Autor Wątek: Odpalanie Mavericka z Hoga  (Przeczytany 47018 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Poko

  • Gość
Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #105 dnia: Marca 20, 2016, 18:17:02 »
Debata na ten sam temat jest tutaj i wnioski te same:
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=66745

Cytat: GGTharos
The A-10 is not a good platform for HARM. It would at best be engaging SA-15 or SA-8 in most cases, and giving up at least one pylon for an 800lb missile that is useless against its more likely threats and primary targets. There's no point in equipping this weapon - you just call in the wild weasels.

Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #106 dnia: Marca 20, 2016, 18:55:32 »
Hmmmm czyli nie jestem jedyny, który widzi ograniczenie potencjału tej maszyny :) . Godny następca by się przydał, który nie miałby takich ograniczeń, ten samolot jednak ma już tycio latek.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Poko

  • Gość
Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #107 dnia: Marca 20, 2016, 19:10:19 »
LOL! No. Na razie jest was dwóch. Zastąpić miał go F-35, ale to już jest mega brecht. Jaki wstyd byłby, gdyby taki drogi szmelc spadł od kulki z kałacha nad Syrią. Najszybciej to ten latający komputer nadałby się jako Wild Weasel właśnie - niezbyt zwrotny, ale wystarczająco szybki i w technologii stealth dopóki oczywiście uzbrojenie przenosiłby tylko na chowanych belkach, a tam HARM chyba się zmieści. Ale jako CAS? Pfff... Zapomnij.

Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #108 dnia: Marca 20, 2016, 20:21:45 »
Jednak samolot powinien latać też bez elektroniki.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #109 dnia: Marca 20, 2016, 21:48:49 »
Dzięki
A teraz dalej- lecę namierzam cel przez TGP, potem lookuję przez MAV , ale muszę schować się za górami za nim dolecę na odpowiednią odległość , żeby odpalić mav. Wynurzając się za góry cel na TGP i na MAV już się zgubił. Czy jest jakiś sposób żeby się nie gubił? Zeby cały czas były zalookowane koordynaty punktu (celu) i po wynurzeniu się zza góry cały czas był namierzony?

Poko

  • Gość
Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #110 dnia: Marca 20, 2016, 22:13:52 »
To zamiast lecieć dalej, dawaj wstecz kilka stron w tym temacie, bo będziemy to wałkować w kółko :).

http://il2forum.pl/index.php/topic,14205.45.html

Zaczynając od początku................ :roll:
Wybieramy na prawym "MFD" zakładkę "TGP"(klawisz "K" na klawiaturze), a następnie u góry wyświetlacza "A-G".
Pojawia się podgląd Z "TARGETING POD (TGP)" szukamy swojego celu, klawiszami  " , . / ; " na klawiaturze, żeby móc to robić wyświetlacz musi być w zielonej ramce/obwódce(SOI), włącza sie to przytrzymując "K" dla prawego "MFD", dla lewego "H". Ustawiamy "TGP" na swój cel i klikamy "lctrl+strzałka w górę" tak by pojawił się napis "POINT", gdy sie pojawi, przytrzymujemy przez 2-3s "lctrl+ strzałka w górę". Następnie wybieramy na prawym "MFD" zakładkę "MAV" (również musi być w zielonej ramce/obwódce), poczym przytrzymujemy na klawiaturze klawisz "V" kamera mava powinna naprowadzić sie na cel który namierzyliśmy wcześniej przez "TGP". Jeśli chcemy przybliżyć obraz wystarczy kliknąć "V". Żeby zalockować mava na celu klikamy "lctrl+strzałka w górę" tak aby nić pionowa i pozioma połączyły sie w środku wyświetlacza. A teraz najtrudniejsze :evil: "ralt+spacja".
Oczywiście wcześniej musisz wybrać Mavericka z "DSMS".

Tutaj to samo, tylko obrazkowo (z angielskimi opisami):
http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3173624/Re_How_to_use_weapons_Picture_.html#Post3173624

To, co jest pogrubione, to tworzenie SPI, czyli punktu orientacyjnego dla sensorów. Można go stworzyć również za pomocą kursora na mapie HAD (też musi być w SOI). Przytrzymanie klawisza "V" naprowadza na niego każdy aktywny sensor, który jest aktualnie w SOI (np. głowicę MAVa albo TGP jeśli SPI był tworzony przez HAD lub jeśli przesuniesz kursor, a chcesz szybko wrócić na SPI).

Jeśli też masz problem z angielskim jak niektórzy koledzy tutaj, przez co manual jest dla Ciebie nie do przebrnięcia, to zapraszam na stronę Yoyo, gdzie znajdziesz kilka podstawowych lekcji do A-10C po polsku.

O TGP tutaj:
http://yoyosims.pl/dcs-10c-lekcja-5

O MAVach tutaj:
http://yoyosims.pl/DCSA10CLekcja3.html

Poko

  • Gość
Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #111 dnia: Marca 20, 2016, 22:21:11 »
Jednak samolot powinien latać też bez elektroniki.
To F-16, F/A-18, F-117, F-22, Su-27 i wiele innych z systemem Fly-By-Wire spadłyby jak kamień.

Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #112 dnia: Marca 20, 2016, 22:25:33 »
Ale ja tak robię. Lockuję cel na mavie "lctrl+strzałka w górę" i wszystko jest w porządku do momentu jak schowam się za górą (zanim  jeszcze odpalę mav- bo jestem za daleko, ale muszę się schować) - wtedy gubię cel. Czy tak ma być czy jednak coś robię źle?

Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #113 dnia: Marca 20, 2016, 22:31:37 »
Nie znam angielskiego prawie całkowicie, ale podpowiem tylko to, że zanim zalokujesz cel na TGP, to zawsze rób to z włączonym laserem. Pamiętaj, że po zalokowaniu celu na TGP, trzeba go jeszcze zapisać  jako SOI, robisz to tym samum klawiszem, tylko trzymasz go jakieś 2 sek. Laser włączasz przez naciśnięcie klawisza "insert", na  ekranie TGP widać jak literka L jakiś czas miga. Cel lub miejsce zawsze możesz zapisać jako "markpoint", wówczas będzie już on zapisany w pamięci komputera pokładowego.  Jeśli kiedyś będziesz miał okazję i ochotę , to zawsze możemy polatać razem na misjach Dragona w multi.  Nie jestem jeszcze specem ale w miarę już sobie radzę z prosiakiem, troszkę można się pogubić w tym przełączaniu ekranów, SOi, itd. 
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Poko

  • Gość
Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #114 dnia: Marca 20, 2016, 22:36:18 »
Kiedy już masz stworzony SPI lub Markpoint, to mając Mava w SOI, przytrzymaj "V" i nie przesuwaj go. Schowaj się za pagórek, podleć bliżej, wyskocz ponownie w górę - wtedy głowica powinna być w tym samym miejscu. Chyba że ostro zmieniłeś nachylenia samolotu, wówczas SPI może znaleźć się przez chwilę poza limitami sensora. Po prostu wciśnij jeszcze raz "V" będąc skierowanym w stronę celu, potem mała korekta, TMS Up i strzał. Jest jeszcze inna opcja - gdy po zbliżeniu się do celu okazuje się, że SPI nie jest dokładnie w odpowiednim miejscu, wtedy najprawdopodobniej wykonałeś SPI za pomocą TGP bez włączenia lasera.

Tak, tak.

A propos tworzenia markpointów przez TGP – pamiętaj o użyciu lasera. W innym wypadku może nie zgadzać się pozycja stworzonego punktu. To też może przysporzyć Ci kilka problemów.

(...) Pamiętaj, że po zalokowaniu celu na TGP, trzeba go jeszcze zapisać  jako SOI SPI, robisz to tym samum klawiszem, tylko trzymasz go jakieś 2 sek. (...)

Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #115 dnia: Marca 20, 2016, 22:38:15 »
To F-16, F/A-18, F-117, F-22, Su-27 i wiele innych z systemem Fly-By-Wire spadłyby jak kamień.

Masz rację ale naturalne właściwości do szybowania są bardzo pomocne. Zdecydowanie  Su-27 ma ich więcej od F-22 czy F-117 he he he. 

Jawor słuchaj Poko, mnie też sporo nauczył :).  Oczywiście SPI a nie SOI, sorki za błąd.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Poko

  • Gość
Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #116 dnia: Marca 20, 2016, 22:44:47 »
Masz rację ale naturalne właściwości do szybowania są bardzo pomocne. Zdecydowanie  Su-27 ma ich więcej od F-22 czy F-117 he he he.
Jasne, że tak. Ale coś za coś - wiadomo przecież czemu stealth nie są aerodynamicznymi ideałami. ;)

Poko

  • Gość
Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #117 dnia: Marca 20, 2016, 22:51:36 »
Ale ja tak robię. Lockuję cel na mavie "lctrl+strzałka w górę" i wszystko jest w porządku do momentu jak schowam się za górą (zanim  jeszcze odpalę mav- bo jestem za daleko, ale muszę się schować) - wtedy gubię cel. Czy tak ma być czy jednak coś robię źle?
Aha, bo robisz TMS UP czyli po prostu lokujesz głowicę Mava na celu. Wiadomo, że jeśli cel schowa się za przeszkodą (np. budynkiem), wtedy sensor przestanie go śledzić. Musisz opanować tworzenie i wykorzystywanie SPI/Markpointów, a wszystko stanie się prostsze. Tak jak padonis napisał - po zalokowaniu celu krótkim TMS up, musisz jeszcze raz wcisnąć TMS Up, ale tym razem przytrzymaj go jakieś 2-3 sekundy, żeby stworzyć SPI.

Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #118 dnia: Marca 20, 2016, 22:56:52 »
musisz jeszcze raz wcisnąć TMS Up, ale tym razem przytrzymaj go jakieś 2-3 sekundy, żeby stworzyć SPI.

Jak mogło mi to umknąć- piszecie to w kółko a mi to umknęło... Przepraszam kolegów :)

Odp: Odpalanie Mavericka z Hoga
« Odpowiedź #119 dnia: Marca 20, 2016, 23:05:45 »
Spoko, ja też się gubiłem, zbyt wiele tego było na raz. Pobaw się w SPI, potem w markpoint-y. A potem we wpisywanie koordynatów od JTAC.  Powoli, powoli nie wszystko na raz :). Jeśli nie odpalałeś sam prosiaka lub nie trenowałeś odpalania w locie silnika, to zrobiłem ściągawki w naszej mowie. Są dostępne tutaj  http://il2forum.pl/index.php/topic,13667.570.html. Zrobienie ich, bardzo mi pomogło w nauce. Zrzucanie różnych bomb też kryje wiele ciekawostek...
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)