Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => A-10C Warthog => Wątek zaczęty przez: Solo w Czerwca 24, 2011, 21:16:26
-
Mam pewne problemy z pełnym zrozumieniem obsługi Mavericków:
1. W sytuacji gdy namierzam cel (przesuwając kursor) często jest tak, że zamaist zalockować się na celu, pojawia się taki obrazek na wyświetlaczu:
(http://img827.imageshack.us/img827/7286/screen110624204701.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/screen110624204701.jpg/)
W manualu piszą, że to efekt trybu Break Lock, tylko nigdzie nie mogę się doczytać co to właściwie jest i czemu to się tak robi.
2. Jak to właściwie jest ze stabilizacją obrazu przy namierzaniu celu? W manualu piszą, że można to robić przy pomocy TMS, jednak gdy w trakcie lotu usiłuję dokładnie namierzyć cel, to praktycznie nie jest możliwe bez włączenia aktywnej pauzy: kursor przemieszcza mi się jakby samoistnie, a próby przesunięcia go w kierunku na cel to męka straszna, bo kursor zazwyczaj woli przeuswać się dokładnie w przeciwnym kierunku niż ja chcę, np. gdy ja chcę w prawo, a on aktualnie samoistnie przesuwa się w lewo, to albo nie reaguje, albo w to prawo przesuwa się bardzo, bardzo wolno.
3. I jeszcze jedno: jak to jest z profilami, w manulau piszą, że przełącza się je DMSem, a u mnie DMS powduje przeskakiwanie pomiędzy rodzajami broni na poszczególnych pylonach, na ekranie DSMS. Co to w ogóle są te profile Mavericka? Jakieś profile lotu rakiety? Trochę niejasno jest to opisane w instrukcji.
-
1. Robi się tak ponieważ Mav nie jest się w stanie zalockować na celu. Musisz próbować dalej uchwycić cel, bo może być daleko, albo być mały.
2.Normalnie jest. Jak ustawisz Mava na na SPI a potem go ruszysz przestaje być stabilizowany i obraz lata razem z samolotem. Trzeba ustabilizować lot, i przy każdym przesunięciu celownika używać TMS Aft krótko który stabilizuje obraz na punkcie.
3.Właśnie o to chodzi. Możesz sobie wybrać Mavericka za pomocą DMS Left/Right, albo na stronie DSMS wybrać odpowiedni pylon.
Dodatkowo TMS Fwd krótko lockuje rakietę na celu więc można go od czasu do czasu użyć.
-
Gdy ustawiam Mavericka na steerpoint to rozumiem, ale na SPI? To znaczy że mogę wyznaczyć dowolny taki punkt w przestrzeni i potem automatycznie nakierować głowicę rakiety na ten punkt?
A jeśli chodzi o tę stabilizację, to jeśli dobrze zrozumiałem, użycie TMS Aft przy przesuwaniu kursora powodować będzie, że będzie on blokować się w momencie użycia tego przycisku, aż do momentu ruszenia go Slewem?
-
Owszem możesz sobie wyznaczyć dowolny punkt i potem robić z nim różne cuda. Do poczytania do poduszki o SOI i SPI manual strona 397.
Co do stabilizacji to dobrze rozumiesz. Najważniejsze jednak to ustabilizowany lot i dobrze dobrane slew rate.
-
Nie ukrywam, że trochę się w tym gubię.
Proszę moderatorów o wybaczenie że wklejam aż 11 dużych zdjęć, ale chciałbym sobie to "rozrysować" jak ja to widzę i ewentualnie prosić o korektę.
Ja tak namierzam i niszczę cele Maverickami (przykład):
1. Na dowolnym MFCD wybieram opcję DSMS.
(http://img89.imageshack.us/img89/6571/34929345.th.jpg) (http://img89.imageshack.us/i/34929345.jpg/)
2. Pojawia się ekran z dostępnym uzbrojeniem i wybieram sobie Mavericka przyciskiem OSB18 na pylonie 3 (zakładam, że od co najmniej 3 minut włączony jest EO), czyli Mav jest gotowy do boju.
(http://img143.imageshack.us/img143/4263/57501904.th.jpg) (http://img143.imageshack.us/i/57501904.jpg/)
3. Na drugim MFCD wybieram opcję MAV.
(http://img820.imageshack.us/img820/8189/81874408.th.jpg) (http://img820.imageshack.us/i/81874408.jpg/)
4. Pojawia się widok z kamery pocisku.
(http://img534.imageshack.us/img534/2783/76389936.th.jpg) (http://img534.imageshack.us/i/76389936.jpg/)
5. Ustawiam ten ekran jako SOI przyciskiem K (pojawia się ramka wokół ekranu).
(http://img15.imageshack.us/img15/4387/12395896.th.jpg) (http://img15.imageshack.us/i/12395896.jpg/)
6. Przyciskiem numerycznym i OSB8 ustawiam prędkość przesuwania kursora na ekranie Mavericka.
(http://img683.imageshack.us/img683/6929/69461126.th.jpg) (http://img683.imageshack.us/i/69461126.jpg/)
7. Przy tej wybranej prędkości zaczynam szukać na ekranie celu, przesuwając kursor przyciskiem HOTAS Slew. Jeśli zbytnio mi trzęsie obrazem, mogę sobie chwilowo zablokować kursor przyciskiem HOTAS TMS Forward Long, wówczas zamiast skrzyżowanych linii na ekranie mam takie trzy poziome kreski. In na sprawa to fakt, że dokładnie taki sam efekt uzyskuję gdy po prostu przestaję na chwilę przesuwać kursor. Tego nie potrafię właśnie zrozumieć.
(http://img580.imageshack.us/img580/4850/86305502.th.jpg) (http://img580.imageshack.us/i/86305502.jpg/)
8. Gdy w końcu namierzam cel (linie krzyża na ekranie leciutko drżą)...
(http://img707.imageshack.us/img707/5862/33448767.th.jpg) (http://img707.imageshack.us/i/33448767.jpg/)
9. Odpalam pocisk (muszę być co najmniej 7 mil od celu).
(http://img263.imageshack.us/img263/5408/12777793.th.jpg) (http://img263.imageshack.us/i/12777793.jpg/)
10. Mav sobie leci, leci, leci...
(http://img600.imageshack.us/img600/8945/77810493.th.jpg) (http://img600.imageshack.us/i/77810493.jpg/)
11. Fianł.
(http://img849.imageshack.us/img849/4660/97596557.th.jpg) (http://img849.imageshack.us/i/97596557.jpg/)
Dobrze to robię?
-
Proszę moderatorów o wybaczenie że wklejam aż 11 dużych zdjęć, ale chciałbym sobie to "rozrysować" jak ja to widzę i ewentualnie prosić o korektę. [...]
Póki przy wrzucaniu większej ilości zdjęć wklejasz ich miniaturki które każdy jeśli zechce może sobie powiększyć klikając na odnośnik nie ma absolutnie żadnego problemu.
-
Tak, tylko w zasadzie utrudniasz sobie życie. Na polu walki zanim znajdziesz cel mave'm to pewnie nie raz spadniesz. Więc polecam używać najpierw do tego celu TGP, którym stworzysz sobie SPI, następnie przełącz się na maverick'a, zrób SLEW (przycisk "V"), gdy podejdziesz bliżej celu tak około 7,9 nm lekko drgnij mave'm w celu zalockowania i odpal.
-
Zamiast drgnąć wystarczy po prostu naciskać TMS Forward Short bodajże (ostatnio grałem 2 tygodnie temu więc mogę się mylić), wtedy gdy jest się jakieś 7 mil od celu i samo zalockuje mavericka :)
-
Tak, tylko w zasadzie utrudniasz sobie życie. Na polu walki zanim znajdziesz cel mave'm to pewnie nie raz spadniesz. Więc polecam używać najpierw do tego celu TGP, którym stworzysz sobie SPI, następnie przełącz się na maverick'a, zrób SLEW (przycisk "V"), gdy podejdziesz bliżej celu tak około 7,9 nm lekko drgnij mave'm w celu zalockowania i odpal.
Hmmm, a to nie wychodzi na jedno, czy będę szukał celu przy pomocy TGP, czy bezpośrednio na ekranie Mavericka?
-
Hmmm, a to nie wychodzi na jedno, czy będę szukał celu przy pomocy TGP, czy bezpośrednio na ekranie Mavericka?
Nie TGP ma o wiele lepsze skalowanie. Zauważ, że Mav ma tylko dwa. Lepiej zrobić to jak pisze Żan Kulka, TGP, ustawiasz SPI na celu, potem przełączasz się na kamerę z Mav na drugim ekranie MFCD. TMS też w ruch jak post wyżej, bo Mav nie jest super dokładny. Należy bowiem jeszcze zalockować cel. Osobiście jeszcze ustawiam czułość kamery Mav na jakieś 2-3 (default to 5). Wtedy o wiele prościej nią operować.
-
Odnośnie punktu 7.
TMS Fwd długo odpowiada za stworzenie SPI więc Mav myśli że jest nieużywany i przechodzi w Break Lock.
Za lockowanie celu odpowiada TMS Fwd krótko.
-
Za lockowanie celu odpowiada TMS Fwd krótko.
Też tak można. Aczkolwiek ten sposób jest dobry dla celu pojedynczego. Z doświadczenia lepiej jest drgnąć, gdyż zazwyczaj cele stoją blisko siebie i po co w tym wypadku zawracać sobie głowę teemsami :004:.
-
Ok, ale w instrukcji jest napisane trochę co innego: gdy Maverick jest ustawiony jako SOI, użycie TMS Forward Long powoduje ustawienie SPI, czyli jak rozumiem, zalockowanie kamery Mava na określonym punkcie w przestrzeni, od którego można rozpocząć wyszukiwanie celu. Czyli jest to coś w rodzaju stabilizacji kamery na wybranym obszarze jeśli dobrze to rozumiem.
