Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => A-10C Warthog => Wątek zaczęty przez: YoYo w Marca 15, 2011, 23:38:49
-
Nie jeszcze jej nie ma, ale pojawiła się zapowiedź patcha: http://twitter.com/eagledynamics
Bardziej będzie dotyczył stabilności gry.
Końcówka marca.
-
Z usprawnień, patch ma rozwiązać wykrzaczenia się tytułu, może też już wniesie cienie do kabiny (albo to będzie w 1.1.0.8 ) oraz będzie znikać kursor w kabinie szybciej niż dotychczas.
-
Jutro instaler rusza do testów, jak pójdzie ok patch 0.7 będzie na wieczór albo na środę :).
-
Patch ma być za około godzinę, info z Twittera ED.
-
Już jest! DOWNLOADING...
-
Z nowości tego patcha:
-miękkie cienie, na YT wydawały się przyzwoite,
-HDR coraz słabszy,
-skróciła się odległość widoczności budynków, a w zasadzie na ustawieniach maksymalnych rysują się praktycznie pod samolotem
-ponoć działa DATALINK w MP (jeszcze nie sprawdzałem).
It was a major focus for this patch and should be fixed.
A tak poza tym:
FIXED BUGS AND ISSUES
Adjustments to reduce probability of stuttering
Fixed some bugs in the campaigns and missions
Fixed some bugs that caused tracks to play back incorrectly
Fixed force correlate mode for AGM-65K/H/G
Fixed missions sometimes crashing before getting to cockpit
Some glitches with GUI images are fixed
Assigning the same function twice to input device causing a crash is fixed
A new fuel tanks depot of 3D models was added
Fixed tracking of Aerial Refueling in Logbook
TACAN crashes if beacon activated by AI AFTER radio it turned on inside the player's plane is fixed
Fixed of a Molniya animations
E-3A now able to mid-air refuel
Fixed the damage model of the Su-25
AI helicopters will now hold assigned airspeed
Changed CCIP INVALID message logic
Fixed a bug with smoke that caused it not to follow wind direction
Landing and taxi issues of AI at Gelendzhik are resolved
Gun sight was changed from fixed 41 mil sight to 4000ft cross when CCIP INVALID condition exists in CCIP mode
Fixed GBU-38 inaccuracy when target designation is set a Markpoint
Fixed memory management during textures loading
Faster textures loading at start up
Fixed occasional crash on exit
Tuned textures loading procedure
E-3A pilots will no longer eject
Resolved issue with AI "traffic jams" at Sukhumi afld
Multiplayer - Exterior airbrake sound on other client loop is fixed
Restored key commands for quick communications without radio menu
AI getting damaged when refueling is fixed
AI flight members not forming up correctly with flight lead after takeoff is resolved
Fixed the crash with Effects.dll
Player pilot suffers hypoxia after shutting down engines on the tarmac is fixed
AI aircraft during taxi at Vaziani is resolved
Buildings that flicker and visibly grow up out of the ground on Low graphics settings is fixed
Aircraft shelters will use season textures
AI wingman Maverick usage causes crash is fixed
Crash when grass comes into view in not certain conditions is fixed
Problems with AI on the landing in Sukhumi, Krymsk, Anapa are fixed
Problems of AI aircraft on the taxi ways are solved
Mission crash caused some data from preparing mode is fixed
The switching of high-order digits on the VHF radios is fixed
Solved problem when a light source is present, fog disappears when viewed from above
DX renderer errors with textures loading are fixed
WorldManager error at mission editor loading is fixed
Mission generator error from mission editor is solved
MP- FMBase error with repeated connection to server is fixed
Adjusted taxi light of aircrafts
Fixed some bugs with the Buk and Patriot SAMs and their adjusted their behavior
The yellow cross cursor will be hidden if inactive for more than five seconds
Fixed G-meter in A-10C
Weapons.dll crash after Player Aircraft is Destroyed by Patriot or S-300 is fixed
ME. The mission browser opening is better optimized
Role changes of AI will not cause error in mission editor
ECM pod will work after rearming
Crash on cockpitbase.dll while watching the track is fixed
Crash on unpausing the MP track is fixed
Air Defense units will distinguished from other ground vehicles in the debriefing
Some bugs in the logbook are fixed
Fixed some a textures Z-fighting bugs on the ground
Fixed a time combo-box in the mission generator
Adjusted A-10C oxygen system when the aircraft is on the ground
MP- Fixed crash whenever a client or the server pilot uses the emergency External Store Jettison button
UnitGroup crash with ship shooting is fixed
Adjusted input default profiles
The buildings shadow glitch in the TGP video is fixed
-
Super, zaczynam ciągnąć po drucie ;) .
