Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover/Desert Wings – Tobruk/Blitz Edition => Wątek zaczęty przez: piotru w Kwietnia 09, 2011, 06:47:59
-
Witam,
Myślę że warto zebrać wyłapane babole do jednego worka, gra w pełni zasłużyła sobie na taki wątek. Chodzi mi jednak o ewidentne błędy w samej grze (np. jakiś wskaźnik działa odwrotnie, śmigło ma 16 łopat itp). Temat wydajności ma już kilka własnych wątków.
Na początek niewielki kaliber:
-martwy kokpit G50
-nieruchome kółko trymera wysokości w Spitfire
-przenikanie dźwigni regulacji mieszanki przez dźwignie przepustnicy w Hurricane
-praktycznie w każdym kokpicie naprawdę dużo niedziałających atrap
-pół atrapy jak włączniki iskrowników czy ręczna pompa paliwa
-
W offcialnym patchu 1.0.13954 pisze, że 'naprawili' kokpit G50 i wile innych bugów z innymi samolotami, nic o Spitfire niestety.
I zmienione miedzy innymi:
- Samoloty latały z zbyt dużymi ubytkami w skrzydłach - naprawione
- Można było skręcać mimo,że statecznik był odstrzelony - naprawione
- Ruskie kompasy - ulepszone (na prośbę graczy)
- Ustawienie radiatora bardziej wpływa teraz na aerodynamiczność samolotu
- i wiele innych
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/8071032709/m/1191079919
-
W offcialnym patchu 1.0.13954 pisze, że 'naprawili' kokpit G50 i wile innych bugów z innymi samolotami, nic o Spitfire niestety.
Rzeczywiście, przegapiłem...
-
http://rapidshare.com/files/456531933/lol2.trk
Latanie bez połowy skrzydła. Dodatkowo wylądowałem, żeby nie było :banan :021:.
-
- Źle działające sloty w Tiger Moth - powinny być automatyczne, a są wysuwane "skokowo"przez gracza. Dźwignia w kokpicie po prawej stronie powinna służyć jako ich blokada.
- Brak animacji w/w slotów na modelu TM. Wydaje mi się, że podobnie jest w Bf-109. Nie zaobserwowałem ich pracy.
-
Sloty w 109 działają...przynajmniej animacja.
-
Brak lusterek w Hurricane (tzn w widoku zewnetrznym są, a z kokpitu nie ma i nie można włączyć)
-
System Win XP sp3, C2Q8600 2,5GHz, 2GB Ram, GF9800GTX
Gra chodzi w 1400 x 900 w ustawieniach na low
Średnia ilość FPS nad kanałem to 25, czasem spada do 16 ale tylko w momencie gdy w walce jest więcej niż 10 samolotów.
Nie latam nad lądem - jeszcze przy tym kompie nie można:-)
Zaobserwowane bugi po patchu:
1. GUI - zawsze przy zmianie parametrów (w każdym dziale) wywala graficzne siatki wielokolorowe w pasku zmian.
2. Zawsze po każdej kolejnej 4 misji kampanii RAF - piąta misja się nie ładuje, brak paska tylko screen. Twarde wyjście i kolejne 4 misje ładuje.
Pytanie - to bug mojego kompa (zbyt mała pamięć?) czy to bug gry.
pozdro,
Lolo
-
Spadaki, podobnie jak drzewa są "bezkolizyjne". Zresztą nie wygląda też na to żeby można było kogoś na spadaku rozstrzelać.
-
Można przelecieć przez radary, testowane na 110tce.
-
System Win XP sp3, C2Q8600 2,5GHz, 2GB Ram, GF9800GTX
Gra chodzi w 1400 x 900 w ustawieniach na low
Średnia ilość FPS nad kanałem to 25, czasem spada do 16 ale tylko w momencie gdy w walce jest więcej niż 10 samolotów.