I nie rozumiem idei trybu Break Lock, dlaczego ustawienie SPI (TMS Forward Long) = zawsze Break Lock na ekranie Mavericka.
Co do TGP - tego nie przerabiałem, przejrzałem tylko instrukcję w tym temacie i mam mętlik w głowie.
To jest narzędzie do namierzania celów, ale ni chu-chu nie widze jego przewagi nad kamerą Mavericka.
-
Też tak można. Aczkolwiek ten sposób jest dobry dla celu pojedynczego. Z doświadczenia lepiej jest drgnąć, gdyż zazwyczaj cele stoją blisko siebie i po co w tym wypadku zawracać sobie głowę teemsami :004:.
Wiadomo. Co kto lubi. :121:
Ok, ale w instrukcji jest napisane trochę co innego: gdy Maverick jest ustawiony jako SOI, użycie TMS Forward Long powoduje ustawienie SPI, czyli jak rozumiem, zalockowanie kamery Mava na określonym punkcie w przestrzeni, od którego można rozpocząć wyszukiwanie celu. Czyli jest to coś w rodzaju stabilizacji kamery na wybranym obszarze jeśli dobrze to rozumiem.
Źle rozumiesz. TMS Fwd Long powoduje ustawienie SPI. Efektem ubocznym jest to że Mav się stabilizuje na tym punkcie. Jeżeli nie używasz kilku sensorów wystarczy użyć TMS Aft Short który włącza stabilizację na konkretnym punkcie na ziemi. Już chyba miałeś numer strony do poczytania o SPI? :021:
I nie rozumiem idei trybu Break Lock, dlaczego ustawienie SPI (TMS Forward Long) = zawsze Break Lock na ekranie Mavericka.
Coś się tego Break Locka uczepił jakby Ci rodzinę szarym mydłem wykończył? Jest bo jest, linie znikają i nie zasłaniają widoku więc można lepiej ogarnąć sytuację. Przyzwyczaj się i nie wnikaj.
Co do TGP - tego nie przerabiałem, przejrzałem tylko instrukcję w tym temacie i mam mętlik w głowie.
To jest narzędzie do namierzania celów, ale ni chu-chu nie widze jego przewagi nad kamerą Mavericka.
Przewaga jest taka że przy pomocy kamery Mavericka nie odróżnisz czołgu od autobusu pełnego dzieci z odległości większej niż 5nm. Za pomocą Liteninga natomiast można by z 20 nm podglądać gołe babki na plaży nudystów w Full HD. :118:
Albo zrobić coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=Mgarvg4qSwg
-
Solo zaczynasz ze złej strony. Do wyszukiwania celów używasz TGP (ma o wiele większego zooma niż kamera Mavericka), wybierasz cel, ustawiasz jako SPI i dopiero wtedy przełączasz się na Mavericki. Kiedy jesteś na stronie Mav dajesz China Hat forward long i gotowe.
-
Temat nadaje się tylko tutaj. Masz zresztą linka na stronie nr 1 z manualem z Sim HQ
http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3173624/Re_How_to_use_weapons_Picture_.html#Post3173624
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Solo zaczynasz ze złej strony. Do wyszukiwania celów używasz TGP (ma o wiele większego zooma niż kamera Mavericka), wybierasz cel, ustawiasz jako SPI i dopiero wtedy przełączasz się na Mavericki. Kiedy jesteś na stronie Mav dajesz China Hat forward long i gotowe.
Czasem to nie wystarczy. Jeszcze trzeba zidentyfikować cel optycznie i China Hat Short, tak jak wyżej, ustabilizować kamerkę na celu.
-
Aby mieć 100% pewności co atakujemy, po China Hat Short Fwd można jeszcze zrobić super zooma za pomocą DMS Forward :)
-
Temat nadaje się tylko tutaj. Masz zresztą linka na stronie nr 1 z manualem z Sim HQ
http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3173624/Re_How_to_use_weapons_Picture_.html#Post3173624
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hmmm, to jest faktycznie dobre, tylko nie rozumiem jednej rzeczy: dlaczego po namierzeniu celu przez TGP i utworzeniu dzięki temu nowego SPI autor pisze, że należy wcisnąć U w celu przełączenia na Mava. Po wciśnięciu U przecież HUD staje się SOI, z Maverickiem nie ma to nic wspólnego.
-
A to dlatego, że z poziomu HUD-a można zmieniać rodzaje broni i tryby broni. U- HUD jako SOI, M- Mater Mode (tryb), DMS Left/Right (rodzaj broni) Po co wciskać na DSMS-sie :004:
-
Jeszcze taka mała uwaga, jeśli wyszukujemy celów za pomocą TGP dobrze jest ustawić sobie go w tryb "Point", wtedy ładnie nam się lockuje na danym pojeździe i bardzo łatwo go zalockować maverickiem wtedy :)
-
A to dlatego, że z poziomu HUD-a można zmieniać rodzaje broni i tryby broni. U- HUD jako SOI, M- Mater Mode (tryb), DMS Left/Right (rodzaj broni) Po co wciskać na DSMS-sie :004:
A to nie szybciej będzie po prostu wcisnąć MAV na ekranie z TGP?
-
A to nie szybciej będzie po prostu wcisnąć MAV na ekranie z TGP?
Chyba szanowny kolega nie zrozumiał mojego przekazu. MAV na MFCD i tak trzeba wybrać, tylko i/lub wcześniej trzeba wybrać go (meverick'a) z panelu DSMS ( na prawym MFCD -DSMS- wybór uzbrojenia dla jasności). Tak więc można to uczynić na dwa sposoby: pierwszy- to DSMS na MFCD, drugi- to właśnie wybór z HUD'a, który musi być jako SOI.
-
Bo drogi Solo, tego że jak się tylko kliknie MAV na MFCD(a nie wybierze profil w DSMS albo przez HUD) to działa on jako sensor i nie da się go odpalić zapewne w manualu już nie znalazłeś co? :021:
-
Solo wciśnięcie MAV na prawym MFCD to połowa sukcesu musisz jeszcze uczynić aktywnym profil Maverick na lewym MFCD.
Panowie mnie uprzedzili :)
-
Bo drogi Solo, tego że jak się tylko kliknie MAV na MFCD(a nie wybierze profil w DSMS albo przez HUD) to działa on jako sensor i nie da się go odpalić zapewne w manualu już nie znalazłeś co? :021:
Nie, wcale, dlatego pewnie kilka postów wcześniej napisałem:
2. Pojawia się ekran z dostępnym uzbrojeniem i wybieram sobie Mavericka przyciskiem OSB18 na pylonie 3 (zakładam, że od co najmniej 3 minut włączony jest EO), czyli Mav jest gotowy do boju.
(http://img143.imageshack.us/img143/4263/57501904.th.jpg) (http://img143.imageshack.us/i/57501904.jpg/)
-
A to dlatego, że z poziomu HUD-a można zmieniać rodzaje broni i tryby broni. U- HUD jako SOI, M- Mater Mode (tryb), DMS Left/Right (rodzaj broni) Po co wciskać na DSMS-sie :004:
A to nie szybciej będzie po prostu wcisnąć MAV na ekranie z TGP?
I teraz nam wytłumacz jak mieliśmy pomyśleć inaczej.
-
Miało być na lewym MFCD do mojego postu wyżej.
2. Pojawia się ekran z dostępnym uzbrojeniem i wybieram sobie Mavericka przyciskiem OSB18 na pylonie 3 (zakładam, że od co najmniej 3 minut włączony jest EO), czyli Mav jest gotowy do boju.
Zgadza się. Ale niech szanowny kolega wyobrazi sobie sytuację:
Leci sobie kolega na cel. Jakieś śmiecie typu Kamzy, Smerch'e. Wybrane JDAM'y. Nos ma kolega wklejony w HUD by bacznie pokryć dwie linie, a tu nagle przypomina się, że można je zniszczyć za pomocą niekierowanych rakiet. Do ataku pozostały nanosekundy :021:, koledzy z bazy mnie wyśmieją, a dowództwo skarci za nierozsądne użycie broni :021:. Więc co kolega robi? Oddala głowę, szuka na DSMS-ie rakiet i przelatuje nad celem. Dlatego właśnie większość broni zmienia się z poziomu HUD'a. Ot takie małe usprawnienie.
-
I teraz nam wytłumacz jak mieliśmy pomyśleć inaczej.
no tak, że po ustawieniu SPI na TGP nie muszę klikać klawiszem U i przestawiać coś na HUDzie (nie do końca właściwie rozumiem co, więc mogę się mylić), tylko jednym wciśnięciem odpowiedniego OSB przełączam się na Mavericka i zostaje mi tylko zalockowanie celu.
W opisanej sytuacji wciśnięcie samego U jak mi tu radzono powoduje po prostu ustawienie HUDa jako SOI, a więc wybór Mavericka jako aktywnej broni wymaga więcej czynności, niż samo wciśnięcie opcji MAV na ekranie TGP.
A tak na marginesie: dobrym pomysłem było utworzenie z tego wątku osobnego wątku o MAverickach, nie wiem dlaczego moderator/administrator z tego zrezygnował. Temat jest konkretny i warto by go było zatrzymać dla potomnych. :)
-
Zgadza się. Ale niech szanowny kolega wyobrazi sobie sytuację:
Leci sobie kolega na cel. Jakieś śmiecie typu Kamzy, Smerch'e. Wybrane JDAM'y. Nos ma kolega wklejony w HUD by bacznie pokryć dwie linie, a tu nagle przypomina się, że można je zniszczyć za pomocą niekierowanych rakiet. Do ataku pozostały nanosekundy :021:, koledzy z bazy mnie wyśmieją, a dowództwo skarci za nierozsądne użycie broni :021:. Więc co kolega robi? Oddala głowę, szuka na DSMS-ie rakiet i przelatuje nad celem. Dlatego właśnie większość broni zmienia się z poziomu HUD'a. Ot takie małe usprawnienie.