http://www.digitalcombatsimulator.com/en/downloads/patches/dcs-wh_patch_1.1.0.7_en/
Jak wrażenia? Śmiga pięknie obecnie, kolejny krok in plus. Natomiast nie podoba mi sie to, że teren dobudowuje się znacznie później, co głupio wygląda. Do tego domki rosną dosłownie w oczach nawet na wysokich ustawieniach, a do tego jakby strzelają. Raz na jakiś czas pojawia się biały kwadracik przy niskich przelotach. Ktoś to potwierdzi? Postaram się nagrać filmik.
-
Obawiam się że optymalizacja poszła w drastyczne przycięcie zasięgów renderowania obiektów.
A opcji self shadows w kokpicie jeszcze nie dodali?
-
Tak ustawienie mam nawet na High (dystans, co poprzednio zabierało baaaardzo dużo klateczek), śmiga miło, ale gorzej teraz widać wszystko. Randerowanie następuje tuż przed nosem, co przy przycelowaniu np. w trybie CCIP nie jest dobrą opcją. Nowych cieni w kabinie brak (tych z YT).
Ok zrobiłem nagranie z bugiem o którym pisze, stery, karta itp, wszystko to samo co w 1.1.0.6 a tutaj nagle pojawiąją się takie białe kwadraciki co jakis czas.
http://www.youtube.com/watch?v=mYasz69Fzu4 CCC 11.4 oraz 11.3 to samo.
-
Sprawdziłem działanie gry po zaaplikowaniu nowego patcha. Nie bawiłem się długo, ale na razie wygląda na to, że solidnie zminimalizowano wszelkie przeskoki, zaś sama gra jest znacząco bardziej płynna. Wlecenie w chmury dalej oznacza spadek fps do wartości, która powoduje, że już nie jest płynnie, ale nie ma już takich gigantycznych przycięć.
Gra jednak zauważalnie dłużej się ładuje. Może w ten sposób rozwiązano problem - załadowania wcześniejszego większej "partii" danych.
-
http://www.youtube.com/watch?v=L1d9m8131y4
Zrobiłem nowy film z tym bugiem, wygląda na to, że dotyczy kart z serii Ati 6xxx, czyli temat dość popularny :(.
Uwaga: odkryliśmy, że to bug nowego HDR.
-
Czy też macie takie wrażenie, że również majstrowano przy oddziaływaniu warunków zewnętrznych na płatowiec? Lądowanie z silnym wiatrem bocznym, czy nawet samo obciążenie bardziej czuć na Warthog'u.
-
Czy też macie takie wrażenie, że również majstrowano przy oddziaływaniu warunków zewnętrznych na płatowiec? Lądowanie z silnym wiatrem bocznym, czy nawet samo obciążenie bardziej czuć na Warthog'u.
Jakież było moje zdziwienie jak okazało się że nie potrafię wylądować :) Ze trzy razy podchodziłem do pasa i tak połamałem podwozie, masakra!!
