Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Zaplecze => WuCet => Wątek zaczęty przez: Combatdude w Lutego 12, 2011, 21:19:06
-
Mnie, osobiście rażą dwie rzeczy:
1. Tracery - jakieś starwarsowe takie za grube, no po prostu nie pasują
2. To co zauważył Rutkov + co gorsza jak już się teleportują to w idealnie równych odstępach czasowych (tak jak w sturmie) - można metronom kalibrować..... moim zdaniem, jak kapitan daje "cynk żeby wysiadać" to chyba raczej każdy aspiruje do pobicia rekordu czasu wysiadki :020:
To tak na szybko - generalnie wydaje mi się że wszystko idzie w dobrą stronę.
-
O trejserach była dyskusja na forum 1C - jeden gość chciał, żeby były takie pokrzywione (wiecie chyba o co chodzi), odpowiedź padła, że efekt zakrzywiania się trejserów to wina kamery, a naprawdę lecą one prosto, a jako, że widok w grze to widok z oczy pilota, to to COD ma niby najrealistyczniejsze trejsy z na rynku i nic nie będzie już poprawiane. Ja bym jednak wolał ten efekt kamery - fajniej wygląda. Ale z drugiej mańki wolałbym też masę innych rzeczy, których w tym simie nie będzie, bo nie.
-
Ja bym jednak wolał ten efekt kamery - fajniej wygląda.
No to zdecyduj się. Chcesz symulator zbliżony do rzeczywistości czy a'la River Ride ?
-
Ej, przeczytaj sobie ten wątek od początku. Ile jest narzekań, że trawa, że drzewa, że samoloty, że dym, ogień itp? I co ma w ogóle do tego River Ride (nazwy własne piszemy...)? Ale odpowiadając na to pytanie... nie chyba jednak nie chcę niczego zbliżonego do rzeczywistości - w rzeczywistości trzeba wstawać rano i chodzić do pracy, picie alkoholu skutkuje często kacem i czasami dostaje się rozwolnienia. Ja chcę dobrą grę, która dostarczy mi rozrywki pod wieloma aspektami na najbliższe parę lat.
Co do trejserów, to wiele ludzi będzie na to narzekać, bo na guncamach wygląda to inaczej, a mało kto ma okazję postrzelać sobie z prawdziwych kaemów, żeby wiedzieć jak to wygląda "z oczu".
-
Mniejsza o efekt wibracji kamery, bo ten w simie wyglądałby wyjątkowo dziwnie, ale pocisk smugowy nie wygląda jak miecz rycerza Jedi, on jest kawałkiem płonącego metalu lecącego z prędkością naddźwiękową i jako taki powinien zostać przedstawiony:
http://www.offasrifleclub.com/JM%2050%20Lydd%2008a.jpg (http://www.offasrifleclub.com/JM%2050%20Lydd%2008a.jpg)
Jeżeli dobrze pamiętam, to w DCS tak właśnie wygląda.
-
River Raid ;)
-
Kto widział iskry w realu z bliska? A kto pamięta, jak wyglądają iskry na hollywoodzkich filmach (nagrywane z małą liczbą kl/s)? Zagadka pochodzenia podłużnych tracerów rozwiązana.
Jednocześnie rozwiązane zagadki pochodzenia innych pożal się Boże efektów:
- rozmycie w ruchu (ArmA 2)
- przesadzony HDR
- przesadzone wibracje kamery (wszystkie gry)
Ale co ja tam wiem. Wnioski? Przykre ;)
-
Dobra, pamiętajmy, że to wciąż tylko gry. Autorzy dodają te efekty, żeby polepszyć wrażenia graczy - tak, żebyś grając czuł się jak w kinie. Trend zaczął się chyba od Medal of Honor i Call of Duty - gry rżną z Hollywood co się da, bo bazują na prostym mechanizmie preferencji odbiory - ktoś obejrzy film i pomyśli: wypas ja też tak chce jak bohaterowie tego dzieła, no i pamparampa jest gierka, która dostarcza tych samych wrażeń co film i to w wymiarze interaktywnym.
Nie oszukujmy się, gdyby nie takie filmy jak Bitwa o Anglię, to ten sim mógłby równie dobrze być o wojnie w Hiszpanii.