Argumentacja rozsądna, tylko że wcześniej mówiliśmy o przełączaniu ekranu z TGP na MAvericka i lockowaniu celu. Chodziło mi tylko i wyłącznie, że prościej jest zrobićtak jak pisałem, czyli przełączyć ręcznie ekran na Mavericka. Chyba że czegoś nie zrozumiałem, to mi wytłumacz dlaczego po ustawieniu SPI na ekranie TGP kolejnym krokiem ma być wciśnięcie U i ustawienie HUDa jako SOI?
-
A ogarniasz coś takiego, że żeby wcisnąć OSB musisz zdjąć rękę z HOTASa a wybierając profil przez HUD rączki pozostają na swoim miejscu, mimo, że trzeba wcisnąć ze trzy guziki więcej? Poza tym jak już wcześniej zauważyłeś profil mavericka masz wybrany więc klikasz Coolie Hat w prawo krótko aż wybierzesz tryb MAV a potem przytrzymujesz długo by uczynić go SOI. Tadam. Znowu ręce zostały na joyu.
-
Samo wciśnięcie klawisza MAV na prawym MFCD nie oznacza automatycznego przełączenia się na AGM-65 jako aktywnej broni jeśli wcześniej tego nie uczyniłeś i masz wybrane np. GBU-12. Najszybszym sposobem zmiany aktywnego uzbrojenia jest HUD jako SOI i DMS prawo/lewo.
-
dlaczego po ustawieniu SPI na ekranie TGP kolejnym krokiem ma być wciśnięcie U i ustawienie HUDa jako SOI?
Bo jest szybciej i wygodniej? Dlatego, że piloci używają HOTAS-a, zamiast klikać jakieś guziczki. Po co szukać na DSMS-ie broni jakiej mamy użyć jak możemy zrobić to z poziomu HUD'a.
-
Ok, tu macie rację, choć dalej nie rozumiem jak wciśnięcie U ma mnie przenieść na ekran Mavericka, ale widać muszę coś jeszcze doczytać.
Mekki, ale stwierdzenia "a ogarniasz?" to sobie może darujmy, będzie nam wszystkim trochę przyjemniej. :)
-
Panowie uczę się obsługi Mavericka. Krótka misja zaczynam z powietrza, wybieram Mavericka i jest "ready". Na prawym (he?) wybieram "mav" i jest podgląd z sensora lecz
na za pomocą (średnik, przecinek itp) nie mogę obracać sensorem. Czasami to działało jak dałem klawisz "c" czyli "centroidalne" śledzenie jak rozumiem. Ostatnio kilka prób, nie mogę ruszyć pozycji sensora nie pomaga wciskanie "c". I często mam "gimbal limits". O co chodzi czy może ktoś mi jasno to wyłożyć będę wdzięczny?
Pisownia, nazwa tematu, itd. Następnym razem polecą procenty. Mazak.
-
Z przycisków nie obsługuję więc nie wiem co jest pod C itp. ale Gimbal limits pojawia się na MFCD jeśli obiekt znajduje się poza możliwościami śledzenia celu przez kamerkę zamontowaną na przedzie pocisku.
To będzie powodowało też, że pocisk albo się nie odpali albo zgubił już swój cel. Cel musisz utrzymywać na środku monitorka.
PS. jest już taki temat więc nie ma sensu zakładać osobny. Opcja szukaj na przyszłość.
-
[C] (China HAt Aft.) raczej nic tobie tutaj nie daje, bo to komenda "zrzucenia" SPI.
Najkrótsza droga to przejście HUD w tryb CCIP przyciskiem [M] (Master Mode Control Button), następnie wybranie Mavericka jako broń - [PageDown] (DMS right), przełączenie prawego MFD w tryb wyświetlania ekranu mavericka - [K] (Coolie Hat right), a następnie wybrać go jako SOI (Sensor of interest - dominujący sensor) poprzez przytrzymanie [K]. Po tym masz kontrolę nad głowicą pocisku. Krótkie wciśnięcie [V] (China Hat forward) zmienia powiększenie, krótkie przyciśnięcie [lCtrl+strzałka w dół] (TMS down) stabilizuje głowicę względem ziemi, a krótkie przyciśniecie [lCtrl + strzałka w górę] (TMS up) lockuje głowicę na celu.... jeżeli są ku temu warunki (zwykle nie ;) ).
Chyba, że coś poknociłem - ja latam na Cougarze, to mam wszystko pod łapami, nie używam klawiatury w ogóle.
-
Gdy mam mavericka w "READY" czemu nie mogę przesunąć "bramki" klawiszami (średnik, przecinek, kropka, slash) czasami to działało gdy dałem "C" (centroidalne śledzenie? ) lecz często i C nic nie daje a czasami jest "gimbal limits".
-
Gdy mam mavericka w READY czemu nie mogę przesunąć "bramki" klawiszami (średnik, przecinek, kropka, slash) czasami to działało gdy dałem C (centroidalne śledzenie? ) lecz często i C nic nie daje a czasami jest gimbal limits.
A takie proste pytanie, czy wyświetlacz z sensorem z AGM tak w ogóle to masz w trybie SOI?
-
Pomogła mi ta porada z klawiszem "K". Teraz ok można sterować celownikiem. I teraz mam
2 drugie pytanie - jak wybierać cel nie sensorem mavericka tylko TGP i zalokować tak żeby przejął to maverick? Tylko proszę o podanie klawiszologii (nie mam przepustnicy hot as).
Pisownia. Mazak.
-
http://il2forum.pl/index.php/topic,13667.msg246869.html#msg246869
-
Można również zajrzeć do "DCS A-10C QuickStart Guide" na stronę 29 (Target Designation Using the Targeting Pod), a potem na ekranie Mava przytrzymać CHINA HAT forward.
-
http://il2forum.pl/index.php/topic,13667.msg246869.html#msg246869
1) Wybierasz cel
2) "ctrl + kursor góra"
3) "crtl + kursor góra" long
4) "V " długo
5) Ustawiasz SOI na prawym MFD
6) Lockujesz cel "CRTL + kursor góra" (nie zawsze się od razu zalockuje)
-
Doszedłem do momentu gdy mam zalokowany cel na tgp oraz na mavericku. Lecz gdy chcę odpalić mava mam komunikat no track coś tam. Gdzie robię błąd?
-
Doszedłem do momentu gdy mam zalokowany cel na tgp oraz na mavericku. Lecz gdy chcę odpalić mava mam komunikat no track coś tam. Gdzie robię błąd?
Wg mnie wcale nie masz zablokowany cel na MAV, skoro pokazuje komunikat o braku śledzenia celu.
YT skarbnicą wiedzy i szkoleń: http://www.youtube.com/watch?v=V1IoF2xKBCI
Plus:
http://yoyosims.pl/DCSA10CLekcja3.html
-
A ja się założę, że próbuje zalokować cel z stu milionów kilometrów.
-
Yoyo ale u ciebie w poradach nic nie widzę na temat mavericka kierowanego z TGP.
Zdania zaczynamy wielką literą, a kończymy kropką.
-
Zaczynając od początku................ :roll:
Wybieramy na prawym "MFD" zakładkę "TGP"(klawisz "K" na klawiaturze), a następnie u góry wyświetlacza "A-G".
Pojawia się podgląd Z "TARGETING POD (TGP)" szukamy swojego celu, klawiszami " , . / ; " na klawiaturze, żeby móc to robić wyświetlacz musi być w zielonej ramce/obwódce(SOI), włącza sie to przytrzymując "K" dla prawego "MFD", dla lewego "H". Ustawiamy "TGP" na swój cel i klikamy "lctrl+strzałka w górę" tak by pojawił się napis "POINT", gdy sie pojawi, przytrzymujemy przez 2-3s "lctrl+ strzałka w górę". Następnie wybieramy na prawym "MFD" zakładkę "MAV" (również musi być w zielonej ramce/obwódce), poczym przytrzymujemy na klawiaturze klawisz "V" kamera mava powinna naprowadzić sie na cel który namierzyliśmy wcześniej przez "TGP". Jeśli chcemy przybliżyć obraz wystarczy kliknąć "V". Żeby zalockować mava na celu klikamy "lctrl+strzałka w górę" tak aby nić pionowa i pozioma połączyły sie w środku wyświetlacza. A teraz najtrudniejsze :evil: "ralt+spacja".
Oczywiście wcześniej musisz wybrać Mavericka z "DSMS".
A tak na marginesie, ja nauczyłem sie tego z treningów które są w grze, wiec ty pewnie też mógłbyś.
Mam nadzieje że moderatorzy wybaczą mi moje błędy w poście. :evil:
-
http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3173624/Re_How_to_use_weapons_Picture_.html#Post3173624 po angielsku, ale z obrazkami krok po kroku. Swoją drogą już chyba kilka razy był ten link dawany...
-
Witam ponownie. Miałem przerwę i znowu chyba coś zapomniałem. Gdy na TGP ustawię już POINT i dam U, to dostaję NOT SOI i przy przełączeniu guzikiem na MDF, na Mavericka nie mogę go nakierować na punkt wyznaczony na TGP za pomocą "long V". Co robię źle? Rozumiem, że dla niektórych moje pytania są śmieszne, lecz początkującemu ten sim może naprawdę zamieszać w głowie ;).
Poprawki Zfrr.
-
Dzieje się tak, ponieważ Twój Maverick jest NOT SOI (Not Sensor Of Interest), czyli nie ustawiłeś go jako nadrzędny czujnik. Prawdopodobnie TGP jest w danym momencie nadrzędny. Aby przełączyć SOI na Mava naciśnij "MAV" na MFD dwa razy. Pierwsze wciśnięcie przełącza obraz na ten z czujnika pocisku, a drugie wciśnięcie ustawia SOI właśnie. Innym sposobem jest użycie tzw. Coolie Switch (Przełącznik "Coolie") na HOTAS - jeżeli obraz z Mavericka masz na prawym MFD, to trzymasz Coolie Switch w prawo (domyślnie klawisz "K") przez jakąś dłuższą chwilę (krótkie wciśnięcie w prawo przełączy tylko między kolejnymi trybami MFD).
