Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover/Desert Wings – Tobruk/Blitz Edition => Wątek zaczęty przez: noe w Kwietnia 02, 2011, 20:47:53
-
Ja się zastanawiam czemu nie mogę w grze włączyć Anty-Aliasingu mam OFF. Czytam na forach i duzo ludzi zgłasza ten problem. Poradziliście sobie jakoś z tym?
-
Przy DX10 jest możliwość ustawienia anty-aliasingu az do 8x, natomiast przy DX11 - nie. Windows 7 64bit.
-
Zawsze można wymusić anty-aliasing w ustawieniach sterownika karty graficznej.
-
Na grafie mam AA na 8 ,ale w grze krawędzie są poszarpane.
Mam WIN XP sp3 a co za tym idzie DX9 w conf.ini ustawione- brak w grze możliwości wyboru AA jest tylko OFF
-
Mam WIN XP sp3 a co za tym idzie DX9
I to jest właśnie przyczyna. Prawdopodobnie COD korzysta z jakiejś funkcji DX (najprawdopodobniej przy analizie HDR), która ze względu na ograniczone możliwości starszego API nie może funkcjonować jednocześnie z MSAA. Może za jakiś czas, jeśli nVidia i ATI się przyłożą, będzie można narzucić antyaliasing z poziomu sterownika. Jednak będzie to wtedy FSAA a więc wydajność okrutnie ucierpi.
-
Właśnie u mnie też jest jakiś dziwny obraz, mam pod menu CoD ustawione x4 ale jakby nie było go wcale. Możliwe, że CoD u mnie odpala na DX11.
-
Możliwe, że CoD u mnie odpala na DX11.
Podejrzewam, że COD nie obsługuje DX11. Ustawienie czegokolwiek poza DX9 i DX10 skutkuje najprawdopodobniej powrotem do DX9. Dlatego wiele osób, które kombinują z ustawieniem DX11 nie może włączyć AA - bo tak naprawdę jadą na DX9. :)
AA w COD jest dość kiepsko zrealizowane. Mam ustawione 8x a mimo to miejscami schodki są bardzo wyraźne. Kiepska implementacja po prostu. Może z biegiem czasu poprawią i to.
-
Rash a daj screena u siebie jak to wygląda bez edycji, spicior na externalu?
-
Rash a daj screena u siebie jak to wygląda bez edycji, spicior na externalu?
Już wrzucałem tego screena, to są maksymalne detale i 8x AA:
(http://img860.imageshack.us/img860/6572/dovercod.th.jpg) (http://img860.imageshack.us/i/dovercod.jpg/)
Dzisiaj AA to nie jest taka banalna sprawa. Można to zaprogramować tak żeby, na przykład, wygładzało tylko krawędzie modelu samolotu a cała resztę olewało. Generalnie jest to zabawa w szukanie idealnego balansu między "wygląda dobrze" a "nie obciąża karty za bardzo". Na przykład kolesie z DICE w Bad Company 2 rozwiązali to tak, że wygładzane jest wszystko w najbliższym otoczeniu gracza, a to co daleko jest już olewane przez silnik gry. Daje to efekt na 3+ wg mnie. W COD jest to zrealizowane jeszcze inaczej...
-
No właśnie, mam podobnie. Efekt jest wg. mnie optycznie taki, jakby AA nie było, albo był na nie wiem, x1. Dla porównania - mam takie same ustawienie w sterownikach ATI w DCS, a wygląda tutaj tak. Screen bez edycji.
(http://img560.imageshack.us/img560/2830/screen110324223650.th.jpg) (http://img560.imageshack.us/i/screen110324223650.jpg/)
-
Noe powiedz, czy działa ten DX10 dla XP i czy rozwiązał problem?
-
Trochę poczytałem o tym DX10 pod XP i ponoć nie ma czegoś takiego jak DX10 pod XP i jest duże ryzyko że winda się wywali. Na razie nie testowałem gdyż zastanawiam się czy po prostu przeinstalować systemu na WIN7 64, i tak mnie to nie ominie.
Miał ktoś do czynienia z DX10 pod XP?
Mam na laptopie Win7 i tam rzeczywiście AA dział tylko na DX10 ale kiepsko,praktycznie wygładzanie jakie znamy ze starego iłka nie istnieje.
-
DirectX 10 i 11 posiadają tylko Vista oraz Win 7. Windows XP posiada tylko wersję DX9c.
-
(...) ponoć nie ma czegoś takiego jak DX10 pod XP (...)
Dokładnie. Windows XP nie jest w stanie obsłużyć DirectX 10. Wynika to po części z decyzji żeby na siłę nie dostosowywać nowego API do starego systemu (XP to 10-letni dziad!), a częściowo ze zmienionej (począwszy od Visty) architektury sterowników. Jeśli kogoś to interesuję to niech se wklepie w Google "WDDM".
