Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IL-2 Sturmovik: Great Battles Series (Battle of Stalingrad/Battle of Moscow/Battle of Kuban/Battle of Bodenplatte/Battle of Normandy) => Wątek zaczęty przez: Rammjager w Maja 14, 2014, 07:10:19
-
Ja ma 256 puntów na każdej osi, zęby zjadłęm na krzywych, wiem co mówię.
Sorky mmaruda, że tak męczę, ale mam pytanie.
Czy istnieje możliwość obcięcia krzywych na końcach zakresów ? Nie mówimy tu o "dead zone -edges", tylko o sytuacji kiedy maksymalne wychylenie joy'a nie daje maksymalnego wychylenia steru w grze.
Jest możliwe zrobienie czegoś takiego przy regulacji joy'a krzywymi ??
Ramm.
-
Rammjager, za pomocą DXTweak2 można to uczynić.
-
Rammjager, za pomocą DXTweak2 można to uczynić.
O ile dobrze pamiętam tweaka to i owszem, ale tylko liniowo.
Chciałbym zachowac paraboboidalną linię krzywych obcinając tylko końcówki.
Sprawdzę tweaka jeszcze raz jak wrócę do domu.
Ramm.
-
Hmm, ja mogę coś takiego w Control Managerze zrobić, ale w grze się nie da z tego co widzę, bo potrzeba by zrobić tak, żeby dead zone edges miało wartość ujemną chyba. Szukałem w plikach, ale nie mogę znaleźć żadnego cfg. Może obetnij w DXTw2, a krzywe ustaw w grze?
@Rutkov, nie chodzi o to, że spuszczają, tylko, że ciągle próbują - brak tego relaksującego komfortu gdzie po starcie możesz sobie nieco polatać, zanim ktoś zacznie Ci przeszkadzać. ;) Zresztą może akurat taki serwer i taka pora dnia się trafiła.
-
Sprawdzałem, w DXTw można jedynie bawić się liniowo.
W katalogu z grą jest taki plik w podkatalogu input -> current.responses
Można tam zwiększyć czułość, czy dead zone ponad to co jest w grze (sprawdzałem - działa). Ale nie przyjmuje ujemnych wartości - gra nie chce się uruchomić.
O jakim Control Managerze mówisz ? Soft od joy'a ?
Ramm.
-
Tak, to soft do CH.
Ogólnie zastanawia mnie tutaj kwestia joyów. Jeden drugiemu nie jest równy i support gry też może mieć tu wpływ. Na oficjalnym forum była masa różnych opinii, ale chyba nikt nie przeprowadził syntetycznych testów na różnych pałkach, a to by pozwoliło uzyskać odpowiedź, czy bujanie jest cechą sima, czy tego jak ten sim obsługuje różne joye. W starym Iłku mogłem zacząć sensownie oceniać modele lotu dopiero przy X-52, bo poprzednie czyli crap z MediaMarkt, Logi coś tam Pro i AV8R od Saiteka powodowały różne cuda.
Nie twierdzę, że Ramm ma gorszego joya, to mu gorzej idzie, ale możliwe, że ten joy po prostu nie jest za dobrze obsługiwany, zwłaszcza, że w porównaniu ze starym Iłkiem, opcje ustawień są dość ubogie.
-
Witam.
Ja używam Afterburnera II i jest całkiem OK (trochę jednak buja), ale za pioruna nie wiem jak skonfigurować klawisz Shift. W każdym innym simie jakoś mogłem, a tu nic (dla przykładu: np. klawisz 1 - wysunięcie klap, Shift + 1 schowanie, itd...)
Ma ktoś jakiś pomysł ?
-
prośba do GTW o wyodrębnienie w osobny wątek dyskusji o konfoguracji joy'ów.
Ramm.
-
... za pioruna nie wiem jak skonfigurować klawisz Shift. W każdym innym simie jakoś mogłem, a tu nic (dla przykładu: np. klawisz 1 - wysunięcie klap, Shift + 1 schowanie, itd...)