Przeczytaj sobie część "Sposób Użycia" tutaj: http://yoyosims.pl/DCSA10CLekcja3.html
-
O ile dobrze pamiętam, to China FWD Long działa jako "Slew all to SPI", więc niezależnie od SOI powinno MAVa ustawić. Moja diagnoza - brak ustawionego SPI.
-
Klawisz U (Coolie switch up) przełącza SOI na HUD, dlatego wyświetla ci się NOT SOI na MFD. Gdy na TGP ustawisz POINT na celu, wciśnij "long Up LCtrl" (TMS Up long), żeby ustawić SPI na celu. Potem możesz przełączyć SOI na Mavericka i i za pomocą "long V" (China hat forward long), nakierować go na wybrany punkt.
-
Jaro70000 ma rację. Nie zauważyłem mobo2, że napisałeś "dam U". Rzeczywiście "U" to funkcja Coolie Switch Up, czyli SOI staje się HUD. Musisz dać Coolie Switch w prawo lub lewo w zależności na którym MFD wyświetlasz obraz z Mavericka.
-
Wielkie dzięki panowie. Pomogło, aczkolwiek nadal mam problem z tym, że czasami złapię cel na TGP i jest POINT to na Mavericku (mam go w zielonej ramce), ale Mav nie chce się nakierować i pojawia się "gimbal limits".
Poprawki Zfrr.
-
"Gimbal limits" oznacza, że sensor nie może zwrócić się w kierunku celu, który jest poza polem obrotu i widzenia. Ruchomy czujnik TGP może prowadzić obserwację o wiele szerszego obszaru. A sensor Mavericka jest na czubku rakiety zamknięty w osłonie.
-
Ok, to działa ;-). Teraz mam problem, gdy na TGP mam cel i jest "point", to często na Mavericku nie można ustawić... (Tu autor chyba zgubił słowo. Zfrr)
Poprawki Zfrr.
Brak logiki, pisownia leży. Do tego brak poprawy i posiadanie więcej niż jednego konta. Na dobry początek +20. Gdy wrócą trzej królowie, to zabawa pewnie się rozkręci.
EDIT:
Zamiast tego wrócił Mazak i rozdał banany.
-
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale teraz prawdopodobnie problem leży w zbyt dużej odległości do celu. Musisz się zbliżyć na mniej niż 9 mil, by Maverick "zalockował" obiekt (po lewej stronie na MFD przy aktywnym obrazie z Mavericka jest przedstawiona odległość na wykresie DLZ: http://yoyosims.pl/sites/default/files/Obrazki/DCSA10/Mav_nolock.jpg). Trzeba też zwrócić uwagę co podwieszasz pod skrzydłami - system naprowadzania wersji D i G pracuje w podczerwieni, a G i H ma sensor elektro-optyczny, który będzie miał problem namierzyć cel w nocy lub we mgle. Nie jestem w stu procentach pewien, ale czujnik wersji G i H przy idealnej przejrzystości powietrza za dnia powinien szybciej obramować cel niż sensor IR wersji D i G.
Jest też błąd w simie - jeśli projektant misji ustawi jednostki na FARP, te obiekty staną się wyjątkowo trudne do "zalockowania" nawet w idealnych warunkach atmosferycznych.
-
Jezeli cel sie nie porusza, a masz go "zlockowanego" na TGP, to mozesz odpalic Mava uzywajac correlate mode.
Tutaj tutek:
http://youtu.be/sFAA9kIguZM
-
^ Jeśli "nosisz" AGM-65H, TGM-65H, AGM-65G, TGM-65G, AGM-65K lub CATM-65K ze sobą. Z najbardziej popularną wersją "D" tryb Force Correlate nie działa niestety.
-
Jako ciekawostkę podam, że można odpalić Mavericka bez pomocy TGP i bez problemu z utratą stabilizacji obrazu podczas przesuwania sensora.
Powiecie pewnie, że odkopuję temat, jednak to coś nowego, przedtem wszyscy mieli problemy z utratą stabilizacji obrazu podczas przesuwania sensora.
Stosuję w tym celu force correlate, ale tylko po to, aby ustabilizować kamerkę względem ziemi podczas kierowania pocisku na cel, potem wyłączam force correlate i lockuję cel normalnie.
Dzięki temu można atakować cele, które jak zaczną uciekać to nie zmyli to pocisku (bo w trybie force correlate cele ruchome nie są śledzone).
Tutaj jest poradnik:
http://www.youtube.com/watch?v=D6bECn3RJ8Q&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=D6bECn3RJ8Q&feature=youtu.be)
-
Powiedziałbym, że kombinujesz jak koń pod górę. Ja nie mam żadnych problemów ze stabilizacją kamery Mava. Niżej masz filmik jak odpalam pod rząd 4x AGM65-D bez wydziwiania z Force Correlate.
http://youtu.be/2FfRWA_ztlU
-
Panowie, małe pytanko. Przeczytałęm ten dział sam nie wiem ile razy i wszystko jest niby OK. Spokojnie namierzam cel przez TGP, też bez problemu robię sobie markpoint. Maverick namierza mi cel lub markpoint . Gdy jest to jakiś cel, typu czołg to oczywiście locuje się na celu ( automatycznie lub TMS up) i mogę odpalać. Problem mam gdy chcę się zalokować na dowolnym miejscu, niech to będzie pas startowy czy kępa trawy. Nie mogę zalocować celu a zarazem wystrzelić pocisku. Teoretycznie powinno to załatwić [lCtrl+strzałka w dół] (TMS down) stabilizuje głowicę względem ziemi i strzelam, ale nie załapuje. Czy coś robię źle, coś omijam ?
-
Coś jakoś nie dokładnie przeczytałeś ten dział. Jeśli potrzebujesz zaatakować pewną część dużego obiektu (np. określone okno budynku biurowca), możesz w tym celu wykorzystać „tryb wymuszonego skolerowania”. Tryb ten działa tylko w pociskach wersji AGM/TGM-65H, AGM/TGM-65G, AGM-65K oraz CATM-65K. Głowica kreauje wówczas uproszczony obraz terenu i naprowadza się na określone kontrastujące miejsce danego obszaru.
Aby użyć Maverick w trybie skorelowanego śledzenia należy:
1. Umieścić przełącznik „Boat Switch” na przepustnicy w pozycji centralnej (kombinacja klawiszy „Prawy Alt” + „Strzałka w dół”).
2. Przesunąć bramę śledzenia w pobliżu celu.
3. Ustabilizować Mavericka względem ziemi naciskając krótko „TMS Aft” na drążku (kombinacja klawiszy „Ctrl” + „Strzałka w dół”).
4. Przesunąć bramę śledzenia na kontrastujące miejsce, obramowanie w pełni się zawęzi, a krzyżyk kierunku całkowicie ustabilizuje.
5. Możesz teraz odpalić pocisk.
-
Nie chodzi mi o ten tryb, to wiem. Raczej o to czy mogę zalokować mavericka typu "D" na dowolnym punkcie, pas staratowy, most, bunkier albo dowolna kupka trawy. Czy „TMS Aft” spełnia funkcję lokowania się na celu innym niż dowolny pojazd ? Jakoś nie mogę go tak zalokować i odpalić.
-
Nie. Po to jest właśnie ten tryb.
-
Czyli Maverickem "D" zwyczajnie tego nie zrobię bo się nie da i już . Rozumiem, że jak chcę zniszczyć cele naziemne Maverickami , muszę wybierać inne wersje tego pocisku, do przezbrojenia w samolocie ?
-
Dokładnie. Jeżeli chcesz zniszczyć most to też zwróć uwagę na wielkość głowicy.
-
Rozumiem. Myślałem, że Mavericka "D" mogę też zalokować gdzieś dowolnie na glebie. Już gryzłem joya i klawiaturę ze złości, że coś źle robię. Przy takich celach jak most czy bunkier to chyba zwykłe „TMS Aft” wystarczy, dopiero gdy chcę dokładności ( wybrać np. okno lub konkretny filar mostu ) to tryb wymuszonej korelacji ?
-
Tak, tak.
A propos tworzenia markpointów przez TGP – pamiętaj o użyciu lasera. W innym wypadku może nie zgadzać się pozycja stworzonego punktu. To też może przysporzyć Ci kilka problemów.
(http://i45.tinypic.com/2wpti1f.png)
^ Bez lasera stworzysz markpoint w punkcie "B", a z włączonym laserem w punkcie "A".
-
Mówisz o włączeniu lasera w przełącznikiem w pozycję "Laser ARM" pod lewym MFCD , czy na TGP tam gdzie masz wybór laser , podczerwień ( guzik OSB 7)?
-
Nie latałem A-10C ponad rok, ale z tego co pamiętam to laser musi być uzbrojony, czyli przełącznik na "Laser ARM". Następnie za pomocą NWS (ten sam guzik którym wł/wył sterowanie przednim kółkiem) podświetlasz cel i dopiero wtedy tworzysz markpoint.
-
^ Shaitan dobrze prawi. ;)
-
No tak ale tego lasera też zależy od opcji LATCH na TGP (1): Parametr określa sposób ręcznego uruchamiania lasera, bądź wskaźnika IR.
• OFF: Laser, bądź wskaźnik IR będzie włączony, tak długo jak przycisk Nosewheel Steering (lub Insert na klawiaturze) pozostanie wciśnięty.