-
Czy też macie takie wrażenie, że również majstrowano przy oddziaływaniu warunków zewnętrznych na płatowiec? Lądowanie z silnym wiatrem bocznym, czy nawet samo obciążenie bardziej czuć na Warthog'u.
Przepraszam, że pytam ale nie mogę się powstrzymać. Jesteś może zganionym, a zarazem owianym legendą tutaj bratem Galimexa czy to tylko zbieżność nicków? :).
-
Przepraszam, że pytam ale nie mogę się powstrzymać. Jesteś może zganionym, a zarazem owianym legendą tutaj bratem Galimexa czy to tylko zbieżność nicków? :).
Zbieżność, bez posmaku legendy :)
Pozdrawiam
-
A szkoda... ehhh ;). Dzięki za odpowiedź.
-
Troszkę polatałem na nowym patch'u i mam mieszane uczucia.
Potwierdzam, że poprawili bombardowanie GBU-38 kilku celów przez Markpoint choć zauważyłem, że celniej się strzela kiedy wyznaczy się cel na TGP lekko pod celem a nie centralnie. No ale działa i można cieszyć się jak wybuchają po kolei wybrane cele po jednym przelocie.
Jak już wcześniej pisałem na ustawieniach dynamicznych pogody jest trudniej wystartować. Bardzo mocno trzeba pracować pedałami i trzeba odpowiednio wcześniej wziąć drążek na siebie. Dłuższe "spacerowanie" po pasie z dużą prędkością może skończyć się złamaniem przedniej goleni. (Nie próbowałem startu z trymem na siebie, które nie działało w 1106).
Lądowanie z wiatrem bocznym to teraz moim zdaniem PIEKŁO. Już dawno nie miałem takich problemów jak teraz. A kiedy A-10tka jest maksymalnie obciążona to z 14 lądowań 3 razy nie skończyłem na poboczu z poprzebijanymi oponami.
Optymalizacja troszkę mnie rozczarowała. Jasne sim chodzi teraz płynniej ale to nagłe pojawianie się budynków ... błeeee... kiszka i nie naturalnie to wygląda.
Co do samego pilotażu nie wiem czy macie podobne odczucia ale Warthog złagodniał i łatwiej przyśpiesza po odchyleniu drążka. Samo sterowanie też jest bardziej precyzyjne. Nie próbowałem jeszcze tankowania ale coś czuje, że powinno być łatwiej w lotach w szyku.
-
Jak już masz tę misję z tym "piekłem" to wrzuć. Nie będę już kombinował z edytorem ale aż takich różnic do 1.1.0.6 nie odczułem - przeszedłem jedną misję z kampanii na nowych patchu plus parę testów z bombardowaniami i low passami. Wg. mnie poprawiono AI, zwłaszcza w misjach SEAD. Obecnie F-16ście faktycznie wyczyściły mi teren, bo w tej samej misji na poprzedniej wersji zaliczyłem niezłego zonka i parę niespodzianek po drodze :D.
Osobiście to nie podoba mi się, że teren buduje się tak późno. Owszem, efekt w fps teraz jest rewelacyjny, nad ziemią na ustawieniach wszystko właściwie high mam 50 fps (i taką ilość w FPSMAX). Jednak jeśli lecisz wysoko, punkty, poprzednio zwane miastami itp. wyglądają prawie jak zwykłe tekstury bez niczego. Do tego jeśli mamy cel jakiś na zmieni to dużo prościej go dostrzec (obraz jednak na TGP jest już poprawny). Powinni to zmieć wg. mnie, więc obecne ustawienia maksymalne, powinny być jako medium, a high to tak jak kiedyś było po prostu. Co ciekawe, zmiana budowania się sceny poprzez zmianę dystansu obecnie niewiele pomogą. Wydaje mi się, nawet, że ta opcja jest niepotrzebna nawet bo wygląda to zawsze tak samo.
No i bug z "white flash" z kartami 6xxx i włączonym HDR.
Reszta podoba się bardzo (na to co latałem).