Nie latam nad lądem - jeszcze przy tym kompie nie można:-)
Zaobserwowane bugi po patchu:
1. GUI - zawsze przy zmianie parametrów (w każdym dziale) wywala graficzne siatki wielokolorowe w pasku zmian.
2. Zawsze po każdej kolejnej 4 misji kampanii RAF - piąta misja się nie ładuje, brak paska tylko screen. Twarde wyjście i kolejne 4 misje ładuje.
Pytanie - to bug mojego kompa (zbyt mała pamięć?) czy to bug gry.
pozdro,
Lolo
Można, można. Tylko trzeba zainstalować moda i pogodzić się z lekkim shimeringiem. Ja mam Q6600 3.0 Gf9600gt i nad lądem z drzewami i budynkami na med., cieniowaniem i drogami, AAx8 mam od 17 do 25 fps. Ważne aby land shading był na low.
-
...Tylko trzeba zainstalować moda i pogodzić się z lekkim shimeringiem.
Dzięki za info.
Kolejne sprawy:
1. Ogień, który trawi bombera, pali się "do przodu" - tzn nie działa pęd powietrza. Mam to na zdjęciu, ale nie mogę tu załączyć, wywala że brak miejsca (plik 33k)
2. Samolot symulowany, po zapaleniu paliwa, paląc się "cały" z kabiną włącznie lata ok 3-4 minut, zanim nastąpi "zwiodczenie sterów". Pilot nie ginie, nawet ma się dobrze :banan - też mam zdjęcie, ale... jak wyżej.
pozdro
Lolo
-
W kampanii, w Spitfire i Hurricane nie zauważyłem jakiegokolwiek zużycia paliwa. Według wskaźników mam go tyle samo na starcie i przy lądowaniu, bez względu na długość lotu. Szczególnie widoczne jest to w spicie gdzie zbiornik i wskaźnik paliwa jest tylko jeden.
Również w kampanii (przynajmniej RAF) liniowość jest na progu bólu zębów. Bez względu na rzeczywisty przebieg misji komentarz po niej i tak zawsze będzie taki sam (transfer do sq. 602 i związany z tym przelot, przelot zdobycznym 110 itp). Zachowanie gracza w czasie misji również zdaje się nie mieć wpływu na cokolwiek, nawet na komunikację radiową - można polecieć sobie w drugą stronę a AI będzie "gadała" między sobą jak gdyby nigdy nic.
W kampanii dużo trudniej przegrzać silnik - zwłaszcza na ziemi (ale to może być subiektywne wrażenie).
Brak jakiejkolwiek różnicy w dźwiękach przy otwartej i zamkniętej kabinie, w locie i na ziemi.
Generalnie po "jakim takim" ustabilizowaniu gry (mod) czas na dokładniejsze przyglądnięcie się FM/DM. Moim zdaniem FM jest zauważalnie lepszy niż w "iłku" (głównie inercja samolotów) ale może to tylko moje wrażenie?
piotru
-
W Spitfire Mk.II, wskaźnik powinien wskazywać poziom paliwa górnego zbiornika, po wciśnięciu przycisku umieszczonego obok niego, w Spitfire Mk.I powinny być dwa wskaźniki - osobno dla górnego i dolnego zbiornika. Jak jest w il2:HD/CloD, musisz sam sprawdzić, chwilowo nie mam dostępu do niego.
-
Sun, za dużo grałeś w FSX, nie siej zamętu :P
W spicie są dwa zbiorniki paliwa, o zbliżonej pojemności. Wskaźnik paliwa masz tylko jeden, dla tego zbiornika, który jest opróżniany jako drugi, więc przy pełnym zatankowaniu podczas krótkiej misji nie zauważysz zużycia paliwa. W realu stan paliwa był pokazywany dopiero po naciśnięciu przycisku obok zbiornika, w dodatku przyrząd miał dwie podziałki, bo inna była skala gdy samolot stał na ziemi przechylony na ogon, a inna w locie poziomym. W grze ilość paliwa masz pokazywaną cały czas.
