kamery po przekątnej w górę i lewo (wolno)
Num1 - RAlt          Widok kamery po przekątnej w dół i lewo  (wolno)
Num9 - RAlt          Widok kamery po przekątnej w górę i prawo (wolno)
Num3 - RAlt          Widok kamery po przekątnej w dół i prawo  (wolno)
Num5 - RShift          Wyśrodkowanie widoku kamery
Num5 - RCtrl          Powrót kamery
Num5 - RAlt          Powrót kamery podstawowej ???
Num0 - LWin          Błyskawiczny widok 0
Num1 - LWin          Błyskawiczny widok 1
Num2 - LWin          Błyskawiczny widok 2
Num3 - LWin          Błyskawiczny widok 3
Num4 - LWin          Błyskawiczny widok 4
Num5 - LWin          Błyskawiczny widok 5
Num6 - LWin          Błyskawiczny widok 6
Num7 - LWin          Błyskawiczny widok 7
Num8 - LWin          Błyskawiczny widok 8
Num9 - LWin          Błyskawiczny widok 9
F1 - LWin                  Włączenie/wyłączenie zmiany przesunięcia pozycji widoku
Num/ - RShift          Oddalenie
Num* - RShift          Przybliżenie
Num8 - RCtrl - RShift    Przesuniecie kamery kokpitu do góry
Num2 - RCtrl - RShift    Przesuniecie kamery kokpitu do dołu
Num4 - RCtrl - RShift    Przesuniecie kamery kokpitu do lewej
Num6 - RCtrl - RShift    Przesuniecie kamery kokpitu do prawej
Num* - RCtrl - RShift    Przesuniecie kamery kokpitu do przodu
Num/ - RCtrl - RShift    Przesuniecie kamery kokpitu do tyłu
Num5 - RCtrl - RShift    Wyśrodkowanie przesunięcia kamery kokpitu

Widok przewlekły   
J - LShift                        Zmiana skoku kamery
K - LAlt                          Utrzymanie kamery terenu na wysokości
Num+ - RCtrl                    Zmiana śledzenia wystrzelonej broni
F - RCtrl - RShift - RAlt    Tryb widoku "swoi"
D - RCtrl - RShift - RAlt    Tryb widoku "wrogowie"
A - RCtrl - RShift - RAlt    Reset wyboru trybu widoku wróg/swój

Widok zablokowany   
Num.                    Zablokowanie widoku
NumLock            Odblokowanie widoku
Num. - RShift   Zablokowanie widoku wszystkich rakiet
Num. - RAlt    Zablokowanie teatru działań rakiet
Num. - RCtrl    Zablokowanie widoku terenu
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 21, 2008, 21:39:33
Nie godojcie Kusch, to i tak nic w porównaniu jaką wielką cześć wyście zrobili z Zimnym Jankiem! Wielki szacun się wam za to należy!  8)

Ja akurat gówno za przeproszeniem zrobiłem (2 nieduże sekcje) póki co, ale myślę że ruszę jeszcze przynajmniej PWI. Dzięki przy tym za tę część, widoki jednak zostawiam sobie na deser :) - wylądują na samym końcu klawiszologii aby był jakiś porządek.

Poza tym poskładałem wszystkie sekcje dotychczas napisane przez Kusch'a (ze Szkwałem włącznie) i przeze mnie. Są do ściągnięcia tutaj (http://www.zshare.net/download/50149045dd661188/).

Niestety nie skontrolowałem jeszcze do końca jakości tłumaczenia poza korektą literówek i innych drobiazgów, myślę jednak że nie jest jeszcze to zbyt pilne. Spróbuję to może skonfrontować później z wersją rosyjską - może kilka drobiazgów się dopisze, bo przynajmniej moim zdaniem angielskie skróty odnośnie wschodniej awioniki wprowadzają jednak czasami pewne nieścisłości.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Jascha w Października 21, 2008, 21:54:32
] - LShift                  Fast cockpit keyboard  ???
] - LCtrl                  Slow cockpit keyboard  ???
] - LAlt                  Normal cockpit keyboard speed  ???
[ - LShift                  Fast cockpit mouse ???
[ - LCtrl                  Slow cockpit mouse
[ - LAlt                  Normal cockpit mouse speed

Propozycja:

] - LShift                  Rozglądanie się po kokpicie za pomocą klawiatury - szybko
] - LCtrl                  Rozglądanie się po kokpicie za pomocą klawiatury - wolno
] - LAlt                  Rozglądanie się po kokpicie za pomocą klawiatury - prędkość normalna
[ - LShift                  Rozglądanie się po kokpicie za pomocą myszy - szybko
[ - LCtrl                  Rozglądanie się po kokpicie za pomocą myszy - wolno
[ - LAlt                  Rozglądanie się po kokpicie za pomocą myszy - prędkość normalna

Lub dosłownie: szybka mysz w kokpicie itp. Choć raczej brzmi śmiesznie.

