-
Polska wersja klawiszologii do DCS (szturmowy wietoljet Ka-50 Black Shark) dostępna jest pod następującymi adresami:
Serwer 1 (http://www.zshare.net/download/501976406ea95aea/) / Serwer 2 (http://simhangar.com/temp/BlackShark/DCS%20Ka-50%20Manual%20-%20Keymap%20PL.pdf)
Źródło dokumentu w formacie .doc (MS Word 2000/XP):
Serwer 1 (http://www.zshare.net/download/5052713830cefaea/)
W oczekiwaniu na manual (najpierw rosyjski, który ukaże się na dniach) mamy już dostępną rosyjską klawiszologię dla ustawień realistycznych:
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=541432&postcount=53
Ehhhh szkoda ze nie w eng. .... można by przerabiac na pl.
Dziennie jedna linijka i coś z tego będzie :D
(http://images34.fotosik.pl/379/bc1349befd77377c.jpg) (http://www.fotosik.pl)
// -------------------------------------------
Pozwoliłem sobie dokonać małej reorganizacji i wydzielić ten temat z wątku o manualu do DCS. Ponieważ zaś manual będzie jeszcze powstawał i w tamtym topiku namnoży się szereg postów na ten temat to szkoda aby klawiatura zaginęła gdzieś w gąszczu. Dziękuję za uwagę. John Cool.
-
Dziennie jedna linijka i coś z tego będzie :D
Taaaa... i już strzeliliście pierwszego byka w tłumaczeniu :118: Po polskiemu to ARK - Automatyczny Radiokompas (od rosyjskiego AРK - Aвтоматический Радио-Kомпасс).
-
Niech będzie: :bananAutomatyczny Polski Kompas :banan
ewentualnie: :bananAutomatyczne Pozycjonowanie wg Kompasu :banan
-
Ugryzcie mnie w dupa :118:
-
Ugryzcie mnie w dupa :118:
:002: A ja próbowałem jakoś wytłuymaczyć tę literówkę ;-)
-
Ugryzcie mnie w dupa :118:
Chyba w "żopa"
Jak wam się nie podoba tłumaczenie Kuscha to zróbcie mu Jasiek konkurencję. Dla tego który pierwszy przetłumaczy wszystko, wysyłam załącznik 0,7 na mój koszt.
-
Jak wam się nie podoba tłumaczenie Kuscha to zróbcie mu Jasiek konkurencję.
Tego nigdzie nie napisałem, a poza tym zwrócenie uwagi na literówkę nie jest przecież niczym złym. Docinki docinkami ale zawsze to troska o jakość tłumaczenia :) Natomiast tłumaczenie klawiszologii DCS do Ka-50 nie jest złym pomysłem, pozwoliłem sobie nawet dopisać kilka pozycji: http://69.80.255.209/download/2048273312f09700/
Aczkolwiek, jak cygan słusznie zauważył, dobrze by było jakby opublikowali również wersję angielską - na pewno byłoby łatwiej się za to zabrać. Przydałby się też pełny manual - bo czasami ciężko coś na sucho przetłumaczyć nie mając opisu funkcjonalności danego urządzenia czy przycisku. Sam musiałem się wspomóc dostępnym mi opisem ARK-15M, więc nie jest to takie proste.
Dla tego który pierwszy przetłumaczy wszystko, wysyłam załącznik 0,7 na mój koszt.
To będę miał na uwadze :020:
-
Czas na angielską klawiszologię:
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=32467 (http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=32467)
-
Taka mała próbka:
Ładnie Kusch. Bardzo profesjonalnie. :)
To może z rozpędu pykniesz całość? Będziemy mieli polską wersję zanim wyjdzie angielska. :P
-
Manual, manualem, ale najpierw trzeba skończyć tą klawiszologię. Będe tu wklejaj tekst, a Janek sprawdzi i wsadzi do swojego uberpedefa.
Po autopilocie jest:
Kontrolny panel pomocniczy
N - LShift - LCtrl - LAlt Zasilanie, hydraulika, Ekran – Kontrola systemu - Zabezpieczenie przełącznika
N - LShift - LCtrl Zasilanie, hydraulika, Ekran - Kontrola systemu - Przełącznik
N - LCtrl - LAlt Urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu laserem L-140 przycisk systemu kontrolnego
N - LCtrl Urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu laserem L-140 przycisk zasilania
L - RAlt – Rshift Włączenie podświetlania panelu kontrolnego
C - LShift – Lalt Wyrzutnik celów pozornych UV-26 Zabezpieczenie przełącznika zasilania
C - LShift - LCtrl Wyrzutnik celów pozornych UV-26 Przełącznik zasilania
C - LShift - LCtrl - LAlt Wyrzutnik celów pozornych UV-26 BIT Zabezpieczenie przełącznika
C - LCtrl - LAlt Wyrzutnik celów pozornych UV-26 BIT przełącznik
I - RCtrl - RAlt INU przełącznik zasilania
I - RShift - RAlt INU podgrzewanie przełącznik
B - LAlt Dane balistyczne zasobników z działkami i rakietami przełącznik prawy
B - LCtrl Dane balistyczne zasobników z działkami i rakietami przełącznik lewy
V - RCtrl - RAlt AłMAZ głosowy system ostrzegawczy – przycisk kontrolny
E - RShift - RCtrl Eject Obwód systemu przycisk kontrolny
B - LShift - LAlt Eject Blokada obwodu systemu przełącznik prawy
B - LShift - LCtrl Eject Blokada obwodu systemu przełącznik lewy
G - RShift - RCtrl EGT Przycisk prawego regulatora
G - RShift - RAlt EGT Przycisk lewego regulatora
V - RShift - RCtrl - RAlt Przycisk systemu kontroli wibracji silnika
K - LShift - LCtrl Oświetlenie kokpitu dla gogli noktowizyjnych- pokrętło w dół
K - LCtrl - LAlt Oświetlenie kokpitu dla gogli noktowizyjnych- pokrętło do góry
L - LShift - LCtrl Oświetlenie kokpitu pokrętło w dół
L - LCtrl - LAlt Oświetlenie kokpitu pokrętło do góry
J - LShift - LCtrl Oświetlenie HSI i AdI pokrętło w dół
J - LCtrl - LAlt Oświetlenie HSI i AdI pokrętło do góry
U - LShift - LCtrl - RAlt Oświetlenie panelu pomocniczego pokrętło w dół
U - LShift - LCtrl - LAlt Oświetlenie panelu pomocniczego pokrętło do góry
-
Już jest: http://www.zshare.net/download/500659501a6cd18f/ Z swojej strony pozwoliłem sobie przy okazji tegoż autopilota przetłumaczyć.