A skoro jesteśmy przy bugach, to kokpit we wszystkich Spitfire jest identyczny, w dodatku wygląda jak mieszanka kokpitów Spitfire Mk II i Mk V i nie jest zgodny z żadną wersją tak naprawdę. Pewnie mógłbym wymienić z marszu ponad 10 rzeczy, które powinny różnić kokpit Spita Mk1 i Mk2... tylko po co ;)
-
(...) Pewnie mógłbym wymienić z marszu ponad 10 rzeczy, które powinny różnić kokpit Spita Mk1 i Mk2... tylko po co
Some - nie kop leżącego :004:
Mimo wszystko chciałbym taką kabinę w FB :020:
-
W msji obrony Manston, startujące Spitfire Ia mają oznczenia polskiego dywizjonu 303 :020: (oczywiście w 40' 303 latał na Hurricanach).
-
W Spitfire Mk.II, wskaźnik powinien wskazywać poziom paliwa górnego zbiornika, po wciśnięciu przycisku umieszczonego obok niego, w Spitfire Mk.I powinny być dwa wskaźniki - osobno dla górnego i dolnego zbiornika. Jak jest w il2:HD/CloD, musisz sam sprawdzić, chwilowo nie mam dostępu do niego.
W grze wskaźnik jest jeden, przycisk obok też jest a jakże! Tyle że to atrapa, nic nie przełącza a nawet nie ma żadnego "tooltipa". Co do wskazań paliwomierza to misja na drugi brzeg kanału i z powrotem (+ krótka walka , w sumie ok 30 min) nie robi na nim wrażenia, cały czas wskazówka wychylona maksymalnie w prawo.
piotru
-
Misja polega na odnalezieniu Graf Zeppelin :118: :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9e569e7d6367e2c.html
-
Drzwi w Spitfire są "przyspawane". W rozpoznawczych wersjach z kabiną ciśnieniową (np.XIX) to chyba nawet nie było drzwi, ale w I/II ???
W dalszy ciągu brak lusterka w Hurricane, czyżby plaga drobnych złodziejaszków/chuliganów na brytyjskich lotniskach w 1940 roku?
piotru
-
Zestrzeliłem He115. Jak wpadł do wody to urwał skrzydło z silnikiem, ale dalej pływał po wodzie przechylony na bok z pracującym pełną parą drugim silnikiem. Taka szwabska (ruska) motorówka ;-)
-
Latanie w nocy jest naprawdę zajefajne ale gdzie są światła nawigacyjne, światła do lądowania, jakiekolwiek zewnętrzne światła. Do jasnej cholery, jak się robi możliwość wyboru butów dla pilota to może warto by pomyśleć o światłach :006:
piotru
-
O jejku "światła" wielkie halo w RoFie też nie ma (na razie) :banan
-
O jejku "światła" wielkie halo w RoFie też nie ma (na razie) :banan
Ale masz pistolet z flarami za free :)
-
Pojazdy pojawiające się przy lotniskach czy też na pobliskich drogach, są bezzałogowe.
Najlepszy jest traktor widmo ciągnący beczkę paliwa :banan
-
Pojazdy pojawiające się przy lotniskach czy też na pobliskich drogach, są bezzałogowe.