Wracając do samych efektów, dość często te wszystkie bloomy, HDRy i inne bajery pozwalają na bardzo ładne efekty graficzne, kosztem niewielkiego stresu na sprzęcie - maskują małą ilość polygonów, niską rozdzielczość tekstur itp. W przypadku symulatorów jednak tego typu sztuczki optymalizacyjne jakoś nigdy się nie udają. Wystarczy popatrzeć na wymagania sprzętowe i wygląd samej gry. Taki WoP wygląda prześlicznie i chodzi na średniej klasy sprzęcie, do CoDa ludzie już kupują 120-rdzeniowe procesory i karty graficzne z terabajtami RAMu. Dla mnie grafika tego nie usprawiedliwia absolutnie. Sami spójrzcie na te screeny. Że większa mapa? I tak na ekranie zawsze widać jej tyle samo, podobnie jest z ilością maszyn itp. Kwestia w tym, że autorzy skupiają się na różnych rzeczach, ale nie optymalizują kodu do oporu. Dlatego przewiduję, że Crysis 2 będzie chodził płynniej od CoDa i wyglądał lepiej, ale tak to jest jak się sam engine pisze przez długie lata na starej bazie, kiedy sprzęt zmienia się co rok. Mnie osobiście krew zalewa jak odpalam Flaming Cliffs 2 i widzę grafikę gorszą niż w Ace Combat na PS2, a mam jakieś 40 klatek z detalami na medium-high, bo autorzy żyją w jaskini i nie zauważyli, że wyszły procesory wielordzeniowe i karty ze zunifikowany shaderami.
Więc jeśli idzie o trejsery, dym i trawę i inne takie, to odkładając dyskusję o realizmie na bok, można spokojnie wysnuć tezę, że wszystko wygląda jak wygląda, bo Olo i spółka zamiast napisać nowy silnik od zera mając na uwadze rozwój sprzętu i wszystkie możliwości, zaczęli od bazy w postaci silnika starego Iłka.
-
mmaruda,
pozostaje tylko kwestaia tego..., w jakim hollywoodzkim filmie ziemia wygląda jak w Settlersach :karpik Jeszcze jedno. Jeden z oficjeli napisał, że tracery (jaka jest polska nazwa na to?!) wyglądają jak "glowing sperm". Może poczyniam tu śmiałe założenia, ale wydaje mi się, że to była negatywna ocena.
Komentarz z forum 1c na temat tych filmików nagrywanych chyba komórką:
"They need a shipload of Full HD camcorders in these countries."
-
Jeden z oficjeli napisał, że tracery (jaka jest polska nazwa na to?!) wyglądają jak "glowing sperm". Może poczyniam tu śmiałe założenia, ale wydaje mi się, że to była negatywna ocena.
Luthier napisał, że tracery w starym iłku wyglądają jak glowing sperm, a w CoD już wyglądają poprawnie.
I know it's our own fault for making them look like glowing sperm in the original and allowing you to get used to them.
-
Luthier napisał, że tracery w starym iłku wyglądają jak glowing sperm, a w CoD już wyglądają poprawnie.
No to nieźle :) To mówicie, że tak ludzkie oko widzi tracery...? :D
-
Nic takiego nie powiedziałem, poza filmami żadnych nie widziałem, ile tracerów Ty widziałeś? ;)
-
Nic takiego nie powiedziałem, poza filmami żadnych nie widziałem, ile tracerów Ty widziałeś? ;)
To był sarkazm nie skierowany do Ciebie :) Taki strzał w powietrze ;)
Co do tego, ile widziałem prawdziwych tracerów (błagam o polską nazwę...) - w tym cały psikus, że nie musiałem widzieć żadnego, żeby wiedzieć, jak wyglądają w różnych sytuacjach. Taki już mój talent, mówiąc nieskromnie. Tak samo, jak nie musiałem latać, żeby testować modele lotu (zacząłem latać dopiero potem - niedawno). A niektórzy oglądają/latają, a i tak ^$# z tego :002:
-
Smugacze.
Chodzi mi o to, że nie znając efektu w realu, nie da się dobrze ocenić jego wersji w grze. Coś jak rozmawiać ze ślepym o kolorach :D, z tym, że tutaj obie strony nie widzą ;)
-
Smugacze.
