Autor Wątek: Brak Anty-Aliasingu  (Przeczytany 15475 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Brak Anty-Aliasingu
« dnia: Kwietnia 02, 2011, 20:47:53 »
Ja się zastanawiam czemu nie mogę w grze włączyć Anty-Aliasingu mam OFF. Czytam na forach i duzo ludzi zgłasza ten problem. Poradziliście sobie jakoś z tym?

Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 02, 2011, 20:57:56 »
Przy DX10 jest możliwość ustawienia anty-aliasingu az do 8x, natomiast przy DX11 - nie. Windows 7 64bit.
Prawdziwy programista wiesza się razem z programem ...

Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 02, 2011, 21:29:21 »
Zawsze można wymusić anty-aliasing w ustawieniach sterownika karty graficznej.
Pozdrawiam.
 

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 02, 2011, 21:35:40 »
Na grafie mam AA na 8 ,ale w grze krawędzie są poszarpane.
Mam WIN XP sp3 a co za tym idzie DX9 w conf.ini ustawione- brak w grze możliwości wyboru AA jest tylko OFF

Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 03, 2011, 00:59:41 »
Mam WIN XP sp3 a co za tym idzie DX9

I to jest właśnie przyczyna. Prawdopodobnie COD korzysta z jakiejś funkcji DX (najprawdopodobniej przy analizie HDR), która ze względu na ograniczone możliwości starszego API nie może funkcjonować jednocześnie z MSAA. Może za jakiś czas, jeśli nVidia i ATI się przyłożą, będzie można narzucić antyaliasing z poziomu sterownika. Jednak będzie to wtedy FSAA a więc wydajność okrutnie ucierpi.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 03, 2011, 13:36:11 »
Właśnie u mnie też jest jakiś dziwny obraz, mam pod menu CoD ustawione x4 ale jakby nie było go wcale. Możliwe, że CoD u mnie odpala na DX11.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 03, 2011, 13:45:45 »
Możliwe, że CoD u mnie odpala na DX11.

Podejrzewam, że COD nie obsługuje DX11. Ustawienie czegokolwiek poza DX9 i DX10 skutkuje najprawdopodobniej powrotem do DX9. Dlatego wiele osób, które kombinują z ustawieniem DX11 nie może włączyć AA - bo tak naprawdę jadą na DX9. :)
AA w COD jest dość kiepsko zrealizowane. Mam ustawione 8x a mimo to miejscami schodki są bardzo wyraźne. Kiepska implementacja po prostu. Może z biegiem czasu poprawią i to.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 03, 2011, 14:06:42 »
Rash a daj screena u siebie jak to wygląda bez edycji, spicior na externalu?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 03, 2011, 14:52:56 »
Rash a daj screena u siebie jak to wygląda bez edycji, spicior na externalu?

Już wrzucałem tego screena, to są maksymalne detale i 8x AA:


Dzisiaj AA to nie jest taka banalna sprawa. Można to zaprogramować tak żeby, na przykład, wygładzało tylko krawędzie modelu samolotu a cała resztę olewało. Generalnie jest to zabawa w szukanie idealnego balansu między "wygląda dobrze" a "nie obciąża karty za bardzo". Na przykład kolesie z DICE w Bad Company 2 rozwiązali to tak, że wygładzane jest wszystko w najbliższym otoczeniu gracza, a to co daleko jest już olewane przez silnik gry. Daje to efekt na 3+ wg mnie. W COD jest to zrealizowane jeszcze inaczej...

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 03, 2011, 16:04:27 »
No właśnie, mam podobnie. Efekt jest wg. mnie optycznie taki, jakby AA nie było, albo był na nie wiem, x1. Dla porównania - mam takie same ustawienie w sterownikach ATI w DCS, a wygląda tutaj tak. Screen bez edycji.





webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 03, 2011, 16:59:39 »
Noe powiedz, czy działa ten DX10 dla XP i czy rozwiązał problem?
Pozdrawiam.
 

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 03, 2011, 17:41:05 »
Trochę poczytałem o tym DX10 pod XP i ponoć nie ma czegoś takiego jak DX10 pod XP i jest duże ryzyko że winda się wywali. Na razie nie testowałem gdyż zastanawiam się czy po prostu przeinstalować systemu na WIN7 64, i tak mnie to nie ominie.
Miał ktoś do czynienia z DX10 pod XP?

Mam na laptopie Win7 i tam rzeczywiście AA dział tylko na DX10 ale kiepsko,praktycznie wygładzanie jakie znamy ze starego iłka nie istnieje.

Offline JG300_Hauptmann Kuba

  • JG300
  • *
  • Jagdflieger
Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 03, 2011, 18:54:18 »
DirectX 10 i 11 posiadają tylko Vista oraz Win 7. Windows XP posiada tylko wersję DX9c.

Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 03, 2011, 18:56:49 »
(...) ponoć nie ma czegoś takiego jak DX10 pod XP (...)

Dokładnie. Windows XP nie jest w stanie obsłużyć DirectX 10. Wynika to po części z decyzji żeby na siłę nie dostosowywać nowego API do starego systemu (XP to 10-letni dziad!), a częściowo ze zmienionej (począwszy od Visty) architektury sterowników. Jeśli kogoś to interesuję to niech se wklepie w Google "WDDM".
Jeżeli gdzieś traficie na jakiś programik czy metodę odpalenia DX10 pod XP to możecie być pewni, że są to bzdury. Co najwyżej mogą istnieć jakieś porty pozwalające odpalać gierki DX10-only pod XP albo pisane przez desperatów wrappery - oczywiście nie ma co liczyć na to, że z użyciem takiej sztuczki będziemy mieli pod XP to samo co inni pod Vistą czy 7ką i DX10.

Odp: Brak Anty-Aliasingu
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 03, 2011, 23:23:50 »
Noe, coś mi się wydaję, że AA nie działa. Ustawiłem na x8 i nie zauważyłem większej różnicy od tego w trybie x1 ;) . Oczywiście ma nadzieję, że się mylę i zwyczajnie przy płynności animacji jaką miałem od razu po odpaleniu gry to nie zauważyłem różnicy.

Sprawdzałem na Win7 x64. W conf.ini ustawiony DX10.
Pozdrawiam.