-
A ja mam mieszane uczucia po tym patch'u. Niby wszystko działa mi płynnie ale ładowanie prostej misji, którą zrobiłem do celów treningowych, jest koszmarnie długie.
Czas ładowania wydłużył się 2x a może nawet 3x. Teraz muszę czekać 5min a może i więcej. Nie sprawdzałem czasu ale mogę iść do kuchni nastawić wodę w czajniku i jeszcze zdążę zrobić sobie herbatę :005:.
Coś mi się zdaje, że będę musiał zrobić reinstalkę, bo z tego co czytałem to ładowanie misji miało się poprawić a nie pogorszyć...
Ale może jest to spowodowane też tym, że zmieniłem sobie w tym samym czasie kartę graficzną. Zaszalałem i kupiłem sobie 560Ti :002:. Ale co dziwne fps'y mam tylko na poziomie 25 (w kabinie na wprost przyrządów) po bokach trochę lepiej a u góry ok.50.
Coś mi się zdaje, że reinstalka będzie niezbędna. Zresztą chyba czytałem gdzieś na forum, że jak upgrade nie wyjdzie to proponują reinstalację.
-
Ale patch .7 i tak chyba trzeba instalować na .6, więc nie wiem co "clean install" ma pomóc.
-
Ale co dziwne fps'y mam tylko na poziomie 25 (w kabinie na wprost przyrządów) po bokach trochę lepiej a u góry ok.50.
Coś tutaj nie halo. Jeśli to odpowiednik mojego 6970 to ja mam na wprost, po bokach na górę i dół po nowej łatce 50fps (blokada 50) "on the ground", czyli masz coś nędznie (A-10 działa, bo wyłączony to dodatkowe fps), większość High. Jeśli chodzi o czas ładowania, to może lepiej SSD wstaw jak za długo. U siebie widzę, że jest dłużej, ale nie ma dramatu, jakieś może 20% dłużej, ale za to od razu zauważ masz płynny obraz, a nie doczytywanie się jeszcze tekstur na pauzie przez kolejne naście sekund (i mówię to na przykładzie misji z kampanii z około 150 obiektami).
-
Ja w kompie mam wpięty stary dysk IDE w łańcuchu z DVD, być może to coś zwalnia. No ale na tym dysku mam tylko backup. No i to jest na osobnym kanale IDE...
Dyski na system i dane to dwa dyski SATA. No i mam też wpięty dysk SATA na USB.
Ale tak jak pisałem wcześniej do tego patch'a ładowało się wolno ale nie aż tak, zazwyczaj ok. 2 min.
Bo z karty jestem raczej zadowolony, CoD teraz hula dużo lepiej :003:
U mnie jeszcze wąskim gardłem jest procesor. Czytałem, że aby karta graficzna pokazała co potrafi CPU też musi być dobre. A ja mam C2D chyba 2,33Ghz na podstawce 775. I muszę też kupić więcej RAM'u bo mam tylko 3GB. Planuję kupić jakiś procek dualcore 3,3GHz ale jeszcze na starą podstawkę 775 i rozbudować RAM do 6GB. No ale muszę trochę uzbierać kasy...
Wcześniej miałem podłączony też drugi monitor (na TM MFD) i fps'y też miałem w okolicach 25 ale jak zmieniałem widok (TrackIR) to czasami spadały do pojedynczych fps'ów. Także tutaj podejrzewam, że to CPU i RAM powodowały te zacinki, bo generalnie te 25 fps'ów było. Po odłączeniu drugiego monitora fps'y mam stabilne.
Może coś w ustawieniach mam nie tak...? Generalnie wszystko na HIGH, włączony antyaliasing, krzaki i trawa chyba z odległości 100m, a drzewa 6000m o ile dobrze pamiętam.
Dzisiaj wieczorem spróbuję odłączyć ten dysk IDE i obaczę jak to wpłynie na ładowanie misji. Jak nie pomoże to reinstalka.