Może ustalmy przy tym jedną rzecz: skoro już mnie "wrobiono" w ten pedeef :004: to na jakiej wersji (angielskiej czy rosyjskiej) mam wzorować dokument i kolejność poszczególnych sekcji? Bowiem kolejność opisów poszczególnych paneli w każdej z wersji językowej różni się... i to jak zdążyłem już zauważyć dość znacznie. Może w przypadku kolejnej wersji językowej (czyt. polskiej) nie czyni to jakiejś wielkiej różnicy, choć osobiście wolałbym aby klawiszologia systemów mających cokolwiek wspólnego ze sobą była w miarę blisko siebie - pod tym względem z pewnością lepsza jest wersja rosyjska. I przede wszystkim - abyśmy się w tym nie pogubili i koniec końców nie pominęli tłumaczenia jakiegoś panelu Ka-50.
-
W tym autopilocie zmien tak:
Autopilot, kanał nachylenia
Autopilot, kanał pochylenia
Autopilot, kanał kursu
Autopilot, kanał wysokości
Autopilot, kanał automatycznego kierowania
Autopilot, zmiana trybu baro/radiowysokościomierza
Autopilot, zadany kurs - zadany kierunek
A w radiokompasie ostatni punkt zmien z samokontroli (bo się kojarzy z Andrzejem L) na "Test"
A tak poza tym, jeżeli zabraknie jakiegoś panelu to who cares :118: i tak trzeba będzie wprowadzać poprawki w trakcie eksploatacji :020:
-
Aktualna wersja: http://www.zshare.net/download/50082856f1cc42d8/
-
Ciąg dalszy:
Dzwignia skoku ogólnego
Enter Zalokowanie celu
= „Szkwał” Powiększenie x23
- „Szkwał” Powiększenie x7
] zwiększenie ramki obramowania celu na monitorze tv
[ zmniejszenie ramki obramowania celu na monitorze tv
R włączenie/wyłączenie trybu trasy
D włączenie trybu schodzenia
, - RCtrl Szperacz w lewo
/ - RCtrl Szperacz w prawo
; - RCtrl Szperacz w górę
. - RCtrl Szperacz w dół
Num+ drążek do góry
Num- drążek w dół
I wybór rodzaju broni – pylon wewnętrzny
Y wybór rodzaju broni – pylon zewnętrzny
U wybór rodzaju broni – wszystkie pylony
U - LCtrl wybór rodzaju broni – tryb powietrze-powietrze
Num+ - RAlt Nominalne obroty turbiny
Num- - RAlt Niskie obroty turbiny
F dzwignia hamulca – dzwignia wysokości
Drążek sterowy
O Włączenie systemu optycznego „Szkwał” Zaznaczenie celu
; „Szkwał” kursor do góry
. „Szkwał” kursor w dół
, „Szkwał” kursor w lewo
/ „Szkwał” kursor w prawo
I - RCtrl „Szkwał” wycentrowanie
Space Strzał z działka
Space - RAlt Użycie wybranej broni
C Wybór działka
Up Drążek sterowy nos śmigłowca w dół
Down Drążek sterowy nos śmigłowca do góry
Left Drążek sterowy przechył w lewo
Right Drążek sterowy przechył w prawo
T trymer
T - LCtrl Reset trymera
T - LAlt Automatyczny zawis włączenie/wyłączenie
A - LAlt wyłączenie awaryjnego autopilota
W Hamulce kół (nacisnąć i przytrzymać)
W - LShift Hamulec postojowy
K - LShift Podświetlenie zegarów w kokpicie
Wyrzutnik celów pozornych UV-26
Insert UV-26 włączenie wyrzucania celów pozornych
Delete UV-26 wyłączenie wyrzucania celów pozornych
Insert - RShift UV-26 liczba sekwencji wyrzucania
Insert - RAlt UV-26 długość przerwy pomiędzy sekwencjami wyrzucania
Insert - RCtrl UV-26 liczba flar w jednej sekwencji wyrzucania
Delete - RCtrl UV-26 reset ustawień wyrzutnika
] - RAlt UV-26 zmiana wyrzutnika – Lewy - dwa jednocześnie - prawy
] - RCtrl UV-26 licznik flar
Panel przesyłu danych (Datalink)
1 - LShift cel nr 1/pojazd
2 – Lshift cel nr 2/SAM
3 - LShift cel nr 3 /pozostałe
4 - LShift punkt odniesienia
1 - LCtrl przesłanie pozycji celu do skrzydłowego nr 1
2 - LCtrl przesłanie pozycji celu do skrzydłowego nr 2
3 - LCtrl przesłanie pozycji celu do skrzydłowego nr 3
4 - LCtrl przesłanie pozycji celu do skrzydłowego nr 4
5 - LCtrl przesłanie pozycji celu do wszytskich
T - LShift skasowanie wprowadzonych danych
Y - LShift wejście do celu
U - LShift wysłanie/zapamiętanie
I - LShift unieważnienie
I - LCtrl numer identyfikacyjny
M - LCtrl tryb przesyłu danych (datalink)
-
Panel silnika i rozruch
Home rozruch silnika
Home - RAlt przerwanie sekwencji rozruchu silnika
End Wyłączenie APU
E przełącznik silnika
E - LAlt włączenie silnika niezgodne z rzeczywistością
PageUp zwiększenie mocy silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageDown zmniejszenie mocy silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageUp - RAlt zwiększenie mocy lewego silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageDown - RAlt zmniejszenie mocy lewego silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageUp - RShift zwiększenie mocy prawego silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageDown – Rshift zmniejszenie mocy prawego silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageUp - RCtrl odcięcie lewego silnika
PageDown - RCtrl odcięcie prawego silnika
R - LShift hamulec wirnika
Panel przedni i przyrządy
G Wysuniecie/schowanie podwozia
G - LAlt Awaryjne wysuniecie podwozia
G - LCtrl Awaryjne otwarcie klap podwozia
C - RCtrl - RShift - RAlt Zegar- lewa wskazówka w dół
M - RShift Zegar – lewa wskazówka do góry
. - LAlt Zegar lewa wskazówka obrót w prawo
, - LAlt Zegar lewa wskazówka obrót w lewo
C - RShift - RAlt Zegar prawa wskazówka w dół
, - RCtrl - RShift Zegar prawa wskazówka obrót w lewo
. - RCtrl - RShift Zegar prawa wskazówka obrót w prawo
M Główne ostrzeżenie- podświetlany przycisk
L - LShift Test oświetlenia
B Obroty wirnika przycisk światła ostrzegawczego