• ON: Laser, bądź wskaźnik IR zostanie włączony po naciśnięciu przycisku Nosewheel Steering (lub Insert na klawiaturze). Laser zostanie wyłączony po następnym naciśnięciu przycisku.
domyślnie jest na OFF
Nie wiem czemu ale tworzyły mi się te punkty i bez tego lasera, co ważne w tych miejscach co chciałem i pierwszy był "A". Hmmmm to znaczy, że jeszcze muszę się chyba podszkolić w markpoint, lub jest jakiś błąd w DCS 1.5.2 . Na stronie YoYoSims, chyba by się przydała 6 lekcja o markpoint i sterpoint :)
-
Musisz to wziąć na logikę. Często te punkty stworzą się blisko tej pozycji co chcesz – szczególnie jak jesteś bardzo wysoko nad celem. Ale znajdź wysoki most, podleć do niego prostopadle w odległości 20 mil i w miarę nisko (ja wiem? np. >1000ft), zalokuj drogę na nim, wyłącz laser i stwórz markpoint na tej drodze. Wtedy sprawdź czy ten punkt jest dokładnie w tym miejscu.
To o czym piszesz na początku nie ma znaczenia. To tylko sposób na uruchomienie lasera – chcesz trzymać guzik czy włączyć/wyłączyć po wciśnięciu. Ważne, że przy tworzeniu markpointa laser musi być aktywny, czyli "L" musi migać IIRC.
-
Ok , zwyczajnie chodzi o dokładność.
-
Bez lasera też można żyć, zależy jak szybko od utworzenia markpointa zalokujesz Mava na celu. Popatrz na rysunek zamieszczony przez Poko. Bez użycia lasera TGP zalokuje się na punkcie B i tam będzie markpoint. W tej sytuacji nie ma to wielkiego znaczenia bo cel (punkt A) znajduje się na linii "strzału" i kamera Mavericka będzie widziała tylko punkt A. Problem pojawi się kiedy poczekasz kilkadziesiąt sekund z odpaleniem rakiety i twój samolot zbliży się do punktu B (markpoint). Punkt A będzie poniżej linii samolot-markpoint i kamera Mavericka wycelowana w punkt B nie będzie go widziała.
Trochę to chaotycznie napisane, ale starałem się jak mogłem :).
-
Oooo kurna, w pracy nie widzę tych rysunków :( , w domu je zobaczę :)
Latam teraz na x52, ciekawe ile będę się przestawiał jak nabędę Thrustmaster-a ? Ale będzie łatwiej niż teraz zapewne.
-
Mam pewien problem w namierzaniu celów przez TGP w podczerwieni. Wszystko chyba zależy od misji, czasem pojazdy świetnie widać już z daleka, innym razem w monitorze wszystko błyszczy na biało, setki błyszczących punktów i zlokalizowanie celu to jak szukanie igły w stogu siana. Przeszukiwanie gleby centymetr po centymetrze, mimo że czerwone znaczniki celu mam włączone. Teoretycznie wystarczyło by skierować tam znacznik TGP i już, a tu lipa. Jak nie zrobię prawie maxymalnego zbliżenia kamery i cel nie zajmuje 10% obrazu to jest praktycznie nie do rozpoznania :( Jakimś cudem, łatwiej mi było zlokalizować pojedynczego żłonierza niż czołg. Troszkę to bez sensu. Dodam, że malowanie pojazdu w ciapki zmieniało jego widok cieplny, nie był jansiejszą plamką a ciapkowatą plamką i całkowicie zlewa się z terenem. Troszkę to głupie, bo ten sprzęt raczej nie był malowany specjalną farbą pochłaniającą ciepło w dodatku w zależności od koloru, różne pochłanianie ciepła. Bez znaczenia w malowaniu, powinnien być całyzdecydowaniejaśniejszy a tam gdziesilnik to powinnie świecić jak psu ja... Czy tu jakieś ustawienia TGP można zrobić, normalnie w kamerach termowizyjnych można ustawić takie rzeczy. Tu mam tylko jaśniej, ciemniej i nic wiecej nie widzę. No i jeszcze jedno, TGP ma termowizję czy noktowizję ? Bo może to jest problem ? To jak postrzegane są cele, bardziej mi przypomina noktowizję.
-
Nie wiem o co chodzi. Uważasz, że w realu wszystko widać jak na tacy? Różne kolory różnie absorbują ciepło. To normalne. Ciemniejszy kolor nagrzewa się mocniej niż jasny.
https://www.youtube.com/watch?v=7T8apjFnTPI
-
Podczerwień w DCS nigdy nie była symulowana jak należy, a od wersji 1.5 cele są jeszcze słabiej widoczne niż wcześniej. Dużo osób na to narzeka.
W dzisiejszym newsletterze była wzmianka, że będzie nowy FLIR. Pewnie nie wcześniej niż Hornet.
-
Ja wczoraj/dzisiaj jak leciałem A-10A nad Nevadą, to też nic nie widziałem, na AGM'ach wszędzie biało, różnica tylko między niebem a ziemią, a tak to pustka.
-
Poko, jak by to było tak jak na tym filmie to bym nie narzekał... Niestety jest tak jak mówię, cel praktycznie się zlewa z otoczeniem, odnalezienie go jest bardzo trudne, Postaram się zrobić zrzut ekranu, no i widzę ,że nie tylko ja to spostrzegłem.
-
Kumam. Dawno nie odpalałem Warthoga. Widzę, że cały czas coś knocą. Strasznie mnie to odpycha od DCSa.
-
Oto fotka, zrobiłem parę zrzutów z ekranu i scaliłem dla ułatwienia.
(http://images77.fotosik.pl/280/bb0148fb4e13ca8bgen.jpg)
-
Tu jeszcze jeden przykład, to raczej przypomina negatyw niż podczerwień... Wyraźnie widać, że to co powinno być jasne, w ich podczerwieni jest ciemne. W tym przypadku twarz pilota powinna raczej świecić, a tu świecą najciemniejsze kolory. Gdzieś się im zgubiła charakterystyka cieplna.
(http://images75.fotosik.pl/325/ead088a61c7357fb.jpg)
-
Nie wiem, może ja się nie znam. A co się stanie jak zmienisz polaryzację?
-
Zmiana polaryzacji WHOT na BHOT, mówi nam to w jakim kolorze ma być pokazywane ciepło, czarnym lub białym. Przy WHOT ciepłe rzeczy powinny być białe, w BHOT ciepłe rzeczy powinny być czarne. Dokładnie jak na tym filmie. https://www.youtube.com/watch?v=q7d2Pe67brQ W 4:15 min masz ujęcie BHOT, w 5:30 min masz tą samą akcję ale WHOT.
Tutaj widać jak zmieniana jest polaryzacja https://www.youtube.com/watch?v=q7d2Pe67brQ. Niestety całkiem im to nie wyszło, sknocili sprawę totalnie, wcześniejsze wersje DCS-a lepiej odwzorowywały podczerwień, to co jest teraz nie ma nic wspólnego z trybem FLIR.
-
Gdzieś się im zgubiła charakterystyka cieplna.
Nie zgubiła tylko nigdy jej nie było. Żeby symulować podczerwień każdy model musi mieć dedykowane tekstury i według ED "to za dużo pracy". W starszych wersjach obiekty trochę lepiej odcinały się na tle ziemi więc łatwiej było je dostrzec.
W tym roku FLIR ma być usprawniony, zobaczymy.
-
Co daje zmiana wartości SLEW (prędkość obrotu sensora) dla Maverick-a ? Domyślnie jest ustawiona na 5, czy zmiana tego parametru pozwoli nam szybciej namierzyć cel ?
-
Tak. Coś jak czułość kursora myszy.
-
Oki, na jaka wartość najlepiej to ustawić ?
-
To zależy od Twoich preferencji. Gdyby była jedna jedynie słuszna konfiguracja, to nie byłoby w ogóle możliwości jej zmiany. Zostawiłbym domyślne 5.
Na dużych odległościach od celu łatwiej jest wycelować z małymi wartościami, a blisko na odwrót.
-
Różna odległość, różne ustawienia, szukam najlepszych ustawień i broni do ataku na radar Nevy i Kub. Zatem maksymalna możliwa odległość, atak za dnia, pogoda dobra to chyba najlepiej AGM-65H ? Może tryb skorelowany ?
-
Raczej tak, bo wersja H powinno złapać locka z większej odległości niż wersja D. Tryb skolerowany będzie tylko w wersji G i K, ale one są cięższe (przeciw bunkrom, budynkom, itd.) przez co staniesz się mniej zwrotny i wolniejszy. Zadanie w ogóle nie pasuje do powolnego Warthoga. Przeciw SAMom średniego zasięgu potrzeba prawdziwych szybkich "łasic". A-10 nadaje się przeciw SHORADom, a tak to polecisz misję w stylu Rambo. Oczywiście jest to do zrobienia... :)
-
A ja mam też pytanie . Ponieważ właśnie bawię się z TGP i MAV i ogólnie wszystko jest ok, konfiguracje SAITEKA mam ustawioną tak, że raczej nie muszę używać klawiatury to jednak mam jeden problem.
Lewy MFD- TGP, prawy- MFD- MAV, na jednym zawsze NO SOI, i tu pytanie- jak przejść za pomocą klawiatury z MFD lewego na MFD prawy (jaki przycisk) ?
-
A ja mam też pytanie . Ponieważ właśnie bawię się z TGP i MAV i ogólnie wszystko jest ok, konfiguracje SAITEKA mam ustawioną tak, że raczej nie muszę używać klawiatury to jednak mam jeden problem.
Lewy MFD- TGP, prawy- MFD- MAV, na jednym zawsze NO SOI, i tu pytanie- jak przejść za pomocą klawiatury z MFD lewego na MFD prawy (jaki przycisk) ?
Wciśnij dłużej Coolie Switch prawo (czyli domyślnie "K"). SOI z powrotem na lewy MFCD - klawisz "H" dłużej. Krótkie wciśnięcie będzie przełączać kolejne strony danego MFCD. Możesz też wcisnąć kursorem (lewym przyciskiem myszy) ponownie guzik OSB na MFCD pod wyświetlonym na ekranie skrótem "MAV" (tak samo z TGP).