Najlepszy jest traktor widmo ciągnący beczkę paliwa :banan
Pomyśl nim coś jeszcze napiszesz, ja nie mam zainstalowanej gry a wiem że: humanspawn=1
(http://img215.imageshack.us/img215/3970/81619214.jpg)
-
Pomyśl nim coś jeszcze napiszesz, ja nie mam zainstalowanej gry a wiem że: humanspawn=1
No jasne, jeśli muszę ryć w configu żeby coś nadpisać a nie mogę włączyć tego w opcjach to BUG i tyle w tym temacie z mojej strony :118:
-
Pomyśl nim coś jeszcze napiszesz
Jeszcze mała dygresja SpawnHumans=1 a nie humanspawn=1
Zainstaluj nim coś jeszcze wkleisz z poniższego forum:
http://allaircraftsimulations.com/forum/viewtopic.php?f=99&t=31774&p=352702
-
Dzisiaj zauważyłem, że po zastrzeleniu strzelca w He111 on nadal strzelał i to dosyć celnie. :D
-
To co opiszę to prawdopodonie nie bug, ale skopana misja przez jej twórcę/ów. Misja to Manstone (opisuję z wyborem dla niemieckiego pilota) czyli ostatnia z szybkich misji. Otóż na sam jej koniec gdy Heinkle juz odlecą po ataku, sześć (lub mniej gdy spadną w misji) Spitfire'ów przylatuje w ładnej grupce by lądować na lotnisku Manstone. ładnie krążą na 2000 m i po jednym podchodzą do lądowania nie przejmując się zupełnie latającymi 110tkami :). Można spokojnie poćwiczyć strzelanie do wolno lecącego celu gdyż herbaciarze ralizują bez względu na ostrzał swój zamiar lądowania. Po prostu coś więcej niż Wielkie Polowanie na Mariańskie Indyki :D. Testowane wielokrotnie gdyż ćwiczę w niej skila na 110tce :P
-
Strzelając w Hurricane widzę gdzie lecą pociski gdyż załadowane są białe obserwacyjne naboje. Sprawdziłem jakie dokładnie ma on załadowane i taki sam zestaw wpakowałem do Spitfire. Efekt jest taki, że jak nie było widać kulek przy strzelaniu ze Spita, tak nadal ich nie ma mimo załadowania takiego samego zestawu amunicji co w Hurricane.
Dla mnie to bug i to wielki. ;)
-
Ale za to AI nie reaguje jak ostrzeliwujesz je niewidzialnymi nabojami :D .
-
U Was też obsługa naziemna wykorzystuje okopy nowego typu ?
(http://www.il2sturm.webd.pl/Cod-1.jpg)
(http://www.il2sturm.webd.pl/Cod-2.jpg)
Czyżby nowa tajna broń niemieckiej propagandy?
(http://www.il2sturm.webd.pl/Cod-3.jpg)
-
No to ja dorzucę swoje 3 grosze.
Startuję Hurrkiem , koła toczą się po pasie, słyszę jak podwozie pracuje na nierównej powierzchni. Podnoszę nos, składam podwozie i .....................dalej dobiegają mnie dźwięki podwozia toczącego się po pasie....... Ląduję , koła dotykają pasa i ..... dźwięki milkną
Druga sprawa: przypisuję klawisz do komendy w dzial "Samolot", klikam ok iłek to łyka. Niby wszystko ok, ale zaraz, zaraz, czy ja już tego klawisza gdzieś przypisanego nie widziałem??? Sprawdzam. No oczywiście, tylko że w innym dziale, w "Ogólne" . Niby jakiś tam dźwięk przy przypisywaniu był, ale nie było komunikaty, że dany klawisz jest zajęty :012: skąd ja niby mam to pamiętać, że był w innym dziale ( jeśli przypisywany klawisz pojawi się dwa razy w tym samym dziale to wszystko jest ok )
:118:
-
Mam tak samo z tym dźwiękiem toczenia się po pasie startowym. Czasami milknie po oderwaniu się od pasa, ale czasami nie. Tak 50/50. Radzę sobie z tym tak, że jak słyszę nadal ten odgłos leciutko muskam kołami lotnisko i jest OK. Taka mała schiza :-)
-
Nie wiem do końca czy to bug ale od nowego pucza nie moge latać 110 w multi. Wejście do gry objawia sie pracującym lewym silnikiem i natychmiastowymi w związku z tym jego awariami. Pomijam już to że nie mogę prawego uruchomić. Jakos nie widzę na to rady a poprzednio było wszystko ok.
-
Już teraz wiem dlaczego drzewa są bezkolizyjne. To część uberprzebiegłego planu. Wszystko po to, żeby w quick mission z betapucza z atakiem na lotnisko RAF Defianty mogły startować przez las...