L - LCtrl Urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu laserem, i wyrzutnik flar- Tryb bojowy
. - LCtrl - LAlt HSI wskazówka kursu obrót w prawo
, - LCtrl - LAlt HSI wskazówka kursu obrót w lewo
. - LCtrl - LShift HSI wskazówka kierunku obrót w prawo
, - LCtrl - LShift HSI wskazówka kierunku obrót w lewo
H - LCtrl - LAlt HSI test
H - LCtrl HSI Kurs/kierunek – tryb ręczny-automat
. - LShift - LAlt ADI trym pułapu- prawy
, - LShift - LAlt ADI trym pułapu-lewy
A - LShift - LAlt ADI test
A - LCtrl - LShift - LAlt ADI osłona przycisku
A - RShift SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle up
A - RShift - RCtrl SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle right
A - RShift - RAlt SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle left
. - LShift Wysokościomierz radarowy ustawienie ostrzeżenia- obrót nastaw w prawo
, - LShift Wysokościomierz radarowy ustawienie ostrzeżenia- obrót nastaw w lewo
R - LShift - LAlt Wysokościomierz radarowy - test
= - RShift Wysokościomierz barometryczny pokrętło zwiększenia ćisnienia
- - RShift Wysokościomierz barometryczny pokrętło zmniejszenia ćisnienia
- - LShift Reset wskaznika przeciążeń
O - LShift - LAlt Dalmierz/desygnator laserowy osłona przełącznika
O - LShift Dalmierz/desygnator laserowy-przełącznik
O - LCtrl - LAlt Dalmierz/desygnator laserowy- reset
P - LCtrl Czujnik temperatury gazów wylotowych z silnika /pracujące silinki - test
P - LAlt Czujnik temperatury gazów wylotowych z silnika /wyłączone silinki - test
P - LShift - LCtrl - LAlt Czujnik paliwa - test
Wskaznik HUD
H - RShift zmniejszenie/zwiększenie koloru na HUD
8 – Rshift zmiana trybu dzień/noc
H - RCtrl - RShift zwiększenie jasności
H - RShift - RAlt zmniejszenie jasności
H - RCtrl - RShift - RAlt test
Niestety ten fragment pozostawiłem w oryginale. Może ktoś potrafi to rozszyfrować (Some1, Sundowner) :011:
A - RShift SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle up
A - RShift - RCtrl SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle right
A - RShift - RAlt SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle left
Ps;
Tak poza tym, wszelkie korekty mile widziane ;)
-
To SAI (Standby Attitude Indicator) to prawdopodobnie AGR-81 (Автономные авиагоризонт/Awtononicznyj Aviagorizont): http://www.temp-avia.ru/catalog/detail/49/. Chyba istotnie sztuczny horyzont.
Moja propozycja tłumaczenia jest taka:
A - RShift AGR-81 (SAI) Sztuczny horyzont blokada/przełącznik kontrolny - do góry
A - RShift - RCtrl AGR-81 (SAI) Sztuczny horyzont blokada/przełącznik kontrolny - obrót w prawo
A - RShift - RAlt AGR-81 (SAI) Sztuczny horyzont blokada/przełącznik kontrolny - obrót w lewo
Jeśli ktoś będzie miał lepszą to oczywiście się to skoryguje w moim na bieżąco tworzonym pedeefie.
-
Dzięki za fatygę i jednocześnie proszę o uważne czytanie wątku, ponieważ sznurek do tego był już podawany.
Natomiast co do propozycji Janka to myślę, że jest ok :)
-
To dobrze... poczekamy jeszcze na kawałek od Szmiciska :)
-
Etykiety
F10 - LShift Wszystkie etykiety
F2 - LShift Etykiety statków powietrznych
F6 - LShift Etykiety rakiet
F9 - LShift Etykiety pojazdów i statków
Komunikacja radiowa
\ Menu komend radiowych
E - LWin Wypełnij misje i powróć do bazy
R - LWin Wypełnij misje i przyłącz do formacji
T - LWin Rozłącz formacje
Y - LWin Przyłącz formacje
Q - LWin Atakuj mój cel
W - LWin Osłaniaj mnie
G - LWin Atakuj cele naziemne
D - LWin Atakuj obiekty obrony powietrznej
Systemy
C - RCtrl Drzwiczki kokpitu (otwórz/zamknij)
E - LCtrl (3 razy) Katapultowanie
/ - LCtrl - LAlt Wybór komunikatora radiowego (SPU-9 ) ???
Widok
Num4 Widok w lewo (wolne)
Num6 Widok w prawo (wolne)
Num8 Widok w górę (wolne)
Num2 Widok w dół (wolne)
Num9 Widok po przekątnej, w górę i prawo (wolne)
Num3 Widok po przekątnej, w dół i prawo (wolne)
Num1 Widok po przekątnej, w dół i lewo (wolne)
Num7 Widok po przekątnej, w górę i lewo (wolne)
Num5 Wyśrodkowanie widoku
Num* Przybliżenie widoku (wolne)
Num/ Oddalenie widoku (wolne)
NumEnter Domyślny widok na poziomie przybliżenia/oddalenia
Num* - RCtrl Przybliżenie zewnętrzne
Num/ - RCtrl Oddalenie zewnętrzne
NumEnter - RCtrl Domyślny widok zewnętrzny na poziomie przybliżenia/oddalenia
Num* - LAlt Tryb kamery podążającej camera do przodu
Num/ - LAlt Tryb kamery podążającej camera do tyłu
PageDown - LCtrl Objects switching direction forwar ???
PageUp - LCtrl Objects switching direction reverse ???
Delete - LAlt Wyłączenie obiektów
Insert - LAlt Załączenie/wyłączenie wszystkich obiektów
F1 Widok kokpitu
F1 - LCtrl Widok kokpitu z naturalnymi ruchami głowy
F1 - LAlt Widok wyłącznie na HUD
F2 Widok statków powietrznych
F2 - LCtrl Widok własnego statku powietrznego
F2 - RAlt Zmiana pozycji kamery
F2 - LAlt Zmiana kontroli lokalnej kamery
F3 Widok podążający
F3 - LCtrl Widok podążający, niestabilny
F4 Widok wyglądu tyłu
F4 - LCtrl Widok pościgu
F4 - LShift Widok „arcade”
F5 Widok przestrzeni powietrznej przeciwnika
F5 - LCtrl Widok terenów przeciwnika
F6 Widok wystrzelonej broni
F6 - LCtrl F6 Weapon to target view ???
F7 Widok jednostek naziemnych
F8 Widok na cel
F8 - RAlt Filtr widoku: cele gracza/wszystkie cele
F9 Widok statków (widok F9)
F9 - LAlt Widok kontrolera lotu
Tam gdzie nie miałem pewności co do tłumaczenie wstawiłem: " ??? ".