-
Po stronie "niebieskich" nie ma w DCS-e samolotu który bardziej by się do tego nadawał. Do niszczenia systemów dalekiego zasięgu jak Buk to już bym się raczej A-10C nie zabierał. Chyba, że przyklejony do gleby, jednak tak nisko zazwyczaj są inne zagrożenia.Troszkę dziwne, że nie uzbroili tego samolotu w rakiety AGM-119A, to by dało bardzo dużo tej maszynie. AGM-84D jest pewnie już zbyt duża, ale tu nie jestem ekspertem.
-
Nie wyrobiłem się z edycją. Tak naprawdę to powinnien być uzbrojony w AGM-88 lub AGM-45 na radary. Tak jak to ma Su-27T. Wszystkie te rakiety przenoszą F-16, zatem nie jest to jakiś ciężar dla prosiaka.
-
Po stronie "niebieskich" nie ma w DCS-e samolotu który bardziej by się do tego nadawał.
Jest - Viper lub Hornet. Niestety nie "flyable", ale to one powinny wykonywać ochronę SEAD. Tu nie chodzi o ciężar Harm'a czy Shrike'a, bo udźwig Warthog to ma akurat spory, a dane rakiety to mniej więcej ciężar Sparrowa (AGM-88 z resztą ma ten sam "nośnik"). Problem to prędkość A-10. Trudno mu przy max 300 węzłach obronić się przed rakietami - po prostu ich nie wymanewruje. Dzikie łasice muszą się trochę napracować w walce z SAMem. Żeby Harm trafił SAM musi mieć włączony radar, a one nie są wcale włączone non-stop jak grze. Generalnie obrona przeciwlotnicza działa w grupie kilku stacji i stara się złapać samoloty w pułapkę. Dlatego taki Viper czy Hornet ryzykuje i stara się, by taki SAM wystrzelił. Wtedy radar przechodzi w tryb śledzenia celu, by poprowadzić rakietę i to jest moment do strzelenia HARMa. S-300 to już inna bajka...
-
No tak, ale zasięg AGM-88, pozwoliłby mu zniszczyć radary praktycznie wszystkich tych systemów bez wchodzenia praktycznie w zasięg ich rażenia.
-
No tak, ale zasięg AGM-88, pozwoliłby mu zniszczyć radary praktycznie wszystkich tych systemów bez wchodzenia praktycznie w zasięg ich rażenia.
Najpierw operator SAMa musi włączyć radar (chociaż na chwilę), żeby HARM zobaczył stację, a zaufaj nie zrobi tego w realu jak w grze od razu na granicy zasięgu jego rakiet, tylko o wiele bliżej. Poza tym HARM jest przereklamowany i często nie trafia IRL.
-
To wiem, mimo to zdecydowanie mam większe szanse na odpalenie tych rakiet i ucieczkę niż na odpalenie AGM-65. Teraz muszę być na tyle blisko cele, że często wrogie rakiety już są w powietrzu, to daje mi mało czasu na unik i ucieczkę. Zasięg TGP daje duże możliwości, zwiększenie zasięgu rakiet to też nie jakiś wielki problem. Zwłaszcza, że rakiety odpowiedniego zasięgu już są. Niedoceniany prosiak miał być wycofany, teraz jednak stwierdzili, że ta decyzja była błędna i prosiak nadal ryje w ziemi. A na Horneta czekam i piszczę jak małe dziecko he he he.
-
Dodatkowo zasięg HARMa wystrzelonego z wolnego A-10 też będzie krótszy niż wystrzelonego z szybkiego odrzutowca, bo prędkości się sumują. Różnica niewielka, ale jednak.
Prosiaka zatrzymano, bo sprawdza się w misjach bliskiego wsparcia, gdzie nie ma zagrożenia z ziemi w postaci SAMów właśnie, a taki konflikt USA prowadzi teraz z ISIS.
-
Tak czy siak rakiety są, przystosowanie to mały koszt a reszta to taktyka.
-
Tak czy siak nie jedna mądra głowa zastanawiała się czy to ma sens, a nie ma, bo prosiak jest po prostu za wolny - kropka. W innym wypadku na pewno widziałbyś go już dawno w tej roli.
-
Debata na ten sam temat jest tutaj i wnioski te same:
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=66745
The A-10 is not a good platform for HARM. It would at best be engaging SA-15 or SA-8 in most cases, and giving up at least one pylon for an 800lb missile that is useless against its more likely threats and primary targets. There's no point in equipping this weapon - you just call in the wild weasels.
-
Hmmmm czyli nie jestem jedyny, który widzi ograniczenie potencjału tej maszyny :) . Godny następca by się przydał, który nie miałby takich ograniczeń, ten samolot jednak ma już tycio latek.
-
LOL! No. Na razie jest was dwóch. Zastąpić miał go F-35, ale to już jest mega brecht. Jaki wstyd byłby, gdyby taki drogi szmelc spadł od kulki z kałacha nad Syrią. Najszybciej to ten latający komputer nadałby się jako Wild Weasel właśnie - niezbyt zwrotny, ale wystarczająco szybki i w technologii stealth dopóki oczywiście uzbrojenie przenosiłby tylko na chowanych belkach, a tam HARM chyba się zmieści. Ale jako CAS? Pfff... Zapomnij.
-
Jednak samolot powinien latać też bez elektroniki.
-
Dzięki
A teraz dalej- lecę namierzam cel przez TGP, potem lookuję przez MAV , ale muszę schować się za górami za nim dolecę na odpowiednią odległość , żeby odpalić mav. Wynurzając się za góry cel na TGP i na MAV już się zgubił. Czy jest jakiś sposób żeby się nie gubił? Zeby cały czas były zalookowane koordynaty punktu (celu) i po wynurzeniu się zza góry cały czas był namierzony?
-
To zamiast lecieć dalej, dawaj wstecz kilka stron w tym temacie, bo będziemy to wałkować w kółko :).
http://il2forum.pl/index.php/topic,14205.45.html
Zaczynając od początku................ :roll:
Wybieramy na prawym "MFD" zakładkę "TGP"(klawisz "K" na klawiaturze), a następnie u góry wyświetlacza "A-G".
Pojawia się podgląd Z "TARGETING POD (TGP)" szukamy swojego celu, klawiszami " , . / ; " na klawiaturze, żeby móc to robić wyświetlacz musi być w zielonej ramce/obwódce(SOI), włącza sie to przytrzymując "K" dla prawego "MFD", dla lewego "H". Ustawiamy "TGP" na swój cel i klikamy "lctrl+strzałka w górę" tak by pojawił się napis "POINT", gdy sie pojawi, przytrzymujemy przez 2-3s "lctrl+ strzałka w górę". Następnie wybieramy na prawym "MFD" zakładkę "MAV" (również musi być w zielonej ramce/obwódce), poczym przytrzymujemy na klawiaturze klawisz "V" kamera mava powinna naprowadzić sie na cel który namierzyliśmy wcześniej przez "TGP". Jeśli chcemy przybliżyć obraz wystarczy kliknąć "V". Żeby zalockować mava na celu klikamy "lctrl+strzałka w górę" tak aby nić pionowa i pozioma połączyły sie w środku wyświetlacza. A teraz najtrudniejsze :evil: "ralt+spacja".
Oczywiście wcześniej musisz wybrać Mavericka z "DSMS".
Tutaj to samo, tylko obrazkowo (z angielskimi opisami):
http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3173624/Re_How_to_use_weapons_Picture_.html#Post3173624
To, co jest pogrubione, to tworzenie SPI, czyli punktu orientacyjnego dla sensorów. Można go stworzyć również za pomocą kursora na mapie HAD (też musi być w SOI). Przytrzymanie klawisza "V" naprowadza na niego każdy aktywny sensor, który jest aktualnie w SOI (np. głowicę MAVa albo TGP jeśli SPI był tworzony przez HAD lub jeśli przesuniesz kursor, a chcesz szybko wrócić na SPI).
Jeśli też masz problem z angielskim jak niektórzy koledzy tutaj, przez co manual jest dla Ciebie nie do przebrnięcia, to zapraszam na stronę Yoyo, gdzie znajdziesz kilka podstawowych lekcji do A-10C po polsku.
O TGP tutaj:
http://yoyosims.pl/dcs-10c-lekcja-5
O MAVach tutaj:
http://yoyosims.pl/DCSA10CLekcja3.html
-
Jednak samolot powinien latać też bez elektroniki.
To F-16, F/A-18, F-117, F-22, Su-27 i wiele innych z systemem Fly-By-Wire spadłyby jak kamień.
-
Ale ja tak robię. Lockuję cel na mavie "lctrl+strzałka w górę" i wszystko jest w porządku do momentu jak schowam się za górą (zanim jeszcze odpalę mav- bo jestem za daleko, ale muszę się schować) - wtedy gubię cel. Czy tak ma być czy jednak coś robię źle?
-
Nie znam angielskiego prawie całkowicie, ale podpowiem tylko to, że zanim zalokujesz cel na TGP, to zawsze rób to z włączonym laserem. Pamiętaj, że po zalokowaniu celu na TGP, trzeba go jeszcze zapisać jako SOI, robisz to tym samum klawiszem, tylko trzymasz go jakieś 2 sek. Laser włączasz przez naciśnięcie klawisza "insert", na ekranie TGP widać jak literka L jakiś czas miga. Cel lub miejsce zawsze możesz zapisać jako "markpoint", wówczas będzie już on zapisany w pamięci komputera pokładowego. Jeśli kiedyś będziesz miał okazję i ochotę , to zawsze możemy polatać razem na misjach Dragona w multi. Nie jestem jeszcze specem ale w miarę już sobie radzę z prosiakiem, troszkę można się pogubić w tym przełączaniu ekranów, SOi, itd.
