Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Rise of Flight/Flying Circus (Volume I/II/III/IV) => Wątek zaczęty przez: lucas w Sierpnia 13, 2009, 01:26:09

Tytuł: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: lucas w Sierpnia 13, 2009, 01:26:09
(http://img199.imageshack.us/img199/1851/2009812232244.th.jpg) (http://img199.imageshack.us/i/2009812232244.jpg/)

;) Tak testowo, trzeba się będzie pobawić kanałem alfa.
Tytuł: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Sierpnia 13, 2009, 09:24:44
Hehe dobre, a ciekawe jak online będzie widoczne?
Tytuł: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: empeck w Sierpnia 13, 2009, 09:36:43
Lucas, podziel się przepisem jak to zrobiłeś :D
Tytuł: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: lucas w Sierpnia 13, 2009, 09:43:37
Złamałem strukturę rofa i zrobiłem total extraction :D

A na serio to poczytałem forum RoF. Tam jest wątek, gdzie pokazano nowe skiny do D.VII. Przy okazji jeden kolega z Rosji dał (malutką czcionką) link do starego ddsa Albatrosa D.V. Musiałem sobie stworzyć foldery Skins/Albatrosd5 w graphics i to tyle :)

W malowaniach, podobnie jak w FSach, kanał alfa odpowiada za reflection. W tym skinie jest on z defaultu strasznie mocny, stąd taki kijowy kolor tych szachownic. Ale znalazłem to gdzieś o 2 w nocy i tylko sobie nakleiłem je sobie na szbko :) Poza tym, malowanie jest ubabrane w lozenge, a przydałby się jakiś czysty PSD, lub taki iłkowy void.

Co się tyczy jeszcze malowań i dodawania ich przez graczy, to twórcy mają na razie z tym problem pod kątem kompatybilności. O ile wszystko będzie działać OK w singlu, to wycieczka na multi w custom malowaniu może być przyczyną kłopotów z wyświetlaniem. Nie wiem, nie testowałem. IMHO, powinno po prostu wyświetlać wtedy defaultowy skin, jak to ma miejsce w ogromnej liczbie simów. Tutaj na razie chyba jeszcze do tego nie doszli ;) Inna sprawa to rozmiar tekstury. To jest DDS DXT5 2048x2048 ważący ponad 5MB. Słabo widzę przesył danych o skinach podczas lotów online.
Tytuł: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: vowthyn w Sierpnia 13, 2009, 10:06:36
Nie wiem dlaczego w simach jest z tym taki problem. Już w stareńkim Q2 jak gracze nie mieli skina/mapy, których używał inny gracz, to się im automatycznie ściągały i tyle. Z kolei w Counter Strike'u automatycznie ściągają się mapy i dźwięki dostępne na serwerze. Jaki techniczny problem stanowi zrobienie tego ze skinami samolotów?
Tytuł: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Sierpnia 13, 2009, 10:09:36
Przypomnę że w Iłku nie było problemu. Ehhh i znów Olo.....  :003:
Tytuł: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: some1 w Sierpnia 13, 2009, 10:55:04
To jest DDS DXT5 2048x2048 ważący ponad 5MB. Słabo widzę przesył danych o skinach podczas lotów online.

Teraz wyobraźcie sobie że logujecie się własnym custom skinem na serwer gdzie jest 20 graczy. Każdemu z nich trzeba ten skin wysłać, co oznacza upload waszego skina na serwer a potem 100MB uploadu z serwera na komputery graczy zanim da się zacząć grę. I to na każdego z graczy który zażyczy sobie wskoczyć z nowym skinem. Już widać ten "techniczny" problem, czy rozrysować ;)