Chodzi mi o to, że nie znając efektu w realu, nie da się dobrze ocenić jego wersji w grze. Coś jak rozmawiać ze ślepym o kolorach :D , z tym, że tutaj obie strony nie widzą ;)
Smugacze? To na pewno nie jest nazwa potoczna? Jak zapytasz fachowca, to będzie Cię zapewniał o poprawności waserwagi i hebla. Pytam o poprawny termin.
Ależ oczywiście, że się nie zgadzam z tym ;) Jak się ma techniczny łeb, to wystarczy widzieć na filmie i wiedzieć tyle o kamerze, ile wie przeciętny Joe.
Podpowiedź: prędkość liniowa vs prędkość kątowa
Problem wizualizacji w branży symulatorów lotniczych polega na tym, że kręci się wokół niej za dużo artystów :001:
Oczywiście są też materiały wideo nagrane supeszybkimi kamerami, nagrane w tajnych ośrodkach badawczych http://www.youtube.com/watch?v=HaYCjfvHIsQ (http://www.youtube.com/watch?v=HaYCjfvHIsQ) Niestety są niedostępne dla przeciętnego zjadacza chleba. Z resztą nawet gdyby były, to ich analiza byłaby praktycznie niemożliwa do przeprowadzenia, w celu wyciągnięcia wniosków co do pożądanego wyglądu smugaczy.
:118:
-
http://pl.wikipedia.org/wiki/Smugacz
Tak wiem, wikipedia kłamie.
Wiesz, z Tobą w ogóle się dyskutować nie da. Masz swoją wizję tematu, i każdy kto myśli odmiennie się myli.
-
Pytam o poprawny termin.
Pocisk k$@%a smugowy
-
Pocisk k$@%a smugowy
Sun, postawiłbym Ci k$@%a piwo :D
-
Oglądałem wczoraj filmik.:((((
Jestem załamany . :015:
Spodziewałem się czegoś co mnie wgniecie w krzesło, hm czegoś co przeskoczy WOP graficznie i ustali nowy poziom, jeżeli chodzi o grafikę, w II wojennch simach.
A to wygląda prawie jak stary Iłek, no tylko spaczowany i zmodowany.
Smugacze to jakaś padaczka, system zniszczeń i rykoszetowania pocisków po płatowcu samolotu jakby żywcem wzięty ze starej gry, o tych gównianych płomieniach nie wspomnę, które biorą się z nikąd na płatowcu.
Jestem strasznie zawiedziony, oczywiście można bronić twórców ,że czas itd.
Olo chwalił się kiedyś ,że nowy produkt zostawi w tyle wszystko jeżeli chodzi o grafikę, no mnie to co zobaczyłem nie przekonało, ot taki Iłek po delikatnym liftingu robiony na szybko, chociaż trwało to wiele lat
Panowie toż to jakaś straszna padaczka, modele wyglądają sztucznie, tylko trochę ładniejsze niż w starej grze, o oświetleniu oraz jakości tekstur modeli nie wspomnę.
Kokpity się jeszcze bronią i w miarę wyglądają, a woda z daleka to jeszcze ok ale z bliska też padaczka i inni mają w tym temacie większe osiągnięcia, cały nieboskłon to chyba było copy , paste ze starego kodu.
Wiem Wiem wygląda jakbym tylko mędził ,no ale kurna spójrzcie na to i spróbujcie zaprzeczyć.
Toż to WOP pomimo postprocesów wygląda znacznie lepiej, a CoD miał zmieść graficznie WOP
Ach jeszcze zapomniałbym o dzwiękach, jakiś niby silnik na filmiku słychać ale trochę kiszka.
-
smugacz:
Chcę się tylko upewnić. Przykładam pewną wagę do używania poprawnej terminologii :)
Pocisk smugowy to raczej całość i to określenie pamiętam z RAPORT-u m.in. Ale sam element pocisku, który daje ten efekt musi mieć osobną nazwę i wystarczy sprawdzić jakiś artykulik o zmniejszaniu oporu dennego pocisków, żeby się upewnić, czy rzeczywiście fachowa nazwa tego elementu to smugacz i nie ma się co spinać. W końcu piwo to napój kulturalnych ludzi i takie słownictwo jest tu zupełnie nie na miejscu :002:
@empeck
wizualizacja smugaczy
Jak ktoś uważa, że sprawy techniczne to kwestia opinii, to zawiedzie się wiele razy w przyszłości. Nie moja wina :)
@PZPRGawlina
A ja nadal uważam, że jest szansa na to, że dostaniemy świetną otwartą platformę. Po prostu trzeba się pogodzić z tym, że rola jej twórców kończy się na jej (platformy) stworzeniu, a reszta należała będzie do moderów i twórców dodatków, które poprawią zaserwowaną nam średniznę. I tak uważam to za lepszy scenariusz niż scenariusz odwortny - super wykończenie przy nędznej platformie (fundamentach).