-
Generalnie Yossarian to Ty chłopie potrzebujesz 4 jajek powyżej 3GHz do tej karty. :021:
-
Tak, zapomnij o zmianie na kolejnego C2D z tą podstawką. Może zyskasz 2 fps i tyle. Nie idź tą drogą ! :D Jak już Sandy Bridge i najlepiej 2600K
-
Tak, zapomnij o zmianie na kolejnego C2D z tą podstawką. Może zyskasz 2 fps i tyle. Nie idź tą drogą ! :D Jak już Sandy Bridge i najlepiej 2600K
Raczej bym powiedział, że 2500k. A swoją drogą lepiej się zainteresować podstawką AM3, bo koszta podobne co do LGA775. A i ta ostatnia to jeszcze całkiem nieźle sobie radzi, zwłaszcza w mocnych konfiguracjach.
-
Hehe, dzięki za porady. Szczególnie z ta inną podstawką.
Koszty procka 3GHz na allegro to ok. 500zł. Muszę pokalkulować ile wyjdzie nowa płyta i CPU z inną podstawką.
I chyba doszedłem dlaczego mam tak mało fps'ów i dlaczego misja ładuje się tak długo. Zainstalowałem wersję 32bitową bo myślałem, że tak jak w becie zainstaluje binarki do 32 i 64 bitów.
Właśnie robię reinstalkę :002:
-
Eee to nie to. U mnie też się zauważalnie dłużej ładuje, a nic nie zmieniałem.
-
Ja też zauważyłem że misje ładują mi się dłużej po zainstalowaniu nowego patcha.
-
Zgadza się, to ma zapobiec doczytywaniu się tekstur w czasie lotu, po prostu wczytują się wcześniej. Dzięki temu w samym locie nie ma skoków FPSów.
-
A to jakaś ogólnie znany fakt był? Kurna nie doczytałem. :118:
-
Skąd, Wags mi wczoraj przy piwie powiedział :021:
-
A to jakaś ogólnie znany fakt był? Kurna nie doczytałem. :118:
Nie trzeba czytać, widać jak na dłoni :).
-
Oj tam, oj tam.... a jednak podziałało. Po reinstalacji na 64bitach czas ładowania mojej misji testowej wynosi 3,20 min. Faktycznie jest to trochę dłużej niż było przed patch'em ale to i tak lepiej niż to co było, 5-6min bez żadnej przesady.
A fps'y... no cóż. Tu też doszedłem dlaczego mam 25fps. Ano bo odpalam ekran z dodatkowymi 2x MFD, bo zdecydowałem się przykleić moje TM MFD na moim głównym ekranie (na rzepy :002:)
Jak uruchomiłem bez tych dodatkowych MFD to miałem na wprost ok 31-32 fps - stabilnie.
Muszę poszukać jak wyłączyć MFD w kabinie, wtedy może wzrosną też fps'y. Chyba ktoś to już zrobił...
-
Przy nowej łatce jeszcze zauważyłem, że przed eksplozją, jeśli mamy ją na TGP, gra na chwilę pauzuje, jakby myślała co tam ma zapodać jeśli chodzi o wybuch czy teksturę?
Podobno zmiana tej linijki może pomóc: http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1164853&postcount=40 , przetestuję wieczorem.
Podobno też warto zainstalować całego DCS'a od nowa, bez patchy a jako pełną wersję 1.1.0.7
-
Podobno zmiana tej linijki może pomóc: http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1164853&postcount=40
Jest błąd w "poprawnej" linijce, który powoduje wysypanie się DSC-a przynajmniej u mnie.