Prawdopodobnie skończy się na default skinie gdy jakiegoś nie ma.
Tytuł: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: vowthyn w Sierpnia 13, 2009, 11:06:07
Po co wysyłać go każdemu z graczy? Wystarczy wysłać go na serwer hostujący grę, który uploaduje to na resztę kompów. Poza tym we wspomnianych grach można tę opcję wyłączyć, jak się ma słabe łącze. Komputera hostującego zazwyczaj to nie dotyczy, bo do sensownego latania i tak potrzebny jest niezłe łącze. IMHO skoro da się tak zrobić z mapami/mp3 w Counterze, które też swoje ważą, to da się i ze skinami. W końcu nie jest tak, że za każdym razem każy gracz będzie miał nowego skina. Zwłaszcza jak się lata w stałym mniej więcej towarzystwie.
Tytuł: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: some1 w Sierpnia 13, 2009, 11:26:37
Przecież to właśnie napisałem. Najpierw skin z Twojego komputera musi zostać wysłany na serwer. Jak ktoś ma słabe łącze albo serwer jest zajęty to już zajmuje chwilę. Potem wszyscy gracze (ok, wszyscy którzy chcą ściągać custom skiny), ściągają ten skin z serwera. Nawet jak serwer ma kilka Mb/s uploadu, przy takim rozmiarze pliku to trochę potrwa. Podobnie gdy podłączy się ktoś nowy a wszystcy latają z custom skinami, też musi to wszystko ściągnąć i znowu albo wszyscy czekają, albo proces trwa w tle i ten biedny gość czeka (ok, ale łącze od serwera też jest częściowo obciążone przez upload skinów i ryzykujemy pogorszenie jakości rozgrywki). I tak dalej.

Nie twierdzę że się nie da, w Iłku się dało mimo dużo wolniejszych łącz (oraz dużo większych ograniczeń na rozmiar skinów), ale też nie jest to takie trywialne. Sytuacja w CSie jest nieco inna, bo tam mapami / dźwiękami zarządza administrator serwera. I faktycznie klienci ściągają to raz. Tutaj każdy kto wbije się w dowolnym momencie na serwer może potencjalnie wywołać swoim nowym skinem spore obciążenie. No chyba że można będzie tą opcję wyłączyć, ale w takim razie po co tracić czas żeby ją implementować jak nikt nie będzie z tego korzystał.

Cytuj
W końcu nie jest tak, że za każdym razem każy gracz będzie miał nowego skina. Zwłaszcza jak się lata w stałym mniej więcej towarzystwie.

To jest scenariusz optymistyczny. Implementując coś takiego musisz założyć scenariusz pesymistyczny bo inaczej wszystko pójdzie wpizdu, i to najczęściej tam gdzie jest najwięcej osób (największe obciążenie).
Tytuł: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: vowthyn w Sierpnia 13, 2009, 12:02:29
Oczywiście masz rację, że nie jest to sprawa trywialna. Niemniej jednak byłaby możliwość przynajmniej dla osób zainteresowanych (które by nie wyłączyły tej opcji) aby u wszystkich graczy samoloty wyglądały jednakowo. Inaczej nie ma na to szans i customowym skinem możemy się cieszyć tylko u siebie, co jest trochę bez sensu (zwłaszcza jak dogadujemy się na TS który samolot do kogo należy - sytuacja znana z loczka, nie sposób ustalić numeru bocznego np, bo u każdego ten sam samolot wygląda inaczej w zależności od zainstalowanych skórek). Kompromisem mógłoby być wymuszanie skinów na serwerze. Zwłaszcza, gdyby misje na nim rozgrywane były ze sobą historycznie powiązane. Tak jak jest teraz, prędzej czy później będzie bajzel i tyle.
Tytuł: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: lucas w Sierpnia 13, 2009, 14:27:43
A nie mogłoby być rozwiązania z RB3D ? Ściągasz i masz. Nie masz, trudno - widzisz default. Tyle że tam była świetna strona Flybert's Chateau, gdzie gracze wysyłali malowania eskadrowe. No i komplet skinów ważył ze 150 mb (koło 80 squadronów, większość posiadała malowania na wszystkie 24 samoloty flyable). Tu byłoby nieporównywalnie więcej.
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: srk76 w Sierpnia 27, 2009, 20:29:38
;) Tak testowo, trzeba się będzie pobawić kanałem alfa.
Czyżby miał się nie długo pojawić nowy temat "Modowanie RoF co i jak" ? :)
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: lucas w Sierpnia 28, 2009, 15:45:23
Najpierw niech wydadzą SDK - a to będzie na początku 2010 jak napisał mi jeden z neoq-bów.
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: lucas w Października 14, 2009, 01:14:16
Dobra, pora powrócić do tematu.
Centralne Warsztaty Lotnicze na Lotnisku Mokotowskim przystąpiły dziś do przemalowywania zdobycznych/zakupionych na lewo Fokkerów D.VII. Nowe samoloty otrzymała 13.Eskadra Myśliwska. Tu, egzemplarz z gustownym logo "Memento Mori".