 
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 21, 2008, 21:55:08
Czyli jak Janek zrobi panel nawigacji to by już było wszystko i jedną sprawę byśmy mieli z głowy  :003:


Panel ścienny*


*LOL fajnie brzmi :D


Q - LCtrl - LShift                  Naziemne zasilanie elektryczne
Q - LCtrl - LShift - LAlt          Naziemne zasilanie elektryczne - zabezpieczenie
W - LCtrl - LShift                 Zasilanie elektryczne bateria nr2
W - LCtrl - LShift - LAlt         Zasilanie elektryczne bateria nr2 zabezpieczenie
E - LCtrl - LShift                  Zasilanie elektryczne bateria nr1
E - LCtrl - LShift - LAlt          Zasilanie elektryczne bateria nr1 zabezpieczenie
R - LCtrl - LShift                   Naziemne zasilanie elektryczne AC
Y - LCtrl - LShift                  Zasilanie generator lewy
U - LCtrl - LShift                  Zasilanie generator prawy
I - LCtrl - LShift                   Przełącznik zmiany zasilania auto/wyłączenie/manualnie
Z - LCtrl - LAlt                     Radio interkom SPU-9
P - LCtrl - LAlt                     Radio VHF-2 (R-800) 
P - RCtrl - RAlt                     Radio VHF-1 (R-828)
O - LCtrl - LShift                  Radio wymiana danych (datalink) TLK
P - LCtrl - LShift                  Radio wymiana danych (datalink) UHF TLK
A - LCtrl - LShift                  Przednie pompy paliwa
D - LCtrl - LShift                  Tylne pompy paliwa
F - LCtrl - LShift                  Wewnętrzne pompy paliwa zbiorników podwieszanych
G - LCtrl - LShift                  Zewnętrzne pompy paliwa zbiorników podwieszanych
H - LCtrl - LShift                  Zasilanie wskaznika paliwa
J - RCtrl - RShift - RAlt         Odcięcie paliwa do lewego silnika -zabezpieczenie
J - RCtrl - RShift                  Odcięcie paliwa do lewego silnika
K - RCtrl - RShift - RAlt         Odcięcie paliwa do prawego silnika- zabezpieczenie
K - RCtrl - RShift                  Odcięcie paliwa do prawego silnika
L - RCtrl - RShift - RAlt         Odcięcie paliwa do APU (generator) - zabezpieczenie
L - RCtrl - RShift                  Odcięcie paliwa do APU (generator)
; - RCtrl - RShift - RAlt          Zawór instalacji paliwowej - zabezpieczenie
; - RCtrl - RShift                   Zawór instalacji paliwowej
E - RCtrl - RShift - RAlt          Zasilanie instalacji fotela wyrzucanego- zabezpieczenie
E - RShift - RAlt                   Zasilanie instalacji fotela wyrzucanego 1
R - RShift - RAlt                   Zasilanie instalacji fotela wyrzucanego 2
T - RShift - RAlt                   Zasilanie instalacji fotela wyrzucanego 3
D - LCtrl - LShift - LAlt          System kontroli uzbrojenia – zabezpieczenie
D - LShift - LAlt                   System kontroli uzbrojenia
H - LCtrl - LShift - LAlt          Instalacja hydrauliczna - zabezpieczenie
H - LShift - LAlt                   Instalacja hydrauliczna
I - LCtrl - LShift - LAlt           IFF  zasilanie- zabezpieczenie
I - LShift - LAlt                     IFF  zasilanie
N - LShift                           Zasilanie systemu celowniczo-nawigacyjnego