W software Saiteka można można ustawiać czas przyciśnięcia przycisku i przerwę między przyciśnięciami - może jest też coś takiego w twoim joyu? O ile z podwójnymi przypisaniami nie było kłopotów w starym iłku, tak w RoF zaczęły być i pomogło właśnie ustawianie tych opcji. Kłopoty z RoF przeniosły się do BoS. Wszystkie podwójne ustawienia działają dość kapryśnie i co ciekawe, jedne bardziej, drugie mniej. Oprócz shift szczególnie kaprysi też lewy Ctrl.
prośba do GTW o wyodrębnienie w osobny wątek dyskusji o konfoguracji joy'ów.
Przydałby się.
-
Pierwsze co się robi w tych grach, to usuwa wszystkie domyślne przypisania joya.
-
mmądrala :-)
-
Heh, no cóż, też musiałem do tego dojść, bo przyzwyczajony do innych simów, myślałem, że jak coś przypiszę pod guzik, to inne przypisane pod niego funkcje znikną, ale RoF mnie wybudził z moich urojeń. BoS niestety nie wniósł tutaj żadnych usprawnień, a przypadku konfiguracji osi, to chyba nawet się cofnął.
Myślę, że trzeba by uderzyć na oficjalnym forum w kwestii przystępności konfiguracji joyów. Nie jest źle, dużo łatwiej i szybciej niż np w CloDzie, albo FSXie, ale w końcu to nowy sim, wypadałoby, żeby nawet w tak pozornie mało istotnych sprawach też wnosił usprawnienia. W symulacjach wyścigowych jakoś od razu mamy profile dla najpopularniejszych kierownic, a lotnicze... Chyba DCS ma domyślnie profil pod Warthoga i tyle.
-
mmaruda tutaj masz ciekawy temat:
http://forum.il2sturmovik.com/topic/6226-109-flight-behaviour/
Szczególnie pierwszy post dobrze oddaje moje odczucia odnośnie sterowania mietkiem ...
Ramm.
-
Rozumiem o co chodzi z tym "nosing over", czuć dość mocno, że samolot chce wejść w korka tej sytuacji, ale właśnie czuć i jakoś nie mam problemu, żeby to orczykiem skontrować.
Są nowe patch notes:
- Bomb sight for Pe-2, first implementation (a bit changed). It's recommended to use it during level flight
- Stats in MP., first implementation. Nations score and round rotation do not work. Personal stats are calculated properly however suggestions and particularly bug reports are appreciated
- Destroyed ground vehicles now can trigger explosions and damage of nearby objects
- Noise filter added to stick settings
- La-5, bug with taxiing at minimal of maximal revs fixed
- La-5, incorrect drag caused by flat wind screen fixed
- La-5, oil spils on the wind screen fixed
- La-5, intake fairing 3D model improved
- La-5, canopy framing 3D model improved
- Yak-1, fixed the bug that allowed to control the plane with ruddder shot off
- Pe-2, balanced the pitch oscillation
- Nav light graphics fixed for all planes
- The bug with plane parts hanging in the air (rudder, wings, etc.) fixed for all each aircraft except Pe-2
- Gun flashes (fire and light) are now visible on other players' plane in MP.
Ta cecha wydaje się interesująca, może pozwoli upłynnić sterowanie.
-
Bawiłem się trochę konfiguracją nowego Saiteka X-55. Muszę powiedzieć, że kłopot z podwójnymi komendami nasilił się względem RoF.
Przepisałem „żywcem” niektóre komendy z RoF do BoS i jest różnie. Jedne, nawet dość skomplikowane działają, inne nie.
Na przykład działa rozbudowana komenda, którą za jednym przyciśnięciem wyciągam rakietnicę, strzelam rakietę i chowam rakietnicę.