(http://img50.imageshack.us/img50/4268/20091013182629.jpg)

Z historycznych skinów mam w planie wykonać trzy malowania z 15.Eskadry Myśliwskiej (w tym słynne Bi-Ba-Bo), a na koniec strzelę skiny dla naszej 1 i 2 Esk z 1.PL.
Następny w kolejce będzie SPAD S.XIII. Niestety, na razie nie ma templatów. Musiałem sobie wypakować zawartość gry specjalnym toolem i dobrałem się do dołączonych malowań. Ciekawa sprawa - alfa robi za odbicia (szarość), lub przezroczystość (czarny). Część malowań będę musiał wykonać od podstaw z własnymi liniami podziału, itd. Gdy wykonam plan, wówczas upublicznię komplet skinów.
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: lucas w Października 15, 2009, 12:00:50
Fokker D.VII "Bi-Ba-Bo". Osobisty samolot Adama Habera-Włyńskiego, szefa wyszkolenia w Wyższej Szkole Pilotów na Ławicy, a następnie przydzielony 15.Eskadrze Myśliwskiej w okresie wiosna-lato 1920. Malowanie WIP. Kilka rzeczy wymaga zmian - odbicie szachownic na kadłubie oraz dodanie polskiego numeru seryjnego.

(http://img240.imageshack.us/img240/2025/20091014204932.jpg)
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: leszek660 w Października 15, 2009, 13:54:21

  Ładne:)
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: lucas w Października 16, 2009, 04:05:55
Podziękował!

Kolejne dwa. Teraz już zostanie mi wykonanie defaultowego malowania polskiego (khaki ze smugami) oraz malowania dla naszego 1.PL
Oba z 15.Eskadry Myśliwskiej, front południowy z wojny polsko-bolszewickiej, lato 1920

(http://img49.imageshack.us/img49/3646/200910161421.jpg)

(http://img49.imageshack.us/img49/6882/2009101614923.jpg)
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: qrdl w Października 16, 2009, 11:45:44
Kapitalne.
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: lucas w Października 18, 2009, 14:00:52
Dzięki za miłe słowo!

Ostatnie historyczne malowanie dla D.VII - o numerze 530/18. Samolot prawdopodobnie przemalowany na kolor khaki, z ukośnymi smugami naniesionymi na płaty i stery wysokości.
(http://img40.imageshack.us/img40/3453/200910180334.jpg)
Pełna rozdzielczość: http://img40.imageshack.us/img40/3453/200910180334.jpg

(http://img40.imageshack.us/img40/2351/2009101803356.jpg)
http://img40.imageshack.us/img40/2351/2009101803356.jpg

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: qrdl w Października 18, 2009, 15:51:10
Widząc takie malowania od razu nabieram ochoty do odpalenia ROFsa. Tak jak kiedyś pisałem, wolę zwykłe frontowe malowania (a do tego polskie!!!) niż latanie w latadłach sławnych truposzy :-)

pozdrawiam i życzę radości i wytrwałości z tej zacnej pracy,
Zaratustra
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: lucas w Października 18, 2009, 23:00:31
Dzięki Zaratustra! Ochoty i zapału nie zabraknie mi na pewno. W końcu przez 3,5 roku rzeźbiliśmy WoP na targetware, a wcześniej ten sam tytuł zrobiliśmy na RedBaron3D. W sumie ponad 5 lat modowania :)
Malowania będę wykonywać sukcesywnie - najpierw D.VII, później SPAD S.XIII i Albatros D.Va - czyli defaultowe latadła.