M - LCtrl - LShift                  „Szkwał” automatyczne przeszukiwanie – szybsze przeszukiwanie
M - LCtrl - LAlt                    „Szkwał” automatyczne przeszukiwanie – wolniejsze przeszukiwanie
M - LShift - RCtrl                 Wycieraczka okna systemu optycznego „Szkwał”
F - LShift                            Gaśnica lewego silnika
F - RShift                            Gaśnica prawego silnika
F - LShift - LAlt                    Gaśnica APU
F - LShift - LCtrl - LAlt          Gaśnica chłodnicy oleju
Z - LShift - LCtrl - LAlt          Gaśnica Praca/wyłączenie/test - zabezpieczenie
Z - LShift - LCtrl                   Gaśnica Praca/wyłączenie/test
Z - RShift - RAlt                    Ostrzeżenie o pożarze
Z - RShift - RCtrl - RAlt           Pierwsza gaśnica (Auto)/następna (manual) zabezpieczenie przełącznika
Z - RShift - RCtrl                   Pierwsza gaśnica (Auto)/następna (manual) przełącznik
Home - RCtrl - RAlt                EEG Elektroniczne sterowanie lewym silnikiem - zabezpieczenie
Home - RCtrl                         EEG Elektroniczne sterowanie lewym silnikiem
End - RCtrl - RAlt                   EEG Elektroniczne sterowanie prawym silnikiem - zabezpieczenie
End - RCtrl                            EEG Elektroniczne sterowanie prawym silnikiem
End - LShift - LCtrl                 EEG zasilanie turbiny, kanał 1 -test/kanał 2 test zabezpieczenie przełącznika 3 pozycyjnego
End - LCtrl - LAlt                   EEG EEG zasilanie turbiny, kanał 1 -test/kanał 2 test przełącznik 3 pozycyjny
End - RShift - RCtrl                EEG  generator gazowy – test- zabezpieczenie przełącznika
End - RShift - RAlt                 EEG generator gazowy – test - przełącznik
G - LShift - LAlt                    żyroskop/mag/namiar-kurs ręczny
N - RShift                            Sztuczny horyzont przełącznik zasilania
N - RShift - LShift                 Sztuczny horyzont - test
K - RCtrl                              Oświetlenie kokpitu przełącznik
K - RShift                            Oświetlenie przystosowane do użycia gogli noktowizyjnych przełącznik
K                                       Oświetlenie kokpitu przełącznik lampy wewnętrznej
K - RShift - RAlt                   Oświetlenie HSI i ADI
K - RCtrl - RAlt                     Oświetlenie panelu pomocniczego
J - RAlt                               Oświetlenie końcówek wirnika
J - RShift                             Światła antykolizyjne
J - RCtrl                              Oświetlenie do lotów w formacji 10%/30%/100%/Off
0 - RCtrl                             Zasilanie flar sygnałowych
1 - LAlt                              Czerwona flara sygnałowa
2 - LAlt                              Zielona flara sygnałowa
3 - LAlt                              Biała flara sygnałowa
4 - LAlt                              Żółta flara sygnałowa
M - RShift - RAlt                  Odchylenie magnetyczne, pokrętło prawe
M - RShift - RCtrl                 Odchylenie magnetyczne, pokrętło lewe