-
Wielkie dzięki Schmicht. Dla wszystkich nie w temacie, Schmicht to taki słodki byt, który zamiast gadać o dupie maryni, bierze się za robotę kiedy potrzeba. Jeszcze raz dzięki :banan
-
Co do wątpliwości w tłumaczeniach u Schmichta. Oryginalnie jest tak:
/ - LCtrl - LAlt SPU-9 Radio communicator selector
PageDown - LCtrl Objects switching direction forward
PageUp - LCtrl Objects switching direction revers
F6 - LCtrl F6 Weapon to target view
Moja propozycja tłumaczenia (dość swobodna i niekoniecznie prawdziwa):
/ - LCtrl - LAlt SPU-9 Włącznik rozmównicy pokładowej
PageDown - LCtrl Przełączanie pomiędzy widokami kolejnych obiektów - w przód
PageUp - LCtrl Przełączanie pomiędzy widokami kolejnych obiektów - w tył
F6 - LCtrl F6 Widok wystrzelonej broni (widok skierowany w stronę celu)
-
Moja propozycja tłumaczenia (dość swobodna i niekoniecznie prawdziwa):
F6 - LCtrl F6 Widok wystrzelonej broni (widok skierowany w stronę celu)
Po co komplikować sobie życie. "Widok broń-cel", i tyle. ;) Dosłownie i jasno.
Słowo "rozmównica" miażdży suty Janek. :D Kojarzy mi się z pomieszczeniem. Nie lepiej po prostu komunikator pokładowy (tudzież radiostacja lub jakoś tak?)?
Luźne sugestie, rzecz jasna.
-
Słowo "rozmównica" miażdży suty Janek. :D Kojarzy mi się z pomieszczeniem. Nie lepiej po prostu komunikator pokładowy (tudzież radiostacja lub jakoś tak?)?
W zasadzie co do SPU to "rozmównica" stoi w dokumentacji (powaga), nieważne jakiej :118: Ale w sumie faktycznie coś innego będzie zdrowsze i mniej siermiężne... zwłaszcza dla kogoś kto pierwszy raz styka się z simem. Idąc za ciosem mam jeszcze inną propozycję - interkom :020: Więc niech będzie i tak:
/ - LCtrl - LAlt SPU-9 Wybór interkomu
PageDown - LCtrl Przełączanie pomiędzy widokami kolejnych obiektów - w przód
PageUp - LCtrl Przełączanie pomiędzy widokami kolejnych obiektów - w tył
F6 - LCtrl F6 Widok broń - cel
Może nawet i to "Wybór" albo "Włączenie" uwalić...
-
Idąc za ciosem mam jeszcze inną propozycję - interkom :020:
Brzmi ładnie. Swojsko. Prawie jak "domofon". :D
http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?lang=en&end_pos=950&scr=default
Tu też jest interkom. Tylko tak się zastanawiam (abstrahując już od tłumaczenia) - po co komu interkom w śmigłowcu jednoosobowym? Czy takie urządzenia nie służą do komunikacji np. pilot - operator uzbrojenia (czyli komunikacja wewnętrzna)? Do czego służy SPU-9? Komunikacja z personelem naziemnym np. w czasie przygotowania do startu?
-
Do czego służy SPU-9? Komunikacja z personelem naziemnym np. w czasie przygotowania do startu?
Do tego co SPU w MiGu-29, Su-22M4 i innych mosolotach... oprócz komunikacji wewnętrznej (w przypadku załogi wieloosobowej) to we współpracy z radiostacjami UKF/KF służy również do komunikacji głosowej z pilotami innych maszyn w ugrupowaniu... operatorami GCI... KP (Kontrolą Przechwycenia) itd.
-
Bardzo ładnie panowie :020: Tak trzymać :)
-
Światła lądowania i ostrzeganie głosowe
L - RShift światła lądowania włączenie/wyłączenie
L – Rctrl światła lądowania regulacja jasności
= - LAlt światło ostrzegawcze (stroboskop)
V - LCtrl powiadamianie głosowe tryb awaryjny
V - LShift - LAlt powiadamianie głosowe-wstrzymanie komunikatu
V - LAlt powiadamianie głosowe-powtórzenie komunikatu
Panel nad głową
L - RAlt światła nawigacyjne 10%/30%/100%/wyłączone
L - LAlt światła nawigacyjne tryb kodowany
W - LCtrl - LAlt przełącznik wycieraczki
L L-140 urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu laserem- reset
S - LShift - LAlt ogrzewanie rurki pilota – kąty natarcia (AoA) przełącznik
S - LShift - LCtrl ogrzewanie rurki pilota - przełącznik
S - RShift - RCtrl rurka pilota- test
S - LShift - LCtrl - LAlt system przeciwoblodzeniowy łopat wirnika- przełącznik
I - LAlt system przeciwoblodzeniowy silnika/filtrów przeciwpyłowych- przełącznik
Panel radia R-800 VHF-2
1 - LCtrl - LShift R-800 pokrętło 1 do góry
1 - LCtrl - LAlt R-800 pokrętło 1 w dół
2 - LCtrl - LShift R-800 pokrętło 2 do góry
2 - LCtrl - LAlt R-800 pokrętło 2 w dół
3 - LCtrl - LShift R-800 pokrętło 3 do góry
3 - LCtrl - LAlt R-800 pokrętło 3 w dół
4 - LCtrl - LShift R-800 pokrętło 4 do góry
4 - LCtrl - LAlt R-800 pokrętło 4 w dół
R - LCtrl - LAlt R-800 Trzask (Squelch)
M - LShift - LCtrl - LAlt R-800 tryb AM-FM
5 - LCtrl - LAlt szybkość przesyłu danych -przełącznik
A - LCtrl - LAlt ADF przełącznik
E - LCtrl - LAlt odbiornik ratunkowy
T - LCtrl - LShift test
M - RCtrl - RAlt przełącznik kanałów – następny kanał
N - RCtrl - RAlt przełącznik kanałów – poprzedni kanał
R - RCtrl - RAlt R-828 trzask (Squelch)
T - RCtrl - RShift tuner radiowy
] - LCtrl - LShift zwiększenie głośnośći
[ - LCtrl - LShift zmniejszenie głośności
Ster kierunku
Z ster w lweo
X ster w prawo
Monitor tv systemu „Szkwał” i panel uzbrojenia
S – Rctrl wyłączenie skali z wyświetlacza HUD
[ - RCtrl - RAlt IT-23 zmniejszenie jasności
] - RCtrl - RAlt IT-23 zwiększenie jasności
[ - RShift - RCtrl IT-23 zmniejszenie kontrastu
] - RShift - RCtrl IT-23 zwiększenie kontrastu
[ - RShift - RCtrl - RAlt zmniejszenie jasności celownika nahełomwego
] - RShift - RCtrl - RAlt zwiększenie jasności celownika nahełomwego
I - RShift - RCtrl - RAlt kodowanie wiązki laserowej przełącznik w lewo
O - RShift - RCtrl - RAlt kodowanie wiązki laserowej przełącznik w prawo
B - RShift - RCtrl IT-23 przełącznik skali czarno-biało
Back tryb celowania - reset
H wskaznik nahełmowy
O – Rshift laser przełącznik
P automatyczne śledzenie/namierzanie działka
D - LShift zasilanie systemu celowania K-041 - przełącznik
Q zmiana celu
N cel ruchomy
V cel powietrzny
S - LAlt zbliżający się cel powietrzny
F - LAlt przełącznik trybu systemu uzbrojenia w prawo
F - LCtrl przełącznik trybu systemu uzbrojenia w lewo
L - LShift - RCtrl tryb treningowy
-
R - LCtrl - LAlt R-800 Trzask (Squelch)
R - RCtrl - RAlt R-828 trzask (Squelch)
Squelch to obwód elektryczny, który wyłącza odbiornik kiedy odbierany sygnał staje się słabszy niż szum tła/zakłóceń. Nie wiem jak się prawidłowo po naszemu nazywa...