Oprócz tego w przeciągu miesiąca nasz 1.PL postawi własny dedykowany serwer z naszymi misjami. Trochę pomysłów jest - generalnie sporo roboty szturmowej. Prawdopodobnie wykonamy też misje a'la WoP1920 z dostępnymi maszynami. Sowiety dostaną Nieuporty 17 (tylko AI), a my będziemy się rozbijali S.XIII i D.VII ;) Jak tylko wyjdzie SPAD S.VII, to da się go obu stronom. Osobiście nie mogę się doczekać tej maszyny.

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: lucas w Października 21, 2009, 08:19:20
1.Pułk Lotniczy, 1. i 2. Eskadra. Malowanie WIP

(http://img35.imageshack.us/img35/1048/200910203521.jpg)
http://img35.imageshack.us/img35/1048/200910203521.jpg

(http://img35.imageshack.us/img35/2290/200910203528.jpg)
http://img35.imageshack.us/img35/2290/200910203528.jpg

Jak je dokończę, to się zastanowię jak to udostępnić.
S!
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: lucas w Stycznia 11, 2010, 16:47:34
Po ukazaniu się templatów do RoF, wznowiłem produkcję malowań. Na początek poszedł Fokker E.V...

(http://img11.imageshack.us/img11/4039/2010110214431.jpg)
...w malowaniu S.Steca z 7.EM

(http://img691.imageshack.us/img691/8472/2010110215133.jpg)
...S. Bastyra, również z 7.EM

(http://img51.imageshack.us/img51/2914/2010110215831.jpg)
...domyślne malowanie Sopwith Doplhina (19.EM posiadała ten tp na wyposażeniu w okresie Bitwy Warszawskiej. Nie wiadomo czy miały szachownice, czy też brytyjskie kokardy)

(http://img11.imageshack.us/img11/6149/201011022029.jpg)
...malowanie SPAD S.XIII z 7.EM, po 1920 roku...

(http://img27.imageshack.us/img27/1808/20101317934.jpg)
...malowanie domyślne S.XIII dla Sowietów (ponieważ na razie nie ma S.VII)

(http://img262.imageshack.us/img262/478/201013174010.jpg)
oraz domyślne malowanie dla maszyn polskich
Oprócz tego mam gotowe malowanie domyślne dla DFW C.V, Bregueta XIV (w tym dwa historyczne z BR.66/4.EW)

Na razie niczego nie wypuszczam, z prostej przyczyny. Fatman, w oparciu o mapę frontu zachodniego, zaczął budować misje WoP1920. Na warsztat poszedł identyczny fragment frontu, co w wersji z RB3D. Wzięło się to stąd, że jest on dosyć podobny do układu terenowego z Białorusi i frontu na Berezynie.
Samoloty w misjach są od razu wyposażone w quasi-historyczne malowania dla obu stron. W miarę postępów będę też tworzył dodatkowe, historyczne malowania polskie i sowieckie, na ile pozwoli dostępność samolotów i czas. Przydadzą się one później, gdy wyjdzie, mam nadzieję, zestaw narzędzi do RoFa. Scenary i malowania będą w dwóch wersjach: HQ i LQ. Te pierwsze w malowaniach 2048x2048, a druga wersja w 1024x1024, co np. dla samolotów AI jest w zupełności wystarczające, a i serwer powinien być odciążony.

Druga paczka to będą nasze malowania pułkowe na dostępne samoloty.