Status uzbrojenia i panel kontrolny PUI-800


W - LAlt                            Główny przełącznik uzbrojenia – włączony /wyłączony
R - LAlt                             Zrzut podwieszeń
W - RCtrl                           Awaryjny zrzut pocisków rakietowych
A                                     System kontroli uzbrojenia przełącznik -auto/manual
S                                     Przełącznik trybu uzbrojenia
C - LCtrl                            Przełącznik długości serii z działka
C - LShift                          Przełącznik szybkostrzelności działka
W - LShift - LAlt                 Zrzut uzbrojenia - przełącznik- uzbrojone/nieuzbrojone

Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Jascha w Października 21, 2008, 22:09:15
Panel ścienny*


*LOL fajnie brzmi :D

Te panele można by ewentualnie jeszcze tak pyknąć:
- zamiast panel nad głową - panel górny
- zamiast panel ścienny - panel boczny

Super! Tutaj masz manual rosyjski i jego nieprofesjonalne tłumaczenie na angielski:

To tłumaczenie to także efekt automatycznego translatora jeśli się nie mylę.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 22, 2008, 01:34:12
Kolejna wersja do zaciągnięcia... poszerzona o PUI-800 oraz panel boczny/ścienny/podłogowy czy jak mu tam :004: Do zassania tutaj (http://www.zshare.net/download/50156877c054ecab/).
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 22, 2008, 11:43:20
To jeszcze tylko 'Ins NAV panel controls PVI', 'General' i te widoki :)
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 22, 2008, 17:14:07
Ok część dalsza klawiszologii:

Uproszczenia

Home - LWin             Automatyczna procedura startu śmigłowca
End - LWin                Automatyczna procedura wyłączenia śmigłowca



Funkcje główne


Esc                          koniec misji
Pause                        Pauza
Z - LCtrl                    przyspieszenie czasu
Z - LAlt                     spowolnienie czasu
Z - LShift                  normalny czas
‘                              okno punktów
`                             mulitiplayer czat – do wszystkich
 ` - RCtrl                  mulitiplayer czat – do własnej grupy
 Y - LCtrl                  pasek z informacjami
Tab - RCtrl - RShift    rozpoczęcie gry od nowa
C - LAlt                    klikany kokpit (za pomocą myszy)
SysRQ                     Screenshot
Pause-RCtrol             licznik klatek
Y - LAlt                   pasek z informacjami koordynaty jednostek
P - RShift                włącz sylwetkę pilota
 Enter - RCtrl            pokaż podpisy przełączników/pokręteł/przyrządów

Ps;
@Boozer

"Drążek sterowania ruchem postępowym w poziomie i na boki" Może lepiej po prostu "drążek sterowy"  :004:

Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 22, 2008, 20:21:19
Nieszczęsny panel nawigacyjny:

Panel nawigacyjny PVI


B - RAlt                        PVI Główny przełącznik (w prawo)
V - RAlt                        PVI  Główny przełącznik (w lewo)
V - RCtrl                       PVI Set Fixtaking Method
B - RCtrl                       PVI zasilanie datalinku
1 - RAlt                        PVI przycisk 1
2 - RAlt                        PVI przycisk 2
3 - RAlt                        PVI przycisk 3
4 - RAlt                        PVI  przycisk 4
5 - RAlt                        PVI przycisk 5
6 - RAlt                        PVI przycisk 6
7 - RAlt                        PVI  przycisk 7
8 - RAlt                        PVI przycisk 8
9 - RAlt                        PVI przycisk 9
0 - RAlt                        PVI przycisk 0
Q - RAlt                       PVI  tryb trasy (waypoint)
W - RAlt                       PVI In-flight INU Realignment
E - RAlt                        PVI  tryb korekcji pozycji nawigacyjnej
R - RAlt                        PVI  Precise INU Alignment
T - RAlt                       PVI Tryb lotniskowy
Y - RAlt                       PVI Normal INU Alignment
U - RAlt                       PVI  Tryb celowniczy
I - RAlt                        PVI enter
O - RAlt                       PVI cancel
P - RAlt                       PVI początkowa pozycja nawigacyjna
A - RAlt                       PVI własne koordynaty
S - RAlt                      PVI kurs/czas/zasięg
D - RAlt                      PVI  kierunek wiatru/prędkość wiatru
F - RAlt                      PVI namiar właściwy/czas/odległość do ostatniego punktu trasy
G - RAlt                      PVI namiar/odległość do celu
P - RShift - RCtrl          PVI zwiększenie jasności
P - RShift - RAlt           PVI zmniejszenie jasności


To czego nie potrafiłem przetłumaczyć zostawiłem w oryginale.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 22, 2008, 20:26:14
Grrr... Nie dali mi zrobić tego :020: No skandalTM! W takim razie postaram się to jak najszybciej uporządkować.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Jascha w Października 22, 2008, 21:08:13
W przypadku INU chodzi zapewne o pokładową jednostkę nawigacji (nie wiem jaki jest właściwy termin po polsku) - Inertial Navigation Unit.

Czyli mniej więcej (ktoś to ładnie ubierze w słowa):

In-flight INU Realignment - Korekta ustawień pokładowej jednostki (systemu) nawigacji podczas lotu
Precise INU Alignment - Precyzyjne ustawienie pokładowej jednostki nawigacji
Normal INU Alignment - Normalne ustawienie...

Fixtaking method - to ma chyba jakiś związek z obliczaniem odległości (namierzaniem) celu. Ale jak to przetłumaczyć też na razie nie mam pojęcia. Czemu Sundowner się tu nie udziela tak w ogóle..? ;) Pomyślimy.