To tak intuicyjnie, bo pracowałem przez 3 dni pod rząd (24/12/24 >:() i nie bardzo pamiętam jak się nazywam, nie mówiąc już o połapaniu się w częściach manuala. Czy ktoś mógłby mi wrzucić moją "działkę" na PMa? Teraz mógłbym z przyjemnością przez jakieś 3 dni przy tym podłubać. Mógłbym tak realistycznie poświęcić temu tłumaczeniu dobrych parę godzin co tydzień.
~S~
Booze
-
Wielkie dzięki Schmicht. Dla wszystkich nie w temacie, Schmicht to taki słodki byt, który zamiast gadać o dupie maryni, bierze się za robotę kiedy potrzeba. Jeszcze raz dzięki :banan
Nie godojcie Kusch, to i tak nic w porównaniu jaką wielką cześć wyście zrobili z Zimnym Jankiem! Wielki szacun się wam za to należy! 8)
Widok (ciąg dalszy)
F10 Widok mapy teatru działań
F10 - LCtrl Przełączenie widoku mapy na widok mapy przez obecny punkt
F11 Wolna kamera lotniska
F11 - LCtrl Skok do wolnej kamery
F12 Widok obiektów statycznych
F12 - LCtrl Widok ruchu cywilnego
F12 - LShift Przełączenie widoku na pociągi/samochody
Widok kokpitu
Num0 Widok na pulpit kokpitu
Num0 - RCtrl Przełączenie na widok pulpitu
Num0 - RAlt Zapisz ustawienia kątów widoku
Num8 - RShift Widok w górę
Num2 - RShift Widok w dół
Num4 - RShift Widok w lewo
Num6 - RShift Widok w prawo
Num9 - RShift Widok po przekątnej w górę i dół
Num3 - RShift Widok po przekątnej w dół i prawo
Num1 - RShift Widok po przekątnej w dół i lewo
Num7 - RShift Widok po przekątnej w górę i lewo
] - LShift Fast cockpit keyboard ???
] - LCtrl Slow cockpit keyboard ???
] - LAlt Normal cockpit keyboard speed ???
[ - LShift Fast cockpit mouse ???
[ - LCtrl Slow cockpit mouse
[ - LAlt Normal cockpit mouse speed
Num8 - RCtrl Widok kamery w górę
Num2 - RCtrl Widok kamery w dół
Num4 - RCtrl Widok kamery w lewo
Num6 - RCtrl Widok kamery w prawo
Num7 - RCtrl Widok kamery po przekątnej w górę i lewo
Num1 - RCtrl Widok kamery po przekątnej w dół i lewo
Num9 - RCtrl Widok kamery po przekątnej w górę i prawo
Num3 - RCtrl Widok kamery po przekątnej w dół i prawo
Num8 - RAlt Widok kamery w górę (wolno)
Num2 - RAlt Widok kamery w dół (wolno)
Num4 - RAlt Widok kamery w lewo (wolno)
Num6 - RAlt Widok kamery w prawo (wolno)
Num7 - RAlt Widok kamery po przekątnej w górę i lewo (wolno)
Num1 - RAlt Widok kamery po przekątnej w dół i lewo (wolno)
Num9 - RAlt Widok kamery po przekątnej w górę i prawo (wolno)
Num3 - RAlt Widok kamery po przekątnej w dół i prawo (wolno)
Num5 - RShift Wyśrodkowanie widoku kamery
Num5 - RCtrl Powrót kamery
Num5 - RAlt Powrót kamery podstawowej ???
Num0 - LWin Błyskawiczny widok 0
Num1 - LWin Błyskawiczny widok 1
Num2 - LWin Błyskawiczny widok 2
Num3 - LWin Błyskawiczny widok 3
Num4 - LWin Błyskawiczny widok 4
Num5 - LWin Błyskawiczny widok 5
Num6 - LWin Błyskawiczny widok 6
Num7 - LWin Błyskawiczny widok 7
Num8 - LWin Błyskawiczny widok 8
Num9 - LWin Błyskawiczny widok 9
F1 - LWin Włączenie/wyłączenie zmiany przesunięcia pozycji widoku
Num/ - RShift Oddalenie
Num* - RShift Przybliżenie
Num8 - RCtrl - RShift Przesuniecie kamery kokpitu do góry
Num2 - RCtrl - RShift Przesuniecie kamery kokpitu do dołu
Num4 - RCtrl - RShift Przesuniecie kamery kokpitu do lewej
Num6 - RCtrl - RShift Przesuniecie kamery kokpitu do prawej
Num* - RCtrl - RShift Przesuniecie kamery kokpitu do przodu
Num/ - RCtrl - RShift Przesuniecie kamery kokpitu do tyłu
Num5 - RCtrl - RShift Wyśrodkowanie przesunięcia kamery kokpitu
Widok przewlekły
J - LShift Zmiana skoku kamery
K - LAlt Utrzymanie kamery terenu na wysokości
Num+ - RCtrl Zmiana śledzenia wystrzelonej broni
F - RCtrl - RShift - RAlt Tryb widoku "swoi"
D - RCtrl - RShift - RAlt Tryb widoku "wrogowie"
A - RCtrl - RShift - RAlt Reset wyboru trybu widoku wróg/swój
Widok zablokowany
Num. Zablokowanie widoku
NumLock Odblokowanie widoku
Num. - RShift Zablokowanie widoku wszystkich rakiet
Num. - RAlt Zablokowanie teatru działań rakiet
Num. - RCtrl Zablokowanie widoku terenu
-
Nie godojcie Kusch, to i tak nic w porównaniu jaką wielką cześć wyście zrobili z Zimnym Jankiem! Wielki szacun się wam za to należy! 8)
Ja akurat gówno za przeproszeniem zrobiłem (2 nieduże sekcje) póki co, ale myślę że ruszę jeszcze przynajmniej PWI. Dzięki przy tym za tę część, widoki jednak zostawiam sobie na deser :) - wylądują na samym końcu klawiszologii aby był jakiś porządek.