Proste komendy świateł z kolei kapryszą. Światła kabiny, pozycyjne i reflektor to za każdym razem „L” - tyle, że z różnym dodatkiem. Proste przypisanie powoduje, że komendy działają podwójnie (włączenie reflektora włącza np. i światło w kabinie). Dopiero przypisanie czasów wciśnięcia („quantize time”) pomaga. Przy czym czasy muszą być większe, niż symboliczne 0,01 s, które wystarczało w RoF.
W RoF mogłem tez wykorzystać „twórczo” przerwę między przyciśnięciami, („delay time”). Na przykład działała mi rozwiązanie, że pod jednym przyciskiem mam „blimp” silnika przy wciśnięciu, a po przytrzymaniu przez 3 s start/stop. W BoS adekwatna komenda działa tak, że mimo puszczenia przycisku komenda „trwa” i po 3 s jest wykonywany opóźniony element.
Oczywiście wszystkie te wyszukane kłopoty mają miejsce, gdy przypisujmy komendy w ustawieniach joya, zamiast mapować przyciski bezpośrednio w ustawieniach gry. Mapowanie z gry jest proste i intuicyjne, ale nie pozwala skorzystać z bardziej zaawansowanych opcji oferowanych przez software niektórych joysticków.
-
Zawsze alternatywą może być pisanie samemu skryptów w Autohotkey-u. http://www.autohotkey.com/docs/misc/RemapJoystick.htm
-
Panowie, czy jest możliwość przypisania pokrętła do klap?
W starym iłku nie było problemu_, a tu lipa._Na G940 nie potrafię tego skonfigurować :(.
DW
-
Witam.
Ja przypomnę swoje pytanie z przed kilku miesięcy.
Jak uaktywnić modyfikatory przycisków, np. tak aby schowanie klap działało jako LShift+F (LShift mam skonfigurowany SV Mapperem - używam TM Afterburner II)
Za cholerę nie działa. Żadnego manuala jak to zrobić, nic.
W każdym innym simie mogłem to skonfigurować, a tu nie.
-
Uruchamiając grę uruchom ją jako administrator.
-
Kombinuję jak koń pod górę.
Uruchomiłem launchera jako admin. ale jak mam poustawiać przełączniki, jak przypisać np. komendę LShift + przyciska na dżoju aby zadziałało ? Wszystko co robię do tej pory nie daje efektu.
-
Może ktoś podeśle jakiś zrzut z ekranu z konfiguracją i z przypisanym sziftem.
-
Mam problem z TM Warthog. Nie mogę przypisać sterowania obrotami silnika do throttle. Resztę można normalnie zmapować.
-
Mam problem z TM Warthog. Nie mogę przypisać sterowania obrotami silnika do throttle. Resztę można normalnie zmapować.
Dzięki za informację.
-
Dzięki za informację.
LOL :D
-
To przez upały :evil:.
PS. Zdanie kończymy kropką a nie jakąś tam buźką :evil: :evil: :evil:.
-
Odgrzebuję, aby nie tworzyć nowego tematu.
Mam X52 ustawiony defaultowo i w BoX oraz CloD mam problem z celowaniem - tradycyjnie joy jest bardzo czuły i celownik lata jak szmata. Mógłby ktoś zapodać wygląd krzywych joya optymalnych do spokojnego celowania i odmierzania poprawki. Reasumując, chciałbym ograniczyć nerwowość joya.
-
Zamiast męczyć się z softwarowym placebo to może "wartałoby" pobawić się w fizyczne remedium na przypadłość tego HOTASA (i może wystarczy tu tylko kawałek plastiku)?
https://www.youtube.com/watch?v=TewzmOoysDw
-
Nie o to mi chodzi. Chodzi o czułość wychylenia przy delikatnym ruchu. Joy chodzi perfekcyjnie i nie ma żadnych luzów. Ludzie strzelając spokojnie utrzymują celownik na maszynie wroga, bo pewnie mają stępione wychylenia maszyny przy minimalnym ruchu joya. Chodzi mi o jakieś sensowne i w miare realne ustawienia.