Takie luźne przemyślenia.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 22, 2008, 21:42:45
W przypadku INU chodzi zapewne o pokładową jednostkę nawigacji (nie wiem jaki jest właściwy termin po polsku) - Inertial Navigation Unit.

Nie do końca... W rosyjskiej klawiszologii na ten przykład stoi prawidłowa nazwa - ИКВ czyli IKW (Инерциальный Комплекс Вертикали) - de facto po prostu odpowiednik zachodniego INS (inertial Navigation System). Jak dla mnie INU to jakiś dziwny babol... ale może się mylę.

W ogóle angielska klawiszologia jest trochę przekombinowania - wprowadza zbyt dużo zachodniego słownictwa - a tym samym lekkie nieścisłości i jeśli ma się HU i kokpit z rosyjskimi napisami to można się trochę pogubić. Moim zdaniem podstawą powinna być wschodnia terminologia - a angielski odpowiednik dopisywać obok, w nawiasie (aby skojarzyć cóż to jest).

Wyobrażacie sobie rzeczywistą Instrukcję Techniki Pilotowania MiGa-29 (gdzie oprzyrządowanie kabiny opisane jest cyrylicą) gdzie stoją takie skróty jak INS, SMS, TWS, RWS, FCR itd. zamiast IKW i tym podobnych? Przecież tu nie może być moim skromnym zdaniem mowy o takim mieszaniu.

To oczywiście tylko taka moja luźna dygresja, bo większość na tym Forum i tak uzna to za zwykłą gadaninę o niczym i czepianie się dla samej zasady czepiania :004:
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Jascha w Października 22, 2008, 21:59:22
Ja bym rzekł, że INU i INS używane są zamiennie. Po prostu jeden termin skupia się na aspekcie hardware a drugi na sofcie. Ale chodzi o to samo ustrojstwo.

Wyobrażacie sobie rzeczywistą Instrukcję Techniki Pilotowania MiGa-29 (gdzie oprzyrządowanie kabiny opisane jest cyrylicą) gdzie stoją takie skróty jak INS, SMS, TWS, RWS, FCR itd. zamiast IKW i tym podobnych? Przecież tu nie może być moim skromnym zdaniem mowy o takim mieszaniu.

Na pewno stosują angielskie zamienniki dla ułatwienia (nie są to nazwy własne, więc nie jest to jakieś wielkie nieporozumienie). Zgodzę się jednak, że powinny być podane także oryginalne skróty. To tak jakby w instrukcji HUD dla LO był opisany tryb NAV, bez podania rosyjskiego skrótu i później przy lataniu na rosyjskim kokpicie występują nieznane terminy.

To oczywiście tylko taka moja luźna dygresja, bo większość na tym Forum i tak uzna to za zwykłą gadaninę o niczym i czepianie się dla samej zasady czepiania :004:

Janek, chłopie. Jesteś moderatorem, nie przejmuj się większością. :D A zwracanie uwagi na takie szczegóły jest jak najbardziej wskazane. Raz, że można się czegoś nauczyć, a dwa, że tu powstaje dzieło, które za lat kilka wejdzie do kanonu lektur szkolnych. A to zobowiązuje. Poza tym nikt nikogo to przeglądania tego tematu nie zmusza.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 22, 2008, 23:17:25
Z nieskrywaną dumą pragnę ogłosić iż ukompletowałem polską wersję klawiszologii do DCS odnośnie szturmowego wiertolieta Ka-50. Do pobrania tutaj (http://www.zshare.net/download/501976406ea95aea/).

Wszystkim osobom które bezpośrednio przyczyniły się do przetłumaczenia przeszło 500 pozycji zawartych w tym dokumencie pragnąłbym z tego miejsca serdecznie podziękować za bezinteresownie poświęcony czas.

Jeśli ktoś ma możliwość zamieszczenia tej pozycji na jakimś mądrzejszym serwerze niż powyższy link, to ma w tej kwestii wolną rękę. Jak najbardziej może również w tym temacie zamieścić alternatywny link.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 22, 2008, 23:19:02
Dzięki John  :063:
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: empeck w Października 22, 2008, 23:22:51
Dzięki Panowie!