Jeżeli gdzieś traficie na jakiś programik czy metodę odpalenia DX10 pod XP to możecie być pewni, że są to bzdury. Co najwyżej mogą istnieć jakieś porty pozwalające odpalać gierki DX10-only pod XP albo pisane przez desperatów wrappery - oczywiście nie ma co liczyć na to, że z użyciem takiej sztuczki będziemy mieli pod XP to samo co inni pod Vistą czy 7ką i DX10.
-
Noe, coś mi się wydaję, że AA nie działa. Ustawiłem na x8 i nie zauważyłem większej różnicy od tego w trybie x1 ;) . Oczywiście ma nadzieję, że się mylę i zwyczajnie przy płynności animacji jaką miałem od razu po odpaleniu gry to nie zauważyłem różnicy.
Sprawdzałem na Win7 x64. W conf.ini ustawiony DX10.
-
Działa, działa, tylko słabo :P. Ale różnicę widać. Szczególnie w kabinach oraz w widokach zewnętrznych (samoloty).
-
Czyli tak w skrócie: Czy jest jakakolwiek szansa latania z AA na XP?
-
Czyli tak w skrócie: Czy jest jakakolwiek szansa latania z AA na XP?
Włączenie AA z poziomu sterowników?
-
Chodzi mi o sam CoD, a jeśli się nie da to czy idzie sterownikami. Przy czym chciałbym wiedzieć czy jest róźnica między AA z gry a AA ze sterowników.
-
Tutaj będę dalej pisał w sprawie AAA.
Uważam, że nadal nie ma tego wygładzania czy ustawie w grze czy w panelu Nvidia nic się nie zmienia i jest kiepsko. Gdyby to wygładzanie było to mógłbym stwierdzić, że gra może być, miałbym małą frajdę z testowania ale bez to wygląda jak gra na Commodore.
-
U mnie na XP cały ten AA nie działa, to jest włączenie go do x4 nic mi wizualnie nie daje (nie widzę), a cosik przymula. Mam na OFF i cierpię katusze, z tym, że wizualny niesmak braku AA jest niczym w porównaniu do wyglądu ziemi całej w kwadratozę...
-
Na te kwadraty to nie poradzę nic ciekawego ale zauważyłem jedno, co znacząco poprawiło widoki ale nie naprawiło AAA.
[core]
RandSeed = 0
TexQual=2
TexFlags.PolygonStipple=0
Shadows=0
SpecularLight=2
DiffuseLight=2
DynamicalLights=1
MeshDetail=2
LandShading=2
LandDetails=2
Sky=3
Forest=-1
VisibilityDistance=4 dałem na 4 i jest o niebo lepiej jeśli chodzi o rozmazane tekstury
LandGeom=2
DrawCollisions=1
Water=-1
Effects=2
EffFlags.Light=1
EffFlags.SpriteRender=0
Grass=-1
CordEffect=1
UseFog=0
UseLandCube=1
UseLandConnectedObject=1
LinearObjectManager=1
Roads=-1
Sun=1
Clouds=1
EffFlags.LightSpritesProj=1
ShadowMapSize=5
TexFlags.AsyncLoad=1
TexFlags.ShowTexture=0
SimpleMesh.SWTransform=0
SimpleMesh.QuadTreeClip=1
SimpleMesh.InstancingHW=1
EffFlags.LightContextSprites=1
CloudsFlags.Detailed=1
TexFlags.CreateHDR=1
Decals=2
EffFlags.SWLight=0
TexFlags.CockpitOnePass=0
MegaTexture=0
TexFlags.Reflection=0
RenderTargetQual=3
MSAA=4
MeshStatics=3
MeshStaticsDetail=0
SimpleMesh.QTNoCompose=0
MeshFirstLod=0
MeshShowLod=0
SpawnHumans=0
TexFlags.FastTransparency=1
TexFlags.SSAO=0
TexFlags.VSync=1
[admin]Zdania zaczynamy z wielkiej litery, a kończymy kropką. Mazak.[/admin]
-
Tak mi przyszło do głowy jeszcze.... Może to wina starszych sterowników? Może
cod CoD potrzebuje najnowszych?
Na tym filmie widać, że koleś nie ma najmniejszych problemów z wygładzaniem.
http://www.youtube.com/watch?v=Sfivk6t51vE&feature=player_profilepage
Sprawdzał ktoś coda CoDa z różnymi sterami?
-
Z 266.xx i właśnie od dzisiaj najnowszymi, bodajże 275.xxx. Gdzieś ktoś napisał, że pomagają na coś, ja tam nie wiem, nie widzę różnicy, może kartę mam za starą :) 9800GT.
-
Tak mi przyszło do głowy jeszcze.... Może to wina starszych sterowników? Może cod CoD potrzebuje najnowszych?
Na tym filmie widać, że koleś nie ma najmniejszych problemów z wygładzaniem.
http://www.youtube.com/watch?v=Sfivk6t51vE&feature=player_profilepage
Sprawdzał ktoś coda CoDa z różnymi sterami?
Jest tak samo, po prostu część załatwia kompresja a część przeskalowanie jeśli nie oglądasz filmu w 1080.