Poza tym poskładałem wszystkie sekcje dotychczas napisane przez Kusch'a (ze Szkwałem włącznie) i przeze mnie. Są do ściągnięcia tutaj (http://www.zshare.net/download/50149045dd661188/).
Niestety nie skontrolowałem jeszcze do końca jakości tłumaczenia poza korektą literówek i innych drobiazgów, myślę jednak że nie jest jeszcze to zbyt pilne. Spróbuję to może skonfrontować później z wersją rosyjską - może kilka drobiazgów się dopisze, bo przynajmniej moim zdaniem angielskie skróty odnośnie wschodniej awioniki wprowadzają jednak czasami pewne nieścisłości.
-
] - LShift Fast cockpit keyboard ???
] - LCtrl Slow cockpit keyboard ???
] - LAlt Normal cockpit keyboard speed ???
[ - LShift Fast cockpit mouse ???
[ - LCtrl Slow cockpit mouse
[ - LAlt Normal cockpit mouse speed
Propozycja:
] - LShift Rozglądanie się po kokpicie za pomocą klawiatury - szybko
] - LCtrl Rozglądanie się po kokpicie za pomocą klawiatury - wolno
] - LAlt Rozglądanie się po kokpicie za pomocą klawiatury - prędkość normalna
[ - LShift Rozglądanie się po kokpicie za pomocą myszy - szybko
[ - LCtrl Rozglądanie się po kokpicie za pomocą myszy - wolno
[ - LAlt Rozglądanie się po kokpicie za pomocą myszy - prędkość normalna
Lub dosłownie: szybka mysz w kokpicie itp. Choć raczej brzmi śmiesznie.
-
Czyli jak Janek zrobi panel nawigacji to by już było wszystko i jedną sprawę byśmy mieli z głowy :003:
Panel ścienny*
*LOL fajnie brzmi :D
Q - LCtrl - LShift Naziemne zasilanie elektryczne
Q - LCtrl - LShift - LAlt Naziemne zasilanie elektryczne - zabezpieczenie
W - LCtrl - LShift Zasilanie elektryczne bateria nr2
W - LCtrl - LShift - LAlt Zasilanie elektryczne bateria nr2 zabezpieczenie
E - LCtrl - LShift Zasilanie elektryczne bateria nr1
E - LCtrl - LShift - LAlt Zasilanie elektryczne bateria nr1 zabezpieczenie
R - LCtrl - LShift Naziemne zasilanie elektryczne AC
Y - LCtrl - LShift Zasilanie generator lewy
U - LCtrl - LShift Zasilanie generator prawy
I - LCtrl - LShift Przełącznik zmiany zasilania auto/wyłączenie/manualnie
Z - LCtrl - LAlt Radio interkom SPU-9
P - LCtrl - LAlt Radio VHF-2 (R-800)
P - RCtrl - RAlt Radio VHF-1 (R-828)
O - LCtrl - LShift Radio wymiana danych (datalink) TLK
P - LCtrl - LShift Radio wymiana danych (datalink) UHF TLK
A - LCtrl - LShift Przednie pompy paliwa
D - LCtrl - LShift Tylne pompy paliwa
F - LCtrl - LShift Wewnętrzne pompy paliwa zbiorników podwieszanych
G - LCtrl - LShift Zewnętrzne pompy paliwa zbiorników podwieszanych
H - LCtrl - LShift Zasilanie wskaznika paliwa
J - RCtrl - RShift - RAlt Odcięcie paliwa do lewego silnika -zabezpieczenie
J - RCtrl - RShift Odcięcie paliwa do lewego silnika
K - RCtrl - RShift - RAlt Odcięcie paliwa do prawego silnika- zabezpieczenie
K - RCtrl - RShift Odcięcie paliwa do prawego silnika
L - RCtrl - RShift - RAlt Odcięcie paliwa do APU (generator) - zabezpieczenie
L - RCtrl - RShift Odcięcie paliwa do APU (generator)
; - RCtrl - RShift - RAlt Zawór instalacji paliwowej - zabezpieczenie
; - RCtrl - RShift Zawór instalacji paliwowej
E - RCtrl - RShift - RAlt Zasilanie instalacji fotela wyrzucanego- zabezpieczenie
E - RShift - RAlt Zasilanie instalacji fotela wyrzucanego 1
R - RShift - RAlt Zasilanie instalacji fotela wyrzucanego 2
T - RShift - RAlt Zasilanie instalacji fotela wyrzucanego 3
D - LCtrl - LShift - LAlt System kontroli uzbrojenia – zabezpieczenie
D - LShift - LAlt System kontroli uzbrojenia
H - LCtrl - LShift - LAlt Instalacja hydrauliczna - zabezpieczenie
H - LShift - LAlt Instalacja hydrauliczna
I - LCtrl - LShift - LAlt IFF zasilanie- zabezpieczenie
I - LShift - LAlt IFF zasilanie
N - LShift Zasilanie systemu celowniczo-nawigacyjnego
M - LCtrl - LShift „Szkwał” automatyczne przeszukiwanie – szybsze przeszukiwanie
M - LCtrl - LAlt „Szkwał” automatyczne przeszukiwanie – wolniejsze przeszukiwanie
M - LShift - RCtrl Wycieraczka okna systemu optycznego „Szkwał”
F - LShift Gaśnica lewego silnika
F - RShift Gaśnica prawego silnika
F - LShift - LAlt Gaśnica APU
F - LShift - LCtrl - LAlt Gaśnica chłodnicy oleju
Z - LShift - LCtrl - LAlt Gaśnica Praca/wyłączenie/test - zabezpieczenie
Z - LShift - LCtrl Gaśnica Praca/wyłączenie/test
Z - RShift - RAlt Ostrzeżenie o pożarze
Z - RShift - RCtrl - RAlt Pierwsza gaśnica (Auto)/następna (manual) zabezpieczenie przełącznika
Z - RShift - RCtrl Pierwsza gaśnica (Auto)/następna (manual) przełącznik
Home - RCtrl - RAlt EEG Elektroniczne sterowanie lewym silnikiem - zabezpieczenie
Home - RCtrl EEG Elektroniczne sterowanie lewym silnikiem
End - RCtrl - RAlt EEG Elektroniczne sterowanie prawym silnikiem - zabezpieczenie
End - RCtrl EEG Elektroniczne sterowanie prawym silnikiem
End - LShift - LCtrl EEG zasilanie turbiny, kanał 1 -test/kanał 2 test zabezpieczenie przełącznika 3 pozycyjnego
End - LCtrl - LAlt EEG EEG zasilanie turbiny, kanał 1 -test/kanał 2 test przełącznik 3 pozycyjny
End - RShift - RCtrl EEG generator gazowy – test- zabezpieczenie przełącznika
End - RShift - RAlt EEG generator gazowy – test - przełącznik