-
Kiedy już masz stworzony SPI lub Markpoint, to mając Mava w SOI, przytrzymaj "V" i nie przesuwaj go. Schowaj się za pagórek, podleć bliżej, wyskocz ponownie w górę - wtedy głowica powinna być w tym samym miejscu. Chyba że ostro zmieniłeś nachylenia samolotu, wówczas SPI może znaleźć się przez chwilę poza limitami sensora. Po prostu wciśnij jeszcze raz "V" będąc skierowanym w stronę celu, potem mała korekta, TMS Up i strzał. Jest jeszcze inna opcja - gdy po zbliżeniu się do celu okazuje się, że SPI nie jest dokładnie w odpowiednim miejscu, wtedy najprawdopodobniej wykonałeś SPI za pomocą TGP bez włączenia lasera.
Tak, tak.
A propos tworzenia markpointów przez TGP – pamiętaj o użyciu lasera. W innym wypadku może nie zgadzać się pozycja stworzonego punktu. To też może przysporzyć Ci kilka problemów.
(http://i45.tinypic.com/2wpti1f.png)
(...) Pamiętaj, że po zalokowaniu celu na TGP, trzeba go jeszcze zapisać jako SOI SPI, robisz to tym samum klawiszem, tylko trzymasz go jakieś 2 sek. (...)
-
To F-16, F/A-18, F-117, F-22, Su-27 i wiele innych z systemem Fly-By-Wire spadłyby jak kamień.
Masz rację ale naturalne właściwości do szybowania są bardzo pomocne. Zdecydowanie Su-27 ma ich więcej od F-22 czy F-117 he he he.
Jawor słuchaj Poko, mnie też sporo nauczył :). Oczywiście SPI a nie SOI, sorki za błąd.
-
Masz rację ale naturalne właściwości do szybowania są bardzo pomocne. Zdecydowanie Su-27 ma ich więcej od F-22 czy F-117 he he he.
Jasne, że tak. Ale coś za coś - wiadomo przecież czemu stealth nie są aerodynamicznymi ideałami. ;)
-
Ale ja tak robię. Lockuję cel na mavie "lctrl+strzałka w górę" i wszystko jest w porządku do momentu jak schowam się za górą (zanim jeszcze odpalę mav- bo jestem za daleko, ale muszę się schować) - wtedy gubię cel. Czy tak ma być czy jednak coś robię źle?
Aha, bo robisz TMS UP czyli po prostu lokujesz głowicę Mava na celu. Wiadomo, że jeśli cel schowa się za przeszkodą (np. budynkiem), wtedy sensor przestanie go śledzić. Musisz opanować tworzenie i wykorzystywanie SPI/Markpointów, a wszystko stanie się prostsze. Tak jak padonis napisał - po zalokowaniu celu krótkim TMS up, musisz jeszcze raz wcisnąć TMS Up, ale tym razem przytrzymaj go jakieś 2-3 sekundy, żeby stworzyć SPI.
-
musisz jeszcze raz wcisnąć TMS Up, ale tym razem przytrzymaj go jakieś 2-3 sekundy, żeby stworzyć SPI.
Jak mogło mi to umknąć- piszecie to w kółko a mi to umknęło... Przepraszam kolegów :)
-
Spoko, ja też się gubiłem, zbyt wiele tego było na raz. Pobaw się w SPI, potem w markpoint-y. A potem we wpisywanie koordynatów od JTAC. Powoli, powoli nie wszystko na raz :). Jeśli nie odpalałeś sam prosiaka lub nie trenowałeś odpalania w locie silnika, to zrobiłem ściągawki w naszej mowie. Są dostępne tutaj http://il2forum.pl/index.php/topic,13667.570.html. Zrobienie ich, bardzo mi pomogło w nauce. Zrzucanie różnych bomb też kryje wiele ciekawostek...
-
Dzięki. A mijając się trochę w temacie- jak przejść za pomocą klawisza z trybu a2g bezpośrednio na a2a i AIM9?
-
Przytrzymaj długo (2-3 sekundy) Master Mode Control Button (MMCB) czyli domyślnie klawisz "M".
Sprawdź "DCS A-10C Flight Manual EN.pdf" na stronach 88-92. Tam jest taka tabela opisująca wszystkie funkcje na HOTASie. Przydatne, bo wiele z nich jest ukrytych i trzeba przytrzymać dłużej jakiś przycisk.
I uwaga! W poprzednich postach, gdzie używałem skrótu HAD, powinno być TAD - za dużo BMS'a. :P
-
Dzięki ;)
-
Poko, twoje słowa o podkołowaniu do Nevy, nie są takie głupie. Franca stoi przy lotnisku nad morzem. Bez problemu podkradłem się do 2 Tunguskich stojących po drugiej stronie loniska i oczyściłem drogę. Wprawdzie zabrakło mi rakiet ale jakiś plan jest. Dokładnie podchodzę od strony morza, jakieś 20-30 stóp nad wodą. Przed samym odpaleniem rakiet unoszę się tycio w górę, odpalam i przyklejam się do wody robiąc jak najciaśniejszy nawrót, tak by nie zaszorować o wodę. RWR ostrzegał mnie o pracy radarów, jednak nie została do mnie wystrzelona ani jedna rakieta.
-
A czy działko a10c może działać tak jak działko w ka50? Czy można je zalookować na celu tak jak MAV , żeby automatycznie strzelało w kierunku wybranego celu tak jak w KA50?
Czy jednym słowem jest to kierowane działko czy wymaga idealnego prostego lotu na cel , żeby trafić?
-
Nie jest to kierowane działko, wymaga równego lotu w trybie HUD-a na GUN, lecz samolot ma funkcję GUN/PAC, po przypisaniu do podwójnego spustu, pierwszy stopień ustawiasz na PAC, drugi na FIRE. PAC to taka stabilizacja lotu, w czasie oddawania salwy zmiejsza podbijanie dziobu prosiaka do góry. Co daja nam zdecydowanie mniejszy rozrzut pocisków na celu. Masz też 3 czy 4 celowniki działka, zobacz w manualu, pokazują one dokładnie gdzie padną strzały jak i rozrzut pocisków stosownie do odległości. Tak czy siak, bez dużych problemów i pocenia się, można nim rozwalić w zasadzie wszystko, od ciężarówek po czołgi, do czego można się zbliżyć na odpowiednią odległość. Ja rozwalam nim ciężarówki, czołgi zachodzę od tyłu, BTR-y mają złośliwe paskudne działko ale też udaje się je zaskoczyć. Osy, Tunguskie, i inne pojazdy obrony przeciwlotniczej rozwalaj z innej broni i ze stosownej wysokości lub z ukrycia, chowając się za górkami i w dolinkach.
Zapraszam na loty w multi, wszystko lepiej wchodzi do głowy :)
-
Myślałem że nic mnie nie zaskoczy, a jednak, widziałeś kiedyś to działko wymontowane? To zajmuje pół długości tego samolotu, niby jak miało by być kierowane? Musisz lecieć prosto na cel, a tutaj masz małe porównanie gabarytów.
(http://files.tinypic.pl/i/00784/oeezh7zxs45o_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/oeezh7zxs45o)
-
Serio(?) ;D ;)
-
No no no, to jest pocisk tego maleństwa, kaliber 30mm:
(http://img.sadistic.pl/pics/46e319d6eda0.jpg)
(http://img.jbzd.pl/2015/05/fb/b89e42c3b03464d438623e99bc4d597f.png)
-
Jaki klawisz odpowiada za zmianę celownika działka?
-
Wchodzisz na HUD-e w tryb GUNS i przełączasz się "DMS Left or Right Short"(klawisz delete i pege down chyba). Manual strona od 367 do 371, pełen opis :)
-
No padonis! Manual już leży "pod poduchą". (http://forums.eagle.ru/images/smilies/thumbup.gif)
-
Szkoda tylko, że nie jest po polsku. :cry: . No i jakoś nie w temacie są te pytanka o działko. To temat o Maverick-ach, troszkę zaśmiecamy.
-
No właśnie - nawet to zaczęło Ciebie denerwować. Później szukasz czegoś na dany temat, żeby sobie odświeżyć pamięć, a tu pełno OT. ;)
@ jawor - prosimy trzymać się tematu lub stworzyć nowy. Łatwiej jest utrzymać porządek niż go posprzątać.
-
Dokładnie, przewertowałem ten dział już chyba na wszystkie strony, często znajdując odpowiedz na swoje pytanie w całkiem innym temacie... Czasem coś znaleźć ponownie po jakimś czasie to koszmar i wertowanie wszystkiego od początku.
-
Masz też 3 czy 4 celowniki działka, zobacz w manualu, pokazują one dokładnie gdzie padną strzały jak i rozrzut pocisków stosownie do odległości.
Nie pokazuje dokładnego rozrzutu ponieważ w DCS rozrzut jest większy niż w realu, a te "celowniki" są skalibrowane pod realne parametry.
Nadmierny rozrzut w DCS to jedna z większych wad. Można ją skorygować edytując plik, ale wtedy nie pograsz w MP.
-
Dzięki
A teraz dalej- lecę namierzam cel przez TGP, potem lookuję przez MAV , ale muszę schować się za górami za nim dolecę na odpowiednią odległość , żeby odpalić mav. Wynurzając się za góry cel na TGP i na MAV już się zgubił. Czy jest jakiś sposób żeby się nie gubił? Zeby cały czas były zalookowane koordynaty punktu (celu) i po wynurzeniu się zza góry cały czas był namierzony?
Mam ten problem, Jak zbyt mocno zrobię skręt lub cel schowa się za budynkiem to zostaje zgubiony. Czy to normalne?
-
Tak, MAV zgubi, TGP przy gwałtownych manewrach też gubi ale czy to już jest normalne to nie wiem. Możesz wcześniej swój cel zapisać jako "markpoint", po takim zapisie wystarczy tylko reset pozycji TGP i jesteś ponownie na celu bez długiego szukania.