// mode = "USE_PRECOMPILED_EFFECTS_FOR_UNCHANGED_FILES";
mode = "USE_PRECOMPILED_EFFECTS_ONLY"
Poprawna powinna być
// mode = "USE_PRECOMPILED_EFFECTS_FOR_UNCHANGED_FILES";
mode = "USE_PRECOMPILED_EFFECTS_ONLY";
Faktycznie już nie pauzuje, ale raz mi się zwiesił system/komputer podczas dolotu drugiego maverick'a.
-
Jeśli ktoś jest niezadowolony z faktu, że po 1.1.0.7 teren ładuje się dużo bliżej nas możemy zmienić następujące linie:
line 56: "farDistance = 30000.0;"
line 39 "noise1back = 80000.0;"
Przykład.
(http://img820.imageshack.us/img820/8378/screen110408133346.jpg)
-
line 56: "farDistance = 30000.0;"
line 39 "noise1back = 80000.0;"
U mnie nie ma takich linijek.
-
(dysk)\Eagle Dynamics\DCS A-10C\Config\terrain- High.lua i zmień na takie wartości (lepiej zoptymalizowane):
line 21 "townFarDistance = 45000.0;"
line 39 "noise1back = 80000.0;"
line 56 "farDistance = 25000.0;"
W ustawieniach grafiki, VISIB RANGE na High.
-
Faktycznie już nie pauzuje, ale raz mi się zwiesił system/komputer podczas dolotu drugiego maverick'a.
Też to zmieniłem i jest ok, przy piętnastu trafieniach żadnej zwiechy jak poprzednio :). DCS mi się nie wykrzaczył. Wpisałem z tą poprawką.
-
Dzięki Troghv za podpowiedź, ja głupi szukałem w graphics.cfg.
-
Gdzie można sprawdzić aktualny wersje gry ( numer patch,a) ?
Po instalce , mam wersje 1.1.0 , po odpaleniu patcha (1.1.0.7) , nadal jest 1.1.0
-
Odpal Edytor misji i weź Credits (autorzy gry)
-
Też się strasznie motałem ze sprawdzeniem mojej wersji gry,ale pomimo,że mam najnowszą 1.1.0.7 to Track Ir mi nie działa.Chyba powinien?Coś przeoczyłem?
-
Musisz sprawdzić sterowniki do TiR'a, do Świnki potrzebne są najnowsze.
-
Odpal Edytor misji i weź Credits (autorzy gry)
Dzięki :)
-
Musisz sprawdzić sterowniki do TiR'a, do Świnki potrzebne są najnowsze.
Tak jest zartekB! Dzięki! Kurde,ale ten sim jest zarąbisty!
-
Tak jest zartekB! Dzięki! Kurde,ale ten sim jest zarąbisty!
Będzie jeszcze lepszy, bo łatka 1.1.0.8 już w drodze (cieniowanie w kokpicie, kolejne usprawnienia i fixy). A później, gdy już zrobią kompatybilność z BS i FC2 (mam nadzieję, że się uda), to sim dopiero rozwinie pełne skrzydła. Wtedy będzie można cierpliwie czekać na "DCS US Fixed Wing". Złota era symulatorów powraca? :banan
-
To się nazywa rzemiosło!I niech to będzie przykład dla innych twórców symulatorów jak należy traktować swoich wiernych fanów.W tym przypadku deweloperzy zachowali się wzorowo wydając wersje Beta i ostrzegając przed niespodziankami ewentualnych nabywców i konsekwentnie dążą do poprawy jakości swego produktu.God bless them,czy jakoś tak.W każdym bądż razie dla mnie BOMBA! :banan
-
Panowie, trochę nie na temat, ale co to jest ten TiR? To jakiś sprzęt, czy oprogramowanie?
-
Gerat pozwalający na rozglądanie się i kontrolowanie pola widzenia w symulatorach poprzez ruchy głową.
http://www.naturalpoint.com/trackir/
-
Tak będzie chyba bardziej "obrazowo"... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=9wXx3vMy_AQ (http://www.youtube.com/watch?v=9wXx3vMy_AQ)