G - LShift - LAlt żyroskop/mag/namiar-kurs ręczny
N - RShift Sztuczny horyzont przełącznik zasilania
N - RShift - LShift Sztuczny horyzont - test
K - RCtrl Oświetlenie kokpitu przełącznik
K - RShift Oświetlenie przystosowane do użycia gogli noktowizyjnych przełącznik
K Oświetlenie kokpitu przełącznik lampy wewnętrznej
K - RShift - RAlt Oświetlenie HSI i ADI
K - RCtrl - RAlt Oświetlenie panelu pomocniczego
J - RAlt Oświetlenie końcówek wirnika
J - RShift Światła antykolizyjne
J - RCtrl Oświetlenie do lotów w formacji 10%/30%/100%/Off
0 - RCtrl Zasilanie flar sygnałowych
1 - LAlt Czerwona flara sygnałowa
2 - LAlt Zielona flara sygnałowa
3 - LAlt Biała flara sygnałowa
4 - LAlt Żółta flara sygnałowa
M - RShift - RAlt Odchylenie magnetyczne, pokrętło prawe
M - RShift - RCtrl Odchylenie magnetyczne, pokrętło lewe
Status uzbrojenia i panel kontrolny PUI-800
W - LAlt Główny przełącznik uzbrojenia – włączony /wyłączony
R - LAlt Zrzut podwieszeń
W - RCtrl Awaryjny zrzut pocisków rakietowych
A System kontroli uzbrojenia przełącznik -auto/manual
S Przełącznik trybu uzbrojenia
C - LCtrl Przełącznik długości serii z działka
C - LShift Przełącznik szybkostrzelności działka
W - LShift - LAlt Zrzut uzbrojenia - przełącznik- uzbrojone/nieuzbrojone
-
Panel ścienny*
*LOL fajnie brzmi :D
Te panele można by ewentualnie jeszcze tak pyknąć:
- zamiast panel nad głową - panel górny
- zamiast panel ścienny - panel boczny
Super! Tutaj masz manual rosyjski i jego nieprofesjonalne tłumaczenie na angielski:
To tłumaczenie to także efekt automatycznego translatora jeśli się nie mylę.
-
Kolejna wersja do zaciągnięcia... poszerzona o PUI-800 oraz panel boczny/ścienny/podłogowy czy jak mu tam :004: Do zassania tutaj (http://www.zshare.net/download/50156877c054ecab/).
-
To jeszcze tylko 'Ins NAV panel controls PVI', 'General' i te widoki :)
-
Ok część dalsza klawiszologii:
Uproszczenia
Home - LWin Automatyczna procedura startu śmigłowca
End - LWin Automatyczna procedura wyłączenia śmigłowca
Funkcje główne
Esc koniec misji
Pause Pauza
Z - LCtrl przyspieszenie czasu
Z - LAlt spowolnienie czasu
Z - LShift normalny czas
‘ okno punktów
` mulitiplayer czat – do wszystkich
` - RCtrl mulitiplayer czat – do własnej grupy
Y - LCtrl pasek z informacjami
Tab - RCtrl - RShift rozpoczęcie gry od nowa
C - LAlt klikany kokpit (za pomocą myszy)
SysRQ Screenshot
Pause-RCtrol licznik klatek
Y - LAlt pasek z informacjami koordynaty jednostek
P - RShift włącz sylwetkę pilota
Enter - RCtrl pokaż podpisy przełączników/pokręteł/przyrządów
Ps;
@Boozer
"Drążek sterowania ruchem postępowym w poziomie i na boki" Może lepiej po prostu "drążek sterowy" :004:
-
Nieszczęsny panel nawigacyjny:
Panel nawigacyjny PVI
B - RAlt PVI Główny przełącznik (w prawo)
V - RAlt PVI Główny przełącznik (w lewo)
V - RCtrl PVI Set Fixtaking Method
B - RCtrl PVI zasilanie datalinku
1 - RAlt PVI przycisk 1
2 - RAlt PVI przycisk 2
3 - RAlt PVI przycisk 3
4 - RAlt PVI przycisk 4
5 - RAlt PVI przycisk 5
6 - RAlt PVI przycisk 6
7 - RAlt PVI przycisk 7
8 - RAlt PVI przycisk 8
9 - RAlt PVI przycisk 9
0 - RAlt PVI przycisk 0
Q - RAlt PVI tryb trasy (waypoint)
W - RAlt PVI In-flight INU Realignment
E - RAlt PVI tryb korekcji pozycji nawigacyjnej
R - RAlt PVI Precise INU Alignment
T - RAlt PVI Tryb lotniskowy
Y - RAlt PVI Normal INU Alignment
U - RAlt PVI Tryb celowniczy
I - RAlt PVI enter
O - RAlt PVI cancel
P - RAlt PVI początkowa pozycja nawigacyjna
A - RAlt PVI własne koordynaty
S - RAlt PVI kurs/czas/zasięg
D - RAlt PVI kierunek wiatru/prędkość wiatru
F - RAlt PVI namiar właściwy/czas/odległość do ostatniego punktu trasy
G - RAlt PVI namiar/odległość do celu
P - RShift - RCtrl PVI zwiększenie jasności
P - RShift - RAlt PVI zmniejszenie jasności
To czego nie potrafiłem przetłumaczyć zostawiłem w oryginale.
-
Grrr... Nie dali mi zrobić tego :020: No skandalTM! W takim razie postaram się to jak najszybciej uporządkować.
-
W przypadku INU chodzi zapewne o pokładową jednostkę nawigacji (nie wiem jaki jest właściwy termin po polsku) - Inertial Navigation Unit.
Czyli mniej więcej (ktoś to ładnie ubierze w słowa):
In-flight INU Realignment - Korekta ustawień pokładowej jednostki (systemu) nawigacji podczas lotu
Precise INU Alignment - Precyzyjne ustawienie pokładowej jednostki nawigacji
Normal INU Alignment - Normalne ustawienie...
Fixtaking method - to ma chyba jakiś związek z obliczaniem odległości (namierzaniem) celu. Ale jak to przetłumaczyć też na razie nie mam pojęcia. Czemu Sundowner się tu nie udziela tak w ogóle..? ;) Pomyślimy.
Takie luźne przemyślenia.
-
W przypadku INU chodzi zapewne o pokładową jednostkę nawigacji (nie wiem jaki jest właściwy termin po polsku) - Inertial Navigation Unit.
Nie do końca... W rosyjskiej klawiszologii na ten przykład stoi prawidłowa nazwa - ИКВ czyli IKW (Инерциальный Комплекс Вертикали) - de facto po prostu odpowiednik zachodniego INS (inertial Navigation System). Jak dla mnie INU to jakiś dziwny babol... ale może się mylę.