-
No tak, ale to już nie dokładnie na celu tylko w pobliżu. Chyba, że coś źle robię. "Markpoint" powinien być dokładnie na celu po zapisaniu?
-
(http://i45.tinypic.com/2wpti1f.png)
Musisz mieć włączony laser - wtedy zrobisz markpoint na pozycji A według rysunku. Bez lasera zrobisz markpoint w pozycji B.
-
Mam włączony Laser. Robię markpoint A, a po mocnych zwrotach i tak go gubi. Czy tak może być czy jednak coś nie tak robię?
-
Po długim przytrzymaniu China Hat do przodu na przepustnicy TGP/MAV nie wraca na ten markpoint/SPI? Powinien.
-
Przy szybkich zwrotach TGP nie wyrabia z obracaniem się i utrzymywaniem celu, co dopiero MAV. A-10C to nie myśliwiec :) . Resetujesz namierzanie TGP China Hat -em, chyba krótko do siebie a potem długo do przodu. TGP powinien ponownie chwycić zapisany cel lock, przechodzisz na MAV-a i po robocie.
Mnie też chłopaki uczyli, teraz już robię to nie zwracając wcale na to uwagi, w ciągu 15s można wystrzelić do 6 celów i zapomnieć o robocie :) . Jeśli tylko dobrze sobie przygotujesz mark points-y i w dobrej kolejności.
-
Nadal nie. Zapisany markpoint. Ostre manewry, chowanie się za górami, a i tak po wejściu w odpowiednią odległość i TGP znajduje się nie dokładnie w celu tylko obok.
Co ja robię nie tak?
A jesteście pewni, że po ostrych manewrach markpoint powinien być zawsze na celu?
-
LASER, czy jak zapisujesz cel to na HUD literka "L" miga, czy świeci się na stałe?
-
Na stałe.
?
-
To znaczy,_że nie podświetlasz celu laserem, nie wystarczy go włączyć, trzeba jeszcze sobie podświetlać, bo laser nie świeci na wciąż. Dla bomb laserowych ustawia się go tak, aby się włączał się automatycznie na ustalony czas przed uderzeniem (około 10-12s). Przy namierzaniu celu trzeba sobie go włączyć ręcznie. Robisz to tym samym przyciskiem co ba ziemi włączasz sterowanie mocniejsze przednim kołem - (klawisz INSERT) Literka "L" zaczyna migać na HUD, to znak, że podświetlenie laserem działa. Trzeba pamiętać by FLAPY były podniesione, laser nie będzie podświetlał gdy FLAPY są opuszczone.
Są lekcje na stronie YOYO sim dla A-10C napisane przez YOYO, poczytaj, naucz się i będzie gitara.
-
Ok, włączyłem laser. Miga przez 3 sekundy, robię w tm czasie marpoint, a i tak po dolocie na odpowiednią odległość, manewrach gubię cel.
Dodam jeszcze , że przy mniejszych skrętach nie mam problemu z utrzymaniem celu.
Na MFD pokazuje mi się jeszcze GCAS BREAK X- nie wiem co oznacza.
-
Oznacza, że latasz za nisko z wajchą od podwozia w górze albo jak Wieprz stwierdzi, że przepałowałeś i chce natychmiastowego wyrównania lotu i zaciągnięcia drąga na jaja.
Do zaciągania drąga powinna Cię też wtedy namawiać pewna pani o głosie strażniczki z Auschwitz.
-
Przy małych wysokościach i gwałtownych manewrach TGP zawsze zgubi cel ( zwłaszcza w górzystym terenie), z laserem oznaczasz cel, zapisujesz jako "markpoits" i jak zgubisz cel to resetem za pomocą "China Hat" odnajdujesz go na powrót, lokujesz i jazda. No i trzeba nauczyć się panować nad maszyną.
Dobra rada, Prosiak może długo przebywać w powietrzy, ma zajebiaszcze zbiorniki paliwa i ekonomiczne silniki. Do większości misji wystarczy Ci 40-45% paliwa w zbiornikach. Samolot jest o wiele stabilniejszy przy manewrowaniu, co pomoże Ci w opanowaniu tego brzydala.
-
Przy małych wysokościach i gwałtownych manewrach TGP zawsze zgubi cel ( zwłaszcza w górzystym terenie),
Nie, nie, to nie tak. Nie mam problemu z opanowaniem maszyny, wręcz przeciwnie myślę, że mi idzie raczej dobrze. Owszem Betty się udziela:) ale nie wiedziałem, że równoznaczne jest to z pojawiającym się napisem.
Nie latam tak na co dzień. Najważniejsza informacja to ta w cytacie. Te ekstremalne ruchy maszyny to testy na laser i TGP. Cytat wszystko wyjaśnia. Dzięki Padonis.
Rozumiem, że reszta kolegów potwierdza?
-
Dlatego właśnie dobrze jest zrobić "markponts", robisz reset i jesteś na celu.
-
Dlatego właśnie dobrze jest zrobić "markponts", robisz reset i jesteś na celu.
Zaraz, ale markpoint na celu przy tych samych gwałtownych ruchach też mi się gubi. Odnajduje się troszeczkę obok celu. Czy to ok, czy coś nie tak jednak robię.
Markpoint przy mocnych zwrotach, niskim locie i górzystej terenie powinien być dokładnie w punkcie na celu?
-
Coś nie tak robisz albo nas nie rozumiesz. Markpoint to taki waypoint, a nie rodzaj locka i sam się nie przesunie. Chyba że mu zmienisz współrzędne ręcznie. Jeśli wykonałeś go dokładnie (z włączonym laserem) i jest aktywnym „waypointem” to po resecie, który opisał wcześniej Padonis, TGP/Mav wróci dokładnie na ten markpoint. Może wrzuć krótki film z całej sytuacji to obadamy co robisz źle.
-
Ok. Zrobione. Nie zwracajcie proszę uwagi na technikę lotu. To nie o to tu chodzi W pierwszej fazie tworze markpoint na celu, a ostatnich 20 sekundach widać że TGP jest obok i automatycznie nie mogę skierować go na wcześniejszy markpoint.
https://youtu.be/NjHhizjYjTs
-
Tak jak pisaliśmy, nie widzę byś używał lasera, w okienku TGP, na parawo od POINT - AREA jest literka "L". Jeśli używasz lasera, ta literka miga, jak nie używasz to nie miga, tylko świeci na wciąż. Zatem Zaznaczasz cel względem ziemi a nie obiektu, tak jak pokazywał Ci Poko. Na twym filmiku literka "L" świeci na wciąż jak zaklęta - wniosek jest jeden.
W czasie lokowania celu należy używać laser, a dokładnie oświetlić go laserem - nie tylko włączyć!
-
Hmm, no tak, po prostu pominąłem ten krok - chyba stres, pierwszy film :), ale z laserem jest podobnie:
https://youtu.be/as6ZQ7V0Flg
Co doradzicie?
-
Nie zaobserwowałem by było podobnie, u mnie po takim oznaczeniu celu i zapisie punktu wszystko dział sprawnie. Cel zawsze ląduje w środku TGP, jak się zgubi to reset China Hat i już jest.
-
To co ja robię źle? Jak widać na filmie cel nie ląduje w środku.
-
Nie widzę by nie ustawiał się poprawnie.
-
Czy po wykonaniu tych ostrych manewrów nacisnąłeś CHINA HAT długo do przodu? Mam wrażenie, że twój TGP wraca do domyślnej pozycji boresight (do przodu) zamiast być na celu. Mylisz klawisze. Naciskasz chyba CHINA HAT krótko do tyłu zamiast długo do przodu.
-
Ok. Kolejność.
1. TGP- Laser- insert
2. TGP- TMS forward, krótko
3. TAD- TMS right, krótko
Potem ostre manewry i potem:
4. TAD- china hat forward, długo
Tak to robię, czy ok?
-
Wybacz. Dawno nie latałem Hogiem. Niech mnie Padi poprawi jeśli coś pomylę, bo jest obecnie bardziej obeznany z A-10C.
Szybki sposób przez SPI (Sensor Point of Interest)
1. TGP jako SOI
2. Lockujesz cel - TMS do przodu krótko
3. Robisz SPI - TMS do przodu długo
4. China Hat do przodu długo - wszystkie sensory zalockują się na tym SPI, który stworzyłeś na celu i będą starać się go trzymać
Sposób dokładniejszy przez markpoint z włączonym laserem
1. TGP jako SOI
2. Lockujesz cel - TMS do przodu krótko
3. Włączasz laser, żeby migał
4. Robisz markpoint - TMS w prawo krótko
5. Przechodzisz na Auxiliary Avionics Panel (pod CDU) na markpoint i wybierasz ten stworzony (załóżmy A)
6. Teraz uwaga! China HAT do tyłu długo (nie do przodu jak w sposobie wyżej i tu źle Ci wcześniej podpowiedziałem, sry). TGP będzie starał się trzymać aktywny markpoint.
7. Teraz możesz dodatkowo zrobić SPI, żeby móc w następnym punkcie skupić wszystkie sensory na tym markpoint'cie (Mava, a nie tylko TGP) - czyli TMS do przodu długo
8. China Hat do przodu długo - w tym momencie wszystkie sensoru skupią się na tym dokładnym SPI
Teraz możesz sobie manewrować
-
Według przepisu z laserem i nie wchodzi:
https://youtu.be/9b0suxQGhTY
-
Zrób jeszcze inaczej, zalokuj cel z mniejszej odległości, czasem jest tak, że odległość jest zbyt daleka i laser nie widzi poprawnie celu. Trzeba podlecieć bliżej by odbyło się wszystko poprawnie, a z tego co widzę lokujesz cel z 25 mil. Może to po ostatnich "poprawkach" ED takie myki są. Zrób to samo ale z mniejszej odległości, za cel ustaw sobie coś mniej bolesnego, jak Striela.
-
Nie ma zmiany. Gram na 1.5 jak coś.