Pozdrawiam i S!
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 11, 2010, 18:49:58
E 8 wygląda cudnie :) ! Crg!
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: Razorblade1967 w Stycznia 11, 2010, 19:59:25
Po ukazaniu się templatów do RoF, wznowiłem produkcję malowań. Na początek poszedł Fokker E.V...
Uchyl rąbka tajemnicy - kiedy możemy się spodziewać WOP1920 na RoF, bo na coś takiego, nie ukrywam "ostrzę sobie zęby"? Są szanse? :003:
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: lucas w Stycznia 12, 2010, 19:08:12
Dzięki Panowie za miłe słowa!

Taka pierwotna wersja RoF, korzystająca z dostępnych obiektów być może by wyszła w przeciągu 1-1,5 m-ca. Wszystko zależy od wolnego czasu Fatmana, który jako jedyny z nas para się tworzeniem scenariuszy. Gdy paczka zostanie wydana, będziecie dysponowali zestawem misji dla multiplayera tak do 10 graczy + AI. Na więcej nie pozwala nam nasz serwer, który ma za procesor słabowity Pentium D. Niestety, RoF ma koszmarne wymagania również w przypadku serwera, jak i łącza.
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 12, 2010, 20:27:09
A jak z kampania Offline?
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: lucas w Stycznia 12, 2010, 20:59:14
Nie ma za bardzo jak tego zrobić, bo nie ma zwyczajnie narzędzi :) Jeżeli będzie kiedyś tam SDK, to się zrobi i single player (raczej jak w tej treningowej, oparty na historycznych misjach) i jakieś sensowne multi z dedykowanym terenem. Na razie musi wystarczyć coś takiego.
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: vowthyn w Października 15, 2010, 10:44:19
Wątek dotyczy skinów, więc myślę, że moje pytanie będzie tutaj pasować. Mam problem z wyświetlaniem podglądu wybranego skina w hangarze. Zamiast niego wyświetla mi się czarny prostokąt. Tylko w przypadku defaultowej skórki jest normalnie widoczna fotka samolotu, natomiast dla każdej dociągniętej skórki zamiast zdjęcia samolotu jest "Kononowicz". Same skiny na samolotach wyświetlane są jak najbardziej poprawnie.
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: Markos w Października 15, 2010, 18:40:42
Witam!
Czy pobierałeś i instalowałeś skiny z tej stronki?
http://riseofflight.com/en/community/usefulmaterials

Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Października 15, 2010, 18:43:25
A czy do RoFa można w prosty sposób tzn. bez ręcznej edycji skinów dodać emblemat?
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: Markos w Października 15, 2010, 18:58:04
Niestety, żeby cokolwiek dodać do skina należy wyedytować go w programie graficznym.
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: vowthyn w Października 15, 2010, 21:24:40
Witam!
Czy pobierałeś i instalowałeś skiny z tej stronki?
http://riseofflight.com/en/community/usefulmaterials


Nie. Pobierałem skiny z linków podanych na forum RoF w wątku dotyczącym skinów. Paczka zawsze zawierała plik tekstowy (opis), plik dds(skórka właściwa) i plik jpg - czyli właśnie ten podgląd. Wrzucam to do folderu dla stosownego samolotu i skórka działa, podgląd nie. Spróbuję pobrać podlinkowane przez Ciebie skinpacki.
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: Markos w Października 15, 2010, 22:20:17
Pewnie pliki .jpg skopiowałeś nie tam gdzie trzeba.
Np. miniaturkę .jpg Spad XIII należy skopiować do X:\Rise of Flight\data\swf\planes\SPAD 13.c1\skins
Natomiast skin .dds tego Spada do X:\Rise of Flight\data\graphics\skins\Spad13
Jeżeli ściągniesz i zainstalujesz wszystkie skinpacki (7szt) to będziesz miał takie same skiny jak większość latających w  RoFie, potrzebne to jest do lotów online, żeby widzieć konkretne malowanie samolotu a nie defaultowe.
Tytuł: Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
Wiadomość wysłana przez: vowthyn w Października 16, 2010, 09:04:03
Zainstalowałem oficjalnego skinspacka i wszystko gra. Faktycznie pliki jpg miałem nie tam, gdzie trzeba, a konkretnie w tym samym folderze co skórkę. Dzięki za pomoc.