-
Odwzorowanie spraw technicznych na komputerze zawsze pociągnie za sobą pewne uproszczenia, to, czy one są trafne to inna sprawa i czy to komuś odpowiada, czy nie to jest właśnie kwestia opinii :)
-
Bucic może i masz rację co nie zmienia faktu ,że teraz to wygląda dla mnie padaczkowato, a to czy to będzie wspaniała platforma dla moderów to jeszcze póki co domniemanie , gry oficjalnie jeszcze nie ma, więc również nie wiadomo jak będzie się w praktyce modować.
No zwyczajnie myślałem , ze to będzie krok naprzód i jak zobaczę ostrzeliwany samolot to będzie to wyglądać jak na filmikach historycznych a nie jak w starym Ile.
Nic nie mówię o modelu lotu i technikaliach i oglądam tylko to co pokazują
Szczerze to przypomina mi trochę premierę tej "klapy" Operation Flaschpoint Dragon Rising, gdzie pierwej się przechwalali i pokazywali niesamowite realistyczne filmiki trailery(niby z gry, że tak wygląda), potem była nagle cisza, zbyt długa, i wszyscy się szykowali na "dzieło sztuki" aż w końcu niepoważne Codemasters wydało ot nagle takiego gniota, że fani Ofp ich w Australii zaskarżyli o oszustwo marketingowe, gdzie sama gra wygląda nędznie w stosunku do tego jak prezentowali ją na screenach i trailerach.
No i tutaj po oglądnięciu filmiku mam podobne wrażenia.
-
Odwzorowanie spraw technicznych na komputerze zawsze pociągnie za sobą pewne uproszczenia, to, czy one są trafne to inna sprawa i czy to komuś odpowiada, czy nie to jest właśnie kwestia opinii :)
Pleciesz teraz, byle pleść.
Po drodze między zebraniem materiałów a zamodelowaniem wizualizacji smugaczy nie ma miejsca na opinie. Jedyne miejsce dla Twoich opinii (dalej tylko o smugaczach) zaczyna się pojawiać w momencie przedstawienia nędznych efektów tego procesu ("amatorszczyzna" to w tym miejscu obrażanie moderów) i widzę, że na tym etapie czujesz się jak ryba w wodzie.
Skrzynia piwa dla tego, kto po wydaniu CoD znajdzie w nim największe badziewie, dla którego nie będziesz potrafił znaleźć wymówki.
Z dedykacją http://www.youtube.com/watch?v=GZR8a7Cskws (http://www.youtube.com/watch?v=GZR8a7Cskws)
-
Ja nie szukam wymówki, po prostu uważam, że Ty pleciesz by pleść, co więcej, uwielbiasz to :). Podobnie jak z FSXem, XPlane i szukaniem idealnego fmu.
Nie uważam CoD za ideał, wręcz przeciwnie, nie sądzę bym był wielkim fanem tego sima. Nie podobają mi się uproszczenia w startupie samolotów, nie podoba mi się, że nie będzie kampanii dynamicznej, nic nie wiadomo o komunikacji pomiędzy pilotami, jak będą symulowane radiostacje, nie podobają mi się ograniczenia dla modderów jeśli chodzi o wielkość map, nie jestem zachwycony tym, że Oleg & co. zlewa ciepłym moczem graczy offline, ale nie siedzę na forach i nie jojczę bez sensu z tego powodu. Gra wyjdzie to pogram i będę wiedział, czy jestem zadowolony z kupna produktu, czy nie.
A wracając do smugaczy, to marudzenie na nie było na forach ED, 1c, rof, boba. Nie dogodzisz :D
-
Ja nie szukam wymówki, po prostu uważam, że Ty pleciesz by pleść, co więcej, uwielbiasz to :) . Podobnie jak z FSXem, XPlane i szukaniem idealnego fmu.