Alternatywny link. (http://simhangar.com/temp/BlackShark/DCS%20Ka-50%20Manual%20-%20Keymap%20PL.pdf)
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Jascha w Października 22, 2008, 23:51:01
Super. Dzięki za poświęcony czas. W końcu coś mamy. :)

Jak to szło...? Jest lepiej i będzie jeszcze lepiej. Niż jest. Unia Europejska już od dawna odczuwa nasz oddech na swych zamożnych plecach. Mamy już taką samą klawiszologię jak oni. :D

PS. Można by też dodać te linki z ostateczną wersją do pierwszego wpisu w temacie, tak aby od razu były widoczne.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 22, 2008, 23:54:58
Słuszna uwaga.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Szelma w Października 23, 2008, 07:50:44
Chciałbym wam podziękować za ogrom pracy włożony w klawiszologię. Podpis na samym dole jest kwintesencją działalności tego forum.
Jeszcze raz Dziękuję :001:

EDIT:
To komu mam wysłać tą flaszkę :011:
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 23, 2008, 10:30:23
Zbliża się dzień 1 listopada i myślę, że Janek się ze mną zgodzi, że zamiast kupować flaszkę, pakować ją w karton i wysyłać, lepiej jak byś wpłacił równowartość na to konto:

http://www.il2forum.pl/index.php?topic=7273.msg100062#msg100062

Mazak, albo ktoś kto tam się wybiera będzie mógł kupić z tych pieniędzy taki nasz "forumowy" znicz i zapalić go na grobie Doktora.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Szelma w Października 23, 2008, 10:37:37
Roger that...
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Don Wieslawo w Października 23, 2008, 22:50:20
Panowie jesteście rewelacyjni !. To dzięki Wam  błyskawicznie powstała polska wersja klawiszologii. Moje uznanie i gorące podziękowania.
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Meehau w Października 24, 2008, 12:20:37
Cytuj
Squelch to obwód elektryczny, który wyłącza odbiornik kiedy odbierany sygnał staje się słabszy niż szum tła/zakłóceń. Nie wiem jak się prawidłowo po naszemu nazywa...

Po prostu można to przetłumaczyć "Przycisk wyciszenia szumów". Zobaczycie go w większości radiostacji lotniczych i najczęściej SQ jest cały czas włączony, żeby nie szumiało w słuchawkach. Wyłącza się go gdy chcemy wychwycić słaby sygnał (łączność dwustronna to była optymistyczna fikcja we wszystkich RS6101 które miałem przyjemnośc obsługiwać:) )
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 27, 2008, 16:45:02
Jakby ktoś potrzebował, to udostępniam źródło klawiszologii PL w formacie .doc (MS Word 2000/XP): http://www.zshare.net/download/5052713830cefaea/
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Października 28, 2008, 22:02:31




Panel przesyłu danych (Datalink)





W miarę tłumaczenia manuala, etc. będą się pojawiać poprawki. W powyższym powinno być tak:

"Panel przesyłu danych (Datalink) i panel wskazawania celów PWC"*

*To dwa odzielne panele.

Dobrze by było zmiany wprowadzać na bieżąco (oczywiście bez podlinkowywania, to się zrobi w miarę ostatecznej wersji) ;)
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Października 29, 2008, 16:50:57
Nie dalej jak przedwczoraj Bucic mi zwrócił uwagę że w którymś miejscu chyba powinno być "awaryjne wyłączenie autopilota" zamiast "...awaryjnego autopilota".
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: vowthyn w Października 29, 2008, 19:50:38
Strona 4, panel górny.
Powinno być chyba "Rurka Pitota - test" a jest "rurka pilota - test".
Tytuł: Klawiszologia do Black Shark 2
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Grudnia 24, 2012, 09:00:50
Panowie, widziałem polską klawiszologię do Black Shark ale czy jest do Black Shark 2 ?
Są spore różnice jak sprawdzałem...
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: kristof1979@gmail.com w Stycznia 04, 2018, 18:34:26
Wiem, że dawno nikt tu nie zaglądał.
Chciałem pobrać polską instrukcję do K-50,_lecz linki już nie działają.
Jaka jest szansa zaciągnąć takową?
Tytuł: Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Lutego 14, 2018, 07:31:29
Tu masz manual, który wstawił Mazak. Jak nie działa link to ja też go mam.
http://il2forum.pl/index.php/topic,11050.255.html