AA nie poprawisz, bo jest taki jak go zaimplementowali twórcy. Po prostu efekty graficzne nie są kompatybilne z typowym wygładzaniem przez multisampling. Tylko w trybie DX9 można próbować wymusić supersampling na kartach nvidii, ale to wymaga grzebania w ustawieniach sterownika programem typu nvidiaInspector oraz w większości gier zabija wydajność.
Z kolei na kartach ATI można próbować włączyć filtrowanie morfologiczne, które ma tę zaletę, że działa także w DX10. Ale nie wiem jak z efektami.
-
Uwaga do tych, którzy grzebią sami i wyłączają Steam Cloud dla plików ustawień: obłożenie przycisków/osi ustawia się wtedy na domyślne. Trzeba sobie przed tą operacją zgrać wszystko do osobnego pliku (nawet z UI, jest przycisk), potem załadować. Taki lajf.
-
Potwierdzam wsio mi się zresetowało!!
Może ktoś dać listę plików które trzeba sobie zgrać przed zmianą?
-
Wystarczy, że z intefejsu gry Controls zrobisz Save, a po resecie Load i po sprawie. Opcje grafiki się nie resetują, tylko klawiszologia + opcje okienek typu chatbar czy motor info w grze (pozycje, kolor etc.)
-
Własnie mam z ta opcją problem, jak daje zapisz jako nic się nie dzieje. Może lepiej jakiś plik zachować tylko który?
-
Zdaje się pliki conf.ini (genralne ustawienia) i confUser.ini (klawiszologia). Z katalogu użytkownika w "Documents And Settings", nie z katalogu gry (tam są chyba default'owe pliki).
-
(http://s6.ifotos.pl/mini/Image-338_asaneeh.jpg) (http://ifotos.pl/z/asaneeh/) (http://s2.ifotos.pl/mini/Image-337_asaneex.jpg) (http://ifotos.pl/z/asaneex/) (http://s6.ifotos.pl/mini/Image-336_asaneen.jpg) (http://ifotos.pl/z/asaneen/) (http://s6.ifotos.pl/mini/Image-343_asaneqh.jpg) (http://ifotos.pl/z/asaneqh/)
Coś poczytałem, pokombinowałem i jest trochę lepiej. Ogólnie FXAA to jedyna opcja która coś daje + włączenie AA w grze (ponoć między 2-8 nie ma żadnej różnicy zresztą ale on/off jest, w fps czy 2 czy 8 żadnej)
Opcje u mnie:
(http://s10.ifotos.pl/mini/Image-339_asanewp.jpg) (http://ifotos.pl/z/asanewp/)
(http://s10.ifotos.pl/img/Nowy-1JPG_asanewh.jpg)
Ps. dlaczego Pseudo full screen i V-sync off?
G-sync nie działa w CoD jak damy full screen (uwaga dla korzystających z G-sync jak Qrdl ;D ). Pozostali niech sobie dadzą full screen i v-sync on.
Teraz G-sync działa. Jeszcze tylko ReShade obowiązkowo.
-
Z tym V-Syn przy G-Sync różnie bywało z ostatnim (przed puthem parówkowym) TF. U mnie np. jak był pełny ekran i V-Sync on, to G-Sync działał, a jak dawałem V-Sync off, to G- Sync nie działał, czyli było odwrotnie do oczekiwań. Taki to urok Kloda.
-
Zdaje się, że jak chcemy stosować reshade albo Sweetfx to trzeba w grze wyłączyć AA.
-
Zdaje się, że jak chcemy stosować reshade albo Sweetfx to trzeba w grze wyłączyć AA.
Niech się nie zdaje. Działa bez problemu :):
(http://s2.ifotos.pl/mini/Image-347_asansae.jpg) (http://ifotos.pl/z/asansae/)
Pewnie Ci się z RoF pomyrdało? ;>
-
Masz rację. Działa. A te twoje ustawienia nvidia - miodzio.
-
Masz rację. Działa. A te twoje ustawienia nvidia - miodzio.
Tak, efekt udało się osiągnąć całkiem dobry (zwłaszcza jeszcze z ReShade). Przykład ten screen:
(http://s2.ifotos.pl/mini/Launcher-_asaspxp.jpg) (http://ifotos.pl/z/asaspxp/) (http://s6.ifotos.pl/mini/Launcher-_asaspxr.jpg) (http://ifotos.pl/z/asaspxr/)
Bałem się trochę o jakość "spotów" przy takim wygładzaniu, ale nie jest źle, poniżej 3 Defianty:
(http://s2.ifotos.pl/mini/Launcher-_asasrwn.jpg) (http://ifotos.pl/z/asasrwn/)
-
Ja tam ich nie widzę! Gdzie one?
-
Ja tam ich nie widzę! Gdzie one?
Hehe, jakaś 13.30 na dole no :).
-
- Niemcy, Niemcy na dole!
- Nie widzę ich, gdzie?
- Na dole, na prawo. :002:
-
Ja pitolę, idę do okulisty, jak kontaktu od razu nie mogłem znaleźć nawet na zrzucie ekranu. :( Widać je, faktycznie, wszystkie 3.