-
Chyba jednak coś innego miałem na myśli. ;)
ps.
Może warto poświęcić to opakowanie pudełka CD/DVD i dopiero wówczas przetestować działanie "wajchy".
-
To powiedz wprost, co to ma dawać, bo z tego, co widzę, skraca skok sprężyny utwardzając ją. Okej, tylko czy utwardzenie sprężyny spowoduje, że joy przy celowaniu straci nerwowość? Wydaje mi się, że ustawienie software'owych krzywych naprawdę pomoże, ale spoko, poszukam jutro takich opakowań i spróbuję to zrobić. Nie zaszkodzi. W każdym razie dzięki za linka.
-
Odgrzebuję, aby nie tworzyć nowego tematu.
Mam X52 ustawiony defaultowo i w BoX oraz CloD mam problem z celowaniem - tradycyjnie joy jest bardzo czuły i celownik lata jak szmata. Mógłby ktoś zapodać wygląd krzywych joya optymalnych do spokojnego celowania i odmierzania poprawki. Reasumując, chciałbym ograniczyć nerwowość joya.
To powiedz wprost, co to ma dawać, bo z tego, co widzę, skraca skok sprężyny utwardzając ją. Okej, tylko czy utwardzenie sprężyny spowoduje, że joy przy celowaniu straci nerwowość? Wydaje mi się, że ustawienie software'owych krzywych naprawdę pomoże, ale spoko, poszukam jutro takich opakowań i spróbuję to zrobić. Nie zaszkodzi. W każdym razie dzięki za linka.
Dopiero teraz zauważyłem temat.
Musisz wypłaszczyć krzywe joya w centrum. Tak aby minimalne ruchy joya nie dawały przyrostów wartości na ekranie.
Ale nie za bardzo można to zrobić w samym ile. Mój poprzedni joy miał podobny problem. Teraz na sofcie do X55 mam poustawiane krzywe aby były bardziej płaskie w centrum, a ostrzejsze w środku.
Niestety, nie mogę ustawić płaskich krzywych na końcach, co powodowałoby, że gwałtowny ruch joyem przy końcówkach zakresu nie kończyłby się wywijaniem "olośruby" ;-)
Ideałem był sposób ustawiania krzywych w starym ile, pozwalający na ustawienie krzywych nawet w sinusoidę :-P
Ramm.
-
Podłączę się, żeby nie mnożyć tematów. Za nic nie mogę zmapować ruddera i osi hamulców. W mapowaniu normalnie się dodają, gdy naciskam pedały zgodnie z instrukcją, a po tej procedurze osie nadal nie działają.
Czy jakoś specjalnie, oddzielnie trzeba najpierw dodać joystick? O co chodzi?
-
Wszystko powinno działać bez kombinacji... ciężko powiedzieć. Może skasuj plik input czy jakoś tak w katalogu gry i zrób jeszcze raz?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
A może dany samolot nie ma hamulców w pedałach? Często Ruskie albo Alianckie miały tylko dźwignię przy drążku.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Dopiero teraz zauważyłem temat.
Musisz wypłaszczyć krzywe joya w centrum. Tak aby minimalne ruchy joya nie dawały przyrostów wartości na ekranie.
Ale nie za bardzo można to zrobić w samym ile. Mój poprzedni joy miał podobny problem. Teraz na sofcie do X55 mam poustawiane krzywe aby były bardziej płaskie w centrum, a ostrzejsze w środku.
Niestety, nie mogę ustawić płaskich krzywych na końcach, co powodowałoby, że gwałtowny ruch joyem przy końcówkach zakresu nie kończyłby się wywijaniem "olośruby" ;-)
Ideałem był sposób ustawiania krzywych w starym ile, pozwalający na ustawienie krzywych nawet w sinusoidę :-P
Ramm.
Spróbuj tego Ramm, jak ci się uda to myślę, że masa ludzi będzie Ci wdzięczna.
https://whitemagic.github.io/JoystickGremlin/
pozdr
mac