Znowu gebelsowska metoda powtarzania?
Kolejny "syndrom artysty". Dosyć powszechny niestety. Artykuł z analizy FM itp. odbierany jest jako "poszukiwanie ideału", zamiast informacyjnie. Nie dziwne, że tacy potem mają opinie na kwestie techniczne.
-
Kończyć przepychanki, bo temat się zamknie i nie będzie gdzie biadolić.
-
OK, sorry Sun, ale przynajmniej dowiedziałem się, że nie mogę mieć własnych opinii, mam jakieś syndromy i jeszcze należę do 'takich'. LOL. :D
empeck out.
-
Ten film http://kanobu.ru/video/id191912/
do ściągnięcia, jak ktoś ma problemy ze strumieniowymi (57 MB) http://www.mediafire.com/?9z6mp6n1z2upiz7
-
Poczekajmy Panowie aż to wyjdzie do graczy i każdy będzie mógł naocznie (i nausznie) przekonać się że ma rację :118: . Ja już jestem, że tak napiszę, zaprawiony w bojach w dyskusjach nad tym co reprezentuje sobą gra Ił-2 Szturmowik. To juz moja trzecia bitwa na posty z nim (nową grą) w roli głównej będzie :002: (nie licząc puczy po drodze). Po kazej z nich odchodziła z foum spora ilość znaczących forowiczów (nie wyganiam Cię Bucic :020: ). I co? Nadal jestem z FB i będę z CoD też bo nie mam alternatywy. Zazdroszczę Bucicowi bo widzę że On ma :P , choć wg mnie podnieca się czymś co gdy wyszło to nie miało startu najmniejszego do FB które już dziadkiem w kategorii wieku gier wtedy było. I dziś też nie ma. Wszyscy jesteśmy pełni obaw co Olo wypuści, ale gorsze niż obecny FB to to chyba nie będzie, choć dziś zainstalowałem 4.10m i widzę że chyba płomienie są jak żywcem z CoD. I co, mam sie załamać? :021: Nie mogę, bo muszę polatać czasami w coś z II WŚ, sam RoF mi nie wystarcza. Czekam, kupię, zagram i ma nadzieję że ten trzeci element przejdzie w stały punkt zabawy na kompie.
-
Zazdroszczę Bucicowi bo widzę że On ma :P
Co mam? :)
-
Smugacze.
Chodzi mi o to, że nie znając efektu w realu, nie da się dobrze ocenić jego wersji w grze. Coś jak rozmawiać ze ślepym o kolorach :D, z tym, że tutaj obie strony nie widzą ;)
Jak się nie da. Jak się chce to można, smugi w realu http://www.youtube.com/watch?v=_aqJwHdMDK0
Chyba, że Olo Ekipa nie mogła znaleźć i zastosowała maksymalne uproszczenie a'la Star Wars (pulsacyjne działa laserowe), które to moim zdaniem są bardziej uproszczone niż w starym iłku.
@rutkov
Oczywiście że musimy zaczekać bo alternatywy raczej nie ma, a szkoda.
Miesiąc przed premierą skriny i zajawki powinny wgniatać w fotel i powodować wypieki na twarzy, tak aby każdy napalony symulotnik nie mógł się już doczekać premiery.
Tymczasem serwuje się nam wątpliwej świeżości kotlecik wmawiając od paru lat że będzie to best sim ever.
-
Jak się nie da. Jak się chce to można, smugi w realu http://www.youtube.com/watch?v=_aqJwHdMDK0
To jest smugacz na filmie, nie w realu.
-
A czym on się różni od realu wg ciebie, nie czuć zapachu smugi czy co?
-
Wibracje, ilość klatek na sekundę przy nagrywaniu, czas naświetlania pojedynczej klatki, czułość błony filmowej. To różni film od oka.
-
W sumie racja, lepiej dać StarWars będzie naturalniej i nikt nie przyczepi się do fps, no bo kto zna fps pulsacyjnego działa laserowego.
-
Wyjdzie sim, to będziecie sobie mogli pisać o działach laserowych. Nie wiem jak długo Bucic i Viker potraficie drążyć jeden temat, ale okres czasu dla smugaczy się wyczerpał.