W ogóle angielska klawiszologia jest trochę przekombinowania - wprowadza zbyt dużo zachodniego słownictwa - a tym samym lekkie nieścisłości i jeśli ma się HU i kokpit z rosyjskimi napisami to można się trochę pogubić. Moim zdaniem podstawą powinna być wschodnia terminologia - a angielski odpowiednik dopisywać obok, w nawiasie (aby skojarzyć cóż to jest).
Wyobrażacie sobie rzeczywistą Instrukcję Techniki Pilotowania MiGa-29 (gdzie oprzyrządowanie kabiny opisane jest cyrylicą) gdzie stoją takie skróty jak INS, SMS, TWS, RWS, FCR itd. zamiast IKW i tym podobnych? Przecież tu nie może być moim skromnym zdaniem mowy o takim mieszaniu.
To oczywiście tylko taka moja luźna dygresja, bo większość na tym Forum i tak uzna to za zwykłą gadaninę o niczym i czepianie się dla samej zasady czepiania :004:
-
Ja bym rzekł, że INU i INS używane są zamiennie. Po prostu jeden termin skupia się na aspekcie hardware a drugi na sofcie. Ale chodzi o to samo ustrojstwo.
Wyobrażacie sobie rzeczywistą Instrukcję Techniki Pilotowania MiGa-29 (gdzie oprzyrządowanie kabiny opisane jest cyrylicą) gdzie stoją takie skróty jak INS, SMS, TWS, RWS, FCR itd. zamiast IKW i tym podobnych? Przecież tu nie może być moim skromnym zdaniem mowy o takim mieszaniu.
Na pewno stosują angielskie zamienniki dla ułatwienia (nie są to nazwy własne, więc nie jest to jakieś wielkie nieporozumienie). Zgodzę się jednak, że powinny być podane także oryginalne skróty. To tak jakby w instrukcji HUD dla LO był opisany tryb NAV, bez podania rosyjskiego skrótu i później przy lataniu na rosyjskim kokpicie występują nieznane terminy.
To oczywiście tylko taka moja luźna dygresja, bo większość na tym Forum i tak uzna to za zwykłą gadaninę o niczym i czepianie się dla samej zasady czepiania :004:
Janek, chłopie. Jesteś moderatorem, nie przejmuj się większością. :D A zwracanie uwagi na takie szczegóły jest jak najbardziej wskazane. Raz, że można się czegoś nauczyć, a dwa, że tu powstaje dzieło, które za lat kilka wejdzie do kanonu lektur szkolnych. A to zobowiązuje. Poza tym nikt nikogo to przeglądania tego tematu nie zmusza.
-
Z nieskrywaną dumą pragnę ogłosić iż ukompletowałem polską wersję klawiszologii do DCS odnośnie szturmowego wiertolieta Ka-50. Do pobrania tutaj (http://www.zshare.net/download/501976406ea95aea/).
Wszystkim osobom które bezpośrednio przyczyniły się do przetłumaczenia przeszło 500 pozycji zawartych w tym dokumencie pragnąłbym z tego miejsca serdecznie podziękować za bezinteresownie poświęcony czas.
Jeśli ktoś ma możliwość zamieszczenia tej pozycji na jakimś mądrzejszym serwerze niż powyższy link, to ma w tej kwestii wolną rękę. Jak najbardziej może również w tym temacie zamieścić alternatywny link.
-
Dzięki John :063:
-
Dzięki Panowie!
Alternatywny link. (http://simhangar.com/temp/BlackShark/DCS%20Ka-50%20Manual%20-%20Keymap%20PL.pdf)
-
Super. Dzięki za poświęcony czas. W końcu coś mamy. :)
Jak to szło...? Jest lepiej i będzie jeszcze lepiej. Niż jest. Unia Europejska już od dawna odczuwa nasz oddech na swych zamożnych plecach. Mamy już taką samą klawiszologię jak oni. :D
PS. Można by też dodać te linki z ostateczną wersją do pierwszego wpisu w temacie, tak aby od razu były widoczne.
-
Słuszna uwaga.
-
Chciałbym wam podziękować za ogrom pracy włożony w klawiszologię. Podpis na samym dole jest kwintesencją działalności tego forum.
Jeszcze raz Dziękuję :001:
EDIT:
To komu mam wysłać tą flaszkę :011:
-
Zbliża się dzień 1 listopada i myślę, że Janek się ze mną zgodzi, że zamiast kupować flaszkę, pakować ją w karton i wysyłać, lepiej jak byś wpłacił równowartość na to konto:
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=7273.msg100062#msg100062
Mazak, albo ktoś kto tam się wybiera będzie mógł kupić z tych pieniędzy taki nasz "forumowy" znicz i zapalić go na grobie Doktora.
-
Roger that...
-
Panowie jesteście rewelacyjni !. To dzięki Wam błyskawicznie powstała polska wersja klawiszologii. Moje uznanie i gorące podziękowania.
-
Squelch to obwód elektryczny, który wyłącza odbiornik kiedy odbierany sygnał staje się słabszy niż szum tła/zakłóceń. Nie wiem jak się prawidłowo po naszemu nazywa...
Po prostu można to przetłumaczyć "Przycisk wyciszenia szumów". Zobaczycie go w większości radiostacji lotniczych i najczęściej SQ jest cały czas włączony, żeby nie szumiało w słuchawkach. Wyłącza się go gdy chcemy wychwycić słaby sygnał (łączność dwustronna to była optymistyczna fikcja we wszystkich RS6101 które miałem przyjemnośc obsługiwać:) )
-
Jakby ktoś potrzebował, to udostępniam źródło klawiszologii PL w formacie .doc (MS Word 2000/XP): http://www.zshare.net/download/5052713830cefaea/
-
Panel przesyłu danych (Datalink)
W miarę tłumaczenia manuala, etc. będą się pojawiać poprawki. W powyższym powinno być tak:
"Panel przesyłu danych (Datalink) i panel wskazawania celów PWC"*
*To dwa odzielne panele.
Dobrze by było zmiany wprowadzać na bieżąco (oczywiście bez podlinkowywania, to się zrobi w miarę ostatecznej wersji) ;)
-
Nie dalej jak przedwczoraj Bucic mi zwrócił uwagę że w którymś miejscu chyba powinno być "awaryjne wyłączenie autopilota" zamiast "...awaryjnego autopilota".
-
Strona 4, panel górny.
Powinno być chyba "Rurka Pitota - test" a jest "rurka pilota - test".
-
Panowie, widziałem polską klawiszologię do Black Shark ale czy jest do Black Shark 2 ?
Są spore różnice jak sprawdzałem...
-
Wiem, że dawno nikt tu nie zaglądał.
Chciałem pobrać polską instrukcję do K-50,_lecz linki już nie działają.
Jaka jest szansa zaciągnąć takową?
-
Tu masz manual, który wstawił Mazak. Jak nie działa link to ja też go mam.
http://il2forum.pl/index.php/topic,11050.255.html